مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار ضمن تحصیل در اسپانیا

کار ضمن تحصیل در اسپانیا

کار ضمن تحصیل در اسپانیا از موارد مهمی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در پی آگاهی از شرایط آن جهت تامین هزینه های خود هستند. یکی از راه های مهاجرت به قاره اروپا، مهاجرت تحصیلی است که از مطمئن ترین راه ها می باشد. در اسپانیا اکثر دانشجویان به دنبال کار پاره وقت برای پرداخت هزینه های مختلف زندگی می باشند و این امر در مورد دانشجویان بین المللی قطعا بیشتر صدق می کند.

تحصیل در اسپانیا در 2022 یکی از عالی ترین راه های سفر به این کشور است و از آن به عنوان گواهی سکونت در اسپانیا نیز یاد می شود. از آن جا که کشور اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد بنابراین در بسیاری از موارد و مسائل، از حداقلی از استانداردهای اروپایی برخوردار است. این امر در برخی موارد حتی فراتر از استانداردهای اروپایی است و می توان گفت پیشتاز و سرآمد است.

نظام آموزشی اسپانیا و بطور خاص، نظام آموزش عالی و دانشگاهی این کشور از سطح بالایی در جهان و از استانداردهای اروپایی برخوردار است. با تحصیل در این کشور می توان در سطح بالایی به مهارت و تخصص رسید و از آن بهره برد. همانگونه که در مطالب بالا خواندید، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا دارند، قادرند در کنار درس خواندن و آموزش، به طور پاره وقت کار کنند و از این راه درآمدزایی کنند اما مقدار زمان کار این دانشجویان به دوره تحصیلی آن ها مربوط می شود. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی (4 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (5 سال) به زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی امکان پذیر است.

در دانشگاه های اسپانیا امکان تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی وجود دارد حتی دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در رشته های پزشکی نیز ادامه تحصیل دهند. دانشجویانی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارند باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره آموزش زبان اسپانیایی شرکت کنند و پس از تسلط به این زبان سال تحصیلی را شروع کنند، برای شرکت در این دوره باید هزینه ای بالغ بر 2000€ (یورو) پرداخت کنید. دانشگاه های کشور اسپانیا بورسیه تحصیلی را به تعداد محدودی ارائه می کنند با توجه به این شرایط تنها دانشجویانی می توانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند که معدل آن ها بالا باشد، به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند، در کنفرانس های بین المللی شرکت کرده باشند و یا مقالات بین المللی ارائه دهند.

نکات کار حین تحصیل در اسپانیا

  • برای یافتن کار دانشجویی در اسپانیا به دفتر خدمات دانشجویی دانشگاه خود مراجعه کنید و فهرست مشاغل را چک کنید. علاوه بر این می توانید از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر در اسپانیا و روزنامه های محلی شده به دنبال شغل دانشجویی باشید
  • اگر علاقه مند به کار در شب و نیمه شب هستید برخی از مشاغل نیمه وقت در این کشور وجود دارد
  • پیدا کردن کار حقوقی در کشور اسپانیا آسان نیست
  • کار حسابداری و مشاغل مرتبط به رشته فناوری اطلاعات بسیار پر طرفدار هستند

کار ضمن تحصیل برای دانشجویان بین المللی در اسپانیا

دانشجویان غیر اسپانیایی که از کشورهای مختلف برای تحصیل در اسپانیا به این کشور سفر می کنند، اگر در کاری ماهر و زبردست باشند، می توانند رزومه ای از سوابق خویش برای فرستادن به کمپانی های مختلف جهت کار بفرستند و می توانند بر اساس توانایی های خود در کمپانی هایی که خواستار نیروی کار هستند استخدام شوند.

شرکت های معتبر تنها دانشجویانی که اطلاعات کافی درمورد کار مورد نظر خود دارند را قبول می کنند. دانشجو باید در کار خود مهارت لازم را داشته باشد و اگر غیر از این باشد، باید فکر شغل مورد نظر خود را از سر بیرون کند. دانشجویان باید پرونده سوابق کاری خود را به ماهرانه ترین روش ممکن تکمیل کنند و سپس آنرا به کمپانی مورد نظر بفرستند. کار ضمن تحصیل در اسپانیا دو مزیت چشمگیر دارد: یکی اینکه کمک می کند تا بخشی از هزینه های دوران تحصیل تامین گردد. دیگر اینکه کمک می کند تا بتوان راحت تر به کار اصلی بعد از دوران تحصیل رسید و از آن طریق به اقامت این کشور رسید. 


ویزای تحصیلی و کار ضمن تحصیل در اسپانیا

گرفتن اجازه استخدام برای دانشجویان غیر اسپانیایی از سازمان مهاجرتی امور خارجیان توسط کمپانی های اسپانیایی ضروری می باشد. مدت زمان قرارداد بین کمپانی و دانشجو باید با مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی اسپانیا برابر باشد. در صورت نیاز به سپری کردن دوره کارورزی در رشته های مشخص، دریافت گواهی برای کار دانشجویان ضروری نیست و دانشجویان می توانند بدون گواهی مشغول به کار شوند. دانشجویانی که تبعیت هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس را ندارند، برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا لازم است در زمان 3 ماهه برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنند و در پی یک کار ضمن تحصیل در اسپانیا باشند.

در بعضی از کشورهای غیر اروپایی که زمان سکونت درخواست کنندگان حداکثر سه ماه می باشد، لازم به گرفتن ویزا نمی باشند. ولی ممکن است کشورهایی نیز وجود داشته باشند که برعکس این موضوع هستند و برای هر مهاجری بر اساس مقررات کشور مربوطه درخواست ویزا کنند. شهروندان کشورهای بیرون از اتحادیه اروپا ، قادر اند برای سکونت 3 ماهه در اسپانیا، ویزای 3 ماهه از این کشور دریافت کنند، دانشجویان در صورت تمام نکردن تحصیل خود در این 3 ماه می بایست به کشوری که از آن مهاجرت کرده این برگردند و ویزای 6 ماهه بگیرند.

گرچه این دانشجویان مجوز مشغول شدن به کار و درآمدزایی را ندارند ولی همواره این موضوع به مدت سکونت آن ها (تحصیلی) دارد و اگر این مدت بیشتر از 6 ماه باشد دانشجویان قادر هستند که برای گرفتن مجوز کار ضمن تحصیل در اسپانیا، گواهی سکونت و کارت معرفی به “سازمان مهاجرت امور خارجیان” رجوع کنند. به دانشجویان خارجی در اسپانیا تا 20 ساعت اجازه کار دانشجویی داده می شود.

شرایط کار دانشجویی در اسپانیا

با توجه به اینکه بورسیه تحصیلی در تعداد محدودی ارائه می شود دانشجویان می توانند برای تامین شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های دوران تحصیل خود را تامین کنند. دانشجویان باید در ساعات تعیین شده بر اساس مقطع تحصیلی در طول هفته کار کنند، ساعت کار تعیین شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت، مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و مقطع دکتری 30 ساعت می باشد. با توجه به نوع کار فرد برای هر ساعت کار مبلغی بین 8€ (یورو) الی 10€ (یورو) دریافت می کند. دانشجویانی که شهروندان اتحادیه اروپا هستند می توانند بدون دریافت مجوز برای کار دانشجویی اقدام کنند اما دانشجویان خارجی باید برای شروع کار دانشجویی مجوز دریافت کنند به این منظور دانشجو باید در اداره تامین اجتماعی اسپانیا ثبت نام کند.

بیشتر شغل های موجود در کشور اسپانیا به صورت فصلی هستند پس پیدا کردن کاری که هماهنگ با برنامه درسی باشد کار آسانی برای دانشجو نیست. کار دانشجویی در اسپانیا نمی تواند همه هزینه های تحصیل و زندگی شما را تامین کند علاوه بر این برای دریافت بورس تحصیلی باید سوابق تحصیلی عالی داشته باشید، بنابراین لازم است پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا یک منبع مالی برای خود در نظر داشته باشید. نکته ای دیگری که در رابطه با کار دانشجویی در اسپانیا وجود دارد این است که حقوق و دستمزد در این کشور در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی کم است البته در مقابل هزینه های زندگی در این کشور نیز ارزان تر می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: