مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارس بین المللی در قبرس

مدارس بین المللی در قبرس

در زیر لیستی از محبوب ترین مدارس بین المللی قبرس و دو زبانه همراه با اطلاعات هزینه ها برای مهاجران به کشور قبرس آورده شده است. این لیست شامل مهدکودک ها، مدارس ابتدایی و متوسطه (دبیرستان) است و مطمعنا در بین آنان جای مناسبی جهت آماده شدن برای مدرک بین المللی و سایر دیپلم ها در کشور قبرس پیدا خواهید کرد. برخی از مدارس از برنامه های درسی آمریکایی یا بریتانیایی یا حتی برنامه های انگلیسی زبان پیروی می کنند در حالی که برخی دیگر تحت سیستم آموزشی فرانسه تنظیم می شوند.

تحصیل در کشور قبرس

سیستم آموزشی در جمهوری قبرس دارای چهار مرحله است:

پیش دبستانی

ابتدایی

متوسطه اول

متوسطه دوم/ دبیرستان

از دوره ابتدایی در سن 6 سالگی تا پایان سال سوم دبیرستان در سن 15 سالگی، نه سال تحصیل اجباری است. آموزش در مدارس دولتی رایگان است.

مدارس بین المللی در قبرس

مدارس بین المللی می توانند راهی مناسبی برای یک دانش آموز مهاجر (مدیران شرکت های چند ملیتی، فرزندان دیپلمات ها، کارکنان سازمان های غیردولتی) در کشور قبرس باشند. ممکن است تعدادی افراد محلی نیز وجود داشته باشند، اما مدارس در اصل برای دانش‌آموزان بین‌المللی طراحی شده‌اند. مدارس معمولاً از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، بریتانیا یا فرانسه پیروی می کنند. آموزش اولیه ممکن است هر زبانی باشد (و معمولاً چندین زبان تدریس می شود)، اما زبان انگلیسی یا فرانسوی همراه با سایر زبان های ثانویه ارائه می شود. بسیاری از مدارس استانداردهای مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می‌کنند و باعث می شود به آسانی دروس مدارس را چه در فرانسه و چه در ویتنام تبدیل کرد و انتقالی گرفت. مدارس اغلب مدارک پذیرفته شده بین المللی ارائه می دهند.

مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. تعداد مکان اغلب محدود است و ممکن است دانش آموزان بر اساس ملیت اولویت بندی شوند. مبلغ شهریه بر اساس استانداردهای محلی تعیین می شود که گران است، اما استانداردهای بالایی از یادگیری را ارائه می‌کند، همچنین کلاس‌های کوچک‌تر، امکانات درجه یک و فوق برنامه را ارائه می‌دهد. امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس موجود است، اما اکثر آنها فقط کلاس های روزانه را ارائه می دهند.




اعتبارسنجی در مدارس قبرس

 CoIS (شورای مدارس بین‌المللی) یک انجمن غیرانتفاعی از مدارس بین‌المللی و مؤسسات تحصیلات تکمیلی است که اعتبار آموزشی، خدمات استخدام معلم و رهبری، پیوند به آموزش عالی، کمک‌های حکومتی و کمک به تأسیس مدارس جدید را ارائه می‌کند. انجمن کالج‌ها و مدارس ایالات میانه (MSA) مدارس آمریکایی خارج از کشور را تأیید می‌کنند و عضویت در شورای اروپایی مدارس بین‌المللی (ECIS) نمره و اعتبار بیشتری را ارائه می‌دهد.

نیکوزیا Nicosia پایتخت کشور قبرس

مدرسه بین المللی آمریکایی قبرس (AISC)

نرخ شهریه: 4/635 تا 13/080 یورو در سال

یک مدرسه بین المللی آمریکایی به نام AISC ،  به کودکان از مهدکودک تا کلاس دوازدهم خدمت می کند. آموزش به زبان انگلیسی است و برنامه درسی بر اساس سیستم آمریکایی و همچنین ارائه برنامه IB است. این مدرسه توسط MSA، عضو ECIS معتبر است و توسط وزارت آموزش و پرورش قبرس تایید شده است.

کالج آمریکایی (AEC) در قبرس

آکادمی آمریکایی در سال 1922 به عنوان یک موسسه تکمیلی تأسیس شد، اما از آن زمان به یک مدرسه مختلط تبدیل شده است. و اکنون این محل مدرسه خصوصی مسیحی انگلیسی زبان برای کلاس های پیش دبستانی تا دبیرستان است. برنامه های درسی و لباس یونیفورم  مورد نیاز مبتنی بر دستورالعمل های برنامه درسی ملی انگلستان است. 

مدرسه خصوصی هایگیت Highgateدر قبرس

این مدرسه خصوصی Highgate در سال 1991 تاسیس شد و در یک منطقه سرسبز و آرام، که فقط ده دقیقه تا پايتخت قبرس شهر فاصله دارد واقع شده است. آنها در این محیط امن و زیبا، با پیروی از برنامه درسی بریتانیا، از کودکان دو ساله تا هجده سالگی مراقبت می کنند.

مدرسه فرانسوی در نیکوزیا قبرس-Ecole Franco Chypriote de Nicosie

نرخ شهریه: 2/530 تا 5/400 یورو در سال

مدرسه فرانسوی نیکوزیا یک آموزشگاه زبان فرانسه که تحت نظارت مشترک آژانس آموزش فرانسه در خارج از کشور (EFMA) و وزارت آموزش ملی فرانسه است. و به دانش آموزان از مهدکودک و خردسالی (2 سال) تا کارشناسی خدمت می کند. برنامه درسی مقطع مهدکودک تا دبیرستان به زبان فرانسوی یا به صورت دو زبانه فرانسوی-یونانی، همراه با برخی کلاس ها به زبان انگلیسی ارائه می شود.




اپیسکوپی Episkopiمدرسه سنت جان St. John's در قبرس

نرخ شهریه: باید در مدرسه استعلام بگیرید

اپیسکوپی یک مدرسه مشترک انگلیسی زبان است که از کودکان نیروهای مسلح بریتانیا، پرسنل وزارت دفاع و سازمان‌های تحت حمایت وزارت دفاع مستقر در قبرس و همچنین جامعه محلی و گسترده‌تر پشتیبانی می‌کند. برنامه درسی دنبال شده در این موسسه، همانند برنامه ملی انگلستان برای افراد 11 تا 18 ساله است و این مدرسه دوره های مختلف GCSE، BTEC و A Level را نیز ارائه می دهد.

لارناکا Larnacaآکادمی آمریکایی لارناکا

لارناکا یک مدرسه مخصوص خردسالان(1تا 3 سال)، مدرسه راهنمایی ( 4 تا 5 سال) و دبیرستان (6 و 7 سال) است. آموزش در این مدرسه به زبان انگلیسی و فرانسوی یا آلمانی است که در طول 3 سال ارائه می شود. دانش آموزان می توانند برای تعدادی از آزمون های O Level/GCSE/IGCSE شرکت کنند زیرا مدرسه یک مرکز امتحانی شناخته شده است. همچنین از دانش‌آموزان انتظار می‌رود و تشویق می‌شوند که سه دوره A Level را بگذرانند، اما می‌توانند حداکثر 4 دوره A Level را از بین دوره‌های ارائه شده انتخاب کنند.

لمسوس Lemesos مدرسه فولی Foley's Schoolدر قبرس

نرخ شهریه: 4/710 تا 7/050 یورو در سال

لمسوس یک مدرسه خصوصی، مستقل، چند ملیتی و روزانه است. این مدرسه بریتانیایی برای کودکان بالای 4 سال و 6 ماه (پذیرش دارد) تا 18 یا 19 سال (سطوح A و ورودی دانشگاه) است. دانش آموزان دوره های IGCSE/GCSE را در فرم 4 شروع می کنند. یونیفورم مدرسه نیز مورد نیاز است.

مدرسه پاسکال Pascalدر قبرس

پاسکال یک مدرسه بین المللی دارای مدرک لیسانس معتبر است. آنها همچنین دوره مدرک بین المللی دیپلم (IBDP) را ارائه می دهند، یک دوره پیش دانشگاهی منحصر به فرد که دانش آموزان را با مهارت ها و نگرش های لازم برای موفقیت در آموزش عالی و اشتغال مجهز می کند.

مدرسه انگلیسی زبان لوگوس در قبرس-Logos School of English Education

نرخ شهریه: 2/880 - 6/720 یورو در سال

این مدرسه شامل دوره مهدکودک تا مقطع 13 ام است. زبان آموزش انگلیسی است، و کلاس های یونانی برای همه بچه ها در دپارتمان ابتدایی و کلاس های فرانسوی یا یونانی در دپارتمان متوسطه ارائه می شوند. یونیفورم نیز الزامی است.




لیماسول Limassolدر قبرس

لیماسول یک مدرسه خصوصی است که از برنامه درسی ملی انگلستان پیروی می کند. آموزش به زبان انگلیسی و یونانی در طی 1 سال تدریس شده است و برای همه دانش آموزان تا 6 سال اجباری است. از سال 7 ام به بعد زبان یونانی برای دانش آموزان یونانی قبرسی اجباری و برای سایر دانش آموزان اختیاری (اگرچه به انجام این کار تشویق می شوند) است. زبان فرانسه از سال 3 ام تا سال 9 ام اجباری است. زبان روسی از سال 7 ام به بعد اختیاری است.

مدرسه خصوصی سیلورلاین Silverlineدر قبرس

نرخ شهریه: 388 -871 یورو در ماه

سیلورلاین یک مدرسه خصوصی انگلیسی زبان از مقطع مهدکودک تا سطح IGCSE است. یونیفورم نیز الزامی است.

آکادمی آمریکایی (خصوصی) لیماسول Limassol

نرخ شهریه: از 2/400 یورو در سال

لیماسول یک مدرسه چند فرهنگی است که آموزش با کیفیت را در محیطی مراقبتی برای کودکان در مقاطع مهدکودک، ابتدایی و متوسطه تا ورودی دانشگاه، از قبرس و سراسر جهان ارائه می‌کند. آنها آموزش متعادلی را بر اساس برنامه درسی ملی انگلیسی ارائه می دهند که برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین المللی اصلاح شده است.

پافوس Paphos مدرسه بین المللی پافوس (ISOP)

این مدرسه از سال 1987 در وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ قبرس ثبت شده است و طبق مقررات آن و قوانین جمهوری قبرس فعالیت می کند. این مدرسه پیوندهای قوی با شورای بریتانیا دارد و به عنوان مرکزی با دو تا از معتبرترین و شناخته شده ترین هیئت های امتحانی در انگلستان ثبت شده است: Edexcel و CIE (امتحانات بین المللی کمبریج). مدرسه بین المللی پافوس همچنین تنها مرکز ثبت شده و اولین مدرسه در قبرس است که امتحانات Ellinomatheia را ارائه می دهد. این امتحانات توسط گروهی از دانشگاهیان برجسته در دانشگاه ارسطوتلیون تسالونیکی Thessaloniki در یونان ایجاد شد. علاوه بر این، مدرسه به عنوان یک مرکز در انجمن کامپیوتر قبرس (CCS) ثبت شده است. یونیفورم مدرسه نیز الزامی است.

مدرسه و موسسه خصوصی TLC (Traditional learning center) (مرکز آموزش سنتی)

این مدرسه برای دانش آموزان 3 تا 18 سال (مهد کودک | مهدکودک | ابتدایی | متوسطه) دارای 16 دانش آموز در کلاس های کوچک و بر اساس برنامه درسی ملی انگلیسی طراحی شده است. دانش‌آموزان این موسسه تشویق می‌شوند تا انعطاف‌پذیری، سازگاری، همکاری، ارتباطات، اخلاق، تحقیق، تفکر و احترام را توسعه داده و نشان دهند.

پارالیمنی Paralimni دبیرستان زنیون Xenion

این مدرسه در سال 2000 تأسیس شد و مطابق با قانون مدارس خصوصی در سال 1971 تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ فعالیت می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: