مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

در کشور ترکیه شرایط کار برای متقاضیان و مهاجران خارجی بسیار مناسب می باشد. در این کشور فرصت های شغلی گوناگونی برای متخصصان و افراد ماهر در زمینه های مختلف وجود دارد. وجود سازمان ها، شرکت ها و کمپانی های معتبر بین المللی در کشور ترکیه باعث شده است تا این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد در بین فارغ التحصیلان رشته مدیریت در زمینه های مختلف شوند. ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه همانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیاز به داشتن مدرک تحصیلی معتبر دارد. وظایف و مسئولیت های اصلی یک مدیر در سازمان ها و کمپانی های مختلف متفاوت می باشد. برخی از مدیران گروهی از مردم و یا کارمندان یک کمپانی و سازمان را هدایت می کنند و برخی از آن ها مسئولیت نظارت بر عملکرد تجاری یک کمپانی و یا سازمان را به عهده دارند.

در سال 2021 جهت ورود به بازار کار رشته مدیریت در ترکیه متقاضیان و مدیران خارجی می بایست توسط کارفرمای کمپانی معتبر در این کشور دعوت نامه کاری دریافت کنند و ویزای کاری ترکیه را کسب کنند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر در سازمان ها و کمپانی های معتبر کشور ترکیه مشغول به کار شوند حتما باید به زبان انگلیسی و زبان ترکی مسلط باشند تا بتوانند با کارمندان، مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنند. با داشتن شرایط مورد نیاز متقاضیان و مهاجران بین المللی می توانند در بهترین و معتبر ترین کمپانی های ترکیه در زمینه های مختلف مدیریت مشغول به کار شوند.

درباره بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

کار کردن در کشور ترکیه به عنوان مدیر در زمینه های مختلف امکان پذیر می باشد. متقاضیان این رشته کاری می توانند در زمینه های مدیریت مالی، مدیریت حسابداری، مدیریت تجاری، مدیریت ورزشی، مدیریت آی تی، مدیریت صنعتی، مدیریت بیمه، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت سازمانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت گردشگری، مدیریت استراتژیک، مدیریت بانکداری، مدیریت امور گمرکی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت تکنولوژی، مدیریت کسب و کار، مدیریت اجرایی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی و سایر زمینه ها مشغول به کار شوند.

وظایف مدیران در کشور ترکیه

از مهم ترین وظیفه های یک مدیر جهت مشغول به کار شدن در کمپانی های معتبر در ترکیه می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

نظارت بر بهداشت و ایمنی نیروی کار

  • انجام مأموریت ها و دستیابی به اهداف واحد تجاری؛
  • توسعه نیروی کار برتر؛
  • توسعه بخش و مرکز کاری؛
  • توسعه فرهنگ شركت محور كه بر كيفيت، بهبود مستمر، حفظ و توسعه كاركنان و تأكيد بر داشتن كارايی بالا؛
  • رشد شخصی و رشد کارمندان؛
  • برنامه ریزی در شرکت؛
  • نظارت بر امور مختلف در شرکت؛
  • توانایی ارتباط برقرار کردن با کارمندان، معاون، رئیس و همکاران مختلف در کمپانی و سازمان؛

یک مدیر باید بتواند پرسنل کمپانی را انتخاب کند و کارمندان را هدایت کند. حفظ محیط کار امن، توسعه فرصت های رشد شخصی، تعیین کردن اهداف، ارائه خدمات به مشتریان و متقاضیان، برنامه ریزی برای بودجه و هزینه های مختلف، اقدامات اصلاحی برای کمپانی و جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه مشاغل، امور مالی، خدماتی و عملیاتی و مدیریت و هدایت پروژه های مختلف از مهم ترین مظایف مدیر در یک کمپانی می باشد.




درآمد مدیران در بازار کار رشته مدیریت در ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند در کمپانی ها و سازمان های کشور ترکیه به عنوان مدیر در زمینه های مختلف مشغول به کار شوند، حتما باید از شرایط و میزان درآمد در این کشور آگاهی کامل داشته باشند. یک مدیر کل در اواسط کار با داشتن 5 الی 9 سال تجربه و سابقه کاری، به طور متوسط با احتساب مواردی چون پاداش و حقوق اضافه کاری می توانند 55000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. یک مدیر با داشتن تجربه و سابقه کاری 10 الی 19 سال با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توانند به طور متوسط تا 61000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که یک مدیر در اواخر دوران کاری (سابقه کاری بیش از 20 سال) خود می تواند با در نظر گرفتن موارد ذکر شده به طور متوسط از 33000$ الی 36000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد.

همانطور که می دانید، میزان سابقه کاری و تجربه افراد در میزان حقوق و درآمد مدیران موثر می باشد. همچنین متقاضیان با داشتن مدرک تحصیلی با سطح بالاتر می توانند درآمد بیشتری داشته باشند و از مزایای مختلفی بهره مند شوند. به یاد داشته باشید که حداقل مدرک آکادمیک مورد نیاز جهت مشغول به کار شدن در کشور ترکیه به عنوان یک مدیر، مدرک لیسانس در زمینه مدیریت می باشد. علاوه بر مدرک تحصیل معتبر، متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند تا بتوانند با مشتریان، همکاران و سایر کارمندان کمپانی و سازمان ارتباط برقرار کنند. بر این اساس، بیشترین درآمد از آن مدیرانی است که دارای شرایط زیر باشند:

درآمد مدیران در بازار کار ترکیه 
سابقه کاری2 تا 5 سالبیش از 37% افزایش حقوق
مدرک تحصیلیکارشناسیبیش از 47% افزایش حقوق
جنسیتمردبیش از 16% افزایش حقوق
بخشدولتیبیش از 28% افزایش حقوق

مهاجرت کاری به کشور ترکیه

مهاجرت به ترکیه از راه های مختلفی امکان پذیر است و مهاجرت کاری به این کشور از امن ترین روش های ورود به خاک ترکیه و کسب اقامت در این کشور بشمار می رود. متقاضیان برای ورود به بازار های کاری مختلف در کشور ترکیه می بایست اقدام به کسب ویزای کاری کشور ترکیه کنند. کسب ویزای کاری کشور ترکیه با ارائه مدارکی چون مدارک شناسایی، پاسورت بین المللی معتبر، مدارک پزشکی، مدارک تحصیلی کسب شده، پرونده سابقه های کاری، مدرک زبان معتبر و نامه پیشنهاد کاری از کارفرمای کمپانی معتبر در کشور ترکیه امکان پذیر می باشد.

با توجه به توضیحات فوق، جدول جزئیات و شرایط ویزای کاری ترکیه در سال 2021 بر اساس اعلان سفارت ترکیه بدین صورت می باشد:

آیتمتوضیحات
شرط اخذ ویزاداشتن قرارداد استخدام یا جاب آفر
مسئول صدور ویزاوزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه
مدت اعتبار1 سال
امکان تبدیل به ویزای کار مستقلوجود دارد (پس از 5 سال کار در ترکیه)
امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاروجود ندارد

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ترکیه

شرایط کاری در ترکیه ایده آل نیست اما سطح درآمد مشاغلی مثل مدیریت در این کشور بسیار بالا است. در جدول ذیل نرخ بیکاری ترکیه و آلمان در سال 2021 مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2021
ترکیه12.9%
آلمان3.2%




به همین دلیل است که آلمان به دلیل نیاز به نیروی کار متخصص ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار در نظر گرفته است و داشتن پیشنهاد شغلی را برای ورود به این کشور اجباری نکرده است. در حالی که کسانی که علاقه مند باشند در ترکیه کار کنند باید یا اقامت تحصیلی ترکیه را داشته باشند یا با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای ترکیه ای، مستقیما ویزای کاری بگیرند. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای کاری ترکیه در سال 2021 عبارت است از:

  • قرارداد کاری که باید توسط متقاضی کار و شخص حقیقی یا حقوقی کارفرما در ترکیه امضا شده باشد؛
  • مجوز کارفرما برای استخدام نیروی کار خارجی؛
  • مدرک زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی یا هر 2؛
  • رزومه کاری؛
  • ترجمه رسمی مدارک مثل مدرک تحصیلی و سابقه کاری؛
  • ترجمه رسمی نامه بیمه که نشان دهنده سابقه کاری پیشین فرد باشد؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری؛
  • پاسپورت معتبر برای بیش از 6 ماه پس از انقضای قرارداد کاری؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک ویزا (visa fee)؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
کار حین تحصیل در ترکیه
کار حین تحصیل در ترکیه

این قانون جدید کشور ترکیه حاکی از آن است که دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی که به‌دنبال دوره‌های رسمی از دانشگاه‌های معروف و شناخته‌شده هستند، دارای حق جستجوی کار و گرفتن اجازه‌ی کار در ترکیه می‌باشند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: