مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل طراحی لباس در قبرس

تحصیل طراحی لباس در قبرس

با آمدن به قبرس، با اثرات فرهنگی گوناگونی مواجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه یونان و ترکیه می‌آید.قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ دریای مدیترانه و یک مقصد توریستی بسیار محبوب و زادگاه افسانه‌ای آفرودیت است و از میراث فرهنگی گسترده‌ای برخوردار است و چه چیزی بهتر از این؟ فرهنگ غذایی قبرس از فرانسه، ایتالیا و ترکیه می‌آید، اما می‌توان تاثیرات آنگلوساکسون را نیز به‌واسطه‌ی اشغال این جزیره مشاهده کرد.

انتخاب تحصیل رشته طراحی لباس در قبرس یعنی تحصیل در رشته مورد علاقه و زندگی در سرزمینی بسیار زیبا و رویایی که یک مقصد محبوب گردشگری است. اگرچه قبرس بیش تر به خاطر تابستان های طولانی و سواحل آفتابی خود شناخته می شود ولی این کشور همچنین دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا نیز می باشد. قبرس به وسیله منطقه حائل سازمان ملل متحد که به خط سبز معروف است به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. 

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید ‌هنگام تحصیل خارج از زادگاه خود در نظر گرفت، بحث مسائل مالی است. بسته به مکان اقامت خود، هزینه‌های اقامت در قبرس متفاوت است. دانشجویان می‌توانند بین خوابگاه‌های خصوصی و دولتی در داخل دانشگاه یا کرایه‌ی یک ‌خانه خارج از دانشگاه، یکی را انتخاب کنند. اگرچه کرایه‌ی یک ‌‌خانه معمولاً ارزان‌تر از کرایه‌ی یک خوابگاه است، اما تجربه نشان داده که کرایه‌ی یک ‌‌خانه معمولاً بدلیل مشکلات متعددی همچون گرانی برق، هزینه‌ی بالای مصرف آب، مشکلات سرمایشی و گرمایشی و امنیت کمتر توصیه نمی‌شود. بنابراین، خوابگاه دانشجویی، مناسب‌ترین گزینه برای اسکان دانشجویان در قبرس می‌باشد.

معرفی رشته طراحی لباس در قبرس

بررسی ها نشان می دهد علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در رشته طراحی لباس روز به روز در حال افزایش است. این امر باعث شده است که موسسات آموزشی زیادی در سراسر جهان به ارائه این رشته برای علاقه مندان بپردازند؛ قبرس نیز یکی از این کشورها است. قبرس به دلیل مزایایی از جمله هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل، نبود مانع زبانی، تحصیل به زبان انگلیسی، کار ضمن تحصیل، آموزش باکیفیت و آب و هوا و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز می تواند مقصد خوبی برای تحصیل رشته طراحی لباس در خارج از کشور باشد. طراحی لباس نوعی هنر به شمار می آید که به خلق لباس می پردازد.

معمولا به کسانی که علاقه مند به طراحی لباس هستند و قصد دارند در این زمینه کار کنند توصیه می شود که ابتدا در موسسات آموزشی در این رشته به تحصیل بپردازند. مسلما در طول تحصیل، افراد مهارت های زیادی را برای موفقیت در این زمینه کسب می کنند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در قبرس

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، قبرس شهریه نسبتا کمی دارد. در این کشور، مبلغ شهریه به سطح تحصیلات (کارشناسی، تحصیلات تکمیلی)، نوع دانشگاه (دولتی، خصوصی) و رشته دانشگاهی بستگی دارد. متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی قبرس به صورت زیر است:

در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل بیش تر است.


هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در قبرس

در مقایسه با سایر نقاط اروپا، قبرس بسیار ارزان است. هزینه های کلی زندگی در این کشور حدود 500€ تا 750€ (یورو) در ماه می باشد. تحلیل هزینه زندگی در قبرس مقادیر زیر را نشان می دهد:

  • اجاره (آپارتمان های شبکه ای از طرف دانشگاه): معمولا برای دانشجویانی که نیاز به حمایت مالی دارند رایگان است اما تعداد این نوع مکان ها محدود می باشد.
  • اجاره (آپارتمان خصوصی): 450€ تا 800€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی: 130€ تا 170€ (یورو) در ماه
  • صرف غذای سه وعده ای برای دو نفر در یک رستوران میان رده: 46€ (یورو)
  • کارت حمل و نقل ماهانه (مترو، قطار، اتوبوس): 40€ (یورو)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در قبرس شمالی

شرایط اخذ ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در قبرس شمالی تحصیل کنند بسته به تابعیت آن ها متفاوت است. دانشجویان بین المللی اهل کشورهای اتحادیه اروپا آزاد هستند که وارد قبرس شمالی شوند و هنگام ورود به قبرس برای اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی این کشور درخواست ارائه دهند. اما دانشجویان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید برای ورود به قبرس شمالی این ویزا را به همراه داشته باشند. ویزای تحصیلی قبرس فقط برای دانشجویان بین المللی تمام وقت صادر می شود، هرچند، برخی کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای شمالی و جنوبی برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیازی ندارند. آن چه که گفتیم در مورد قبرس شمالی صدق می کند و قبرس جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است و بنابراین دارای شرایط متفاوتی برای اخذ ویزا می باشد.

متاسفانه قبرس شمالی در همه کشورها سفارت خانه ندارد. به این ترتیب، در کشوری که فاقد سفارت قبرس شمالی است، سفارت ترکیه فرآیند پردازش درخواست متقاضیان ویزای قبرس شمالی را انجام می دهد. برای اخذ ویزای دانشجویی قبرس شمالی از دانشجویان انتظار می رود که اسناد و مدارک زیر را ارائه دهند:

  • نامه پذیرش
  • دو قطعه عکس
  • کپی گذرنامه
  • سند اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • کپی تمامی گواهینامه های تحصیلی

زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس گرم و سرشار از زندگی است. بنابراین، افرادی را از گوشه و کنار جهان به خود جذب می کند، از گردشگران و تجار گرفته تا دانشجویان و مهاجران. قبرس دارای تعدادی هتل و کازینو است که بیش تر دانشجویان بین المللی تمایل دارد به صورت پاره وقتی در آن ها کار کنند. در این کشور، دانشجویان می توانند از لوکس بودن امکانات ورزشی همگانی که شامل استخرهای شنا، زمین های بسکتبال و زمین های تنیس است لذت ببرند. علاوه بر این، دانشجویان در دانشگاه های مختلف حتی در باشگاه های مختلف فوتبال حرفه ای بازی می کنند. در قبرس شمالی، طیف متنوعی از گروه های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که دانشجویان می توانند بسته به ترجیحات خود به آن ها بپیوندند. این امر به دانشجویان کمک می کند تا سریعا در زندگی خارج از کشور خود سازگار شوند.

قبرس با داشتن گردشگرانی از کشورهای مختلف یکی از بهترین زندگی های شبانه در اروپا را دارد که باعث هیجان انگیزتر شدن آن می شود. نمایندگان کشورهای مختلف از موزیسین های کشورهای متبوع خودشان برای اجرای منظم در قبرس دعوت به عمل می آورند، بنابراین امکان داشتن شانس حضور در یک کنسرت از موزیسین مورد علاقه خود در قبرس بسیار زیاد است. رستوران ها در قبرس 24 ساعته باز هستند و به مردم این فرصت را می دهند که در ساعات دیر وقت نیز غذای عالی بخورند. وقتی دانشجویان مشغول کلاس نباشند، یا ورزش نکنند، یا در کافه ها یا باشگاه ها مشغول فعالیت نباشند و یا در رستوران های شیک مشغول لذت برندن از غذاهای لذیذ ترکی نباشند، می توانند از طبیعت کنار دریا در این کشور لذت ببرند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: