مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل در کره جنوبی

هزینه تحصیل در کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌ المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذیرند که در هر صورت، مدت زمان بیشتری به فرایند پذیرش اضافه می‌کند. اگرچه هیچ پورتال ملی برای پذیرش وجود ندارد، اما خوشبختانه مدارس و موسسات آموزشی در کره‌جنوبی از یک روش استاندارد در این مورد پیروی می‌کنند. از آنجایی‌که سال تحصیلی در ماه مارس شروع می‌شود، اکثر مدارس از سپتامبر تا نوامبر سال تحصیلی قبل شروع به پذیرش درخواست‌ها می‌کنند. رقابت برای رشته‌های انگلیسی زبان معمولاً سخت‌تر از رشته‌هایی است که به زبان کره‌ای تدریس می‌شود.

شرایط تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی و متقاضیان خارجی بسیار مناسب می باشد. در مقایسه با کشورهایی چون انگلستان، آمریکا و یا ژاپن، هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی بسیار مناسب تر می باشد. دولت کشور کره جنوبی از سال 1967 تا کنون به بیش از 6000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی گوناگون ارائه داده است و بیش از 2000 دانشجو را جهت شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاهی پشتیبانی کرده است. دانشجویان و متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی را دارند می توانند از کلاس های انگلیسی زبان این دانشگاه ها بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند برای دریافت کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی دولتی به صورت آنلاین اقدام کنند اما توجه نمایید که اخذ بورسیه تحصیلی شرایط خاص خود را داراست و تنها افرادی که دارای رزومه مطلوب نظیر نمرات و معدل بالا، مدرک زبان و مقالات علمی و پژوهشی هستند میتوانند جهت اخذ کمک هزینه درخواست نمایند.

شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف و تحصیل در مقاطع دانشگاهی در دانشگاه های کشور کره جنوبی به دلیل بالا بودن سطح آموزش و همچنین سطح دانشجویان و متقاضیان بسیار رقابتی می باشد و دانشجویانی که به فکر کسب قبولی و ورود به دانشگاه های این کشور هستند حتما باید سطح بسیار بالایی داشته باشند. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی نیازمند داشتن سطح دانش و علم بالا می باشد و ورود به این دانشگاه ها معمولا به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود.

میزان هزینه تحصیل در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی تقریبا 180 دانشگاه دولتی و 43 دانشگاه خصوصی وجود دارد. در دانشگاه های این کشور برنامه های دوره تحصیلی کارشناسی حداقل 4 سال به طول می انجامند و متقاضیان برای کسب مدرک دکترا باید حداقل 6 سال تحصیلی دیگر نیز سپری کنند. دانشجویان و متقاضیانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند، در نخستین گام باید اقدام به کسب اطلاعات درباره میزان هزینه کنند. در کشور کره جنوبی نیز هزینه دانشگاه های دولتی بسیار پایین تر از هزینه های دانشگاه های خصوصی می باشند و لازم به ذکر است که شرایط ورود به دانشگاه های دولتی سخت تر و رقابتی تر می باشد. میزان هزینه در دانشگاه های مختلف یکسان نمی باشد و ما در این بخش قصد داریم به هزینه شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف در دوره های تحصیلی گوناگون در کشور کره جنوبی اشاره کنیم:

دوره تحصیلی زمینه تحصیلی هزینه تحصیل یک ترم (دلار)
Associate Degree علوم انسانی 1500-6200
علوم 1800-6300
هنر و ورزش 1700-7300
مهندسی 1700-6200
Undergraduate Degree علوم انسانی 1600-7400
علوم 1800-8400
هنر و ورزش 1900-8500
مهندسی 1800-8300
پزشکی 4300-10800
Graduate Degree علوم انسانی 1100-13300
علوم 1500-8600
هنر و ورزش 1500-6400
مهندسی 1600-20900
پزشکی 2300-10600
هزینه درخواست 60-150 دلار




هزینه اقامت از طریق تحصیل در کره جنوبی

دانشجویانی که در دانشگاه های کره جنوبی مشغول به تحصیل می شوند می توانند در خوابگاه های دانشجویی مجهز زندگی کنند. به یاد داشته باشید که اکثر دانشگاه های این کشور به دانشجویانی که قصد دارند در خارج از دانشگاه ساکن شوند کمک می کنند تا محل مناسبی برای زندگی و سکونت بیابند. سکونت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های این کشور، هزینه های مختلفی به همراه دارد. در صورتی که دانشجویان در اتاق های مشترک چهار نفره ساکن شوند باید 600 الی 900$ (دلار) در هر ترم پرداخت کنند و در صورتی که دانشجویان در اتاق های مشترک دو نفره ساکن شوند باید از 900$ الی 1400$ (دلار) در هر ترم پرداخت کنند. به یاد داشته باشید که مبالغ ذکر شده با در نظر گرفتن مواردی چون خوراک و امکانات مختلف ممکن است کاهش و یا افزایش یابند.

دانشجویانی که مایل به سکونت در خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کره جنوبی نیستند می توانند اقدام به اجاره خانه های شخصی و یا خانه های بوردینگ در خارج از محوطه دانشگاه کنند. هزینه سکونت در آپارتمان های شخصی در خارج از محوطه دانشگاه از 300$ الی 500$ (دلار) در ماه می باشد و دانشجویان در صورتی که بخواهند از امکانات اضافی بهره مند شوند باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند. هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی و همچنین سایر کشورهای خارجی به دوره تحصیلی، دانشگاه، عادات دانشجویی و همچنین برنامه های تحصیلی بستگی دارند و دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید توان مالی کافی داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

مهاجرت تحصیلی به کشور کره جنوبی با دریافت D2 Visa امکان پذیر می باشد و دانشجویان برای دریافت این ویزا باید به صورت آنلاین از دانشگاه مورد نظر اقدام به کسب قبولی کنند. دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی در دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند و برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی سپری کنند. از بهترین دانشگاه های کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Seoul National University
  • Korea Advanced institute of Science & Technology
  • Pohang University of Science & Technology
  • Korea University
  • Yonsei University
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: