مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس

اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید ‌هنگام تحصیل خارج از زادگاه خود در نظر گرفت، بحث مسائل مالی است. بسته به مکان اقامت خود، هزینه‌های اقامت در قبرس متفاوت است. دانشجویان می‌توانند بین خوابگاه‌های خصوصی و دولتی در داخل دانشگاه یا کرایه‌ی یک ‌خانه خارج از دانشگاه، یکی را انتخاب کنند. اگرچه کرایه‌ی یک ‌‌خانه معمولاً ارزان‌تر از کرایه‌ی یک خوابگاه است، اما تجربه نشان داده که کرایه‌ی یک ‌‌خانه معمولاً بدلیل مشکلات متعددی همچون گرانی برق، هزینه‌ی بالای مصرف آب، مشکلات سرمایشی و گرمایشی و امنیت کمتر توصیه نمی‌شود. بنابراین، خوابگاه دانشجویی، مناسب‌ترین گزینه برای اسکان دانشجویان در قبرس می‌باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس

به طور متوسط، دانشجویان باید انتظار داشته باشند که بین 80 تا 90 یورو در ماه قبل از پرداخت اجاره‌خانه هزینه کنند. اگر قصد دارید در یک شهر تحصیل کنید، معمولاً هزینه‌ی مسکن در یک خوابگاه دانشجویی، 400 تا 600 یورو بیشتر برای‌تان هزینه دارد. 

اجازه کار دانشجویی در قبرس

به‌یاد داشته باشید که قبرس قوانین و مقررات خاصی برای کار با مجوز دانشجویی دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در طول ترم تحصیلی در هفته به‌مدت 10 ساعت و در ایام تعطیلات، 38 ساعت در هفته کار کنند، در حالیکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند فقط 20 ساعت در هفته کار کنند.


فرهنگ قبرس

با آمدن به قبرس، با اثرات فرهنگی گوناگونی مواجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه یونان و ترکیه می‌آید.

قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ دریای مدیترانه و یک مقصد توریستی بسیار محبوب و زادگاه افسانه‌ای آفرودیت است و از میراث فرهنگی گسترده‌ای برخوردار است و چه چیزی بهتر از این؟

فرهنگ غذایی قبرس از فرانسه، ایتالیا و ترکیه می‌آید، اما می‌توان تاثیرات آنگلوساکسون را نیز به‌واسطه‌ی اشغال این جزیره مشاهده کرد.

غذاهای مخصوص قبرس

 هالومی یا معادل ترکی آن حلیم، تنها یکی از مواد غذایی خوشمزه‌ی شناخته‌شده‌ی بین‌المللی است که از قبرس می‌آید. این پنیر ملی تازه، سرخ‌شده یا کبابی به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و حلومی کهنه شده نیز روی غذاهای پاستا رنده می‌شود. بسیاری از غذاهای قبرسی دارای طعم زیره و گشنیز هستند. صنعت شراب در قبرس در رتبه‌ی 37 جهان قرار دارد و سهم قابل‌توجهی از اقتصاد قبرس را تشکیل داده است. قبرس بیشتر به‌خاطر شراب دسر Commandaria خود معروف است. اما بی‌شک با پشت سر گذاشتن مدت زمانی در قبرس، خواهید فهمید که درست همچون مردم محلی این کشور، دوست دارید زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانید.

زبان مردم قبرس

زبان‌های رسمی در قبرس، ترکی و یونانی هستند، اما زبان انگلیسی نیز به‌شکل گسترده در این کشور صحبت می‌شود. در قبرس، زبان انگلیسی از محبوبیت کمتری نسبت به زبان یونانی برخوردار است، اما در بسیاری از بخش‌‌ها، به‌ویژه در بخش‌های گردشگری و فرهنگ، مورد استفاده‌ی بسیار قرار می‌گیرد و اکثر مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنا هستند. در واقع، انگلیسی، زبان آموزش در بسیاری از موسسات آموزش عالی در قبرس، به‌ویژه در بخش خصوصی است.

برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری یک زبان جدید هستید، دانشگاه‌هایی در قبرس وجود دارد که هدف‌شان، آموزش زبان یونانی به اتباع غیربومی و خارجی‌ها و همچنین کسانی است که می‌خواهند دانش یونانی خود را کامل کنند. این دروس برای تمامی دانشجویان از سطوح مبتدی ارائه می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

خرید ملک در قبرس
خرید ملک در قبرس

قبرس مکانی عالی برای افرادی است که به دنبال جایی در زیر نور خورشید هستند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مردم آرزوی قدم گذاشتن در این جزیره را دارند. خوشبختانه، با کمی برنامه ریزی و دانش درست، این سفر می تواند به زندگی واقعی در این کشور منجر شود. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار و زندگی در قبرس
شرایط کار و زندگی در قبرس

هر کسی که مایل به کار در قبرس است احتمالاً متوجه خواهد شد که محیط کاری آنها مزایای مشابهی را با سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی دارد، علاوه بر آن دارای امتیاز بزرگی است که سطوح مالیات شخصی بسیار خوب است. ...

بیشتر بخوانید
ارزان ترین مناطق برای زندگی در قبرس
ارزان ترین مناطق برای زندگی در قبرس

آیا برای خرید ملک در قبرس تصمیم جدی گرفته اید اما مطمئن نیستید که پول شما در کجای این کشور ارزش بیشتری خواهد داشت؟ پس بیایید به شهرهای مقرون‌به‌صرفه‌تر کشور قبرس که می توانید در ازای پولتان ملک بیشتری گیر بیارید، نگاهی بیندازیم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: