مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دکترا در قبرس

دکترا در قبرس

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس اغلب از طریق تحقیق انجام می‌شود و همچون سیستم‌های استاندارد آموزش جهانی، از هشت دوره و یک پایان‌نامه تشکیل شده است. بنابراین، سه تا پنج سال طول می‌کشد تا مقطع دکترا در یک دانشگاه قبرس تمام شود. برای تحصیل در مقطع دکترا، لازم است متقاضی مدارک لازم از جمله مدرک کارشناسی ارشد را ارائه دهد. یکی دیگر از دلایل تحصیل در قبرس، تحصیل در رشته‌ی بازرگانی است. دوره‌ی MBA در قبرس، دوره‌ای بسیار شناخته‌شده است، چون قبرس یک قدرت مالی در حال ظهور در منطقه‌ی مدیترانه است و دارای پیوندهای تجاری قوی با جهان عرب و شرق دور است.

کشور قبرس و تحصیل در قبرس

قبرس جزیره زیبا و خوش آب و هوایی در دریای مدیترانه و نزدیکی یونان و ترکیه است. بر اساس گزارش های رسمی، این کشور یکی از امن ترین کشورهای دنیا است و همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبتا پایین است. این کشور اروپایی دارای دانشگاه هایی در سطح استانداردهای جهانی است که غالبا در مشارکت و همکاری نزدیک با دانشگاه های بریتانیایی و آمریکایی اداره می شوند. دانشگاه های قبرس معمولا در مقطع دکترا با سختگیری کمتری نسبت به کشورهای اروپایی همراه هستند.

  • عدم سختگیری روی مدرک زبان
  • عدم نیاز به یک سوپروایزر در دانشگاه
  • پذیرش دکترا در قبرس بدون نیاز به مقاله بین المللی

اینها قسمتی از تفاوتهای دانشگاه های قبرس با دیگر کشورهای اروپایی است. مجموع این شرایط سبب شده است که توجه برخی جوانان و مخصوصا در منطقه خاور میانه و کشورهای اروپای شرقی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به آن جلب شود. این جلب توجه و استقبال ممکن است به جهت ویژگی ها و امتیازاتی باشد که قبرس و تحصیل در آن مستقلا و به طور فی نفسه دارد یعنی آن چه که مختصرا بدان اشاره شد.

همچنین ممکن است به جهت موقعیتی باشد که نسبت به اتحادیه اروپا دارد یعنی صِرفا نقش واسطه دارد و به مثابه پلی برای ورود به اتحادیه اروپا و برخورداری از مزایای داشتن اقامت آن می باشد، به هر دلیلی که باشد هر سال افراد مختلفی در مقاطع مختلف، خواستار اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در قبرس هستند. از جمله آن ها تحصیل مقطع دکترا در قبرس است که در چند دانشگاه و چند رشته صورت می پذیرد.

پروسه اخذ پذیرش دکترا در قبرس

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در قبرس از روندی تبعیت میکند که کمابیش در سایر کشورهای دنیا برقرار است. به موجب این روند، لازم است که دانشجوی متقاضی، یک استاد سوپروایزر برای گذراندن دوره دکترای خود بیابد و او حاضر شود که با پذیرفتن آن دانشجو، حامی او در کلیه مراحل از جمله تصویب پروپوزال، آموزش تکمیلی، انجام تحقیقات، نگارش پایان نامه و دفاع از تز دکترایش باشد، یافتن چنین استاد سوپروایزری، اساس پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا است زیرا الباقی کارها را امور اداری و بروکراتیکی تشکیل می دهد که چالش برانگیز نیست.

می توان گفت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا اصولا فرآیندی شخصی است؛ چون نیازمند ارتباط تنگاتنگ و مستمر ما بین دانشجو و استاد راهنما یا اصطلاحا سوپروایزر او می باشد. این ارتباط از همان اولین مرحله پذیرش تا آخرین مرحله دفاعیه از تز دوره ادامه دارد. یافتن سوپروایزر نیز بدین نحو است که دانشجوی متقاضی میتواند به صورت حضوری به گروه آموزشی مربوطه در دانشگاه مورد نظر برود و طی صحبت با اساتید مختلف و عرضه رزومه تحصیلی خود شاملنمرات دروس گذرانده شده، سوابق پژوهشی، سخنرانی در سمینارها، مشارکت در طرح های تحقیقاتی و … سعی در جلب نظر و موافقت آن ها نماید.

همچنین میتوان از راه دور و از طریق مراجعه به سایت الکترونیکی آن گروه آموزشی، ایمیل و شماره تماس اساتید آن را یافت و به طور غیرحضوری با آن ها ارتباط برقرار کرده و با ارسال رزومه و مکاتبه با ایشان، برای جلب نظر مساعدشان تلاش کرد.


دکترا در قبرس و مدارک پذیرش آن

بعد از یافتن استاد راهنما یا همان سوپروایزر، نوبت به انجام امور اداری می رسد که شامل دو مرحله ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه و نیز پرداخت هزینه دوره به دانشگاه است. مدارکی که دانشگاه برای پذیرش در مقطع دکترا از شما می خواهد عبارت است از:

  • مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن
  • مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن
  • مدرک بین المللی زبان (مانند آیلتس)
  • چند قطعه عکس رنگی جدید
  • پاسپورت بین المللی و سند هویتی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • توصیه نامه از چند استاد
  • نامه پذیرش از استاد سوپروایزر
  • پیش پرداخت مبلغ اولیه

این ها مدارک عمومی هستند که همواره همه دانشگاه ها در تمامی رشته ها از دانشجوی متقاضی مطالبه می کنند، ولی ممکن است بسته به دانشگاه و یا رشته مورد نظر شما، مدارک بیشتری خواسته شود که باید آماده کرده و به امور اداری دانشگاه ارائه کرد.

هزینه تحصیل دکترا در قبرس

هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان بین المللی در واقع شامل دو هزینه است: یکی هزینه تحصیل و آن عبارت است از مبلغی که دانشگاه برای پذیرش او و گذراندن دوره تحصیلی مورد نظر از وی دریافت می کند که اصطلاحا به آن Tuition Fee می گویند و دیگری هزینه های مربوط به زندگی او در حین تحصیل می باشد مانند هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، رفت و آمد و غیره.

هزینه پذیرش در دانشگاه، بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است. اساسا تحصیل در رشته های گروه پزشکی گرانترین و بعد از آن، گروه فنی و مهندسی و سپس میتوا از رشته های مدیریت، فاینانس و اقتصاد نام برد و بطور میانگین می توان گفت که هزینه تحصیلی دوره دکترا درقبرس از حدود 5000 یورو به بالاست، همچنین هزینه های زندگی نیز بسته به سبک زندگی افراد و شهر محل سکونت آن ها متفاوت است ولی می توان بطور میانگین آن را در حدود 700 یورو برشمرد.

بورس تحصیلی در مقطع دکترا در قبرس

در مقطع دکترا می توان هزینه ها را تحت عنوان Fund از اسپانسر دریافت کرد. این فاند می تواند بطور کامل یا اصطلاحا فول فاند باشد که هم هزینه های تحصیل را در بر بگیرد و هم هزینه های زندگی را؛ همچنین می تواند فقط یکی از هزینه ها را در بر بگیرد. اسپانسر نیز می تواند هر فرد یا سازمان یا شرکتی باشد که تز دکترای شما را در راستای فعالیت خود می بیند و از آن به عنوان پروژه تحقیقاتی حمایت می کند. تحصیل در مقطع دکترا که در زمره زیرمجموعه های تحصیل رایگان در اروپا  قرار نمی گیرد، در عموم کشورها و بر خلاف کشورمان، نه از سوی عموم دانشجویان بلکه اغلب از سوی آن هایی که قصد کار آکادمیک دارند مورد استقبال قرار می گیرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: