مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

سرمایه گذاری کردن در آموزش عالی در کشورچین در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است و این امر برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، انتخابی جذاب است. تعداد موسسات آموزش عالی در چین در دهه گذشته دو برابر شده است و در حال حاضر تقریباً 3000 موسسه وجود دارد. چین که تصمیم دارد دانشگاه هایش در سطح جهانی شناخته شوند، پروژه 211 را در سال 1995 راه اندازی کرد تا بر 100 دانشگاه خود در خط مقدم آموزش عالی تمرکز کند. از طریق یک پروژه اضافی، اتحادیه ای به عنوان 'C9' به طور خاص برای موسساتی که در نظر دارند تحصیلات عالی را ارائه دهند، ایجاد شد. این سرمایه گذاری و مدرنیزاسیون آموزش دانشگاهی در چین باعث شده است که این کشور برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند به یک انتخاب محبوب تبدیل شود. 

معرفی دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین معروف به دانشگاه پزشکی چین (CMU) در سال 1960 میلادی تاسیس شد و دومین دانشکده پزشکی پکن محسوب می گردد. دانشگاه مذکور که از دانشگاه های کلیدی شهر پکن به شمار می رود، در فهرست موسسات عالی علمی پزشکی چین جای گرفته است. فردی به نام پروفسور جیپینگ وو به عنوان بنیانگذار این دانشگاه در سطح جهانی مشهور است. 

از جمله محورهای شهرت و معروفیت دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین، 6 عضو هیات علمی این دانشگاه است که در آکادمی های معتبر عضویت دارند. دانشگاه کپیتال مدیدیکال پکن همانند سایر دانشگاه های جهان دانشکده ها و مراکز آموزشی دارد که طیف وسیعی از رشته ها و دوره های آموزشی را ارائه می دهند. این مراکز شامل 14 بیمارستان وابسته به دانشگاه، 10 دانشکده و 1 موسسه آموزشی می گردد. بالغ بر 9.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. بسیاری از دوره ها و رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برگزار می گردد و مدرک اعطایی نیز به زبان انگلیسی است. افرادی که در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند شامل 20.000 کارمند، 1000 پروفسور و بالغ بر 2000 دانشیار می گردد.

پردیس های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

تعداد پردیس هایی که به دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین تعلق دارد، 6 پردیس است. فهرست آنها به صورت زیر است که رشته ها و دوره های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می نماید:

  • پردیس اصلی و پردیس بین المللی CMU هر دو واقع در ناحیه Fengtai؛
  • پردیس Shunyi Campus واقع در ناحیه Shunyi؛
  • پردیس Wanshoulu واقع در ناحیه Haidian؛
  • پردیس Hepingli واقع در ناحیه Dongcheng؛
  • پردیس Dongsishitiao واقع در ناحیه Dongcheng؛

گفتنی است کلیه دانشجویان بین المللی و خارجی امکان تحصیل در پردیس بین المللی CMU را خواهند داشت.

پردیس های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین دارای مراکز و موسسات تحقیقاتی و آموزش عالی مختلف ملی و شهری می باشد که برنامه ها و رشته های گسترده و وسیعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برخی از رشته ها و زمینه های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از آموزش عمومی پزشکی، پزشکی بالینی، پزشکی پایه، علوم اعصاب، چشم پزشکی، جراحی، اورولوژی، قلب و عروق، پزشکی درد، سم شناسی، مهندسی پزشکی طب سنتی چینی، تولید مثل، سیاست های بهداشتی، نوروبیولوژی، Cytobiology، ایمونولوژی، قرنطینه پزشکی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، جراحی قلب و عروق، پیوند کلیه، بیماری تنفسی، دستگاه گوارش، عمل جراحی دهان و فک و صورت، گوش و حلق و بینی، هماتولوژی کودکان

دوره‌ های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین از راه حمل و نقل عمومی به سهولت امکان رفت و آمد به دانشگاه را خواهند داشت. امکانات مختلفی در این دانشگاه وجود دارد که در دسترس دانشجویان قرار گرفته است. وجود امکاناتی از قبیل رستوران های بین المللی و محلی، زمین تنیس، زمین فوتبال، دادگاه های بسکتبال داخل سالن و فضای باز، استخر شنا در فضای باز، کتابخانه و سالن غذاخوری دانشجویی باعث تسهیل در تحصیل دانشجویان گردیده است.


بزرگ ترین بیمارستان عمومی شهر پکن که در بخش های عصبی و جراحی پزشکی فعال بوده و در سال 1959 میلادی به تاسیس رسیده است، بیمارستان Xuan Wu می باشد. همچنین بیمارستان دوستی پکن نیز در سال 1953 میلادی تاسیس گردیده که در زمینه بیماری های گوارشی، بیماری های گرمسیری، بیماری های مزمن کبدی و… تحقیق نموده و به فعالیت می پردازد. این بیمارستان به مدرسه بالینی دوم دانشگاه پزشکی معروف است. کلیه دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه بایستی در همین دانشگاه زندگی و اقامت داشته باشند.

امکانات دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

وضعیت و شرایط خوابگاه های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین بسیار ایده آل و مناسب دانشجویان است. به طوری که برای هر 2 دانشجو، یک اتاق در نظر گرفته شده است که دارای امکاناتی از قبیل حمام و سرویس های بهداشتی جداگانه، تلویزیون، دستگاه تهویه هوا، تلفن و اینترنت پر سرعت می باشد. از آنجا که امکانات بسیار خوب و امنیت بالایی در خوابگاه های این دانشگاه وجود دارد، لذا اقامت و زندگی در داخل خوابگاه بسیار راحت است.

وضعیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه کپیتال مدیکال

دانشجویان در مقاطع مختلف بایستی دوره های تحصیلی متفاوتی را پشت سر بگذارند. برای مثال متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی بایستی دوره ای 6 ساله را پشت سر بگذارند. برنامه ها و دروسی که در این مقطع ارائه می گردد، به زبان انگلیسی می باشد. آغاز دوره تحصیلی در این مقطع از ماه سپتامبر خواهد بود. بنابراین لازم است متقاضیان چند ماه قبل، اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک نمایند.


تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین، برای پذیرش تحصیلی بایستی مدارک و اسنادی را تهیه و ارائه نمایند. این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام و پذیرش؛
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده؛
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل؛
  • نتیجه آزمایش تست خون و ورزش؛
  • گواهی عدم سو پیشینه یا هر گونه سابقه کیفری؛
  • گواهی تمکن مالی یا تعهدنامه به جهت تضمین در پرداخت به موقع شهریه تحصیلی توسط دانشجو؛
  • فیش واریزی پرداخت شهریه تحصیلی؛

بورس تحصیلی دانشگاه کپیتال مدیکال

دانشجویانی که سال اول تحصیلی خود را در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین گذرانده اند، می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین درخواست دهند. این بورسیه ها در کلیه مقاطع تحصیلی شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قابل دسترسی است. اما برای دریافت بورسیه نکات و شرایطی لازم است که در صورت واجد شرایطی اعطا می گردد. این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • فرد متقاضی نبایستی از اتباع چینی باشد.
  • فرد متقاضی بایستی سلامتی کامل داشته باشد.
  • متقاضیان بورسیه مقطع دکترا بایستی دارای شرایط سنی حداکثر 40 سال و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را دارا باشند.
  • متقاضیان بورسیه مقطع کارشناسی ارشد بایستی حداقل 35 سال داشته و مدرک تحصیلی کارشناسی را در دست داشته باشند.
  • متقاضیان بورسیه مقطع کارشناسی باید حداکثر دارای 30 سال بوده و مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه را اخذ نموده باشند. دارا بودن سابقه تحصیلی خوب نیز از جمله شرایط این مقطع است.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: