مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

راهنمای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

انتخاب تحصیل در استرالیا گامی هیجان انگیز به سوی آینده ای روشن است. قبل از اینکه بتوانید در این مرحله قدم بگذارید، باید برخی از جزئیات مهم را فراهم کنید. یکی از مهمترین چیزهایی که شما نیاز دارید ویزای دانشجویی است، به ویژه ویزای دانشجویی (طبقه فرعی 500).

اما برای ارائه یک درخواست موفق به چه چیزی نیاز دارید؟ 

در زیر راهنمای گام به گام شرایط ورود تحصیلی و ویزا آورده شده است.

شرایط ورود به دانشگاه استرالیا

شرایط تحصیلی (از جمله سطح زبان انگلیسی) بسته به دوره ای که می خواهید مطالعه کنید متفاوت است. شما می توانید تمام دوره های موجود را از طریق ابزار جستجوی دوره تحصیلی استرالیا در صفحه اصلی ما جستجو کنید.

راهنمای عمومی

  • دوره های زبان انگلیسی: برای جزئیات بیشتر به 'اثبات مهارت انگلیسی' در زیر مراجعه کنید.
  • دانشکده ها: شرایط ورود به دانشکده متفاوت است و گاهی اوقات بر اساس ایالت و منطقه متفاوت است.
  • آموزش و پرورش حرفه ای : (VET)  در بیشتر موارد، آزمون ورودی برای موسسات VET وجود ندارد. با این حال، برخی از دوره ها ممکن است نیاز به مطالعه موضوعات خاص یا تجربه کاری داشته باشند.
  • دوره های لیسانس آموزش عالی: شما باید مدرک تحصیلی متوسطه ارشد استرالیا (سال 12) یا معادل آن را داشته باشید. برخی از دوره های کارشناسی نیز ممکن است موضوعات پیش نیاز خاصی داشته باشند.
  • دوره تحصیلات تکمیلی آموزش عالی: شما باید حداقل یک دوره در مقطع کارشناسی گذرانده باشید. ارائه دهندگان آموزش ممکن است توانایی تحقیق یا تجربه کاری مرتبط شما را نیز در نظر بگیرند.

چگونه برای ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کنید

تنظیم ویزای دانشجویی یک مرحله بسیار مهم است. حتی اگر در حال شروع تحصیل به صورت آنلاین هستید، دریافت ویزای دانشجویی در حال حاضر به شما کمک می کند تا برای تحصیل در دانشگاه استرالیا در آینده آماده شوید. ویزای دانشجویی همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای ویزای کار پس از تحصیل (ویزا طبقه فرعی 485) آماده شوید.

برای درخواست مستقیم به یک ارائه دهنده آموزش استرالیایی، لطفاً فرم درخواست را از وب سایت ارائه دهنده از طریق ابزار جستجوی دوره دانلود کنید.

اگر برای درخواست یک دوره به کمک نیاز دارید، یک نماینده آموزش استرالیا می تواند به شما کمک کند. با این حال، شما همچنان باید تمام مدارک مربوطه را برای ارسال به همراه فرم خود به نماینده خود ارائه دهید.

اسناد مربوطه عبارتند از:

  • گواهی هایی که مطالعه قبلی شما را تأیید می کند، از جمله مدارکی که قبلاً دارید.
  • مدرکی دال بر تسلط شما به زبان انگلیسی
  • گواهی ها یا اسنادی که تحصیلات یا تجربه کاری قبلی را تأیید می کند اگر به دنبال اعتبار دوره هستید.

 تمامی اینها باید به انگلیسی ترجمه شوند.




آشنایی با ویزای دانشجویی استرالیا (طبقه فرعی 500)

ویزای دانشجویی (طبقه فرعی 500) به شما این امکان را می دهد که حداکثر به مدت پنج سال مطابق با دوره خود در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید.

در این ویزا، شما معمولاً مجاز به کار حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته در طول ترم و ساعات نامحدود در طول تعطیلات تحصیلی هستید. با این حال، دولت استرالیا به طور موقت به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بیش از حد معمول یعنی 40 ساعت در هر دو هفته در طول ترم در تمام بخش‌ها کار کنند. در حال حاضر، دانشجویان نیز ممکن است در بدو ورود به استرالیا شروع به کار دانشجویی کنند و نیازی نیست تا شروع دوره شان منتظر بمانند.

هزینه های ویزا استرالیا

در استرالیا، هزینه ویزای دانشجویی 630 دلار استرالیا برای هر درخواست ویزا است، مگر اینکه از پرداخت معاف باشید. زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی استرالیا از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، ۷۵ درصد درخواست‌ها ظرف ۲۹ روز و ۹۰ درصد ظرف ۴۲ روز بررسی می‌شوند.

دارندگان ویزای دانشجویی (از جمله افراد تحت تکفل) که قبل از 19 مارس 2022 وارد استرالیا شده اند می توانند تا 31 دسامبر 2022 برای بازپرداخت هزینه درخواست ویزا خود درخواست دهند.

شرایط ویزای دانشجویی استرالیا

در اینجا همه چیزهایی که برای درخواست ویزای دانشجویی بین المللی نیاز دارید، توضیح داده شده است.

نامه پیشنهاد

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک نامه پیشنهاد از ارائه دهنده آموزش انتخابی خود دریافت خواهید کرد.

قبل از اینکه نامه پیشنهاد را بپذیرید، آن را با دقت بخوانید. این نامه شامل جزئیات دوره شما، شرایط ثبت نام و هزینه هایی است که در صورت پذیرش پیشنهاد باید پرداخت کنید.

اطمینان حاصل کنید که از تمامی حقوق خود، از جمله ترتیبات بازپرداخت آگهی کسب کرده اید. اگر دوره خود را شروع یا به پایان نرسانید، از توافق برای تعیین اینکه آیا بازپرداخت دریافت خواهید کرد یا خیر، استفاده می شود.

اگر از هیچ یک از شرایط آن راضی نیستید، نامه پیشنهاد را قبول نکنید.

یک کپی از نامه پیشنهاد را نگه دارید. شما به این کپی نیاز دارید تا از حقوق خود آگاه باشید و یا اگر مجبور به شکایت از موسسه شوید.

تاییدیه ثبت نام

تأییدیه ثبت نام (CoE) مدرکی است که توسط ارائه دهنده آموزش شما صادر می شود و ثبت نام شما در یک دوره خاص را تأیید می کند. پس از پذیرفتن پیشنهاد و پرداخت سپرده، فرم تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد.

شما باید یک کپی از این سند را در درخواست ویزای خود بگنجانید تا دولت استرالیا مدرکی مبنی بر ثبت نام شما در دوره اعلام شده خود داشته باشد.

اثبات تسلط به زبان انگلیسی

اگر زبان مادری تان زبان انگلیسی نیست، باید گواهی نتایج یک آزمون تایید شده زبان انگلیسی را ارائه دهید، زیرا دوره های آموزشی استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می شود. این گواهی به دولت استرالیا ثابت می کند که شما حداقل سطح مهارت انگلیسی مورد نیاز برای موفقیت در دوره مورد نظر خود را دارید.

فقط آزمون های خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید و توسط دولت استرالیا پذیرفته می شوند، اما همه آنها به راحتی از سراسر جهان قابل دسترسی هستند.

حداقل الزامات متفاوتی برای هر سطح تحصیلی وجود دارد، و موسسات گاهی اوقات این الزامات را برای دوره های خاص بالاتر تعیین می کنند.

شرط ورود موقت

برای برآورده کردن شرایط ورود موقت باید بیانیه‌ای بنویسید که به دو معیار پاسخ دهد:

1) اینکه شما واقعاً برای تحصیل به استرالیا می آیید نه به هر دلیل دیگری.

2) اینکه شما فقط به طور موقت در استرالیا اقامت خواهید داشت ( نه اینکه بیش از حد ویزای تان بمانید).

در بیانیه خود، جزئیات مربوط به روابط خود با خانه (مانند دوستان و خانواده یا شغلی که باید به آن برگردید) و همچنین ارزش دوره برای آینده شغلی یا اهداف تحصیلی خود را درج کنید.

با گنجاندن این جزئیات، هم قصد شما برای بازگشت به وطن در پایان ویزا و هم قصد واقعی شما برای تحصیل در استرالیا روشن می شود.




اثبات وجوه کافی

برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت دارید. دو گزینه برای برآوردن این نیاز وجود دارد:

صورت‌حساب‌های بانکی را بعنوان شواهدی مبنی بر کمک‌های مالی یا کمک هزینه تحصیلی ارائه دهید. این ثابت می کند که شما پول کافی برای پوشش تمام هزینه ها و مخارج خود مانند سفر، هزینه دوره و اجاره را دارید.

مدرکی دال بر درآمد سالانه والدین یا شریک زندگی خود ارائه دهید، که باید بلافاصله قبل از درخواست حدود 62.222 دلار استرالیا در سال باشد. اگر اعضای خانواده را بیاورید، درآمد سالانه باید حداقل 72.592 دلار استرالیا باشد.

پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، باید در طول مدت اقامت خود، پوشش بهداشتی دانشجویان خارج از کشور داشته باشید.

اگر مدرکی مبنی بر خرید این بیمه ارائه نکنید، درخواست ویزای دانشجویی شما رد خواهد شد.

ایین پوشش بهداشتی  OSHC به شما کمک می کند:

  • هزینه مراقبت های پزشکی یا بیمارستانی را در حین تحصیل در استرالیا بپردازید.
  • برای اکثر داروهای بصورت نسخه ای پرداخت کنید.
  • در مواقع اضطراری پوشش آمبولانسی برای شما فراهم می شود.
  • هنگام سازماندهی پوشش سلامت خود، مطمئن شوید که یک کارت OSHC برای استفاده در قرار ملاقات های پزشکی در زمانی که در استرالیا زندگی می کنید، درخواست دهید.

الزامات بهداشتی

دولت استرالیا تمام دانشجویان بین المللی را ملزم می کند که قبل از ورود به کشور در سلامت کامل باشند. در نتیجه، ممکن است نیاز به معاینه بهداشتی داشته باشید و یک گواهی پزشکی ارائه دهید که تأیید کند این شرایط بهداشتی را دارید.

شخصیت مورد نیاز

همچنین الزامات شخصیتی خاصی وجود دارد که اگر می خواهید در استرالیا تحصیل کنید باید آنها را رعایت کنید. در درخواست خود، باید به چند سوال اساسی در مورد شخصیت و رفتار گذشته خود پاسخ دهید. در برخی موارد، حتی ممکن است نیاز به بررسی سابقه پلیس داشته باشید.

سایر شرایط لازم برای ورود به استرالیا

دولت استرالیا دیگر افرادی را که به استرالیا سفر می کنند را ملزم نمی کند قبل از سفر آزمایش کووید-19 انجام دهند.

با این حال، همچنان باید بررسی کنید که آیا با الزامات شرکت هواپیمایی کشور خود و کشورهایی که از طریق آن عبور می کنید، مطابقت دارید یا خیر.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: