مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا

علاوه بر آموزش در سطح کلاس جهانی، انتخاب تحصیل در استرالیا فرصت‌ها و تجارب فوق ‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. 4 دلیل که شما باید استرالیا را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور به حساب آورید، از این قرار است:

  • دوره‌ها و موسسات استرالیا، سطح جهان شناخته شده هستند؛
  • سبک زندگی شاد، سرزنده و چند فرهنگی  در استرالیا؛
  • هزینه‌های تحصیلی قابل ‌قبول در استرالیا؛
  • وضعیت جغرافیایی مناسب استرالیا؛

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. قبل از درخواست برای پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا، شما باید با (Department of Immigration and Border Protection (DIBP یا نزدیک‌ترین دفتر ویزای استرالیا در کشور خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا مشمول ویزای دانشجویی می‌شوید یا نه، چگونه باید درخواست خود را ارائه دهید و به چه مدارکی نیاز دارید.

تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا در مقاطع مختلف، برای افراد با سن کمتر از 18 سال امکان پذیر می باشد. دانش آموزان از سن 7 سالگی در مقطع ابتدایی به تحصیل می پردازند و تا پایان سن 12 یا 13 سالگی، مقطع ابتدایی را به پایان می رساند و وارد مقطع دبیرستان می شوند. در مقطع دبیرستان دانش آموزان تا سن 17 یا 18 سالگی به تحصیل می پردازند و سپس وارد دانشگاه های استرالیا می شوند. دوره کالج را می توان در دوره دبیرستان جای داد، دانش آموزان معمولاً در سن 15 تا 18 سال در کالج های استرالیا تحصیل می کنند.

مدارس در استرالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. مدارس دولتی معمولاً برای شهروندان یا دانش آموزانی است که والدین آن ها اقامت استرالیا را کسب کرده اند. اغلب دانش آموزان خارجی تمایل دارند در مدارس خصوصی شبانه روزی تحصیل کنند و بدین ترتیب بدون حضور والدین نیز امکان تحصیل برای آنان فراهم می باشد. البته والدین در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند فرزند خود را همراهی کنند. استرالیا در حال حاضر به والدین کودکی که در مدارس خصوصی آن تحصیل می کند و همچنین خواهر و برادر کوچک تر از 18 سال ویزای همراه اعطا می کند. این ویزا با نام ویزای گاردین (Guardian) استرالیا شناخته می شود.

تحصیل در کالج های استرالیا

کشور مهاجر پذیر استرالیا برای تحصیل دانش آموزان شرایط ویژه ای را ارائه می دهد و دانش آموزانی که سال نهم را به پایان رسانده اند می توانند به راحتی وارد کالج های معروف استرالیا شوند. شایان ذکر می باشد که دانش آموزان در این مقطع می توانند والدین خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود تا اتمام سن 18سال داشته باشند.

کالج های استرالیا با ارائه بهترین خدمات آموزشی برای دانش آموزان و امکانات ورزشی و تفریحی، سعی در تعلیم و پرورش نیروی کار آمد و آگاه دارند. شایان ذکر است که کالج های استرالیا به جز تحصیل به تمام زوایای پرورشی دانش آموزان می پردازد. بدین معنی که دانش آموزان در این کالج ها استعداد یابی می شوند، چه در زمینه هنر و موسیقی و چه در زمینه ورزشی و همچنین گرایش های تحصیلی. در نهایت دانش آموزان در مسیری قرار می گیرند که می توانند تصمیات درستی در زمینه استعداد کاری، هنری و تحصیلی اخذ نمایند.

کالج های استرالیا شامل کالج های خصوصی و دولتی می شود که اغلب کالج های خصوصی بهترین خدمات آموزشی را ارئه می دهند. در حال حاضر هزینه تحصیل در کالج های استرالیا سالانه مابین 18 تا 25 هزار دلار استرالیا می باشد. هزینه تقریبی زندگی یک دانش آموز در استرالیا نیز، در سال حدود 15 تا 18 هزار دلار استرالیا می باشد. سن تحصیل در این کالج ها نیز بین 15 تا 18 سال می باشد و دانش آموزان بعد از اخذ دیپلم اگر تصمیم به ورود به دانشگاه دارند می توانند یک دوره فاندیشن را بگذرانند. افرادی که دوره فاندیشن را می گذرانند به راحتی می توانند وارد دانشگاه شوند و علاوه بر تقویت زبان انگلیسی دیگر دوره ها را گذرانده و به راحتی وارد دانشگاه می شوند.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

دانشگاه های معروف استرالیا شامل دانشگاه های گروه هشت و همچنین دانشگاه سیدنی و دانشگاه باسابقه وسترن با داشتن رتبه 89 در دنیا از جمله دانشگاه های مطرح در استرالیا می باشد. برای تحصیل در مقطع لیسانس توصیه می شود فرد متقاضی دوره فاندیشن را در کالج های استرالیا سپری کرده و بعد وارد دانشگاه شود. ولی در کل متقاضی مدرک 12 ساله دیپلم و تمامی ریز نمرات را جهت اپلای در مقطع لیسانس دارد. طول تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد. در ضمن داشتن آیلتس 6 جزء ملزومات ورود به دانشگاه های استرالیا می باشد و حداقل معدل ورود به این سطح، بهتر است بالای 15 باشد.

در صورتی که فرد معدل مورد نیاز را نداشته باشد باید ابتدا در دوره های فاندیشن شرکت کند و برای شرکت در این دوره ها نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد. هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه و رشته متغیر می باشد اما به صورت تقریبی می توان گفت که هزینه تحصیل در این مقطع حدود 20 تا 30 هزار دلار استرالیا می باشد.




تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در استرالیا در رشته های متنوعی می توان پذیرش گرفت اما کشور استرالیا جزء بهترین گزینه ها برای مهندسین می باشد. جوانان جویای تحصیل و کار می توانند با انتخاب دانشگاه های استرالیا آینده شغلی خود را تضمین نمایند. از جمله شرایط اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر و همچنین داشتن نمره زبان بالا و معدل بالا می باشد. متقاضی می تواند برا اساس موضوع پایان نامه خود که در مقطع فوق لیسانس تدوین می کند راه ورود به مقطع دکترا را آسان نماید. همچنین دانشجویان در هفته مجوز20 ساعت کار دانشجویی دارند و در دوران تعطیلات اجازه کار تمام وقت دارند که به تبع این کار می توانند از عهده بخشی از هزینه های خود بر بیایند.

افرادی که از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی جذب بازار کار شوند و همچنین دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری بیشترین میزان بورسیه را اعطا می نماید. استرالیا از جمله کشورهایی می باشد که بیشترین بودجه تحقیقاتی را به دانشگاهایش اعطا می کند. این دانشگاه ها بهترین بستر را برای دانشجویان جویای علم فراهم نموده تا بتوانند در محیط کاملا علمی و تحقیقاتی به تحصیل ادامه دهند.

افرادی که تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه های برجسته و مطرح استرالیا دارند، می توانند با بررسی شرایط و همچنین فراهم آوردن شرایط مورد نیاز شانس خود را امتحان نمایند. شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش به صورت کلی نمره زبان بالا در حد آیلتس 6.5 یا 7، مقالات بین المللی و معدل بالا می باشد. در این میان مشورت با مشاورین مجرب و خبره در این امر بسیار راه گشا بوده و شما را در این راه یاری می نماید.

تحصیل در  استرالیا در  مقطع دکترا

جهت تحصیل دکترا در استرالیا نیاز به مدرک آیلتس 7 بوده و بدون آن سخت یا غیرممکن می باشد. همچنین ارائه ریز نمرات با ترجمه مدرک تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس لازم است. برای پذیرش در مقطع دکترا متقاضیان باید بتوانند با ارائه رزومه ای مناسب نظر یک استاد راهنما یا سوپروایزر را جلب نمایند. اخذ بورسیه های تحصیلی معمولاً در مقطع دکترا امکان پذیر می باشد و استرالیا در زمینه تحقیق و پژوهش بودجه فراوانی صرف می کند. در صورتی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه کامل یا فول فاند شود، می تواند تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود در استرالیا تأمین نماید. به طور کلی می توان گفت برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا سه فاکتور زیر دارای اهمیت می باشد.

  • مدرک زبان، آیلتس ۷ به بالا؛
  • ارائه مقالات علمی ISI؛
  • حمایت سوپر وایزر؛

هزینه های تحصیل دکترا در استرالیا در این کشور سالانه مبلغی بین 20 تا 30 هزار دلار استرالیا است و دانشجو اجازه 30 ساعت کار در هفته در حین تحصیل در استرالیا را دارد.

بهترین رشته های برای تحصیل در استرالیا

یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجرین در استرالیا یافتن شغل مناسب با حقوق ایده آل و امنیت شغلی بالا است. به همین انتخاب رشته در دانشگاه اهمیت زیادی دارد و در صورتی که شما در رشته مناسبی تخصص داشته باشید می توانید در شغل ایده آلی مشغول به کار شوید. بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد. به عنوان مثال مشاغل مورد نیاز در استرالیا می توانند گزینه های مناسبی برای شغل مناسب باشند. دولت استرالیا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود ارائه داده است که برخی از آن ها در زیر ذکر شده است. 

  • پرستار؛
  • برنامه نویس نرم افزار و اپلیکیشن؛
  • متخصص برق؛
  • نجار؛
  • معلم دوره متوسطه؛
  • مکانیک ؛
  • دامدار؛
  • مشاور مدیریت؛
  • مدیر ساخت و ساز؛
  • وکیل؛
  • مربی ورزشی؛
  • مهندس معمار؛
  • پزشک عمومی؛
  • مدرس دانشگاه؛
  • مدیر متخصص؛
  • مدیر پایگاه داده و سیستم ها و متخصص امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات؛

تحصیل در استرالیا به همراه بورسیه تحصیلی

به طور کلی می توان گفت که در استرالیا نظام تحصیلی به صورت خصوصی می باشد و برای تحصیل باید هزینه پرداخت شود. تنها در صورتی که شخص و والدین تبعه استرالیا باشند این امکان را دارند که در برخی از مقاطع به صورت رایگان تحصیل نمایند و یا با استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی نسبت به پرداخت قسمتی از هزینه ها اقدام نمایند. بنابراین افرادی که تمایل دارند برای تحصیل رایگان در استرالیا اقدام کنند، معمولاً باید از طریق دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. اغلب بورسیه در مقطع دکترا اعطا می شود که باید مدارک و شرایط خاصی برای آن فراهم آورید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا و تحصیل رایگان در استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

  • نمره آیلتس 7 یا بالاتر؛
  • ارائه 2 توصیه نامه قوی از اساتید دانشگاه محل تحصیل؛
  • ارائه SOP یا بیانیه هدف قوی که شرایط شخصی فرد در آن شرح داده می شود؛
  • نگارش یک cv عالی؛

هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا

در این بخش ما برآوردی از هزینه های تحصیل و زندگی که می شود در استرالیا انتظار داشت را ارائه می دهیم. دوره های با کیفیت، موسسات حمایتی، شهرهای قابل زندگی و سبک زندگی عالی در استرالیا، این کشور را برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه ساخته است. لطفا توجه داشته باشید که هزینه دوره می تواند بسیار متفاوت باشد و همیشه باید در موسسه مربوطه نسبت به آن تحقیق شود. هزینه های زندگی شما با توجه به عواملی مانند سبک زندگی و موقعیت مکانی شما متفاوت خواهد بود.

دوره آموزشی متوسط هزینه های پرداختی (دلار استرالیا)
دوره متوسطه (در سال)
7800-30000
دوره های زبان انگلیسی (در هفته) 300
دوره های آموزش فنی و حرفه ای (در سال)
4000-22000
آموزش های تکمیلی فنی و حرفه ای (در سال)
4000-22000
دوره های پایه و پیش نیاز (در مجموع) 
15000-39000
لیسانس کارشناسی (در سال)
15000-33000
(کارشناسی ارشد (در سال
20000-37000
مدرک دکترا (در سال)
14000-37000
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (در مجموع)
11000-121000


فعالیت متوسط هزینه های زندگی (دلار استرالیا در هفته)
مواد غذایی و هزینه بیرون غذا خوردن
80-280
قبض گاز و برق 35-140
قبض تلفن و اینترنت
20-55
هزینه حمل و نقل
15-55
هزینه های ماشین (پس از خرید)
150-260
سرگرمی
80-150

پذیرش تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در کشور استرالیا در دو مرحله نیاز به ارائه مدارک می باشد. ابتدا شخص باید از یکی از مدارس یا دانشگاه های استرالیا پذیرش تحصیلی دریافت نماید و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل و اقامت در استرالیا اقدام کند، که در هر مرحله مدارک خاصی مورد نیاز می باشد. شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

  • ارائه و ترجمه ریز نمرات تحصیلی 12 ساله؛
  • ارائه و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی؛
  • ارائه مدرک زبان معتبر؛
  • ارائه و ترجمه مدارک شناسایی؛
  • ارائه پاسپورت؛
  • ارائه 4 قطعه عکس؛
  • ارائه و ترجمه سوابق کاری؛

تحصیل در استرالیا و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

البته برای تحصیل در مدارس استرالیا به این نکته توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی چند سال اخیر مورد نیاز می باشد و نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز نمی باشد. پس از دریافت پذیرش تحصیلی برای ورود به استرالیا و تحصیل و اقامت در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت شود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

  • ارائه مدارک شناسایی ترجمه شده؛
  • ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا  (offer letter)؛
  • ارائه مدارک معتبر زبان؛
  • ارائه سوابق کاری و ترجمه شده؛
  • گواهی الکترونیکی ثبت نام (ECOE)؛
  • انگیزه نامه  (State Of Purpose)؛
  • ترجمه سند ازدواج؛
  • تکمیل فرم های مربوطه؛




تحصیل در استرالیا و موقعیت کار پس از تحصیل

برخلاف برخی کشورهای انگلیسی زبان دیگر، بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی‌، هیچ حق طبیعی در ارتباط با اقامت و کار شما برای یک دوره‌ی زمانی مشخص در استرالیا، با استفاده از ویزای دانشجویی‌تان بوجود نمی‌آید. وقتی ویزای دانشجویی استرالیا را دریافت می‌کنید، دولت به شما به شکل موقتی و فقط برای تحصیلات با این فرض اجازه‌ی ورود می‌دهد که شما با تمام کردن دوره‌ی تحصیلی‌تان و قبل از آنکه مدت ویزای‌تان منقضی شود، استرالیا را ترک خواهید کرد. استرالیا پیوسته به نیروی کار خارجی نیاز دارد و دانشجویانی که مدرکی در استرالیا بدست آورده‌اند، در دسته‌ی خاص دریافت ویزای کار قرار می‌گیرند. همچنین چند نوع ویزای دیگر برای دانشجویان خارجی وجود دارد و استرالیا با استفاده از سیستم نمره ‌دهی، مسیر مستقیمی برای کسب اقامت دائم است. اگر می‌خواهید بعد از فارغ ‌التحصیلی، در استرالیا بمانید و کار کنید، باید درخواست صدور ویزای کار بدهید.

چند نوع ویزا که در دسترس شما قرار دارد، از این قرار است:

485 Skilled Graduate Temporary Visa

این ویزا، رایج ‌ترین ویزای موجود برای دانشجویان خارجی بعد از فارغ ‌التحصیلی است. با ویزای 485، شما اجازه دارید برای بدست آوردن تجربه‌ی کاری، به‌مدت 18 ماه در استرالیا بمانید، اگر فقط حداقل دو سال تحصیلی‌تان را در استرالیا تمام کرده باشید.

402 Training and Research Visa

گزینه‌ی دیگر برای دانشجویان خارجی، ویزای 402 برای دانشجویانی است که می‌خواهند مهارت‌های کاری خود را به‌مدت 2 سال بهبود بخشند، در حالی که توسط یک کارفرما حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

487 Regional Sponsored Visa

ویزا 487، مسیر اقامت دائم را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به ‌مدت 3 سال در یک ناحیه‌ی خاص کار کنید.

887 Skilled Regional Residence Visa

ویزای 887 به شما اجازه‌ی اقامت دائم می‌دهد و با داشتن این ویزا، می‌توانید برای همیشه در استرالیا زندگی و کار کنید. شما باید به‌ مدت 2 سال در استرالیا زندگی کرده باشید، یک سال تجربه‌ی کاری و امتیازات کافی نیز داشته باشید.

885 Skilled Independent Residence Visa

ویزای 885 به شما اجازه می‌دهد در استرالیا اقامت دائم داشته باشید و بدون نیاز به حمایت شدن، کار کنید.

886 Skilled Sponsor Resident Visa

ویزای 886 به یک دانشجوی خارجی اجازه می‌دهد درخواست اقامت و کار دائم دهد، در حالی که توسط یک کارفرما حمایت می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، استرالیا از سیستم نمره‌ دهی برای بررسی صلاحیت افراد برای صدور ویزا استفاده می‌کند. ارزیابی‌های نمره‌ دهی به‌ همراه درخواست شما ارزیابی می‌شود. چند مورد وجود دارد که می‌تواند برای شما امتیازآور باشد:

  • توانایی یا تسلط شما بر زبان انگلیسی؛
  • شغلی که خواهان جذب شماست؛
  • بین 19 تا 44 سال سن داشتن؛
  • تجربه‌ی کاری؛
  • طول مدت تحصیل در استرالیا؛
  • پشتیبانی شدن؛


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: