مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به کره جنوبی

اعزام دانشجو به کره جنوبی

از جمله شرایط پذیرش و اعزام دانشجو به کره جنوبی شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور است. دانشجویان در صورتی که بتوانند نمره قبولی را در آزمون ورودی اخذ نمایند، می­توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند. البته دانشجویان بایستی در ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های مورد نظر خود در کره جنوبی ارسال نمایند. مسئولین مربوطه در دانشگاه های کره جنوبی ابتدا مدارک وسوابق تحصیلی دانشجویان را بررسی و ارزیابی می­نمایند و در صورتیکه مورد تأیید آنان واقع گردد، برای دانشجویان موافقتانه تحصیلی ارسال می­گردد. پس از دریافت موافقتنامه تحصیلی دانشجویان باید ویزای تحصیلی کره جنوبی را اخذ و به این کشور مراجعت نمایند. تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی رایگان نمی­باشد و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می­ باشند.

اعزام دانشجو به کره جنوبی و شرایط عمومی

یکی از آسانترین راه های اخذ اقامت کره جنوبی تحصیل در این کشور می­باشد. در اولین گام دانشجویان می بایست، دانشگاه های این کشور را لحاظ رتبه و درجه آن ها و همچنین مورد تأیید بودن آنها توسط وزارت علوم ایران بررسی و ارزیابی نمایند. پس از ارسال درخواست پذیرش و دریافت موافقتنامه تحصیلی می­توانند برای دریافت ویزای کره جنوبی اقدام و پس از آن به کره جنوبی سفر نمایند. دانشجویان در کشور کره جنوبی اجازه انجام کار دانشجویی را به مدت 20 ساعت در هفته خواهند داشت. جستجوی کار در کره جنوبی با مراجعه به موسسات کاریابی این کشور امکان پذیر است. دانشگاه های کشور کره جنوبی رشته های متعددی را به دانشجویان ارائه می­دهند و دانشجویان می­توانند در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند.

قوانین اعزام دانشجو به کره جنوبی

دانش­ آموزان در کره جنوبی می­ توانند در مدارس خصوصی و دولتی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در مدارس دولتی کره جنوبی برای شهروندان محلی این کشور رایگان است. اما دانش ­آموزانی که از دیگر کشورها به این کشور مهاجرت نموده اند، می بایست شهریه هایی را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی این کشور بسته به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می­دهند با یکدیگر متفاوت است. تمامی مدارس در کره جنوبی از استانداردها و کیفیت های آموزشی بسیار عالی برخوردار هستند. کودکان از سن 4 سالگی وارد پیش دبستانی های این کشورمی­شوند.

دانش­آموزان از سن 6 سالگی وارد دوره ابتدایی در مدارس این کشور شده و پس از 12 سال تحصیل در مدارس این کشور در سن 18 سالگی تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان خواهند رساند. اکثر افرادی که به کشور کره جنوبی مهاجرت نموده اند، فرزندانشان را در مدارس بین المللی ثبت نام می نمایند. زیرا تحصیل در مدارس دولتی این کشور به زبان کره ای است و مهاجران تمایل چندانی به تحصیل به این زبان نداشته و فرزندانشان را در مدارس بین المللی ثبت نام می ­نمایند.

اعزام دانشجو به کره جنوبی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی در کره جنوبی بمدت 4 سال طول خواهد کشید و امکان تحصیل در رشته های مختلف برای دانشجویان وجود دارد. تدریس در برخی از برنامه های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی و در برخی دیگر به زبان کره ای است. دانشجویان قبل از انتخاب رشته مورد نظر خود می بایست این موضوع را در نظر گرفته تا بتوانند مهارت زبان کره ای را کسب نمایند.


در حال حاضر دانشجویان بین المللی زیادی در حدود 61888 دانشجو در دانشگاه های کشور کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. تحصیل در این مقطع به مدت 2-3 سال است و تدریس در این مقطع نیز در برخی از رشته ها به زبان انگلیسی و در برخی دیگر نیاز به مهارت زبان کره ای است. از جمله مهمترین شروط پذیرش در این مقطع برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس است و در صورتی که رشته مورد نظر دانشجو به زبان کره ای نیاز داشته باشد، می بایست دوره های زبان کره ای را نیز بگذرانند.

اعزام دانشجو در مقطع دکترا در کره جنوبی

تحصیل در مقطع دکترا در کره جنوبی با محدودیت های سنی (کمتر از 40 سال) همراه است. علاوه براین دانشجویان برای ورود به این مقطع بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی و در صورتی که قصد تحصیل به زبان کره ای را داشته باشند باید مدرک زبان کره ای خود را ارائه نمایند. دانشجویان در این مقطع براحتی می­توانند بورسیه تحصیلی کره جنوبی را اخذ و به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. بدین منظور دانشجو باید رزومه تحصیلی خود را به همراه توصیه نامه اساتید دوره قبلی تحصیلی خود به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند.

دانشگاه های برتر کره جنوبی و هزینه های تحصیل در آن

در مبحث اعزام دانشجو به کره جنوبی در ابتدا دانشجویان باید بهترین دانشگاه های کره جنوبی را شناسایی نمایند. البته اکثر دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار هستند. بهترین دانشگاههای کشور کره جنوبی در پایتخت این کشور شهر سئول قرار دارند. دانشگاه پوهانگ- سئول- اولسان- گوانجیو- جونجو-اینچئون از بهترین دانشگاه های کشور کره جنوبی می­باشند.

تحصیل در دانشگاههای کره جنوبی به صورت رایگان نیست و دانشجویان بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود در دانشگاههای کره جنوبی شهریه های متفاوتی را پرداخت می نمایند. بطور میانگین هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور 5800-6500 $ در سال و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاههای دولتی کره جنوبی 2500-5000 $ در هر ترم تحصیلی و در دانشگاه های خصوصی این کشور 3800-7000 $ به ازای هر ترم تحصیلی می­باشد. همچنین دانشجویانی که نیاز به گذراندن دوره های زبان انگلیسی و یا کره ای را در این کشور داشته باشند، بایستی هزینه ای معادل800 $ که بمدت 10 هفته طول خواهد کشید پرداخت نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: