مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت پس از تحصیل در چین

اقامت پس از تحصیل در چین

نکته ای که همواره متقاضیان مهاجرت تحصیلی در چین در نظر دارند، نحوه اخذ اقامت پس از تحصیل در چین و شرایط کار در این کشور می باشد. هزینه زندگی در چین بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است و هزینه غذا ، اجاره ماهانه ، خدمات شهری و حمل و نقل در شهرهای بزرگ کمی بیشتر است. به عنوان مثال ، در کلان شهرهای بزرگ ، هزینه ماهانه شما می تواند حدود 850 دلار باشد ، در حالی که در شهرهای کوچک تر تا 550 دلار. هنگام استفاده از خدمات عالی سیستم حمل و نقل عمومی چین که فقط 20 دلار در ماه برای شما هزینه دارد می توانید از تخفیف های دانشجویی خود استفاده کنید. در هر ترم مقداری پول برای هزینه های لوازم تحصیلی خود ذخیره کنید که بسته به رشته تحصیلی شما حدود 50 دلار هزینه دارد و همچنین در یک برنامه بیمه درمانی سرمایه گذاری کنید تا معیارها و نیازهای بودجه شما را برآورده کند.

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق کار

کشور چین دومین کشور قدرتمند جهان در بخش اقتصاد است. با این حال، پیدا کردن کار در این کشور مشکل می باشد. علت سخت بودن کاریابی در این کشور عبارتست از نیروی انسانی ارزان در این کشور و این که بالاترین درامد ها در کارهای آزاد و تجاری است. علت اینکه کار به عنوان یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در چین معرفی می‌شود این است که در زمان تحصیل که تقریباً به مدت 3-4 سال به طول می انجامد، متقاضی می توانند رزومه و سوابق کاری خود را به شرکت های مختلف ارائه نماید. با توجه به این که زمانی که دانشجو مشغول تحصیل می باشد زیاد است، امکان کاریابی برای این افراد در کشور فراهم و شانس آنها در این زمینه زیاد می باشد.

متقاضیان جهت کار در این کشور باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای این کشور داشته باشند. مسلماً امکان اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمای چینی در کشور مبدا به سادگی امکان پذیر نمی باشد. از این رو حضور در کشور چین با هدف تحصیل، امکان اخذ این پیشنهاد کاری را افزایش می دهد. ضمن اینکه متقاضی می تواند از طرق مختلف به کاریابی در این کشور بپردازد.

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از دیگر راه های اخذ اقامت در این کشور است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می‌ توانند با ادعای آگاهی از فرهنگ ها و قوانین و اصول در کشور چین در طول زمانی که در این کشور به تحصیل پرداخته اند، برای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام نمایند. امکان سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت، راه اندازی بیزینس و یا سرمایه گذاری های دیگر امکان پذیر می باشد.

دانشجویانی که در رشته های ذیل تحصیل نموده اند، پس از پایان تحصیل به طور اتوماتیک می‌توانند به سرمایه گذاری در کشور بپردازند. بدون اینکه نیاز باشد ادعای خاصی نمایند. این رشته ها عبارتند از مدیریت، مارکتینگ و تجارت. اساتید در این رشته ها اغلب از مدیران شرکت های برتر در کشور چین می باشند. از این رو این قابلیت برای دانشجو وجود دارد که از اساتید خود پیشنهاد کاری برای بیزینسی دریافت نمایند. علاوه بر آن امکان مشاوره با این افراد برای دانشجویان وجود دارد.

یک دانشجو می تواند پس از اتمام تحصیل خود با سرمایه‌ ای در حدود 100 هزار دلار به راحتی با ارائه یک طرح تجاری در چین سرمایه گذاری و اقامت اخذ نماید. به منظور سرمایه‌ گذاری نیز متقاضیان باید از قوانین و شرایط این کشور اطلاع داشته باشند از این رو سرمایه‌ گذاری برای فردی که به مدت 3 تا 4 سال تحصیل نموده و حضور داشته است به مراتب آسان تر از کسی است که به طور مستقیم و برای اولین بار جهت سرمایه‌ گذاری در این کشور حضور می‌ یابد.


اقامت بعد از تحصیل در کشور چین

این اقدام به طور مستقیم از طریق اخذ ویزای کاری به شدت سخت است اما اقدام به تحصیل در چین و سپس اقدام به کار، از سختی این کار می خواهد. در هر صورت برای اقدام به هر یک از طرق بالا به جز سرمایه گذاری نیاز است متقاضی مدت زمانی را در کشور چین، یک اقامت کوتاه داشته باشد. مهاجرت تحصیلی اجازه اقامت موقت را برای این افراد فراهم می نماید. این در شرایطی است که تحصیل در کشور چین مزایای زیادی دارد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • داشتن دانشگاه های با رنکینگ جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و چینی

افراد از راه های مختلفی می توانند اقامت دائم کشور چین را دریافت نمایند. اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور یکی از بهترین راه های دریافت اقامت محسوب می شود. سرمایه گذاری در کشور چین نیز از جمله راههایی است که افراد می توانند اقامت دائم کشور چین را اخذ نمایند. سرمایه گذارن برای ورود به کشور چین می بایست ویزای نوع Z این کشور را اخذ نمایند. سرمایه گذاری در چین به دو طریق امکان پدیر است. یک این که افراد می توانند به تنهایی در این کشورسرمایه گذاری نمایند و دیگری این که با شریکی چینی می تواند برای شروع انجام کاری در چین اقدام نمایند.

میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این کشور از 500000$ تا 1000000$ (دلار) می باشد. در صورتیکه فرد سرمایه گذار در فعالیت تجاری خود موفق عمل نموده باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست نماید.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت در چین

برای اینکه متقاضیان بتوانند اقامت چین را اخذ نمایند لازم است مدارک زیر را ارائه نماید:

  • پاسپورت
  • مجوز اقامت از پلیس
  • نتایج معاینات فیزیکی
  • استخدام و یا مستندات دانشجویی

مدارک مذکور جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز ارائه می گردد. کشور چین با توجه به موقعیتی که در سطح جهان دارد گزینه مناسبی برای مهاجرت است. به طور کلی کشور چین به سبب جایگاه رفیعی که در میان کشورها دارد سختگیری‌ هایی نیز در راه های مهاجرتی می نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: