مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی بصورت دو مرحله ای است و دانشجویان در مرحله ابتدایی به تحصیل و آموزش های تئوری و علوم پایه می­پردازند. در مرحله دوم، دانشجویان در بیمارستان ها و کلینیک های معتبر در این کشور حضور یافته و به یادگیری آموزش های تخصصی و بالینی در این مراکز خواهند پرداخت. دانشجویان پس از پایان دوره آموزشی نخست ملزم هستند در آزمون های پایان دوره شرکت نموده و در صورتی که بتوانند نمره قبولی را اخذ نمایند، اجازه ورود به مرحله بعدی دندانپزشکی به آنان داده خواهد شد.

تدریس در دانشگاه های دندانپزشکی کره جنوبی به زبان انگلیسی است، اما دانشجویان در دوره های تخصصی بدلیل ارتباط با بیماران نیاز به یادگیری زبان بومی کره ای دارند. از همین رو دانشگاه های این کشور دوره های زبان کره ای را ارائه داده است تا دانشجویان بتوانند مهارت صحبت نمودن به زبان کره ای را کسب نمایند. از مهمترین شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه های دندنپزشکی کره داشتن مدارک معتبر پایان تحصیلات دبیرستان است. که در هنگام پذیرش مورد ارزیابی و بررسی مسئولین دانشگاه های این کشور قرار می­گیرند.

علاوه بر مدارک فوق دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. البته دوره های زبان انگلیسی فشرده نیز برای کسب مهارت لازم در این زبان نیز در دانشگاه های کره جنوبی برگزار می­گردد. دانشگاه های دندانپزشکی کره جنوبی پس از اینکه دانشجویان دوره­ 7 ساله دندانپزشکی را به پایان رسانیدند از آنها آزمونی جامع اخذ می­نمایند. پس از موفقیت دانشجویان در این آزمون به آنان مجوز کار دندانپزشکی اعطا می­گردد. برخورداری از مهارت زبان کره ای در این آزمون تأثیر بسزایی در کسب نمره بهتر خواهد داشت.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

با توجه به مزایای قابل توجهی که تحصیل دندانپزشکی در این کشور دارد، دانشجویان زیادی سالانه به این کشور سفر می­نمایند. در ادامه ما برخی از این مزایا را برمی­ شمریم:

  • تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا به زبان انگلیسی و کره ای؛
  • پرداخت هزینه های بسیار مناسب در مقایسه با دانشگاه های اروپایی و اجازه انجام کار به میزان 20 ساعت در هفته؛
  • برخورداری از امکانات بسیار مناسب رفاهی همانند خوابگاه های دانشجویی و تسهیلات عالی دانشگاهی؛
  • امکان اخذ اقامت دائم کره جنوبی و اشتغال با شرایط بسیار مناسب؛

شرایط پذیرش دندانپزشکی در کره جنوبی

پذیرش در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی ممکن است متفاوت باشد. اما شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور بدین گونه است که دانشجویان ابتدا در خواست پذیرش خود را بصورت اینترنتی و یا از طریق پست به یکی از این دانشگاه ها ارسال می­ نمایند. در صورتیکه دانشگاه مورد نظر با درخواست دانشجو موافقت نمود، دانشجو باید مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آنها، مدرک زبان انگلیسی آیلتس و مدرکی که تمکن مالی دانشجو را ثابت می نماید به سفارت کره جنوبی در کشور مبدأ ارائه نماید. سفارت کره جنوبی به دانشجویان ویزای تحصیلی نوع D را صادر خواهد نمود و پس از آن دانشجو می­تواند جهت ادامه تحصیل در کره جنوبی سفر نماید.


هزینه زندگی و تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی با یکدیگر متفاوت است، اما بطور متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور 6000 الی 8000 $ در سال می ­باشد. همچنین هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور کره جنوبی نیز با یکدیگر متفاوت است و دانشجویان بطور متوسط هزینه ای معادل 700 الی 900 $ در ماه بابت هزینه های زندگی در این کشور پرداخت می­نمایند. این هزینه شامل خوابگاه، حمل و نقل، خورد و خوراک دانشجویان می ­باشد.

ناگفته نماند دانشجویان در دانشگاه های این کشور امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی کره جنوبی را دارند. این بورسیه های بطورمتوسط هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را 15% تا 50% کاهش خواهد داد. دانشجویان در این کشور اجازه انجام کارهای دانشجویی را بمدت 20 ساعت را هفته خواهند داشت و کسب مهارت زبان کره ای علاوه بر اینکه به تحصیل دانشجویان تأثیر فراوانی دارد، در یافتن شغل نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. هزینه دوره های آموزش زبان کره ای در این کشور 1500 $ در ماه تخمین زده شده است.

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در کره جنوبی

کره جنوبی دارای بیش از 200 مرکز تحصیلات عالی می­باشد که از این میان 22 مرکز آموزشی در این کشور مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران است. یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی این کشور که دارای رتبه 31 درمیان دانشگاه های جهان و رتبه 8 در قاره­ی آسیا است دانشگاه سئول است. علاوه بر دانشگاه سئول که از امکانات و تجهیزات دندانپزشکی بسیار مناسبی برخوردار است دانشگاه های دندانپزشکی دیگری نیز در این کشور وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.

  • دانشگاه دندانپزشکی یانگ هی؛
  • دانشگاه دندانپزشکی سوگانگ؛
  • دانشگاه دندانپزشکی آجو؛
  • دانشگاه چونام؛
  • دانشگاه یولسان؛
  • دانشگاه ینگنام؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: