مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 جزیره فوق العاده در نزدیکی استانبول (بخش اول)

10 جزیره فوق العاده در نزدیکی استانبول (بخش اول)

ده جزیره‌ی مبهوت ‌کننده در نزدیکی استانبول که اگر قصد گذراندن تعطیلاتی بهشتی را دارید باید به سراغشان بروید!

گذراندن تعطیلاتی در نواحی ساحلی مطلوب بسیاری از افراد است، زیرا افراد دل ‌بسته‌ی آن‌اند که باد موهایشان را آشفته کند و اقیانوس پیش پایشان در حرکت باشد، اما جایی که کمتر همچون مکانی ایدئال برای گذراندن تعطیلات به ذهن می‌آید جزیره‌ها، یعنی صرفا یک مرحله بالاتر از نواحی ساحلی، هستند. در میان جزایری که برای گذراندن تعطیلات بی‌نقص و عالی‌اند، جزایر شاهزادگان، که در نزدیکی ساحل استانبول در ترکیه جای دارند، گزینه‌ای ایدئال به شمار می‌آیند. در جزایر شاهزادگان، که ترکیبی از چند جزیره هستند، از تفریح و سرگرمی گریزی نیست. اگر نمی‌دانید که در این جزایر چه می‌توان کرد پس دست به کار شوید و لنجی را برای سفر به این جزایر رزرو کنید، آنگاه می‌توانید برای گردش در شهرهای این منطقه سوار درشکه‌های اسبی شوید. اما چرخیدن در شهر سفر نوک این کوه یخی است، بسیاری چیزهای دیگر در دسترس شما هستند.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

معمولا مناسب‌ ترین زمان برای سفر به استانبول را از ماه مارس تا ماه می و بعدتر در فاصله‌ی ماه‌های سپتامبر و نوامبر می‌دانند. این زمانی است که مطبوع ‌ترین هوا بر استانبول حاکم است، تراکم جمعیت کمتر است و قیمت هتل‌ها هزینه‌ی کمتری را بر دوش شما می‌گذارد.

ده عدد از بهترین جزایر حوالی استانبول

نگذارید زیبایی استانبول شما را چنان مسحور کند که از سفر به این ده جزیره جا بمانید و مسافرتی آرامش ‌بخش با آب‌ و هوایی استوایی را از دست بدهید.

  • جزیره‌ی بزرگ ــ در جزیره‌ی بزرگ راه‌ پیمای کنید
  • بورگازادا ــ به موزه‌ی سعید فائق سر بزنید
  • هیبیلیادا ــ به معماری بناها بنگرید
  • سیویادا ــ به این توجه کنید که چه چیز آن را «بی‌استفاده» کرده است
  • جزیره‌ی قاشقی ــ در میان دارودرخت‌های سرسبزش بچرخید
  • جزیره‌ی صدف ــ در جنگل‌های کاج گردش کنید
  • یاسادا ــ تاریخ محنت‌ زای آن را نظاره کنید
  • جزیره‌ی خرگوش ــ معنویت را دریابید
  • کینالادا ــ معادن و جنگل‌ها را دریابید
  • جزیره‌ی کوچک گالاتاسارای ــ از تجمل غوطه لذت ببرید

۱. جزیره‌ي بزرگ (بویوکادا)

بویوکادا در زبان ترکی به ‌معنای جزیره‌ی بزرگ است؛ این نام  نامی بجا برای این جزیره است، زیرا جزیره‌ی بویوکادا بزرگترین جزیره در میان جزایر نه‌ گانه‌ی یادشده، که در کنار هم جزایر شاهزادگان را در حوالی استانبول تشکیل می‌دهند، است. این جزیره مساحتی حدود ۵ کیلومتر مربع یا دو مایل مربع دارد و بخشی از منطقه‌ی آدالار در استان استانبول ترکیه به حساب می‌آید. بازدیدکنندگان با ورود به جزیر در خواهند یافت که این جزیره دو قله دارد، آن قله‌ای که در نزدیکی بندرگاه لنج‌ها قرار دارد عیسی تِپِسی نام دارد که به زبان ترکی به معنای تپه‌ی حضرت عیسی است. در دره‌ای که میان این دو تپه پدید آمده است یک کلیسا و یک صومعه جای گرفته‌اند که نام قدیس نیکولاس بر ‌آن ها نهاده شده است؛ افزون بر این دو، همچنین کلیساهای متعلق به کلیسای ارتدوکس یونانی ــ یعنی پاناگیا و قدیس دمتریوس ــ کلیسای فرانسیسی سان پاسیفیکو و کلیسای ارمنی مریم مقدسِ حیات‌بخش نیز در این منطقه قرار دارند. همچنین کافه‌ای در این منطقه وجود دارد که چند نوع سیب‌  زمینی سرخ‌ کرده‌ی خوشمزه، نوشیدنی، و ساندویچ سوسیس سرو می‌کند.

۲. بورگازادا

بورگازادا از حیث مساحت سومین جزیره‌ی مجموعه جزایر شاهزادگان است. در این جزیره‌ی تنها یک تپه وجود دارد که دو کیلومتر طول دارد. این جزیره، که یکی از جزایر مشهور ترکیه در نزدیکی استانبول است، نام خود را وامدار دژی است که دمتریوس اول مقدونی (یکی از جانشینان اسکندر) بنا کرده است. مسافران این جزیره باید حتما به موزه‌ی سعید فائق آباسیانیک که نام نویسنده‌ای مشهور را برخود دارد سر بزنند: مکان مشترک رویدادهای آثار این نویسنده این جزیره است. این جزیره در آغاز صرفا اقامت‌ گاهی برای اقلیت یونانی بود اما از آغازِ قرن بیستم بسیاری این بهشت زمینی را به مکانی برای زندگی خود بدل ساختند و این جزیره بخت آن را یافت که به یکی از بهترین جزایر در نزدیکی استانبول بدل شود.




۳. هِیبیلیادا

هیبیلیادا دومین جزیره‌ی بزرگ در مجموعه جزایر شاهزادگان است در دریای مرمره است. این جزیره در منطقه‌ی آدالار در استان استانبول جای دارد. مسافران به محض ورود دو بنای زیبا را در منطقه‌ی آموزشگاه نیروی دریایی مشاهده خواهند کرد ــ یکی از این دو کاماریوتیسا خوانده می‌شود و تنها کلیسای بیزانسی است که در این جزایر قدیمی هنوز پابرجا است؛ این کلیسا همچنین آخرین کلیسایی است که پیش از آغاز فتوحات حکومت بیزانس بنا شده است. بنای دیگر درواقع مقبره‌ی ادوارد بایرون است، دومین سفیر کبیر انگلستان در عهد ملکه‌ی الیزابت اول.

۴. سیویادا

جزیره‌ی سیویادا، که هاییرسیزادا به ‌معنای «جزیره‌ی بی‌مصرف» نیز خوانده می‌شود، مساحتی حدود پنج صدم کیلومتر مربع دارد و بخشی از مجموعه جزایری است که در نزدیکی استانبول جای دارد. نام دوم این جزیره به این سبب به آن داده شده است که به باور مردم کشتن سگ‌های ولگرد موجب شده که خشم خداوند بر آن فرود آید. این جزیره پیش‌تر اغلب مکانی برای عبادت روحانیان بیزانسی و نیز زندانی برای افراد دردسرساز بود. هنوز هم می‌شود خرابه‌های باقی‌‌مانده‌ی یک صومعه‌ی بیزانسی را که از قرن نهم میلادی به میراث مانده در کنار خرابه‌های یک اقامت‌گاه رومی مشاهده کرد. بناهای مهم این جزیره در قرن نهم میلادی ساخته شده‌اند ــ برای مثال یک کلیسای محلی، یک کلیسای بزرگ و یک مخزن آب که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده‌اند.

۵. جزیره‌ی قاشقی

جزیره‌ی قاشقی به این سبب چنین نامیده شده است که ظاهری شبیه یک قاشق دارد. این جزیره، که یکی از چشم ‌گیرترین جزایر نزدیک استانبول است، در اصل ملکی خصوصی از آنِ خانواده‌ی مشهور یونانیِ دانون است، بنابراین بدون اجازه‌ی مالک و تا زمان اخذ این اجازه مسافران امکان وقت ‌گذرانی در جزیره را ندارند؛ مگر آنکه با تورهایی که آژانس‌های توریستی برقرار می‌کنند همراه شوند. در اولین فرصت در این تور ثبت ‌نام کنید زیرا جاهای خالی این تور پر می‌شوند و فرصت از دست می‌رود؛ برای رسیدن به این جزیره باید از لنج استفاده کنید اما پس از رسیدن به جزیره ساحل ماسه‌ای و سرسبزی‌های پیش ‌رویتان چشمانتان را خواهد نواخت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: