مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه سوچو چین

دانشگاه سوچو چین

سیستم آموزشی چینی دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از رشته های تحصیلی است و با ساختار سلسله مراتبی آن مشخص می شود. آموزش عالی در چین توسط دانشگاههای خصوصی یا دولتی ارائه می شود و مقام دولتی مسئول آموزش و امور زبان وزارت آموزش جمهوری چین (MOE) است. این سیستم از طریق مدلهای آموزشی غرب و اتحاد جماهیر شوروی اصلاحات و تأثیرات عمده ای را پشت سر گذاشته است، اما در طول دهه 1980 به یک مدل بهبود یافته، خودمختار و غربی تبدیل شد. سیستم آموزشی چین رتبه دوم محبوب ترین در جهان و رتبه اول محبوب ترین مقصد آموزش تحصیلی در آسیا برای دانشجویان بین المللی است. 

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در کشور چین دانشگاه سوچو چین (soochow) را انتخاب کرده اند باید از شرایط و قوانین پذیرش در این دانشگاه اطلاع داشته باشند. پس اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در سال 1900 میلادی دانشگاه سوچو چین در مکانی تاریخی با مناظر زیبا و چشم نواز در شهر سوژو تاسیس شد. در این مرکز تحصیلی 3 کمپ برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. در این دانشگاه 24 دپارتمان و کالج وجود دارد و دروس مختلف در دانشگاه ارائه می شود. باید به این نکته اشاره کرد که نه رشته تحصیلی در این دانشگاه در سطح عالی و بسیار خوب در سطح جهان ارائه می شود. در دانشگاه سوچو چین 12 رشته آکادمیک ارائه می شود که به شرح زیر می باشند.

  • حقوق؛
  • تاریخ؛
  • اقتصاد؛
  • علمی؛
  • کشاورزی؛
  • هنر؛
  • فلسفه؛
  • آموزش؛
  • ادبیات؛
  • فنی و مهندسی؛
  • پزشکی؛
  • مدیریت؛

تحصیل در دانشگاه سوچو چین

در حال حاضر در دانشگاه سوچو چین حدودا 50000 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. از این تعداد حدودا 25000 نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. حدودا 10000 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به ادامه تحصیل می باشند و بیشتر از 12000 نفر در مقطع دکتری تحصیل می کنند. در مقطع کارشناسی در این دانشگاه 96 رشته تحصیلی ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد 196 رشته تحصیلی ارائه می شود. و در مقطع دکتری 72 رشته تحصیلی نیز ارائه می شود. در مقطع پس از دکتری نیز 6 رشته تحصیلی ارائه می گردد.

دوره های ارائه شده در دانشگاه سوچو چین به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می شود. این برنامه برای دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته شده است. در این دوره ها برنامه هایی مثل دوره های آموزش زبان، دوره های تاریخی، دوره جغرافیا، دوره موسیقی های سنتی، دوره خوشنویسی و برنامه های دیگری ارائه می شود.

اخذ ویزا جهت تحصیل در دانشگاه سوچو چین

برای تحصیل در این کشور، متقاضیان بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. ویزای تحصیلی در این کشور به دو صورت ویزای X1 و ویزای X2 اعطاء می گردد.

  • ویزای X1: افرادی که قصد دارند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و مطالعه پیشرفته داشته باشند می توانند این ویزا را دریافت نمایند. این ویزا برای مدت بیشتر از شش ماه اعتبار دارد. در واقع می توانیم بگوییم که این ویزا به فرد اجازه می دهد در کشور چین بیش از شش ماه اقامت داشته باشد. متقاضیان می توانند در طول تحصیل در شغل های نیمه وقت مشغول به کار شوند.
  • ویزا X2: متقاضیانی که برنامه تحصیلیشان برای مدت کمتر از شش ماه می باشد می توانند این ویزا را دریافت نمایند. این ویزا برای مدت صد و هشتاد روز اعتبار دارد. افرادی که می خواهند در این کشور برای دوره خاصی شرکت نمایند می توانند این ویزا را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه سوچو چین

این دانشگاه برای دانشجویان خارجی و بین المللی چهار نوع بورسیه تحصیلی ارائه می شود. این بورسیه های تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • بورسیه تحصیلی جیانگ سو؛
  • بورسیه تحصیلی در بین دانشجویان؛
  • بورسیه تحصیلی چین در دانشگاه سوچو چین؛
  • بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس؛


زبان تحصیلی در دانشگاه سوچو چین

برای دانشجویان دوره های بلند مدت برای آموزش خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارائه می شود. در این برنامه کلاس های در سطح های مختلف وجود دارد که دانشجویان با توجه به سطح دانششان در سطح های مختلف مشغول به تحصیل می شوند. در هر کلاس حدودا 10 تا 20 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند.

این برنامه های آموزشی در هر سال در ماه فوریه و ماه سپتامبر برگزار می شود. کلاس ها هر هفته در پنج روز تشکیل می شود، و مجموعه کلاس ها بین 20 تا 24 ساعت در هر هفته تنظیم خواهد شد. دانشجویان پس از گذراندن دوره باید در آزمون شرکت نمایند و پس از اخذ حداقل نمره می توانند وارد دانشگاه شوند و سال تحصیلی را آغاز نمایند.

برنامه های کوتاه مدت آموزش زبان چینی

یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در این دانشگاه برنامه های کوتاه مدت برای آموزش فرهنگ چینی و شرایط اقتصادی کسب و کار می باشد. این برنامه برای مدت 7 تا 21 روز در نظر گرفته می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که این کلاس ها به صورت سخنرانی ارائه می شوند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه سوچو چین

سمینار فصل بهار در اواخر ماه فوریه برگزار خواهد شد، که این سمینار تا تاریخ ده ژوئیه ادامه خواهد داشت. سمیناری که در فصل پاییز در نظر گرفته شده است در تاریخ یک سپتامبر برگزار می شود و تا اواخر ماه ژانویه ادامه خواهد داشت. تعطیلات زمستانی دانشجویان در ماه فوریه می باشد و تعطیلات تابستانی دانشجو ها از ماه جولای تا ماه اوت می باشد. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید برای هر ترم مبلغ 7500 یوان پرداخت نمایند. جهت ثبت نام در هر ترم تحصیلی متقاضیان باید 250 یوان بپردازند. همچنین دانشجویان برای تهیه کتاب در هر ترم تحصیلی باید مبلغ 200 یوان در نظر بگیرند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: