مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دکترا در چین- کامل ترین راهنما

تحصیل دکترا در چین- کامل ترین راهنما

به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، جای تعجب نیست که چین دارای سیستم آموزش عالی در حال توسعه سریع است و این سیستم آموزش در فرصت های عالی برای دانشجویان دکتری بین المللی منعکس می شود. چین یکی از اعضای اصلی گروه کشورهایی با اقتصاد رشد سریع از جمله BRICS ( برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی) و محل برخی از دانشگاه های تحقیقاتی برجسته این گروه است. این کشورها بسترهای عالی برای همکاری با متخصصان و دانشگاهیان و همچنین پروژه های آموزشی بین المللی ارائه می دهند. این صفحه توضیح می دهد که تحصیل در مقطع دکتری در چین چگونه است، چه فرصت هایی در دسترس است، نحوه درخواست و نحوه دسترسی به بودجه تحقیقاتی به عنوان یک دانشجوی بین المللی چگونه است.

فرصت های دکتری در چین - چه فرصت هایی برای سال 2021 ارائه می شود؟

سیستم آموزش عالی چین به سرعت در حال رشد است و بین سال های 1998 تا 2010 تعداد ثبت نام کنندگان 170 درصد افزایش یافته است. به همین دلیل، دولت در حال سرمایه گذاری بیشتر برای دانشگاه های کشور از طریق طرح های شاخص مانند پروژه -958 و طرح دانشگاه درجه دو Double First Class Plan است. هدف از این ابتکارات ایجاد دانشگاه هایی در سطح جهانی است که باعث افزایش بیشتر اعتبار موسسات چینی می شود و جذب گسترده دانشجوی دکتری بخش مهمی از این بلندپروازی است. به علاوه، این فرصت را خواهید داشت که در برخی از فعالیتهای فوق برنامه و فوق العاده مثل پیاده روی روی دیوار چین یا در رقص اژدها و شیر در جشنواره های سال نو چینی شرکت کنید. 

دلایل تحصیل دکتری در چین

در اینجا به چند دلیل برای اینکه چرا باید مدرک دکتری تان را در چین بگیرید می پردازیم:

  • بالاترین رتبه کشور بین BRICS: چهار دانشگاه برتر در رتبه بندی Times Times Higher Education Brics 2019 در چین واقع شده اند و شش دانشگاه آن در رتبه بندی 10 دانشگاه برتر قرار دارند.
  • رتبه بندی جهانی و سیستم آموزشی که به سرعت در حال رشد است: دانشگاه های چین نیز با حمایت زیاد از ابتکارات دولتی، جداول اتحادیه جهانی را افزایش می دهند.
  • دولت به دنبال جذب فارغ التحصیلان بین المللی است: دولت چین جهت جذب دانشجویان بین المللی بودجه سخاوتمندانه ای در اختیار بهترین متقاضیان دکتری قرار می دهد.
  • محبوبیت روزافزون بین دانشجویان بین المللی: چین در حال تبدیل شدن به دومین کشور پرطرفدار برای تحصیل در خارج از کشور است و برنامه دارد تا سال 2020 میزبان 500/000 دانشجوی بین المللی باشد.
  • فرصت های گشت و گذار متعدد: چه تحقیقات شما را مطلع سازد یا نه، در مقطع دکتری در چین چیزهای زیادی برای تماشا و تجربه کردن وجود دارد: از جمله کاخ پوتالا، ارتش سفالی، دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و همچنین پاندا غول پیکر را فراموش نکنید.
تحصیل در مقطع دکتری در چین - جزئیات کلیدی
آیتم شرح
تعداد دانشگاه ها 2596
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه پکن Peking (سال 1898)
تعداد دانشجویان بین المللی 201،177
طول دوره تحصیلی 3 تا 4 سال
میانگین شهریه 17/000-54/000 یوان (2/462-7/822 دلارآمریکا)
سال تحصیلی  از ماه مارس تا ژانویه
تعداد جوایز نوبل 8




دانشگاه های چین

سیستم آموزش عالی چین مشابه انگلستان است، جایی که قبل از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی دریافت کرد. بسیاری از موسسات تحصیلات تکمیلی در چین وجود دارد ، اما فقط حدود 100 مورد از آنها دانشگاه های تحقیقاتی هستند و در همه زمینه های مهم دانشگاهی تحقیق می کنند و بسیاری از آنها با بودجه دولتی حمایت می شوند. هر دو نوع دانشگاه به احتمال زیاد فرصت هایی را برای تحقیقات دکتری فراهم و از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. 

موسسات دولتی و خصوصی در چین

بسته به نحوه اداره و بودجه موسسات آموزش عالی (HEIs) می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد. سیستم آموزش عالی در چین کمی متفاوت تر از انگلستان است، به جای ارائه یک گزینه برابر و متوازی برای دانشگاه های دولتی، موسسات خصوصی یک مسیر صلاحیت جایگزین ارائه می دهند.

  • موسسات دولتی/متعلق به دولت: این موسسات بودجه عمومی(دولتی) دریافت می کنند و استانداردهای سیاست گذاری را تعیین می کنند. طیف گسترده ای از موسسات در این دسته قرار می گیرند از جمله موسسه های آموزش عالی معمولی که اکثر دوره های دکتری در آن انجام می شود.
  • موسسات غیردولتی/خصوصی : اینها توسط دولت اداره نمی شوند. آنها حق انتخاب دانشجویان خود را دارند و معمولاً از شهریه ای که دانشجویان پرداخت می کنند تأمین می شوند. این موسسات عموماً برای دانشجویانی است که نمی توانند در دانشگاه های دولتی شرکت کنند (در صورت عدم رعایت شرایط پذیرش/آزمون ورودی).

بنابراین، اکثر فرصت های دکتری در موسسات دولتی خواهد بود. 

اتحادیه C9

درست مانند گروه راسل انگلستان، گروه 13 کانادا و اتحادیه IVY ایالات متحده، چین نیز اتحادیه خود از دانشگاه های معتبر دارد. ۹ نهاد منتخب دولت، اتحادیه چین 9 (C9) را تشکیل می دهند. همه آنها به عنوان دریافت کنندگان بودجه زیادی از دولت، فرصت های دکتری بین المللی را ارائه می دهند و در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی می شوند. علاوه بر این، برخی از موسسات C9 دوره های مشترکی را با دانشگاه های گروه راسل برای افزایش بودجه مشترک و چشم اندازهای تحقیق دکتری آغاز کرده اند. اتحادیه موسسات C9 عبارتند از : دانشگاه تسینگ هوا Tsinghua ، دانشگاه پکن Peking، دانشگاه ژجیانگ Zhejiang ، موسسه فناوری Harbin ، دانشگاه فودان Fudan ، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ Jiao Tong ، دانشگاه نانجینگ Nanjing ، دانشگاه علم و صنعت چین و دانشگاه شیان جیاتونگ Xi'an Jiatong. علاوه بر اتحادیه C9 ، فرصت های دکتری زیادی در سایر دانشگاه های چین وجود دارد. 

آینده آموزش عالی چین

چین به طور فعال به دنبال موقعیتی در خط مقدم تحقیقات بین المللی (و آموزش کارشناسی ارشد) است. کلید این امر دو استراتژی مداوم دولت است:

  • پروژه 958 : در ابتدا این یک ابتکار برای تأمین بودجه و توسعه ۹ موسسه رتبه برتر جهان بود: اتحادیه C9. تا سال 2011 این طرح شامل 39 موسسه بود.
  • برنامه دانشگاه درجه دو: موفقیت پروژه 958 منجر به این شد که دولت ابتکار جدیدی را برای ایجاد 42 دانشگاه در سطح جهانی و 140 رشته در سطح جهانی تا سال 2050 آغاز کند.

پروژه هایی از این دست نشان دهنده سرمایه گذاری چین در تحقیقات تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت های بیشتر دکتری بین المللی است.

رتبه بندی دانشگاه های چین

هفت دانشگاه چین در بین 200 رتبه اول رده بندی های جهانی QS و Times Higher Education قرار دارند. دولت امیدوار است این تعداد را با کمک طرح دانشگاه درجه دو مضاعف افزایش دهد.

5 دانشگاه برتر چین در سال 2021
نام دانشگاه رتبه بندی آموزش عالی تایمز (THE=Times Higher Education 2021) رتبه بندی کاکارلی سیموندز (QS=Symonds Quacquarelli 2021) رتبه بندی دانشگاه های جهان (ARWU = Academic Ranking of World Universities 2020)
Tsinghua دانشگاه تسینگ هوا =20 15 29
Peking دانشگاه پکن 23 23 49
Fudan دانشگاه فودان =70 34 100
دانشگاه علم و صنعت چین Science and Technology of China =87 =93 73
Zhejiang دانشگاه ژجیانگ =94 53 58




شهرهای دانشجویی چین

چین کشوری عظیم با مساحت 9.596 میلیون کیلومتر مربع است. در سرزمین اصلی چین، اکثر دانشگاه های پیشرو در شمال (9) و شرق (11) قرار دارند. شهرهای اصلی دانشگاهی در چین عبارتند از:

  • تحصیل در شهر پکن Beijing
  • تحصیل در شهر شانگهای Shanghai
  • تحصیل در شهر جیانگ سو Jiangsu
  • تحصیل در شهر چنگدو Chengdu
  • تحصیل در شهر سوژو Suzhou 

ساختار دکتری در چین

چین دارای 5/000 سال فرهنگ و تاریخ است و این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای مسافران در جهان تبدیل کرده است. فرهنگ خوش برخورد و استقبال کننده چین، اقامت طولانی مدت را برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان کرده است. جزء اصلی دوره دکتری چینی مشابه انگلستان و سایر کشورها است. شما با پشتیبانی استاد منتخب خود به طور مفصل در مورد یک موضوع جدید در رشته خود تحقیق خواهید کرد. پس از اتمام، شما یک پایان نامه از جزئیات یافته های مهم خود ارائه می دهید. 

طول دوره دکتری در چین

اگر شما به صورت تمام وقت ثبت نام کرده اید، اکثر دوره های دکتری چینی سه یا چهار سال برای تحقیق مهلت می دهند. فرصت های کار پاره وقت برای دانشجویان دکتری موجود است اما برای دانشجویان بین المللی قابل استفاده نیست. این به دلیل معتبر بودن ویزای X1 فقط برای پنج سال است. برخی از موسسات برای اتمام دفاع پایان نامه یک بازه زمانی پنج ساله وقت می دهند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تکمیل آن در چهار سال دارند. سال تحصیلی تمام وقت شامل دو ترم است: بهار (مارس تا اواسط جولای) و پاییز (اواسط سپتامبر تا ژانویه). تعدادی از موسسات به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهند که تاریخ شروع خود را با رعایت تاریخ دوره سنتی انگلستان به پایان ماه سپتامبر موکول کنند.

ارزیابی دوره دکتری در چین

محتوای مقاطع دکتری در چین بسته به موسسه و حوزه انتخابی ممکن است متفاوت باشد. با این حال، بسیاری از دوره ها شامل آموزش و ارزیابی رسمی بیشتر از آموزش رایج در کشورهایی مانند انگلستان است. به عنوان دانشجوی دکتری، ممکن است از شما خواسته شود که یک دوره آموزشی و تحصیلی را در دو یا سه سال اول تحصیلات تکمیل کنید و از دوره آموزشی تعیین شده توسط استاد خود که شامل سخنرانی های کلاسی و امتحانات مربوط به دوره ها برای تکمیل مدرک دکتری شما است پیروی کنید. در کنار این شما همچنین باید پروژه تحقیقاتی خود را تکمیل کنید و یک پایان نامه دکتری کامل باید روی تحقیق نوشته شود. شما باید از پایان نامه خود در مقابل یک هیئت متخصص در زمینه موضوع تحقیق در یک آزمون شفاهی دفاع کنید(دفاع فارغ التحصیلی). (این با فرم خصوصی viva در کشورهایی مانند انگلستان کمی متفاوت است). 

هزینه های تحصیل دکتری در چین

در چین هیچ محدودیتی استانداردی برای شهریه وجود ندارد و هزینه های شما بسته به رشته و موسسه انتخاب شده متفاوت خواهد بود. همانطور که در بریتانیا و سایر کشورها بورسیه تحصیلی برای تأمین هزینه تحصیل شما وجود دارد، چین را نیز به گزینه ای مقرون به صرفه برای تحصیل در مقطع دکترا در خارج تبدیل کرده است. دانشگاهها می توانند هزینه های خود را تعیین کنند. با این حال، آنها از الگوی مشابهی پیروی می کنند. رشته های هنر و علوم انسانی اغلب هزینه های بسیار کمتری نسبت به سایر رشته ها دارند. اکثر دانشگاه ها هزینه های تحصیلی زیر را برای هر دانشکده به صورت سالیانه دریافت می کنند:

  • هنرهای لیبرال: 10،755-25،940 یوان (1،550-3،750 دلار آمریکا)
  • علوم و مهندسی: 18/347 - 33/532 یوان (2/650 - 4/850 دلار آمریکا)
  • پزشکی ، ورزش و هنر: 25/307 - 51/879 یوان (3/650 - 7/500 دلار آمریکا) 

با مشاهده فرصت های ذکر شده در این صفحه، می توانید هزینه های دکتری خاص در چین را بررسی کنید که ممکن است پروژه هایی با بودجه از پیش تأمین شده باشند یا ممکن است دانشجو را ملزم به درخواست برای سرمایه خارجی کند.

هزینه های زندگی دانشجویی درچین

هزینه زندگی در چین در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین تر است. به عنوان یک مقدار تقریبی برای یک دانشجوی بین المللی، هزینه ها چیزی حدود بین 1/900 - 5/000 یوان (معادل 275 - 725 دلار آمریکا) در ماه می شود، که البته بسته به مکان متفاوت است.

دانشجویان بین المللی مجاز به کار در مقطع دکتری نیستند، بنابراین قبل از شروع تحصیل باید از داشتن بودجه کافی اطمینان حاصل کنید. 




برنامه بورسیه تحصیلی دولت چین

دولت چین طرح بورسیه تحصیلی دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری تا سه سال هستند، در دسترس است. درخواست دهنده ها باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و سوابق عالی تحصیلی باشند و باید بورسیه های دیگری دریافت کنند. دو نوع بورسیه تحصیلی جزئی و کامل وجود دارد.

بورسیه کامل شامل موارد زیر است:

  • پوشش هزینه های تحصیل، ثبت نام، آزمایش، اقامت و هزینه های مصرفی.
  • همانند دانشجویان چینی، دریافت کنندگان هزینه های درمانی سرپایی و بیمه درمانی خارجی بورسیه دولت چین که حدود 600 یوان (85 دلار آمریکا) در سال است دریافت می کنند.
  • هزینه سفر برای دانشجویان بین المللی برای ورود به شهر از طریق خودشان پرداخت می شود.
  • کمک هزینه اسکان مجدد 600 یوان (85 دلار آمریکا) هنگام افتتاح دانشگاه است.

شما باید برای بورسیه تحصیلی، در کشور خود در بخش دولتی تحصیل در خارج از کشور و سازمان مربوطه یا سفارت چین اقدام کنید. زمان ارسال درخواست بین فوریه تا آوریل است.

 برنامه های بورسیه دانشگاه های چین

اگر در تأمین بورسیه دولتی ناموفق هستید، باید فرصتی برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه داشته باشید. برنامه ها عموماً در ماه مارس پس از برنامه بورس تحصیلی دولتی باز می شوند و نتایج آن در ماه جولای اعلام می شود. وب سایت های دانشگاه را برای مهلت های خاص و اطلاعات بیشتر بررسی کنید. مدارک مورد نیاز همان مدارک بورسیه دولتی است.

ارسال درخواست برای مقطع دکتری در چین

از آنجا که تعداد زیادی دانشگاه (و پروژه های دکتری) در چین وجود دارد، این کشور دارای دو سرویس دوره کاربردی متمرکز است و این موارد به شما در فرایند ارسال درخواست کمک می کند :

  • مرکز کاربردی دانشگاه چین (CUAC): این یک سرویس مستقیم برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت یافتن دانشگاه ها و دوره های آموزشی در چین است.
  • سیستم پذیرش دانشگاه و کالج چین(CUCAS): یک پورتال آنلاین رسمی برای دانشجویان بین المللی است که برای دانشگاه های داخل چین درخواست می دهند.همچنین می توانید مستقیماً برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهید.

 شرایط پذیرش مقطع دکتری در چین

موسسات مختلف برای پذیرش در برنامه های خود شرایط خاص خود را دارند، اما چند مورد کلیدی وجود دارد که بیشتر آنها نیاز دارند :

  • مدرک کارشناسی ارشد: شما باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن را در رشته مربوطه داشته باشید.
  • امتحانات: ممکن است لازم باشد در آزمون ورودی دانشگاه و زبان قبول شوید.
  • ناظر پروژه: شما باید با سرپرستی که در مورد یک پروژه و مناسب بودن شما با آن پروژه توافق کرده است، صحبت کرده باشید
  • منابع علمی: شما باید حداقل دو توصیه نامه از طرف اساتید خود داشته باشید.

اگر از رشته های اصلی هنر استفاده می کنید، باید مجموعه ای از: تصاویر ، ضبط ها و مطالب سمعی و بصری از آثار خود را ارائه دهید. 

الزامات زبان مقطع دکتری در چین

برخی از دوره های دکتری برای دانشجویان بین المللی به زبان چینی و برخی دیگر به زبان انگلیسی تدریس می شود. بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، ممکن است نیاز به زبان داشته باشید. اکثر دانشگاه ها از شما می خواهند یک گواهینامه سطح مهارت زبان چینی (HSK) 5-8 داشته باشید، آزمون HSK را می توان در چندین مکان در سراسر انگلستان انجام داد. کسانی که شرایط لازم برای زبان را ندارند، باید یک دوره کامل زبان چینی یک ساله را به عنوان یک دوره پیش از جلسه با موفقیت پشت سر بگذارند. برنامه های کاربردی برای دوره های تدریس شده انگلیسی، نیازی به دانشجو جهت صحبت به زبان چینی ندارند، اما ممکن است مجبور باشید نمره و مدرک مهارت انگلیسی مانند IELTS را ارائه دهید.

فرآیند درخواست مقطع دکتری در چین

قبل از ارسال درخواست خود، باید به یک استاد آینده نگر ایمیل کنید. پس از بحث در مورد تحقیقات، باید از او درخواست کنید که پایان نامه شما را نظارت کند. چندین مرحله برای درخواست وجود دارد که باید انجام دهید:

  • ارائه ریزنمرات دانشگاهی - ممکن است دانشگاه ها متن کامل کار علمی شما را درخواست کنند. شما می توانید این را از دانشگاه قبلی خود دریافت کنید.
  • ارائه منابع - شما باید حداقل دو توصیه نامه از اساتید قبلی خود ارائه دهید.
  • تکمیل فرم درخواست - شما باید فرم درخواست دانشگاه را با ذکر سرپرستی که با او تماس گرفته اید تکمیل کنید.
  • سایر موارد - شما باید یک پرونده معاینه بهداشتی مطابق با بخش قرنطینه بهداشتی چین ارسال کنید و دانشجویانی که خودشان نیازهای مالی خود را تامین می کنند باید یک ضمانت مالی با شواهد ارائه دهند.

معمولا آخرین مهلت ارسال درخواست آوریل یا می سال ورود است. اکثریت موسسات هزینه درخواست را دریافت می کنند که به طور متوسط   حدود 810 یوان (117 دلار آمریکا) است.




 مصاحبه مقطع دکتری در چین

برخی از دانشگاهها ممکن است بخواهند درباره درخواستتان با شما مصاحبه ای داشته باشند. در این صورت ممکن است از شما مصاحبه بخواهند. نگران نباشید: آنها انتظار ندارند که شما برای انجام مصاحبه تا چین مسافرت کنید. در عوض، مصاحبه ها معمولاً از طریق یک وب چت یا یک کانال ویدئو کنفرانس انجام می شود. اگر درخواست شما شامل یک پیشنهاد تحقیقاتی بود، احتمالاً آنها می خواهند درباره این ایده با شما بحث کنند. اگر این پروژه به یک پروژه خاص هدایت شده باشد، آنها ممکن است مایل باشند بفهمند چه مهارت هایی را می توانید به آن ارائه دهید. 

ویزای دانشجویی چین

توجه داشته باشید که دو ویزای دانشجویی در چین وجود دارد ، ویزای X2 برای دوره های تحصیلی کمتر از 6 ماه صادر می شود. برای تحصیل در مقطع دکتری به ویزای X1 نیاز دارید که هزینه آن 649 یوان (94 دلار آمریکا) است. ویزای X1 برای چندین ورودی در مدت 5 سال معتبر است. متقاضی باید جایی که به آنها اجازه اقامت چین داده شده است را ظرف 30 روز در دفتر امنیت عمومی محلی ثبت نام کند تا ویزای X1 را جایگزین کند. هنگام درخواست برای ویزای X شما باید مدارک اصلی زیر و یک مجموعه فتوکپی را ارائه دهید:

  • اعلامیه پذیرش دانشگاه که وضعیت دانشجویی شما را تأیید می کند.
  • ارائه وضعیت سلامت HIV(ایدز) خود
  • فرم درخواست ویزا X1
  • فرم معاینه فیزیکی خارجی
  • گذرنامه واقعی و معتبر شما با حداقل 2 صفحه ویزای خالی
  • یک کپی از صفحه اصلی گذرنامه و یک عکس اخیر گذرنامه
  • شما باید قبل از ورود به چین، ویزای ایکس X را از سفارت یا کنسولگری چین دریافت کنید. 

کار در چین به عنوان یک دانشجوی بین المللی

کار دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل ممنوع است. بنابراین، دانشجویان با تأمین مالی شخصی باید اطمینان حاصل کنند که می توانند هزینه زندگی و شهریه خود را قبل از شروع دوره دکتری در چین بصورت کامل تامین کنند. با این حال، با مجوز دانشگاه، شما مجاز به انجام کارآموزی در طول تحصیل هستید. 

بیمه سلامت دانشجویان در چین

دانشجویان بین المللی باید قبل از ورود یا بعد از ورود به چین، بیمه درمانی و بیمه حوادث و تصادفات شخصی را خریداری کنند که هزینه آن سالانه 800 یوان (115 دلار آمریکا) است. علاوه بر این، اگر قصد دارید بیش از یک سال در چین بمانید(دانشجویان دکتری) باید بیمه سلامت را برای کل مدت اقامت خود خریداری کنید. علاوه بر این، آنها باید یک ماه قبل از عزیمت تحت معاینه فیزیکی در بیمارستان عمومی قرار گیرند که هزینه معاینه فیزیکی حدود 600 یوان (85 دلار آمریکا) است.

چین بخاطر دلایل زیادی بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است، بنابراین شما قطعا از تجربه دکتری خود در آنجا لذت خواهید برد.اما بعد از تحصیل کجا می توانید بروید؟

آیا می توانم بعد از دکتری در چین کار کنم؟

فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در چین کار کنند اما برای انجام این کار به ویزای اضافی نیاز دارند. این ویزای Z یک مسیر کار پس از تحصیل را برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری بین المللی ارائه می دهد. برای به دست آوردن این ویزا باید موقعیتی را نزد کارفرما در رشته مربوط به مدارک تحصیلیتان  پیدا کرده باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: