مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به استرالیا 2021

اعزام دانشجو به استرالیا 2021

قاره ی استرالیا یک جزیره است و ششمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت می باشد، این کشور در میان اقیانوس هند و آرام و در نیم کره ی جنوبی واقع شده است. استرالیا نیز همانند کانادا یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت در میان ایرانیان می باشد، پایتخت این کشور شهر کنبرا (Canberra) و از شهرهای مهم آن می توان به ملبورن و سیدنی اشاره کرد. واحد پول استرالیا، دلار استرالیا می باشد و ارزش هر دلار آمریکا 1.395 دلار استرالیا است.

شرایط درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. قبل از درخواست برای پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا، شما باید با (Department of Immigration and Border Protection (DIBP یا نزدیک ‌ترین دفتر ویزای استرالیا در کشور خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا مشمول ویزای دانشجویی می‌شوید یا نه، چگونه باید درخواست خود را ارائه دهید و به چه مدارکی نیاز دارید. شرایط عمومی و خاص بسیاری برای دریافت ویزای دانشجویی وجود دارد که دانشجویان خارجی، به‌ منظور مشمول شدن برای دریافت ویزای دانشجویی، باید آن‌ها را داشته باشند. این شرایط با موارد زیر در ارتباط است:

  • سلامت شما؛
  • شخصیت شما؛
  • بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OHSC)؛
  • نداشتن بدهی به دولت استرالیا؛
  • داشتن حضانت، مسکن و وسایل آرامش و رفاه عمومی برای دانشجویان زیر 18 سال؛
  • توانایی شما برای تامین هزینه‌ی بلیط هواپیما، هزینه‌های آموزش دوره‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی برای شما و اعضای خانواده‌تان در طول مدت اقامت خود در استرالیا (حداقل هزینه‌ی زندگی در استرالیا، 19830 دلار در سال است)؛
  • کامل بودن سوابق و صلاحیت‌های آکادمیک خود؛
  • سلط بر زبان انگلیسی؛
  • اثبات اینکه شما یک داوطلب موقتی و حقیقی هستید؛

درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

شما به تائیدیه‌ی ثبت‌ نام از طرف موسسه‌ی آموزشی خود برای دادن درخواست ویزای دانشجویی‌تان نیاز دارید. معرفی‌نامه‌ها دیگر پذیرفته نمی‌شود، حتی در مرحله‌ی ارائه‌ی درخواست. درخواست‌ها غالباً آنلاین فرستاده می‌شوند، اگرچه شما می‌توانید از طریق پُست یا حضوری در دفتر ویزای استرالیا، درخواست خود را ارائه دهید. مدارکی که شما باید برای ارائه‌ی درخواست خود فراهم کنید، به کشور مادری شما و موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان بستگی دارد. شما می‌توانید از ابزار Document Checklist Tool در وب ‌سایت DIBP برای پی بردن به مدارکی که باید بفرستید، استفاده کنید.




اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا

با یک ویزای دانشجویی، دانشجویان می‌توانند برای دو یا چند دوره، ارائه‌ی درخواست دهند، اگر پیشرفت واضحی از یک دوره‌ی آموزشی به دوره‌ی بعد وجود داشته باشد. دوره‌ی نهایی که دانشجو در آن شرکت می‌کند، به‌ عنوان دوره‌ی اصلی تحصیلی او محسوب می‌شود و از آن، برای تعیین شرایط خاص او استفاده می‌شود.

هزینه ی درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

برای بیشتر درخواست‌های ویزا، هزینه‌ی پایه‌ای ارائه‌ی درخواست صدور ویزا که قابل‌ استرداد هم نیست، تقریباً 575 دلار استرالیاست. متقاضیانی که قصد دارند اعضای مشمول خانواده‌شان را به ‌هنگام تحصیل با خود به استرالیا بیاورند، باید دقت کنند که برای هر یک از اعضای خانواده ‌یشان، در درخواست ویزای‌‌شان، باید یک هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند. این هزینه به هزینه‌ی درخواست پایه‌ای ویزا اضافه می‌شود و مطابق با سن متقضیان، متغیر است. علاوه بر آن، ممکن است هزینه‌های دیگری مرتبط با درخواست ویزای شما وجود داشته باشد، همچون هزینه‌ی معاینات پزشکی، بررسی‌های پلیس و ترجمه‌ی مدارک به زبان انگلیسی (در صورت نیاز). برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش Fee and Charges وب‌ سایت DIBP مراجعه کنید.

ویزای همراه استرالیا

اگر شما اولیاء یا سرپرست قانونی بچه‌ای زیر 18 سال هستید که قصد دارد برای درس خواندن به استرالیا بیاید، می‌توانید به ‌عنوان سرپرست آن دانشجو با ویزای سرپرست دانشجو، برای زندگی در استرالیا درخواست صدور ویزا دهید. سرپرست دانشجو می‌تواند در طول مدت تحصیل فرزند خود یا تا زمانی‌که فرزندش 18 ساله شود، در استرالیا زندگی کند. همچنین ممکن است موارد استثنایی نیز وجود داشته باشد که دانشجویی بالای 18 سال، به دلایل مذهبی یا فرهنگی به سرپرست نیاز داشته باشد. برای آنکه مشمول دریافت این ویزا شوید، اولیاء یا سرپرست قانونی، باید شرایط عمومی و خاص فهرست شده در بالا در ارتباط با سلامتی، شخصیت و وضعیت مالی را داشته باشد. علاوه بر آن، متقاضی باید:

  • اولیاء دانشجو باشد یا کسی که دارای حضانت قانونی است یا خویشاوند دانشجویی است که شما سرپرست او خواهید بود؛
  • حداقل 21 سال سن داشته باشد؛
  • بتواند مسکن، رفاه عمومی و حمایت‌های دیگر را از آن دانشجو فراهم کند؛

اجازه ی کار حین تحصیل در استرالیا

دانشجویان خارجی به‌ محض دریافت ویزای خود، اجازه‌ی کار در استرالیا دریافت می‌کنند. دارنده‌های ویزای دانشجویی، باید 575 دلار استرالیا برای صدور ویزا و اجازه‌ی کار در استرالیا پرداخت ‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالی که دوره‌های تحصیلی آن‌ها در جریان است، هر هفته، تا 20 ساعت کار کنند. آن‌ها اجازه دارند در طول تعطیلات ترم خود، به تعداد ساعت‌های نامحدود کار کنند. دانشجویانی که دوره‌های تحقیقاتی و دکتری را تمام کرده‌اند، دارای حقوق کاری نامحدود هستند. قبل از شروع به کار در استرالیا، شما باید درخواست یک شماره‌ی پرونده‌ی مالیاتی (Tax File Number) دهید.

مزایای کار دانشجویی در استرالیا

  • کارهای مرتبط با دوره‌های تحصیلی، در بازار کاری فارغ ‌التحصیلان یک مزیت به حساب می‌آید؛
  • کار پاره‌وقت، درآمد مفیدی را برای دانشجویان فراهم می‌کند؛
  • کار در استرالیا، فرصت تمرین مهارت‌های زبان انگلیسی، ملاقات با افراد جدید و داشتن ارتباطات مفید را فراهم می‌کند؛

مزایای کار دانشجویی در استرالیا

قبل از شروع به کار دارای حقوق در استرالیا، شما باید از حقوق و مسئولیت‌های خود به‌عنوان یک کارمند آگاه شوید. به‌ هنگام کار در استرالیا، به این چند نکته دقت کنید:

  • به شما باید حداقل حقوق یا بالاتر از آن پرداخت شود و شما تحت حمایت شرایط کاری مناسب تعیین ‌شده برای شغل خود از سوی کمیسیون شرایط کاری جوانمردانه قرار دارید. پرداخت نقدی حقوق، برخلاف قانون است؛
  • به‌ دقت به انجام کار آزمایشی بدون حقوق فکر کنید. شما باید برای تمام کارهایی که انجام می‌دهید، پول دریافت کنید (مگر آنکه موسسه‌ی آموزشی شما، برای تجربه‌ی کاری‌تان، چنین کاری را برای‌تان فراهم کرده باشد یا شما کار داوطلبانه انجام می‌دهید)؛
  • قبل از امضای قرارداد استخدامی‌تان، آن را به ‌دقت بخوانید؛

قوانین ویزای دانشجویی استرالیا

بسیاری از دانشجویان خارجی که در استرالیا درس می‌خوانند، دوست دارند در طول زمان تحصیل‌شان در این کشور کار کنند. برای این دانشجویان، آگاهی از قوانین کار تحت ویزای دانشجویی مهم است.

قوانین کار برای دانشجویان خارجی در استرالیا

دانشجویان خارجی در استرالیا، با داشتن یک ویزای دانشجویی معتبر و در حالی که دوره‌ی آموزشی‌شان در جریان است، می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و هیچ محدودیتی در زمینه‌ی تعداد ساعت‌هایی که یک دانشجوی خارجی می‌تواند در طول تعطیلات کار کند، وجود ندارد. یک هفته‌ی کاری در استرالیا، از دوشنبه تا شنبه‌ی بعد است. اگرچه دانشجویان اجازه دارند تا 90 روز قبل از شروع دوره وارد استرالیا شوند، اما اجازه ندارند تا بعد از شروع دوره‌ی تحصیلی‌شان، شروع به کار کنند. محدودیت 20 ساعت کار هفتگی در استرالیا مشمول تمام کارهایی که دانشجو باید به‌ عنوان بخشی از فرایند مطالعاتی یا آموزشی خود انجام دهد، نمی‌شود. اگر یک دانشجوی خارجی بیش از محدودیت کاری مشخص شده برای خود کار کند، ویزای او ممکن است کنسل شود.

قوانین کاری برای اعضای خانواده‌ی دانشجویان خارجی در استرالیا

اعضای خانواده‌ی (همسر و فرزندان) همراه با دانشجوی خارجی که دارای ویزای دانشجویی است، دارای حقوق کاری مشابهی همچون خود یعنی 20 ساعت کار در هفته دانشجو هستند. بر خلاف خود دانشجو، حتی در طول تعطیلات هم اعضای خانواده‌ای او نمی‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. برای آن ‌دسته از دانشجویانی که مدرک فارغ‌ التحصیلی می‌گیرند، همچون مدرک کارشناسی ارشد، خانواده‌ی آن‌ها می‌توانند ساعت‌های نامحدود کار کنند. همچون خود دانشجویان، اعضای خانواده نیز اجازه ندارند تا بعد از شروع دوره‌ی تحصیلی، مشغول به کار شوند.




اجازه ی کار و درخواست ویزا در استرالیا

قبل از 26 آپریل 2008، دانشجویانی که درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا می‌دادند، باید جداگانه درخواست اجازه‌ی کار خود را ارائه می‌کردند. با این حال، از 26 آپریل 2008 به بعد، دانشجویان می‌توانند اجازه‌ی کارشان را به‌ همراه دریافت ویزای خود دریافت کنند. این هم برای خود دانشجویان و هم برای هر عضو خانواده‌ی او که قصد سفر به همراه او تحت ویزای دانشجویی را دارد، به‌کار می‌رود. این کار باعث صرفه‌ جویی در زمان و پول دانشجو به ‌هنگام درخواست ویزا و اجازه‌ی کار شده است. هزینه‌ی درخواست ویزا در استرالیا در حال حاضر 535 دلار استرالیاست.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، قبل از درخواست ویزای دانشجویی، ابتدا باید از یک موسسه‌ی آموزشی در استرالیا پذیرش بگیرند. به ‌هنگام درخواست ویزا، دانشجویان باید تائیدیه ثبت ‌نام خود را که توسط موسسه‌ی آموزشی مربوطه در استرالیا صادر شده را ارائه دهند. این تائیدیه به ‌عنوان مدرکی عمل می‌کند که آن دانشجو با هدف تحصیل، قصد اقامت در استرالیا را دارد. همچنین توصیه شده که بدلیل فرایند زمانی بررسی درخواست ویزا، دانشجویان بهتر است هرچه زودتر، درخواست ویزای خود را ارائه دهند.

قوانین ویزای دانشجویی استرالیا

قوانین و محدودیت‌های دیگر ویزای دانشجویی در استرالیا از این قرار است:

  • دانشجویان باید به‌ دنبال یک برنامه‌ی تحصیلی پیوسته باشند که توسط دولت استرالیا تائید شده است؛
  • دانشجویان باید تمام شرایط دوره‌ی آموزشی که در آن ثبت ‌نام کرده‌اند، داشته باشند؛
  • دانشجویان باید حضور رضایت‌ بخشی در طول دوره‌ی تحصیلی‌شان داشته باشند و در هر دوره‌ی مطالعاتی که موسسه‌ی آموزشی‌شان مشخص کرده، پیشرفت داشته باشند؛
  • دانشجویان باید بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) داشته باشند؛

کار در طول اقامت خود در استرالیا، راه خوبی برای دانشجویان خارجی است تا منابع مالی خود را تقویت کنند. با این حال، آگاهی از محدودیت‌های مشخص شده بر داشجویان خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر هر کدام از این قوانین را نقض کنید، ویزای دانشجویی شما ممکن است لغو شود و شما احتمالاً از استرالیا اخراج می‌شوید.

شما می توانید با دپارتمان مهاجرت موسسه زنگنه تماس بگیرید، تا کارشناسان ارشد ما جزئیات بیشتری درباره‌ی شرایط و فرایندهای درخواست صدور ویزا، در اختیار شما قرار دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: