مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته روانشناسی در کره جنوبی

رشته روانشناسی در کره جنوبی

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نام دانشجویان خارجی داشته است. دولت کره‌جنوبی طرحی را برای افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان خارجی به 200 هزار نفر تا سال 2032 اعلام کرده و به‌شدت در تلاش است تا دانشجویان بیشتری را از آمریکا، اروپا و آسیا به تحصیل در این کشور تشویق کند. اگر قصد تحصیل در کره‌جنوبی را دارید، طبق رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز در سال 2021، دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی هستند. کاهش نرخ تولد و کمبود پیش‌بینی‌شده در تعداد متقاضیان داخلی، همراه با تمایل به تقویت روابط بین‌الملل قوی، پشت تلاش‌های دولت کره‌جنوبی برای تشویق به تحصیل در این کشور قرار دارد. دولت این کشور اُمیدوار است با ارائه‌ی انواع مشوق‌های مالی به موسسات و افراد، برنامه‌های ویزای دانشجویی و فراهم کردن شغل برای کسانی که در کره‌جنوبی تحصیل می‌کنند و مایل به ماندن و کار در این کشور هستند، جوانان خارجی بیشتر و بیشتری را به تحصیل در کره‌جنوبی ترغیب کند. پردیس جهانی اینچئون در خارج از سئول با همکاری دانشگاه‌های سراسر جهان، دوره‌های تحصیلی را در کره‌جنوبی برگزار می‌کند. طبق برخی تخمین‌ها، تقریباً یک سوم دوره‌های دانشگاهی در کره‌جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌ها دارای پردیس‌های جدید و اختصاصی برای دانشجویان خارجی هستند.

هزینه های تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

از آن جایی که اجاره بهای ماهانه بخش عمده از هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی، خصوصا در شهر سئول، را تشکیل می دهد.

بخش دیگر از هزینه های مهم در کره جنوبی شهریه دانشگاه است که برای دانشجویان رشته روانشناسی در هر دانشگاهی و هر مقطعی از تحصیل متفاوت خواهد بود. به طور متوسط می توان شهریه دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی را سالانه رقمی در حدود 9000$ (دلار آمریکا) دانست. لازم به ذکر است برای بالاتر بردن شانس اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی بهتر است دانشجویان شهریه سال اول خود را از قبل کامل پرداخت کرده باشند. ارزان ترین دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی به ترتیب عبارت هستند از:

ارزان ترین دانشگاه های کره جنوبی برای رشته روانشناسی

Handong Global University

Soongsil University
Korea University
Yonsei University
Seoul National University
Pusan National University
University of Seoul


بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

از آن جایی که کاریابی به عنوان فردی خارجی در کره جنوبی ساده نیست، بهتر است افراد تلاش کنند از دانشگاه های مطرح این کشور پذیرش بگیرند. به این ترتیب حتی شانس خوبی وجود دارد مثلا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در نهایت برای تحصیل مقطع دکتری بتوانند از بهترین دانشگاه های دنیا برای این رشته در آمریکا پذیرش و بورسیه تحصیلی بگیرند. دانشگاه های مطرح کره جنوبی در سال 2021 عبارت هستند از:

دانشگاه های مطرح کره جنوبی

Seoul National University

Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST)
Sungkyunkwan University
Pohang University of Science and Technology (Postech)
Korea University
Ulsan National Institute of Science and Technology
Yonsei University
Kyung Hee University
Sejong University
Hanyang University

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

پس از قبولی در رشته روانشناسی و اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های این کشور، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی می رسد. به این منظور مدارک متعددی مورد نیاز است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در کره جنوبی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی کره جنوبی
  • پاسپورت و کپی برابر اصل شده صفحه اول پاسپورت
  • عکس پاسپورتی که حداقل در 6 ماه گذشته گرفته شده و پس زمینه سفید دارد
  • ارائه مدارکی دال بر تهیه محل اقامتی در کره جنوبی مثلا با ارائه اجاره نامه آپارتمان، هاستل و غیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان کره ای یا انگلیسی با توجه به زبان دوره تحصیلی
  • پرداخت هزینه سفارت کره جنوبی

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در کره جنوبی

کسی بخواهد پس از فارغ التحصیلی همچنان در کره بماند باید شغلی پیدا کند و درخواست اخذ ویزای کاری دهد. منتهی کار در کره جنوبی تقریبا برای تمامی رشته ها مستلزم تسلط به زبان کره ای است و این ضرورت برای رشته ای مثل روانشناسی دو چندان می شود. در صورت داشتن این شرط شانس خوبی برای کاریابی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کره وجود دارد چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال 2022 تنها حدود 4% پیش بینی شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: