مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم برای اخذ پذیرش از قبرس

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از قبرس

برای تحصیل در قبرس، بعد از یافتن دوره‌ی تحصیلی مورد نظرتان، فرایند درخواست نسبتاً ساده است. دانشگاه‌های قبرس دارای دو مقطع اصلی پذیرش هستند که همه ساله یا از سپتامبر شروع می‌شود یا از فوریه. اکثر درخواست‌ها برای پذیرش در دانشگاه‌های قبرس از طریق یک سیستم درخواست آنلاین انجام می‌شود. فُرم‌های درخواست در وب‌سایت مخصوص هر دانشگاه وجود دارد و اغلب نیز نیازی به پرداخت هزینه‌ی درخواست نیست.

از جمله مدارک اولیه‌ای که معمولاً همه‌ی دانشگاه‌ها آن را از شما طلب می‌کنند، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه و نمونه کارهای قبلی در صورت وجود است. همچنین دانشگاه‌ها به سند یا گواهینامه‌ای مبنی بر پایان یافتن تحصیلات قبلی نیاز دارند. برای برآورده کردن این شرط، در صورتی‌که قصد دارید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، ریزنمرات رسمی دبیرستان خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید یا اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر را دارید، باید همین کار را در مورد دانشگاه قبلی‌تان انجام دهید. اگر بومی این کشور نیستید، ممکن است لازم باشد یک آزمون مهارت زبان انگلیسی همچون آزمون تافل را نیز باموفقیت پشت سر بگذارید.

کشور قبرس برای تحصیل

کشور قبرس یکی از مقاصد این جوانان متقاضی تحصیل در خارج از کشور است. قبرس، از کشورهایی است که می توان گفت دو دسته مزیت دارد:

  • نظام آموزش عالی پیشرفته، استاندارد بالای سطح زندگی، آب و هوای مطبوع و غیره
  • مزایایی که برای ما ایرانیان دارد مانند فاصله جغرافیایی کوتاه، فرهنگ نه چندان نا آشنا، امکان انطباق پذیری زیاد و غیره

پروسه و مدارک لازم برای پذیرش در قبرس

متقاضی ای که خواهان تحصیل رایگان در اروپا در دوره تحصیلات عالیه در یکی از موسسات آموزش عالی و یا دانشگاه های کشور قبرس می باشد، نخست باید درخواست پذیرش تحصیلی خود را به همراه مدارکی که آن دانشگاه اعلام کرده است برای کمیته پذیرش آن ها بفرستد. معمولا دانشگاه ها برای بررسی درخواستهای پذیرش، مبلغ اندکی را نیز مطالبه میکنند که لازم است آن نیز پرداخت شده و فیش واریزی آن، به همراه درخواست رسمی و مدارک لازم برای پذیرش در قبرس ارسال گردد.

درخواست پذیرش در کمیته پذیرش دانشگاه مورد نظر بررسی شده و در صورت موافقت نامه پذیرش تحصیلی برای متقاضی ارسال میگردد. اکنون باید متقاضی، نامه پذیرش را به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای واحد اداری دانشگاه ارسال نماید تا ثبت نام او به عنوان دانشجوی آن دانشگاه در برنامه مورد نظر صورت پذیرد، در این مرحله ثبت نام، همچنین لازم است که شهریه ترم اول و یا سال اول را پرداخت کرده و فیش آن را نیز به همراه باقی مدارک بفرستد. آنهایی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند نیز میباید در عوض فیش واریزی، گواهی بورسیه تحصیلی خویش را ارسال دارند. حالا نوبت مراجعه به سفارت آن کشور و اخذ ویزای تحصیلی میباشد.


ویزای تحصیلی قبرس

شایان ذکر است که تقریبا در هیچ کدام از کشورهای دنیا صدور پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی آن کشور، الزامی برای کنسولگری آن دولت در جهت صدور ویزای تحصیلی برای آن متقاضی در پی ندارد. از این رو، اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی، دو پروسه متفاوت هستند. هر یک از آن ها روند خاص خود را دارند و گرچه با یکدیگر مرتبط هستند ولی ملازمه ای ندارند.

به هنگام مراجعه به سفارت و به منظور توفیق در اخذ ویزای تحصیلی، لازم است که مدارک مورد نیاز سفارت نیز به دقت از پیش تنظیم شده و به آفیسر مربوطه ارائه گردد، همچنین به یاد داشته باشید که همواره برای هر آفیسری ضرورت دارد که قبل از صدور هر گونه ویزایی، تا جای ممکن از بازگشت آن فرد به کشور مبدا اطمینان یابد. پس از صدور ویزا، متقاضی می تواند به کشور مقصد سفر کرده و در تاریخ مقرر، به دانشگاه مراجعه کرده و در کلاس ها حضور یابد.

بررسی مدارک لازم برای پذیرش در قبرس

برخی از مدارک برای تحصیل در قبرس هستند که عمومی بوده و تقریبا تمامی دانشگاه های دنیا برای پذیرش تحصیلی، آنها را مطالبه می کنند. برخی دانشگاه ها بنا به دلایل خاص خود، ممکن است در مواردی نیز مدارکی افزون بر اینها را مطالبه نمایند که آن، امری خاص و موردی می باشد. دانشگاه های کشور قبرس نیز از این امر مستثنی نیستند و عموما در این مرحله، به همراه درخواست رسمی، مدارک ذیل را از متقاضی می خواهند:

  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات
  • تصویر پاسپورت بین المللی با حداقل 2 سال اعتبار
  • عکس پرسنلی متقاضی در قطع پاسپورت
  • مدرک آزمون بین المللی زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • گواهی سلامت پزشکی

مدارک فوق باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و پس از مهر و امضای دارالترجمه رسمی دادگستری، به تایید وزارت خارجه نیز رسیده باشد. برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی، موارد دیگری مانند توصیه نامه از اساتید سابق، رزومه تحصیلی و غیره نیز مورد نیاز است.

دانشگاه های برتر قبرس

در این بخش دانشگاه های برتر قبرس را معرفی می کنیم.

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانی رتبه در قبرس دانشگاه شهر
301-350
1 Cyprus University of Technology Limassol
501-600 2 University of Cyprus Nicosia
801-1000
3 University of Nicosia Nicosia
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: