مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط کار و زندگی در قبرس

شرایط کار و زندگی در قبرس

از زمان پیوستن کشور قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، این کشور به انتخاب اول بسیاری از شرکت های چند ملیتی تبدیل شده است که مایل به ایجاد پایگاه اتحادیه اروپا برای کسب و کار خود هستند و در نتیجه در چند سال گذشته به تدریج فرصت های شغلی قبرس به ویژه مشاغل فناوری اطلاعات و تکنولوژی، و همچنین خدمات مالی و فرصت های شغلی خدمات شرکتی افزایش یافته است. شرکت‌هایی که در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند دریافته‌اند که این جزیره زیرساخت و پایگاه مفیدی برای فعالیت‌های آنها فراهم می‌کند. در نتیجه کارمندان این شرکت ها می توانند از یک زندگی کاری و شخصی در قبرس که مزایای زیادی نیز به همراه دارد، لذت ببرند.

کار در قبرس

زبان اول قبرس یونانی است، اما تقریباً همه مردم انگلیسی صحبت می کنند. انگلیسی زبان دوم است و اگر برای مدتی در قبرس زندگی و کار کنید، خواهید دید که 95 درصد مردم به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و کارها اغلب به زبان انگلیسی انجام می شود. علائم جاده همگی به زبان انگلیسی و یونانی هستند. در همه مغازه ها و رستوران ها مواردی را خواهید دید که به هر دو زبان نوشته شده اند و بنابراین هیچ مشکلی برایتان در ارتباط برقرار کردن وجود نخواهد داشت. هر کسی که مایل به کار در قبرس است احتمالاً متوجه خواهد شد که محیط کاری آنها مزایای مشابهی را با سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی دارد، علاوه بر آن دارای امتیاز بزرگی است که سطوح مالیات شخصی بسیار سودمند است.

حقوق و مالیات در قبرس

حقوق ناخالص در قبرس به طور کلی کمی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است، با این حال، از آنجایی که این جزیره در حال حاضر یکی از پایین ترین سطوح مالیات بر درآمد را در اروپا ارائه می دهد، حقوق خالص یک کارمند اغلب به دلیل سطوح پایین هزینه زندگی و نرخ مالیات پایین بالاتر است. 

متوسط حقوق در قبرس

حقوق در بازار کار قبرس بر اساس سطح مهارت، تعداد سال تجربه، اندازه شرکت، بخش صنعت و محل متفاوت خواهد بود. در حال حاضر بهترین مشاغل در قبرس در شهر لیماسول هستند که در سال های اخیر از رونق چشم انداز اشتغال برخوردار بوده است. در حالی که فرصت‌های شغلی در قبرس متنوع اند و طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، در زیر نمونه‌هایی از میانگین حقوق در قبرس برای مجموعه ای از حرفه‌های گردآوری شده  توسط JobsCyprus در سال گذشته آورده شده است.

حقوق مشاغل مختلف در قبرس
مشاغل پایه حقوق ماکسیمم حقوق
منشی / مهارت PA 15.000 یورو 30.000 یورو
دستیار / پذیرش 13.000 یورو 20.000 یورو
حسابدار ارشد 40.000 یورو 65.000 یورو
حسابدار واجد شرایط 30.000 یورو 45.000 یورو
حساب دار پاره وقت 20.000 یورو 30.000 یورو
فارکس 18.000 یورو 45.000 یورو
مدیریت منابع انسانی 30.000 یورو 65.000 یورو
دستیار منابع انسانی 15.000 یورو 25.000 یورو
وکیل واجد شرایط 25.000 یورو 75.000 یورو
دستیار وکیل دادگستری 15.000 یورو 25.000 یورو
مدیر شرکت 18.000 یورو 35.000 یورو
مدیر انطباق 18.000 یورو 40.000 یورو
مدیر فناوری اطلاعات ارشد 30.000 یورو 60.000 یورو
مهندس آزمون (QA) 20.000 یورو 35.000 یورو
مدیر فناوری اطلاعات 20.000 یورو 35.000 یورو
توسعه دهنده 25.000 یورو 65.000 یورو
توسعه دهنده وب 20.000 یورو 45.000 یورو


نرخ مالیات شخصی در قبرس

در چند سال گذشته، دولت قبرس مشوق های مالی را از طریق کاهش سطح مالیات برای مهاجرانی که برای اولین بار برای زندگی و کار در قبرس می آیند، ارائه کرده است. JobsCyprus می تواند شما را در زمینه مشوق های موجود در زمانی که قصد مهاجرت دارید راهنمایی کند. در حال حاضر (در سال 2022) این مشوق ها می توانند کل بدهی مالیاتی شما را تا 8000 یورو بیش از ارقام نشان داده شده در زیر کاهش دهند.

مالیات در نروژ
درآمد سالانه نرخ مالیات
0 تا 19.500 یورو 0%
19500 یورو – 28000 یورو 20%
28.000 یورو – 36.300 یورو 25%
36.300 یورو – 60.000 یورو 30%
بیش از 60.000 یورو 35%

علاوه بر این، 11.5٪ بیمه اجتماعی توسط همه کارکنان شاغل در قبرس قابل پرداخت است.

مزایای کارمندان در قبرس

مانند بسیاری از کشورها، مزایای کارمندان از یک کارفرما به کارفرمای دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می‌توانید انتظار دریافت برخی از موارد زیر را داشته باشید:

  • جایزه سالانه
  • بیمه درمانی (گاهی برای کل خانواده)
  • بیمه عمر
  • کمک های بازنشستگی

یک هفته کاری استاندارد در یک محیط شرکتی از دوشنبه تا جمعه حدودا 40 ساعت می شود. میزان گرفتن مرخصی در تعطیلات حداقل 21 روز است و می تواند در طول زمان تا 25 روز نیز افزایش یابد.

در بخش مهمان نوازی معمولاً کارمندان 6 روز در هفته کار می کنند و البته ساعات کار بر اساس هر موقعیت متفاوت است.

هر کارفرما سطح مخصوص خود را از خدمات جابجایی و مزایایش ارائه می دهد. این امر می تواند از پرواز به قبرس برای کل خانواده و اقامت موقت متفاوت باشد. بسیاری از آنان می توانند برای یافتن خانه مناسب با قیمت مناسب کمک کنند، در حالی که برخی از شرکت ها برای کمک به پرداخت هزینه ها، یک پرداخت اولیه ای را ارائه می دهند.


مراقبت پزشکی در قبرس

استاندارد بیمارستان ها و مراقبت های پزشکی در قبرس بسیار بالا و در حد کشورهای مدرن اروپایی است. اکثر پزشکان در انگلستان یا ایالات متحده آموزش دیده اند، بنابراین برقراری ارتباط برای شما مشکلی نخواهد داشت.

همه کشورهای اتحادیه اروپا یک ترتیبات دوجانبه با قبرس دارند، به این معنی که شما حق دریافت درمان پزشکی رایگان یا کم هزینه را دارید. قبل از خروج از کشور خود، مطمئن شوید که برای کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) درخواست دهید - این کارت را می توان از مقامات بهداشتی کشور خود نیز دریافت کرد.

در بسیاری از موارد، کارفرمای شما بیمه درمانی ارائه می کند، بنابراین در صورت نیاز به مراقبت پزشکی، شما به طور کامل تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

اجاره ملک در قبرس

اجاره املاک نسبتاً مقرون به صرفه است، همانطور که قبوض آب و برق روزانه و هزینه های اداره خانه در مقایسه با بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است.

قبرس دارای تنوع زیادی از آپارتمان ها و خانه های مدرن برای اجاره است. هر دو نوع مبله و بدون مبله بر اساس نیاز شما در دسترس اند و معمولاً دارای سیستم گرمایش و تهویه مطبوع به صورت استاندارد هستند.

زندگی در قبرس

کیفیت زندگی در قبرس نسبتاً بالا و با ارزش است. زیرساخت های این جزیره، تحصیل عالی، سبک زندگی آرام، آب و هوای عالی و استانداردهای زندگی جهانی و امکانات رفاهی را فراهم می کند.


مدارس در قبرس

استاندارد آموزش این کشور بسیار بالاست و مدارس دولتی و خصوصی در همه شهرها قرار دارند. در مدارس دولتی زبان یونانی به کودکان آموزش داده می شود. در بخش خصوصی نیز تعداد زیادی مدارس انگلیسی زبان وجود دارد. سفارت یا کنسولگری محلی شما در قبرس می تواند بر اساس نیازهایتان شما را راهنمایی کند که کدام مدارس را باید برای فرزندان خود در نظر بگیرید. در چند سال گذشته تعدادی دانشگاه در سرتاسر قبرس افتتاح شده اند که برخی از آنها ضمیمه دانشگاه های معروف بریتانیا هستند.

اوقات فراغت و سبک زندگی در قبرس

کشور قبرس سبک زندگی آرامی را ارائه می دهد و به طور کلی یک محیط بسیار امن برای زندگی و کار است. این کشور دارای مسافت های کوتاه است، بنابراین برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، رفت و آمد روزانه شما معمولاً بسیار سریع و ارزان تر خواهد بود. این جزیره از آب و هوای واقعا مدیترانه ای بهره می برد، با داشتن 330 روز آفتابی در سال، زمستان های معتدل و تابستان های گرم، زمان ایده آلی برای بازدید از یکی از سواحل بسیار عالی با پرچم آبی، یا روستاها و مناظر زیبای کوهستانی است، یا به طور خلاصه، در روزهای تعطیلات خود می توانید چیزهای زیادی را در این کشور ببینید، تجربه کنید و انجام دهید.  بیرون غذاخوردن در قبرس بسیار مقرون به صرفه بوده و دارای کیفیت بالایی است، در این کشور انواع غذاها سرو می شود و در همه شهرها می توان مراکز خرید مدرن را پیدا کرد و همچنین این کشور بسیاری از خرده فروشان و برندهای بین المللی شناخته شده را در خود جای داده است. علاوه بر این، مجموعه‌ای از مغازه‌ها و بوتیک‌های محلی کوچک‌تر نیز فراوان هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس
اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید ‌هنگام تحصیل خارج از زادگاه خود در نظر گرفت، بحث مسائل مالی است. بسته به مکان اقامت خود، هزینه‌های اقامت در قبرس متفاوت است. دانشجویان می‌توانند بین خوابگاه‌های خصوصی و دولتی در داخل دانشگاه یا کرایه‌ی یک ‌خانه خارج از دانشگا ...

بیشتر بخوانید
خرید ملک در قبرس
خرید ملک در قبرس

قبرس مکانی عالی برای افرادی است که به دنبال جایی در زیر نور خورشید هستند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مردم آرزوی قدم گذاشتن در این جزیره را دارند. خوشبختانه، با کمی برنامه ریزی و دانش درست، این سفر می تواند به زندگی واقعی در این کشور منجر شود. ...

بیشتر بخوانید
ارزان ترین مناطق برای زندگی در قبرس
ارزان ترین مناطق برای زندگی در قبرس

آیا برای خرید ملک در قبرس تصمیم جدی گرفته اید اما مطمئن نیستید که پول شما در کجای این کشور ارزش بیشتری خواهد داشت؟ پس بیایید به شهرهای مقرون‌به‌صرفه‌تر کشور قبرس که می توانید در ازای پولتان ملک بیشتری گیر بیارید، نگاهی بیندازیم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: