مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

رشته تربیت بدنی در کره جنوبی


اطلاعات عمومی در مورد مسائل آکادمیک در کره جنوبی

سرفصل اطلاعات تکمیلی
ثبت‌نام دوره‌ها هر سال، دانشجویان باید در دوره‌های مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.
ارزیابی دوره در پایان یک ترم تحصیلی، دانشجویان برای دوره‌های ثبت‌نام‌شده‌ی خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
ترم‌های فصلی (مدرسه‌ی تابستانی/زمستانی) در طول تعطیلات، دانشجویان می‌توانند دوره‌های زمستانی یا تابستانی خود را به‌مدت یک ماه گذرانده یا در دوره‌هایی شرکت کنند که نمره‌ی قبولی دریافت نکرده‌اند.
مرخصی تحصیلی پس از اخذ مجوز مرخصی از موسسه‌ی آموزشی خود، دانشجو باید 15 روز پس از تائید مجوزش، کره‌جنوبی را ترک کند.
ثبت‌نام مجدد برای شروع مجدد تحصیلات خود پس از دوره‌ی مرخصی، دانشجو باید برای ثبت‌نام مجدد اقدام کند.
هشدار تحصیلی وقتی دانشجو حداقل شرایط تحصیلی لازم را ندارد، هشدار تحصیلی دریافت می‌کند. صلاحیت تحصیلی معمولاً معدل کل بین 1.5 تا 2.0 از 4.5 است، اما بسته به مقررات خاص هر مدرسه، این معدل می‌تواند متفاوت باشد. وقتی سه اخطار داده شد، دانشجو از مدرسه اخراج می‌شود که می‌تواند مشکلاتی در تمدید ویزا برای او ایجاد کند.
تغییر رشته دانشجو می‌تواند با تائید مدرسه، رشته‌ی خود را تغییر دهد.
دوره‌های دارای دو مدرک دانشجو می‌تواند برای دوره‌‌های دارای دو مدرک درخواست پذیرش دهد.
اگر او تمام شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند دو مدرک دریافت کند.
دوره‌های انگلیسی زبان برخی از دوره‌ها تماماً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. اخیراً بسیاری از دانشگاه‌های کره‌جنوبی، تعداد دوره‌های خود را به زبان انگلیسی در هر ترم افزایش داده‌اند.
اخراج به دلایل گوناگون، دانشجو ممکن است از ثبت‌نام در مدرسه حذف و کنار گذاشته شود.
انصراف دانشجو می‌تواند با ارائه‌ی مدارک مورد نیاز، از موسسه‌ی آموزشی خود انصراف دهد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

همان طور که ذکر شد، به دلیل رقابت بالای دانشگاه های کره جنوبی در زمینه ارائه آموزش به روز و با کیفیت، اکثر دانشگاه های این کشور گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل به شمار می روند. از مهم ترین دانشگاه های این کشور، می توان به دانشگاه کره (University of Korea) اشاره نمود. این دانشگاه، یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی خصوصی در کره جنوبی شناخته شده و در سال 1905 تاسیس گردید. طبق رتبه بندی های معتبر انجام شده، دانشگاه کره در جایگاه 200 الی 300 در میان بهترن دانشگاه های جهان قرار می گیرد. دانشگاه ورزش ملی کره (Korea National Sport University) که در سال 1977 تاسیس شد، تنها رشته هایی در زمینه ورزش، سلامت، تربیت بدنی و هنر ارائه داده و یکی از مراکز تخصصی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های ورزشی در کره جنوبی به شمار می رود.

تحصیل در رشته های ورزشی در کره جنوبی

Seoul National University

Yonsei University

Sungkyunkwan University
Kyung Hee University
Hanyang University
KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
Ewha Womans University
Pohang University of Science and Technology (POSTECH)

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

هزینه تحصیل در کره جنوبی در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار مقرون به صرفه بوده و عموما مبلغ کمتری را در بر می گیرد. طبق آمار اعلام شده از منابع معتبر، هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های برتر و عالی رتبه کره جنوبی، به طور میانگین $6500 (دلار آمریکا) را شامل می شود. هزینه تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های خصوصی کره جنوبی بالاتر بوده و عمدتا برابر با $5800 (دلار آمریکا) در هر ترم می باشد. شایان ذکر است که دولت کره، برای آسان تر کردن مسیر مهاجرتی دانشجویان، بورسیه ایی را برای متقاضیان واجد شرایط و مستعد در نظر گرفته است که عموما هزینه تحصیل فرد در این کشور را پوشش می دهد اما رقابت بالایی برای اخذ آن برقرار است. به طور کلی، دانشجویان می توانند در کره به کار پاره وقت مشغول شده و بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

پروسه مهاجرت و اخذ ویزا برای تحصیل در کره جنوبی شامل دو مرحله بوده که هر کدام به مدارک متعددی نیاز دارند. در درجه اول، افراد باید از طریق سایت های دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی مورد نظر خود، جهت اخذ پذیرش در رشته انتخابی اقدام نموده و مدارک لازم را ارائه نمایند. از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی، می توان مواردی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان با توجه به زبان رشته انتخابی، رزومه ای از مقالات و یا کتب تالیف شده در صورت وجود، انگیزه نامه و مدارک هویتی را نام برد. پس از اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی کره جنوبی، افراد می توانند با تهیه مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر و پرداخت هزینه های مورد نیاز، درخواست خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور ثبت کنند.

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).


فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

طبق موارد ذکر شده، کار پاره وقت در دوران دانشجویی در کره جنوبی بلامانع بوده متقاضیان می توانند به عنوان یک منبع درآمد به آن نگاه کنند. پس از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان می توانند از طریق جست و جو در سایت های کاریابی، فرصت شغلی مورد نظر خود را یافته و در دوره های کارآموزی مربوطه مشغول گردند. از موقعیت های کاری رایج و محبوب برای دانش آموختگان رشته تربیت بدنی، می توان به مربی گری اشاره نمود. شایان ذکر است که مربی گری می تواند در محیط های گوناگونی از جمله تیم های ورزشی و باشگاه ها صورت بگیرد. این افراد همچنین می توانند وارد حوزه مشاغل مدیریتی شده و به عنوان کارشناس ورزش و سلامت در مراکز مربوطه مشغول به کار گردند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: