مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حساب بانکی در استرالیا

حساب بانکی در استرالیا

قصد تحصیل در استرالیا را دارید؟ قبل از تصمیم‌گیری‌های بزرگی همچون انتخاب دوره‌ی دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، مکان زندگی‌تان و همچنین چگونگی مدیریت امور مالی‌تان، کارهای زیادی هست که باید انجام دهید. ما درک می‌کنیم که تحصیل در یک کشور دیگر می‌تواند یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور باشد. پس، قبل از رزرو بلیط تورهای گردشگری یا بازدید از سواحل محلی، از نحوه‌ی افتتاح حساب بانکی یا هزینه‌های زندگی در استرالیا آگاه شوید.




حساب‌های بانکی در استرالیا

یکی از مهمترین کارها هنگام آمدن به استرالیا، افتتاح یک حساب جاری بانکی است که می‌توانید برای واریز وجه، گرفتن دستمزد، پرداخت قبوض و مدیریت هزینه‌های روزمره‌ای همچون پرداخت کرایه‌ی محل اقامت‌تان، تهیه‌ی کتاب‌های درسی، خرید غذا و برگزاری مهمانی‌های‌تان، از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که به این حساب‌های جاری، سود تعلق نمی‌گیرد.

کدام بانک‌ها در استرالیا به دانشجویان خارجی، حساب جاری می‌دهند؟

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، خوشحال خواهید شد اگر بدانید که تعدادی از بانک‌ها در استرالیا به دانشجویان خارجی، حساب جاری می‌دهند که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. برخی از این بانک‌ها عبارتند از:

  • Westpac- Westpac Choice Student
  • ANZ- ANZ Student Access Advantage
  • Commonwealth Bank- Student Smart Access
  • NAB- NAB Classic Banking
  • Citibank- Citibank Plus Everyday Account

نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از این بانک‌ها برای شما مناسب است؟ مشکلی نیست- بر اساس هزینه‌ها و امکانات و خدمات ارائه شده و راحتی مشتریان، ما هزاران بررسی بر روی مشتریان واقعی انجام داده و بانک‌ها را رتبه‌بندی کرده‌ایم.

چگونه می‌توانم یک حساب بانکی در استرالیا باز کنم؟

فرایند افتتاح حساب بانکی در استرالیا نسبتاً سریع و ساده است. اکثر بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند قبل از ورود به استرالیا (برای برخی بانک‌ها، حداکثر 3 ماه) از طریق وب‌سایت‌شان و پُر کردن فُرم درخواست آنلاین، حسابی را باز کنید. هنگام تکمیل فُرم، بهتر است شماره‌ی گذرنامه و تاریخ انقضای آن را همراه داشته باشید. همچنین از شما خواسته می‌شود مشخصات فردی، آدرس ایمیل معتبر و جزئیات ورود برنامه‌ریزی شده‌ی خود به استرالیا را ارائه دهید. وقتی درخواست شما بررسی و تائید شد، معمولاً از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد و جزئیات حساب جدیدتان به شما ارائه می‌شود تا قبل از رسیدن به استرالیا، بتوانید نقل و انتقال پول را شروع کنید.

نکته: برای اطمینان از نقل و انتقال پول در زمانی‌که نرخ ارز در برابر پول ملی شما پایین است، بهتر است مواظب نرخ ارز باشید. همچنین باید در صورت اضطرار و قبل از ورود به استرالیا، مقداری از ارز خود را به دلار استرالیا تبدیل کنید.

پس از ورود به استرالیا، باید به شعبه‌ی محلی بانک خود سر بزنید و گذرنامه‌ی خود را به آن‌ها نشان دهید تا بتوانید شروع به برداشت پول کنید، کارت نقدی مرتبط با حساب خود را دریافت کرده و برای دریافت خدمات بانکداری اینترنتی ثبت‌نام کنید. اکثر بانک‌ها این الزام را دارند تا یک سال پس از ارسال درخواست‌تان، شناسایی شوید. در غیر این‌صورت، حساب شما بسته می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید افتتاح حساب بانکی خود را به حضورتان در استرالیا منوط کنید، پس از حضور در استرالیا، می‌توانید به شعبه‌ی محلی بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و مشخصات و گذرنامه‌ی خود را به کارمندان آنجا ارائه دهید. مهم است که این کار را طی 6 هفته پس از ورود خود به استرالیا انجام دهید، چون بعد از این زمان، باید اطلاعات بیشتری ارائه بدهید.




هنگام انتخاب یک حساب جاری در استرالیا، باید از چه ویژگی‌هایی مطلع باشم؟

  • عدم پرداخت هزینه‌ی ماهانه برای دریافت خدمات: بسیاری از بانک‌ها در استرالیا حساب‌های جاری دانشجویی خاصی ارائه می‌دهند و به طور خودکار از گرفتن هزینه‌ی خدمات ماهانه چشم‌پوشی می‌کنند. در این‌صورت، باید به شعبه‌ی بانک خود بروید و شناسه‌ی دانشجویی فعلی‌تان و مدرک ثبت‌نامی که تاریخ شروع و پایان دوره‌ی تحصیلی‌تان را نشان دهد، به آن‌ها ارائه دهید.
  • دبیت کارت مرتبط با حساب بانکی: این دبیت کارت برای شما صادر می‌شود تا بتوانید به‌راحتی به وجوه موجود در حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنید. دبیت کارت‌ها در استرالیا دارای قابلیت Visa payWave  یا MasterCard PayPass هستند که به شما این امکان را می‌دهد که برای خریدهای زیر 100 دلار در هر جاییکه Visa و MasterCard پذیرفته می‌شود، پرداخت‌‌های غیرنقدی داشته باشید.
  • بانکداری موبایل و آنلاین: با استفاده از سیستم‌عامل‌های آنلاین و تلفن همراه بانک خود، می‌توانید به‌راحتی امور مالی خود را در هر زمان و مکانی مدیریت کنید. در بیشتر مواقع، باید در بانک خود ثبت‌نام کنید و پس از ثبت‌نام، می‌توانید برای انجام کارهای بانکی خود، برنامه‌ای را وارد تلفن همراه یا تبلت خود کنید.
  • شبکه‌ی گسترده‌ی ATM (خودپردازها): با وجود شبکه‌ی گسترده‌ی ATM (خودپردازها)، در هر زمانی از روز، هرگز بدون پول نقد نخواهید ماند یا برای استفاده از دستگاه خودپرداز بانکی دیگر، هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. مهم این است که بانکی با شبکه‌ی گسترده‌ی خودپردازها انتخاب کنید.
  • عدم پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال بین‌المللی پول برای برداشت از خودپردازها: آیا قصد دارید در زمان بازگشت خود به خانه، به وجوه موجود در حساب بانکی خود در استرالیا دسترسی پیدا کنید؟ حساب جاری همچون Citibank Plus را انتخاب کنید که هنگام برداشت از خودپردازها در خارج از استرالیا، هزینه‌ای پرداخت نکنید.
  • نقل و انتقال رایگان پول: اگر می‌خواهید وجهی را به حسابی خارج از کشور خود منتقل کنید، برخی از حساب‌های جاری همچونCitibank Plus ، انتقال بین‌المللی پول را بدون دریافت هزینه، به هر بانکی در هر کشوری از جهان انجام می‌دهند.

حساب‌های پس‌انداز در استرالیا

وقتی حساب بانکی خود را آماده کردید، ممکن است بخواهید یک حساب پس‌انداز با بهره‌ی بالا که با حساب بانکی جاری روزانه‌تان مرتبط است، باز کنید. حساب‌های پس‌انداز با حساب‌های جاری روزانه‌ی شما متفاوت است، چون سود موجودی حساب به آن تعلق می‌گیرد.

کدام بانک‌ها در استرالیا به دانشجویان خارجی، حساب پس‌انداز ارائه می‌دهند؟

هدف شما از افتتاح این نوع حساب در هنگام تحصیل در استرالیا هرچه باشد، می‌توانید از بین تعدادی حساب پس‌انداز، یکی را انتخاب کنید تا شما را به هدف‌تان برساند. اگر دنبال یک حساب پس‌انداز آنلاین هستید، به این حساب‌ها می‌توانید رجوع کنید:

  • ANZ- ANZ Online Saver
  • NAB- NAB iSaver
  • Commonwealth Bank- NetBank Saver

هنگام انتخاب یک حساب پس‌انداز در استرالیا، باید از چه ویژگی‌هایی مطلع باشم؟

  • نرخ بهره‌ی بالا: ویژگی مهمی که باید هنگام انتخاب یک حساب پس‌انداز در نظر بگیرید این است که آیا آن حساب، نرخ بهره‌‌ی رقابتی دارد یا نه، چون این همان چیزی است که تراز حساب شما را ارتقاء می‌دهد. برخی از حساب‌های پس‌انداز حتی اگر مشتری جدیدی باشید یا به طور منظم سپرده‌گذاری کنید و حداقل مانده‌ی حساب خود را حفظ کنید، نرخ پاداش نیز می‌دهند.
  • دسترسی آنلاین: اگر می‌خواهید بیشتر از اینکه به حساب پس‌انداز خود بپردازید، به تحصیلات خود متمرکز شوید، می‌توانید از امکانات یک حساب آنلاین استفاده کنید، جاییکه می‌توانید وجوه خود را به‌صورت آنلاین یا از طریق تلفن مدیریت کنید.
  • سپرده و برداشت نامحدود: برخی از حساب‌ها همچون NAB’s iSaver به شما این امکان را می‌دهد تا سپرده یا برداشت نامحدود انجام دهید، در حالیکه نرخ بهره‌ی شما ثابت باقی می‌ماند. به‌یاد داشته باشید هدف از یک حساب پس‌انداز این است که در واقع شما را وادار به پس‌انداز کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سپرده‌های شما از برداشت‌های شما بیشتر است.
  • حساب بدون حداقل موجودی: اگر نمی‌خواهید بلافاصله پس از باز کردن حساب، پول به آن واریز کنید، ممکن است بخواهید حساب پس‌اندازی را باز کنید که شرط حداقل موجودی را نداشته باشد.




نقل و انتقال بین‌المللی پول در استرالیا

حالا شما یک حساب بانکی برای هزینه‌های روزمره و یک حساب پس‌انداز برای پول نقد طولانی‌مدت خود دارید- عالیست! اما چگونه می‌توانید پس‌انداز فعلی خود را به یک حساب بانکی در استرالیا منتقل کنید؟ و اگر خوش‌شانس باشید، چگونه والدین شما هر چند وقت یکبار می‌توانند هدیه‌ی نقدی برای شما ارسال کنند؟ پاسخ به این دو سوال، ممکن است فقط از طریق نقل و انتقال بین‌المللی پول باشد.

همانطور که از نام آن مشخص است، نقل و انتقال بین‌المللی پول به شما این امکان را می‌دهد که وجوه را از یک حساب بانکی خارج از کشور خود به یک حساب Aussie منتقل کرده و آن را به دلار تبدیل سازید.

چه‌کسی نقل و انتقال بین‌المللی پول را در استرالیا انجام می‌دهد؟

برای انتقال پس‌انداز خود از حساب بانکی خارج از استرالیا به یک حساب در داخل استرالیا، دو گزینه‌ی اصلی وجود دارد.

نقل و انتقال بانکی- شما احتمالاً از قبل در کشور خود، یک حساب بانکی دارید که به شما این امکان را می‌دهد پول را به حساب بانکی جدید Aussie خود منتقل کنید. این یک گزینه‌ی ساده است، چون حساب شما از قبل باز است. نکته‌ی منفی این است که بانک‌ها از این نظر که در نهایت ارز خارجی شما به چه میزان دلار خالص تبدیل خواهد شد، چندان رقابتی نیستند.

شرکت با تخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول: گزینه‌ی دیگر، استفاده از یک شرکت با تخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول است. منطقی است؟ در کل، این ارائه‌دهندگان معمولاً به‌صورت آنلاین می‌توانند تراکنش‌های بهتری ارائه دهند. خُب، برای باز کردن یک حساب جداگانه، باید در آن‌ها ثبت‌نام کنید، اما این فرایند معمولاً یک روند بسیار آسان و بدون مشکل است.

دنبال چه‌چیزی برای داشتن حساب بانکی در استرالیا باید بگردم؟

شما قطعاً نمی‌خواهید تجربه‌ی تحصیل خود در استرالیا را با یک گام اشتباه شروع کنید و یک روش مطمئن برای انجام این کار، انتقال پول پس‌انداز خود که به‌سختی جمع کرده‌اید، به یک حساب است. در مورد نقل و انتقال بین‌المللی پول، این 4 کار را انجام دهید:

بالاترین نرخ ارز

یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب تراکنش نقل و انتقال بین‌المللی پول باید به آن توجه کرد، نرخ ارز ارائه شده است. نرخ ارز با بازار جهانی و ارزش دلار استرالیا تغییر می‌کند، اما به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، در صورت انتخاب یک شرکت متخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول، تقریباً همیشه نرخ ارز بهتری خواهید داشت. همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفیدی وجود دارد که اکثر شرکت‌های متخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول و خود بانک‌ها برای کمک به شما در دستیابی به بهترین تراکنش‌ها ارائه می‌دهند، از جمله قراردادهای پیش‌رو، سفارش‌های محدود و قراردادهای نرخ بهره.




هزینه‌های کم (یا نبود هزینه) در استرالیا

هزینه‌ها، قاتل‌های خاموشی هستند که موجودی حساب بانکی شما را سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید، خالی می‌کنند. باز هم شرکت‌هایی با تخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول، در اینجا نقش پررنگی دارند- هزینه‌های آن‌ها در کل بسیار کمتر از بانک‌هاست. اگر اطمینان کافی از خود دارید، بهتر است خودتان نقل و انتقال پول را به‌جای پرداخت تلفنی یا در شعبه‌ی بانک، آنلاین انجام دهید، چون هزینه‌های آن بسیار پایین‌تر است یا اصلاً هزینه‌ای وجود نخواهد داشت.

نکته‌ی مهم: بسیاری از شرکت‌هایی با تخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول، از گرفتن هزینه‌ی تراکنش‌ها در یک سقف مشخص دلاری چشم‌پوشی می‌کنند. بنابراین، اگر قصد دارید چندین نقل و انتقال پول را در حجم کوچک انجام دهید، به فکر ترکیب آن‌ها با یک تراکنش بزرگ باشید تا هزینه‌ی بیشتری پرداخت نکنید.

زمان نقل و انتقال سریع در استرالیا

اگر به پس‌انداز خود برای خرید چیزهایی همچون کتاب درسی یا رشته‌ی‌ فرنگی یا پرداخت اجاره‌خانه متکی هستید، پس قطعاً نمی‌خواهید هفته‌ها برای انتقال پول از خارج منتظر بمانید. خبر خوب این است که اکثر شرکت‌های خدمات مالی و بانک‌ها می‌توانند در طی 1 تا 5 روز کاری، انتقال پول را انجام دهند.

محدودیت‌های نقل و انتقال راحت و بی‌دردسر در استرالیا

توجه داشته باشید که برخی از شرکت‌ها و بانک‌های متخصص در نقل و انتقال بین‌المللی پول، دارای حداقل و حداکثر مبالغی هستند که می‌توانید در یک معامله‌ی واحد منتقل کنید و برخی نیز محدودیت‌های ماهانه دارند. معمولاً حداقل میزان نقل و انتقال پول بین 200 تا 500 دلار است، اما حداکثر میزان ممکن است کمی مشکل‌زا باشد و دامنه‌ی آن ممکن است بین 25000 تا 1،000،000 دلار باشد. اگر برای نقل و انتقال پول به بانک مراجعه کنید، اغلب محدودیت برداشت از حساب بانکی‌تان، روزانه خواهد بود.

چگونه می‌توانم انتقال بین‌المللی پول را در استرالیا انجام دهم؟

پس از انتخاب یک شرکت خدمات مالی برای نقل و انتقال پول، باید یک حساب کاربری در آن‌‌ها ایجاد کنید و سپس، می‌توانید برنامه‌ریزی برای نقل و انتقال پول را انجام دهید. برای این کار، به چند سند نیاز دارید، از جمله:

  • نام کامل، آدرس و شماره‌ی حساب پیوست شده به حساب بانکی Aussie شما
  • ارزی که در حال تبدیل از آن به دلار استرالیا هستید و مبلغ آن
  • IBAN یا شماره‌ی حساب بانکی بانک خارج از استرالیای شما
  • کُد SWIFT یا BIC برای بانک خارج از استرالیای شما

در حال حاضر، شما باید در مورد اصول اولیه حساب‌های بانکی، دبیت کارت‌ها و حساب‌های پس‌انداز اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: