مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل

بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل

با آمدن به قبرس، با اثرات فرهنگی گوناگونی مواجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه یونان و ترکیه می‌آید. قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ دریای مدیترانه و یک مقصد توریستی بسیار محبوب و زادگاه افسانه‌ای آفرودیت است و از میراث فرهنگی گسترده‌ای برخوردار است و چه چیزی بهتر از این؟ فرهنگ غذایی قبرس از فرانسه، ایتالیا و ترکیه می‌آید، اما می‌توان تاثیرات آنگلوساکسون را نیز به‌واسطه‌ی اشغال این جزیره مشاهده کرد.

 هالومی یا معادل ترکی آن حلیم، تنها یکی از مواد غذایی خوشمزه‌ی شناخته‌شده‌ی بین‌المللی است که از قبرس می‌آید. این پنیر ملی تازه، سرخ‌شده یا کبابی به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و حلومی کهنه شده نیز روی غذاهای پاستا رنده می‌شود. بسیاری از غذاهای قبرسی دارای طعم زیره و گشنیز هستند. صنعت شراب در قبرس در رتبه‌ی 37 جهان قرار دارد و سهم قابل‌توجهی از اقتصاد قبرس را تشکیل داده است. قبرس بیشتر به‌خاطر شراب دسر Commandaria خود معروف است. اما بی‌شک با پشت سر گذاشتن مدت زمانی در قبرس، خواهید فهمید که درست همچون مردم محلی این کشور، دوست دارید زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانید.

قبرس به عنوان یکی از کشورهای دارای نظام تحصیلی ممتاز با هزینه های کم، طرفداران زیادی بین دانشجویان کشورهای مختلف دارد. آشنایی با بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل و هزینه زندگی در قبرس و همچنین شهریه دانشگاه ها پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه ضروری است. 

آشنایی با بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل

قبرس سومین جزیره پرجمعیت در آب های دریای مدیترانه است که با سوریه، لبنان، فلسطین، مصر و یونان همسایه و هم مرز می باشد و جزو مقاصد پرطرفدار بین دانشجویان است. هر چند لازم به ذکر است شرایط اقتصادی قبرس شمالی و جنوبی متفاوت است و تنها قبرس جنوبی عضوی از اتحادیه اروپا است؛ یعنی اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی اجازه رفت و آمد به سایر کشورهای اتحادیه اروپا را به فرد نمی دهد. دانشجویان باید توجه داشته باشند در چه شهری اقامت می کنند چرا که آمار بیکاری در قبرس 7.81% است و در صورتی که دانشجویی تسلط کافی به زبان ترکی (در قبرس شمالی) و یونانی (در قبرس جنوبی) نداشته باشد شانس کمی برای پیدا کردن کار دارد.

این نکته برای دانشجویان بین المللی که برای ادامه اقامت خود در قبرس نیاز به داشتن ویزا دارند اهمیت دو چندانی دارد چراکه با استخدام شدن می توانند ویزای کاری دریافت کنند و به اقامت خود در قبرس ادامه دهند. بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل آن هایی هستند که هم دانشگاه های بهتری دارند و هم فرصت های شغلی زیادی در آن ها موجود است؛ از آن جمله می توان به نیکوسیا، لفکوسیا، فاماگوستا و لِفکه اشاره نمود. 

بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل و کار

دانشجویان حین تحصیل به صورت پاره وقت و پس از فارغ التحصیلی به صورت تمام وقت می توانند در قبرس مشغول به کار شوند؛ دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی به این کشور آمده اند تنها در بخش های مشخصی اجازه دارند کار کنند. این افراد باید پس از ورود به قبرس ابتدائا با کمک ویزای تحصیلی خود، برای اخذ مجوز کاری ثبت نام کنند و بدین ترتیب به آن ها اجازه کار برای طول مدت مشخصی داده خواهد شد که باید آن را به میزان ماه ها و سال های تحصیل خود در قبرس تمدید نمایند. لازم به ذکر است تنها دانشجویان خارجی ای اجازه کار در قبرس را دارند که در برنامه های بلند مدت (بیش از 3 ماه) قبرس پذیرش گرفته باشند و از وزارت کار قبرس مجوز لازم را دریافت نموده باشند.

متوسط درآمد ماهیانه در قبرس 3430€ (یورو) است یعنی پایین ترین درآمد در این کشور 460€ (یورو) و بیشترین درآمد ماهیانه 15200€ (یورو) می باشد. این که هر فردی چه میزان حقوق دریافت کند نیز بستگی به شغل و سال های سابقه کاری وی دارد، در ادامه لیستی از پردرآمدترین مشاغل در قبرس ارائه شده است:

  • جراح، ماهیانه 14400€ (یورو)
  • کاردیولوژیست، ماهیانه 13000€ (یورو)
  • اورولوژیست، ماهیانه 11600€ (یورو)
  • دندان پزشک، ماهیانه 10300€ (یورو)
  • رادیولوژیست، ماهیانه 10100€ (یورو)
  • ماما، ماهیانه 9970€ (یورو)


تحصیل در قبرس در سال 2022

شهریه دریافتی از سوی دانشگاه های قبرس بستگی به ملیت افراد، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها دارد به عنوان مثال شهریه دریافتی در مقطع کارشناسی از دانشجویان بین المللی به طور متوسط سالیانه زیر 3700€ (یورو) است. البته باید خاطر نشان کرد که در برخی رشته ها از جمله داروسازی متوسط شهریه سالیانه حدودا 8000€ (یورو) می باشد. شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز معمولا به طور متوسط سالی 2200€ تا 2700€ (یورو) است که با توجه به رشته فرد متفاوت خواهد بود.

دانشگاه های برتر در بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر قبرس شانس پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی را به میزان قابل توجهی ارتقا می دهد.

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانی رتبه در قبرس دانشگاه شهر
301-350
1 Cyprus University of Technology
Limassol
501-600
2 University of Cyprus
Nicosia
801-1000
3 University of Nicosia
Nicosia

هزینه زندگی در بهترین شهرهای قبرس

یکی از دلایلی که ممکن است تحصیل در قبرس نسبت به مهاجرت تحصیلی به فنلاند، ایسلند، یونان، استرالیا و غیره برای برخی افراد جذاب تر باشد هزینه پایین زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در قبرس به طور متوسط ماهیانه 680€ تا 900€ (یورو) می باشد که میزان دقیق آن بستگی به سبک زندگی افراد و شهر محل اقامت دارد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: