مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا

آموزش در استرالیا شامل پیش ‌دبستانی، آموزش مقدماتی (یا مهدکودک)، دبستان، دبیرستان و تحصیلات دانشگاهی (یا کالج) است. تحصیلات از دوره‌ی آموزش مقدماتی تا دوره‌ی آموزش متوسطه، 13 سال به ‌طول می‌انجامد. حضور در مدرسه حداقل تا سن 16 سالگی اجباری است. انواع مدارس در استرالیا شامل مدارس دولتی، مدارس غیردولتی (از جمله مدارس مذهبی مانند مدارس كاتولیك یا اسلامی) و مدارس مبتنی بر فلسفه‌های آموزشی مانند Montessori و Steiner است. همه‌ی مدارس باید در اداره‌ی آموزش و پرورش ایالت یا سرزمین مربوطه ثبت شوند و از نظر زیرساخت‌ها و ثبت ‌نام معلم‌ها، مشمول الزامات و قوانین دولتی هستند.

مدارس در استرالیا علاوه بر آموزش دانش ‌آموزان، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند؛ مثلا دانش ‌آموزان را برای زندگی آماده می‌سازند، مهارت‌های ارتباطی، نظم و انضباط شخصی و احترام به خود، همسالان و دنیای خود را یاد می‌دهند. مدارس یک برنامه‌ی درسی گسترده در رشته‌‌های اصلی آموزش، زبان انگلیسی، ریاضیات، مطالعات جامعه و محیط ‌زیست، علوم، هنر، زبان‌هایی غیر از انگلیسی، فن‌آوری، بهداشت و تربیت ‌بدنی را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین به مزایای آموزش‌هایی همچون کار گروهی، ابراز وجود و رشد شخصی که در خارج از کلاس درس اتفاق می‌افتد، اعتقاد جدی دارند. در استرالیا، دانش ‌آموزان از یک محیط یادگیری متنوع برخوردار هستند که غنی است و مهارت‌ها و کیفیت‌های مورد نیاز در یک جهان در حال تغییر را بالا می‌برد.

استانداردهای بالای آموزش در استرالیا

مدارس استرالیا از بهترین مدارس جهان هستند. عوامل زیر باعث شده تحصیلات در استرالیا بسیار ارزشمند شود:

  • ظرفیت کم کلاس‌ها (حداکثر 30 دانش ‌آموز در یک کلاس)؛
  • معلمان متخصص و آموزش ‌دیده‌ی دانشگاهی در شاخه‌های مختلف؛
  • امکانات با استاندارد بالا- از جمله وجود سطح بالای فن‌آوری: همه‌ی مدارس به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند؛
  • دوره‌های 'استعدادهای درخشان' برای دادن سرویس به دانش ‌آموزانی که پیشرفت بالایی دارند؛
  • دوره‌‌های 'پیشرفت عالی' که دانشجویان برتر را برای تحصیل در رشته‌هایی در سطح دانشگاه آماده می‌سازد؛
  • برنامه‌های یادگیری فردی برای دانش ‌آموزانی که نیاز به پشتیبانی بیشتر دارند؛
  • چارچوب‌های تضمین کیفیت که در آن مدارس باید استانداردهای لازم را داشته باشند؛
  • ایجاد رهبران اندیشمند؛

برنامه‌ی آموزشی مدارس در استرالیا، شما را برای آینده آماده می‌سازد. هدف مدارس ما این است که دانش ‌آموزان را به افرادی مستقل و موفق، با اعتماد به نفس و خلاق و شهروندانی فعال و آگاه تبدیل سازیم؛ با این هدف که همه‌ی مهارت‌ها، دانش و توانایی‌ها را برای پیشرفت در عرصه‌ی جهانی به آن‌ها بدهد. مدارس استرالیا از مهدکودک تا سال دوازدهم، بر تامین عدالت برای هر دانش‌آموز و تلاش برای تعالی در همه‌ی زمینه‌های آموزشی تمرکز دارند.

در مدارس استرالیا، از روش‌های مختلف آموزشی استفاده می‌شود، از جمله: یادگیری معلم ‌محور، تحقیقات دانشجویی، پروژه‌ها و سخنرانی‌های گروهی، ارائه‌های تصویری، آموزش‌های الکترونیکی و کلاس‌های تعاملی. برای ارزیابی نتایج دانش ‌آموزان، از روش‌های مختلف ارزیابی استفاده می‌شود. این روش‌ها ممکن است شامل پروژه‌های تحقیقات فردی، تکالیف گروهی، سخنرانی‌های شفاهی و تصویری، استفاده از فن‌آوری‌هایی همچون پاورپوینت، پادکست یا ارائه‌ی Vodcast و همچنین آزمون‌ها و تکالیف کلاس‌های سنتی باشد. برنامه‌های آزمون ملی و ایالتی، این اطمینان را ایجاد می‌کنند که استانداردها رعایت و حفظ شده است.


مدارک تحصیلی استرالیا

پس از اتمام دوره‌ی متوسطه (سال‌های 11 و 12)، دانش ‌آموزان در امتحاناتی شرکت می‌کنند و گواهی رسمی دریافت می‌کنند. نام این گواهینامه در سیستم‌های آموزشی ایالت ‌محور موجود در استرالیا متفاوت است، اما صرف ‌نظر از اینکه چه‌ چیزی نامیده می‌شود، توسط کلیه‌ی دانشگاه‌های استرالیا، موسسات آموزش عالی و حرفه‌ای و همچنین بسیاری از موسسات بین‌المللی به‌رسمیت شناخته می‌شود. برای اطمینان از پشتیبانی دائمی از تمام دانش ‌آموزان، همه‌ی مدارس در استرالیا، دارای یک ساختار پشتیبانی قوی می‌باشند، از جمله:

  • پشتیبانی از دانش ‌آموزان مدارس؛
  • هماهنگ ‌کننده‌های بین‌المللی دانش‌آموزان که در تمام مدارس حضور دارند؛
  • یک تیم رفاهی دانش‌آموزی؛
  • مشاوران سالانه؛
  • مشاوران مدرسه؛
  • مشاوران شغلی برای کمک به دانش ‌آموزان در برنامه‌ریزی و درخواست برای تحصیلات بعد از دوران متوسطه؛
  • حضور کارمندان و دوره‌‌های زبان انگلیسی به ‌عنوان زبان دوم؛
  • دانش ‌آموزان در کنار دانش‌ آموزان محلی استرالیا یاد می‌گیرند؛

اسکان در خانه‌هایی که خانواده‌های استرالیایی در آن ساکن هستند: همه‌ی خانواده‌های میزبان، برای داشتن شرایط قانونی حمایت از کودکان، باید از بررسی پلیس بگذرند و خانه‌ها باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. دانش‌آموزان یک شماره‌ی تماس اضطراری 24 ساعته دارند. بعضی از مدارس، دارای خدمات شبانه ‌روزی هستند.

تحصیل در مدارس استرالیا و شرایط اسکان برای دانش ‌آموزان بین‌المللی

متقاضی تحصیل در مدارس استرالیا با توجه به شرایط سنی، تحصیلی و نوع دوره تحصیلی می‌تواند شرایط مختلفی را برای اسکان در این کشور برگزیند. دانش‌ آموزان خارجی می‌توانند والدین و خواهر و برادر زیر 18 سال را در استرالیا در کنار خود داشته باشند. بعضی از مدارس تحت عنوان مدارس شبانه ‌روزی مشغول به فعالیت هستند که چنین مدارسی کلیه خدمات اقامتی را نیز برای دانش‌آموز پوشش می دهند. در صورتی‌ که دانش ‌آموز از مدارس شبانه‌ روزی استفاده نکند، می‌تواند از اقامتگاه‌های تحت عنوان home stay نیز بهره‌مند شود. در این ‌صورت، تعدادی از خانواده‌هایی که مورد تایید دولت استرالیا هستند، به منظور آشنایی سریع‌تر دانش‌آموزان با فرهنگ و زبان استرالیایی از طرف مدارس به خانواده دانش ‌آموزان پیشنهاد می‌گردند. علاوه بر همه این موارد، امکان اجاره منزل نیز برای دانش ‌آموزان خارجی فراهم است.

تحصیل در مدارس استرالیا و بررسی ویزای همراه

متقاضی تحصیل در مدارس استرالیا در صورتی که در بازه سنی زیر 18 سال قرار داشته باشد، می‌تواند والدین خود را به‌عنوان همراه در خاک استرالیا در کنار خود داشته باشد. اخیراً این کشور ویزای همراه یا ویزای گاردین را به ‌سختی اعطا می‌کند، لذا توصیه می‌گردد قبل از اقدام در زمینه اخذ ویزای تحصیلی برای فرزندان خود حتماً نسبت به اخذ پذیرش از مدارس شبانه‌روزی اقدام نمایید چرا که ممکن است موفق به اخذ ویزای گاردین نشوید. اما در صورت اخذ ویزای همراه کشور استرالیا، شخص همراه باید بالای 21 سال سن داشته باشد. جالب است بدانید شخصی که ویزای گاردین دارد بدون دارنده ویزای تحصیلی استرالیا نمی تواند خاک این کشور را ترک کند، مگر اینکه جایگزین مناسبی را جهت قبول سرپرستی دانش آموز معرفی نماید. دارندگان ویزای تحصیل در مدارس استرالیا حق کار حین تحصیل را ندارند، به همین دلیل همراه وی اجازه کار در استرالیا را دارد.

تحصیل در مدارس استرالیا و هزینه‌ی تحصیل

در ادامه، به بررسی هزینه‌های تحصیل فرزندان خود در استرالیا می‌پردازیم:

هزینه‌های تحصیل در مدارس استرالیا

بررسی هزینه‌های تحصیل کودکان در سن مدرسه در سال پیش رو توسط گروه بورسیه‌ی تحصیلی استرالیا (ASG)، نشان می‌دهد که شما باید آماده‌ی پرداخت چه مبالغی باشید.

امکانات مدرسه پیش دبستانی دبستان متوسطه
شهریه $1282 $561  $1150
فوق برنامه $692 $1423 $1764
لباس فرم $117 $288 $405
لوازم ضروری $101 $204 $421
سفرهای مدرسه $278 $296 $367
نرم افزار و کامپیوتر - $382 $673

اطلاعات دیگر ASG، میانگین هزینه‌هایی را نشان می‌دهد که ممکن است برای کودک متولد سال 2017 در کل دوران دبستان و دبیرستان مورد نیاز باشد. بدیهی است که نوع مدرسه تفاوت زیادی در هزینه‌ها ایجاد می‌کند، اما متوسط هزینه‌ی کل آموزش در مدارس دولتی، اگر کودک از 5 تا 16 سالگی به مدرسه برود، 68.613 دلار است. این بدان معناست که ASG پیشنهاد می‌کند که باید حدود 109 دلار برای هر هفته از سال تحصیلی، پرداخت کنید. شهریه‌ی مدارس خصوصی بسیار چشمگیر است، با میانگین کشوری 487.093 دلار.


چه مواردی در این هزینه‌ها گنجانده شده است؟

هزینه‌های ارسال درخواست

بسیاری از مدارس در زمان ثبت‌ نام، هزینه‌ی درخواستی را طلب می‌کنند. مبلغی که ممکن است مجبور به پرداخت آن باشید، به خود مدرسه بستگی دارد، اما مبلغ معمول برای یک مدرسه‌ی دولتی، 250 دلار است. ثبت ‌نام در یک مدرسه‌ی خصوصی، در کل گران‌تر از یک مدرسه‌ی دولتی است.

سفرهای مدرسه

هزینه‌ی مدارس دولتی و خصوصی هر دو ممکن است لزوماً هزینه‌ی سفر را پوشش ندهد. این‌‌ها هزینه‌های اضافی هستند و بسیاری از مدارس ترجیح می‌دهند این هزینه‌ها را به دوش خانواده‌ها بیندازند. برخی از مدارس نیز سفرهای گران‌ قیمت خارج از کشور را برنامه ‌ریزی می‌کنند که ممکن است هزاران دلار هزینه داشته باشد. اگرچه این سفرها چندان معمول نیستند، اما فرایندی رو به رشد دارند.

کتاب‌های درسی، کامپیوتر و لوازم آموزشی

دانش‌آموزان باید لوازم ‌التحریر و احتمالاً کتاب‌های درسی را خود تامین کنند، اگرچه این هزینه‌ها از مدرسه‌ای به مدرسه‌ی دیگر متفاوت خواهد بود. شما همچنین باید پرداخت هزینه‌ی وسایل الکترونیکی مورد نیاز دانش‌آموزان همچون لپ ‌تاپ، تبلت یا نرم‌افزار را نیز در نظر بگیرید. یک نظرسنجی در شرکت مایکروسافت استرالیا نشان داد که از هر چهار والدین، سه نفر تا 1000 دلار برای دستگاه‌های آموزشی هزینه می‌کنند.

هزینه‌های روزمره

لوازم ضروری شامل لباس فرم، کفش و کیف مدرسه خواهد بود. همچنین باید هزینه‌ی غذا و حمل و نقل به مدرسه را نیز در نظر بگیرید. همچنین سایر هزینه‌های مدارس مانند کلوپ‌های ورزشی، فعالیت‌های فوق ‌برنامه‌ی درسی مانند موسیقی یا سالن بدن ‌سازی یا تدریس خصوصی را نیز باید در صورت لزوم پرداخت کنید.

هنگام برنامه ‌ریزی برای تحصیل فرزندان خود، به چند لینک مفید زیر مراجعه کنید:

  • The ASG Cost Calculator
  • The Australian Government’s StudyAssist FEE-HELP
  • The Australian Government’s StudyAssist HECS-HELP

از آنجایی‌که هزینه‌ی تحصیل در استرالیا بسیار قابل ‌توجه است، مهم است که بودجه‌ی خود را بادقت برنامه‌ ریزی کنید.

اگر نیاز به پرداخت هزینه‌های تحصیلی دارید، اما پس‌انداز لازم را ندارید، وام شخصی می‌تواند گزینه‌ای قابل‌ بررسی باشد. هر تصمیمی می‌گیرید، ایده‌ی هوشمندانه آن است که قبل از گرفتن وام، مشاوره‌ی حرفه‌ای دریافت کنید. در شروع و قبل از درخواست، باید بدانید که بازپرداخت شما ممکن است چقدر باشد (که تاثیری بر نمره‌ی شما نخواهد داشت).

تحصیل در مدارس استرالیا و معرفی مدارس برتر

تحصیل در مدارس استرالیا از مقطع پیش دبستانی مقدماتی، مهدکودک آغاز می‌گردد و تا دبستان، دبیرستان و کالج ادامه دارد. تحصیل در مدارس استرالیا به مدت 13 سال اجباری می‌باشد. لذا تا سن 16 سالگی تحصیل دانش‌آموزان در مدارس اجباری می‌باشد. انواع مدارسی که در حال حاضر در کشور استرالیا مشغول به فعالیت می‌باشند: شامل مدارس دولتی، مدارس غیردولتی (شامل مدارس مبتنی بر آموزه‌های دینی مانند مدارس کاتولیک و یا مدارس اسلامی) و مدارس مبتنی بر فلسفه‌های آموزشی. کلیه مدارسی که در کشور استرالیا فعال هستند باید در اداره آموزش و پرورش ایالت و یا قلمرو مربوطه ثبت شده باشند و از حیث زیرساخت‌های آموزشی و همچنین معلمان فعال مطابق استانداردهای اعلامی از سوی دولت استرالیا رفتار نمایند.

تحصیل در مدارس استرالیا بیش از یک فرآیند آموزشی را در بر می‌گیرد. در واقع در مدارس استرالیا دانش‌آموزان از طریق آموزش توسعه مهارت های ارتباطی، نظم شخصی و احترام به دیگران برای زندگی و کار در اجتماع آماده می‌شوند. چرا که دانش آموزان در مدارس در کنار ارائه دروس اصلی مانند دروس زبان انگلیسی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، علوم، هنر، زبان‌های دیگر به غیر از انگلیسی، فناوری، بهداشت، تربیت‌بدنی، آموزش های جانبی مانند کارگروهی، نحوه ارائه توانایی های خود و همچنین پیشرفت شخصی را در خارج از کلاس درسی می گذرانند. مدارس استرالیا جزو بهترین‌های جهان هستند. در مدارس هدف این است که دانش‌‌ آموزان به افرادی مستقل و موفق، با اعتماد به نفس و شهروندانی فعال و آگاه تبدیل شوند. بنابر این همه مهارت ها و توانایی های لازم برای پیشرفت در دنیای جهانی را به آن‌ها ارائه می‌نمایند. تعدادی از مدارس برتر استرالیا را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • James Ruse Agricultural High School
  • Northern Beaches Secondary College Manly Campus
  • Sydney Boys High School
  • North Sydney Girls High School
  • Sydney Girls High School
  • North Sydney Boys High School
  • Baulkham Hills High School


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: