مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در قبرس

تحصیل حقوق در قبرس

قبرس در سیستم آموزشی با کیفیت بالای خود در اروپا سرمایه گذاری زیادی انجام داده است و مقصدی جالب برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. تحصیل در رشته حقوق در قبرس دانشجویان را آماده ورود به بازار کار در کشورهای مطرح اروپایی می کند و این امر به شدت مورد استقبال قرار میگیرد. تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور که با استانداردهای دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان مطابقت دارند، ارزشمند است. این کشور جزیره ای طیف گسترده ای از گزینه های تحصیل، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و آب و هوای جذاب را به دانشجویان ارائه می دهد. 

دلایل تحصیل در قبرس

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس مقرون به صرفه است. شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می توانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی قبرس به صورت رایگان تحصیل کنند. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، هزینه آن معادل 7000€ (یورو) در سال است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز همه دانشجویان بین المللی شهریه های مختلفی از 4000€ تا 8000€ (یورو) در سال پرداخت می کنند. همان طور که مشاهده می شود این نرخ شهریه در مقایسه با آن چه در دانشگاه های انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا یا چین پرداخت می شود، بسیار مقرون به صرفه است. 

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانی رتبه در قبرس دانشگاه شهر
301-350
1 Cyprus University of Technology
Limassol
501-600
2 University of Cyprus
Nicosia
801-1000
3 University of Nicosia
Nicosia

قبرس یک محیط چندفرهنگی و چندزبانه است و مردم از بیش از 131 کشور، زندگی، تحصیل و حتی اقامت در قبرس را انتخاب می کنند. تقریبا 75% از مردم قبرس انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین دانشجویان مشکلی در زمینه روابط اجتماعی با مردم آن جا نخواهند داشت. قبرس آب و هوای شگفت انگیزی دارد به طوری که مردم می توانند در طول 340 روز از آفتاب بهره مند شوند. جاذبه های این کشور نیز شگفت انگیزند و دانشجویان می توانند از بازدید آن ها لذت ببرند. تحصیل به زبان انگلیسی و کار ضمن تحصیل در قبرس از دیگر مزایای تحصیل در این کشور جزیره ای است.


قبرس و سیستم حقوقی آن

جمهوری قبرس در همسایگی یونان، مصر و ترکیه، کشوری جزیره ای است که در حدود 2000 مایلی شمال شرقی آفریقا و در دریای مدیترانه شرقی واقع شده است. اگرچه قبرس شمالی تحت کنترل ترکیه است و خود را جمهوری ترک قبرس شمالی می نامد، اما ترکیه تنها کشوری است که این نهاد را به رسمیت می شناسد. در سطح بین الملل، قبرس شمالی را بخشی از جمهوری قبرس می دانند. در سال 2004، قبرس به اتحادیه اروپا پیوست و بعدا در سال 2008 به منطقه یورو ملحق شد. قبرس به دلیل زمستان های معتدل و آب و هوای نیمه گرمسیری یکی از محبوب ترین نقاط مدیترانه است و از اقتصادی با درآمد بالا برخوردار می باشد که به طور مداوم در بین 20 کشور برتر از نظر شاخص توسعه انسانی قرار دارد.

قبرس که تا سال 1960 تحت حاکمیت انگلستان قرار داشت، از یک سیستم حقوقی مشابه سیستم حقوقی انگلیس استفاده می کند. قبرس در حال حاضر دارای قانون اساسی جمهوری قبرس، اصول کامن لاو و انصاف و قوانینی است که توسط اعضای مجلس نمایندگان وضع شده است. پس از پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، قانون اساسی این کشور اصلاح گردید. سه شاخه حقوق قبرس عبارت است از کامن لاو، اصول انصاف و قانون اساسی که عمده سیستم حقوقی قبرس را تشکیل می دهد. دادگاه های منطقه ای به دادگاه های مدنی، خانواده، قانون کار، کیفری و نظامی تقسیم می شوند. کلیه وکلای واجد شرایط برای کار در قبرس، حق حضور در هر دادگاه منطقه ای را دارند اما یک وکیل قبرسی باید پنج سال یا بیش تر سابقه کار به عنوان وکیل دادگاه منطقه ای را داشته باشد تا این که توسط دادگاه عالی مورد استماع قرار گیرد.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در قبرس

محبوب ترین برنامه حقوق در قبرس توسط دانشگاه نیکوزیا ارائه می شود، جایی که دانشجویان می توانند در عرض چهار سال LLB (لیسانس حقوق) کسب کنند. طبق وب سایت دانشگاه نیکوزیا، برنامه LLB در سال 2009 توسط شورای حقوقی قبرس رسما به رسمیت شناخته شد و فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا تحصیلات خود را ادامه دهند تا بتوانند صلاحیت شرکت در آزمون وکالت را داشته باشند. کانون وکلای قبرس پروانه ها را تنظیم کرده و در صورت لزوم اقدامات انضباطی را تعیین می کند. وکلا در قبرس نیازی به تخصص در هیچ زمینه حقوقی ندارند زیرا آن ها وکلای در حال کار “ثبت نام شده” محسوب می شوند که می توانند هر پرونده حقوقی که بخواهند به وکالت بپردازند. دانشگاه اروپایی قبرس دارای برنامه های کارشناسی ارشد حقوق است که دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره های کارشناسی حقوق قبل از ثبت نام در کلاس های حقوق در سطح تحصیلات تکمیلی می کند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته حقوق در قبرس

هزینه تقریبی یک سال تحصیل در رشته حقوق در قبرس 9000€ تا 12000€ (یورو) معادل 12000$ تا 16000$ (دلار آمریکا) است. دانشگاه اروپایی قبرس کمک های مالی برای دانشجویان نیازمند و همچنین بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند. همه دانشجویان بدون توجه به کشور محل اقامت باید شهریه پرداخت کنند. علاوه بر هزینه تحصیل در قبرس، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز در این کشور تامین کنند. متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در قبرس بین 300€ تا 650€ (یورو) در ماه می باشد. با این حال، با توجه به سبک زندگی و محل زندگی، این مبلغ می تواند کم تر یا بیش تر باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: