مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در قبرس

راهنمای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در قبرس

آیا بیش از 300 روز آفتابی در سال و تابستانی که از ماه می تا اُکتبر ادامه دارد، همراه با آب و هوای مدیترانه‌ای، مقصد تحصیلی مناسبی برای تحصیل در خارج از زادگاه خود به‌نظر نمی‌رسد؟ قبرس با داشتن زیبایی‌های طبیعی، پوشش گیاهی منحصربه‌فرد، سواحل زیبا و طلایی و آب‌های شفاف و زلال، آماده‌ی میزبانی از شماست تا شما زندگی آموزشی و اجتماعی خود را در این کشور به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل سازید. علاوه بر داشتن چشم‌اندازها و مناظر زیبا، قبرس با کمک سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌های بزرگ بین‌المللی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی در منطقه است.

قبرس جزیره‌ای است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی را ترکیه رهبری می‌کند و به آن جمهوری ترک‌نشین قبرس شمالی می‌گویند و قبرس جنوبی را یونان رهبری می‌کند و به آن جمهوری قبرس می‌گویند. قبرس، یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه محسوب می‌شود که در جنوب ترکیه قرار دارد. قبرس شمالی، در بخش شمال شرقی جزیره‌ی قبرس واقع شده است. اگرچه دو کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره به هم متصل هستند، اما قوانین، فرهنگ و حتی زبان آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

با تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های قبرس، دوستانی از سراسر جهان پیدا خواهید کرد. از آنجایی‌که قبرس در تقاطع قاره‌های آفریقا، آسیا و اروپا قرار دارد، فرهنگ‌های مختلفی را در طول زمان تجربه کرده است. با ورود به این جزیره‌ی زیبای مدیترانه‌ای، خود را برای آشناسازی با تنوع فرهنگی آماده کنید. آیا کنجکاو هستید که در مورد این جزیره‌ی زیبا بیشتر بدانید؟ پس راهنمای تحصیل در قبرس ما را بخوانید و ببینید که آیا این کشور زیبا برای تحصیل شما مناسب است یا نه.


اطلاعات جامع درباره قبرس

  • پایتخت: نیکوزیا
  • زبان: ترکی، یونانی و انگلیسی
  • جمعیت: 1.212.770 نفر
  • مساحت کشور: 9251 کیلومتر مربع
  • تعداد دانشجویان خارجی: 21000 نفر
  • سال تحصیلی: سپتامبر - ژوئن
  • واحد پولی: یورو و لیر ترکیه

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس ممکن است برای بسیاری از دانشجویان جذاب باشد، چون علاوه بر دانشگاه‌های دارای رتبه‌ی خوب در این کشور، هزینه‌ی تحصیل در قبرس نیز بسیار مناسب است. قبرس فرصت مناسبی برای تحصیل در رشته‌های گوناگونی همچون تجارت و بازرگانی، هنر، موسیقی و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را برای دانشجویان فراهم می‌سازد. یکی از مهم‌ترین مواردی که تحصیل در قبرس را برای بسیاری از دانشجویان ایده‌آل می‌کند، امکان تحصیل در رشته‌ی پزشکی است.

تحصیلات عالی در قبرس در موسسات دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. وزارت آموزش قبرس اقدامات بزرگی را برای افزایش بودجه‌ی آموزشی و تحقیقاتی انجام داده است. این وزارتخانه همچنین شورای ارزیابی - اعتبار آموزشی ایجاد کرده که هدف آن، حفظ سطح ثابت آموزش در قبرس و اطمینان از سازگاری زیرساخت‌ها و تجهیزات با این استانداردها می‌باشد. از زمان عضویت قبرس در اتحادیه‌ی اروپا در سال 2004، نقش آموزش عالی در این کشور حتی بیشتر ارتقاء پیدا کرده و دانشگاه آزاد قبرس، درهای خود را به روی دانشجویان باز کرد.

دانشجویان می‌توانند از میان موسسات آموزش عالی گوناگون برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا انتخاب کنند. به طور متوسط، مقطع کارشناسی در قبرس، چهار سال طول می‌کشد، در حالیکه مقطع کارشناسی ارشد را می‌توان در یک تا دو سال تکمیل کرد. مدت زمان لازم برای تکمیل مقطع دکترا متفاوت است، اما به طور متوسط، مقطع دکترا ممکن است بین سه تا پنج سال طول بکشد.

اگر تحصیل در قبرس برای‌تان جذاب به‌نظر می‌رسد، به بیش از بیست هزار دانشجو بپیوندید تا یک ماجراجویی جذاب تحصیلی و اجتماعی در این کشور داشته باشید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: