مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا

دولت آمریكا از اصطلاح «غیر مهاجر» برای اشاره به اتباع خارجی كه به طور موقت برای هدفی خاص در كشور پذیرفته شده اند ، استفاده می كند. هنگامی که یک غیر مهاجر، هدف خود را برای آمدن به ایالات متحده تحقق می بخشد ، باید یا وضعیت خود را تغییر داده یا کشور را ترک کند. دانشجویان بین المللی در ایالات متحده غیر مهاجر محسوب می شوند زیرا تنها هدف آنها برای اقامت در این کشور، تکمیل یک برنامه تحصیلی در مدرسه ای ست که مورد تأیید SEVP (برنامه ی دانشجویان و بازدیدکنندگان) باشد. به طور خاص، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دو دسته از دانشجویان را مدیریت می کند:

  • افراد با ویزای F1 دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیلات آکادمیک یا حرفه ای (از جمله یک برنامه آموزش زبان) در یک مدرسه دارای مجوز SEVP تحصیل می کند. افراد با ویزای F-2، تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموزF-1  است.
  • افراد با ویزای M-1: دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیل در یک موسسه حرفه ای دارای گواهینامه SEVP یا سایر مؤسسات غیرآکادمیک شناخته شده، تحصیل می کند. افراد با ویزای M-2 تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموز با ویزای M-1 است.

آماده شدن برای تحصیل در آمریکا پس از پذیرش در انستیتو دارای گواهینامه SEVP، هر مدرسه یک فرم I-20 برای شما ارسال می کند ، 'گواهی صلاحیت وضعیت غیر مهاجرین'. فرم I-20 یک گزارش مکتوب از اطلاعات شما در SEVIS (سیستم اطلاعات بازدید کنندگان و دانشجویان) است و برای انجام مراحل بعدی در چرخه زندگی بین المللی دانشجویی لازم است. چندین مدارس یا دانشگاه هایی که شما را می پذیرند، ممکن است فرم I-20 را برای شما ارسال کنند. شما فقط باید از فرم I-20 دریافت شده از مدرسه ای که در آن شرکت خواهید کرد استفاده کنید. فرم I-20 خود را با اطلاعات گذرنامه خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که نام و تاریخ تولد شما صحیح است.

ایالات متحده آمریکا جزء اولین مقصدهای مهاجرتی می باشد. به دلیل برتری سیستم آموزشی درصد بالایی از دانشجویان تمایل به مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند. ایالت متحده آمریکا تشکیل شده از 50 ایالت است. جغرافیای بی نظیر و فوق العاده، آمریکا را به یکی از 17 کشور بزرگ جهان تبدیل کرده است. ارائه مدرک زبان انگلیسی یکی از پارامترهای مهم در خصوص مهاجرت و اعزام دانشجو می باشد. بیش از 30 ایالت این زبان را زبان رسمی اعلام کرده اند. اما همچنان دولت فدرال از زبان رسمی برخوردار نمی باشد.

سیستم آموزشی آمریکا همانند کشورهای دیگر در 3 سطح می باشد. آغاز تحصیلات با مقطع دبستان می باشد. آموزش در این مقطع از 5 سالگی است. مدت زمان دوره دبستان 6 الی 7 سال می باشد. دوره متوسط از سنین 12 سالگی آغاز می گردد. این دوره 6 سال طول می انجامد. تحصیل در مدارس تا سن 16 سالگی اجباری است. پس از سن 18 سالگی آغاز دوره های دانشگاهی و ورود به بازار کار میباشد. در حال حاضر درصد بالایی از جمعیت آمریکا را تحصیل کرده ها تشکیل می دهند.




اعزام دانشجو به مدارس آمریکا

اعزام دانش آموز به مدارس آمریکا و تحصیل در مدارس آمریکا یکی از پر طرفدار ترین مهاجرت های تحصیلی می باشد.کودکان در آمریکا از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می کنند. تحصیل در مدارس آمریکا به 2 صورت می باشد و در دو بازه زمانی انجام می شود. بخش اول 6 سال ابتدایی و بخش دوم 6 سال متوسطه می باشد که در مجموع 12 سال تحصیل و دیپلم 12 ساله اخذ می شود. بخش دوم مدارس آمریکا به دو بخش middle و high school تقسیم می شود. دانش آموزانی که تحصیل در مدارس را به پایان می رسانند دیپلم 12 ساله دریافت می کنند و بعد به نسبت علم خود وارد کالج و یا دانشگاه می شوند.

در ادامه فهرستی از مدارس برتر آمریکا را ملاحظه خواهید نمود:

  • BASIS TUCSON NORTH
  • BASIS ORO VALL
  • SCHOOL FOR THE TALENTED AND GIFTE
  • THOMAS JEFFERSON HIGH SCHOOL FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY
  • BASIS CHANDLER
  • CARNEGIE VANGUARD HIGH SCHOOL
  • SCHOOL OF SCIENCE AND ENGINEERING
  • PACIFIC COLLEGIATE CHARTER

اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

مدت زمان دوره لیسانس در آمریکا 4 سال است. متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا می بایست با معدل بالای 14 به بالا اقدام به اخذ پذیرش نمایند. از اصلی ترین شروط پذیرش مدرک دیپلم 12 ساله از ایران است. ناگفته که شرایط پذیرش در رشته های با هم متغیر است. در برخی از رشته های تحصیلی نیاز به معدل بالای 15 می باشد. از اصلی ترین پارامترهای در خصوص اعزام دانشجو به آمریکا مدرک زبان انگلیسی می باشد. ارائه IELTS 6 یا PBT 550 ،CBT 220 ،تافل 80  الزامی می باشد.

دوره های فوق لیسانس در آمریکا 2 تا 4 سال طول می انجامد. از موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ پذیرش فوق لیسانس ارائه مدرک تحصیلی لیسانس است. حداقل معدل قبولی در مقطع فوق لیسانس 15 می باشد. شرایط اخذ پذیرش فوق لیسانس در آمریکا سخت از پذیرش در مقطع لیسانس است. متقاضیان می بایست از یکسری پارامترها برخوردار باشند. فراهم آوری مدارک دشوار است. توصیه نامه از اساتید قبلی از موارد قابل توجه است. ارائه مدرک زبان از دیگر پارامترهای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می باشد. مدرک IELTS 6.5 یا PBT 600 ،CBT 250 ،iBT 90 یا TOFEL الزامی است. برای اخذ پذیرش در رشته های مالی، مدیریت و حسابداری ارائه مدرک GMAT الزامی است.

اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع دکتری

اخذ پذیرش در مقطع دکتری متغیر است. ایالات متحده آمریکا نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. تحصیل دکتری به منظور تمرکز روی فعالیت های تحقیقاتی است. در این دوره تمرکز روی بخش خاصی از تحقیقات است. متقاضیان تحصیل دکتری در آمریکا می بایست موضوع تحقیقی ارائه دهند. ارائه مدارک دانشگاهی با معدل 17 به بالا از موارد الزامی است. توصیه نامه از اساتید، مدرک زبان انگلیسی IELTS 7 و برخی از رشته های GRE 300 و یا مدرک GMAT از مدارک مورد نیاز است.

از موارد دیگر در خصوص پروسه پذیرش در مقطع دکتری، مقالات علمی چاپ شده، شرکت در سمینار و کنفرانس های بین المللی، ارائه نمونه مقالات علمی و تحقیقاتی به زبان انگلیسی می باشد. مهم ترین موارد در این میان مکاتبه با استاد راهنما و توصیه نامه می باشد. از دیگر موارد در خصوص مهاجرت تحصیلی شروع دوره تحصیلی است. دوره های تحصیلی در ماه های فوریه و سپتامبر است. ناگفته نماند که در برخی از دانشگاه های مختلف متغیر است.

اعزام دانشجو به آمریکا و دانشگاه های برتر آمریکا

تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشت و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند.

دانشگاه های برتر آمریکا 2021
رتبه ی جهانیرتبه در آمریکادانشگاهاستانشهر
2
1دانشگاه استنفوردکالیفرنیااستنفورد
32دانشگاه هارواردکمبریجماساچوست
4
3انستیتو تکنولوژی کالیفرنیاکالیفرنیاپاسادنیا
54دانشگاه ماساچوستکمبریجماساچوست
7
5دانشگاه کالیفرنیاکالفرنیاباراکلی
86دانشگاه یلConnecticutNew Haven
97دانشگاه پریستوننیوجرسیپریستون
108دانشگاه شیکاگوایلی نوشیکاگو
129دانشگاه جانزهاپکینزمری لندبالتیمور
1310دانشگاه پنسیلوانیافیلادلفیاپنسیلوانیا
1511دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلسکالیفرنیالوس آنجلس
1712دانشگاه کالیفرنیانیویورک نیویورک سیتی
1913دانشگاه کورنلنیویورکایتاکا
2014دانشگاه دوککارولینای شمالیدورهم
2215دانشگاه میشیگان، آنا آربورمیشیگان آنا آربور
2416

Northwestern University

ایلی نوEvanston
2617دانشگاه نیویورکنیویورکنیویورک سیتی
2818

Carnegie Mellon University

پنسیلوانیاپیتزبورگ
2919دانشگاه واشنگتنواشنگتنسیتل
3320دانشگاه کالیفرنیا، سن دیاگوکالیفرنیاسن دیاگو
3821انستیتو فنی جورجیاجورجیاآتلانتا
4422دانشگاه تگزاس، آستینتگزاسآستین
4823

University of Illinois at Urbana-Champaign

ایلی نوChampaign
4924دانشگاه ویسکانسین، مدیسونویسکانسینمدیسون
5025دانشگاه واشنگتن، سنت لوییسمیزوریسنت لوییس
5326

University of Southern California

کالیفرنیالوس آنجلس
5427دانشگاه بوستونماساچوستبوستون
5628

University of North Carolina at Chapel Hill

کارولینای شمالیChapel Hill
6129دانشگاه براون رود آیلندProvidence
6430

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

کالیفرنیادیویس

اعزام دانشجو به آمریکا و هزینه های تحصیل در آمریکا

اعزام دانشجو با آمریکا و تحصیل در آمریکا هزینه های بالایی دارد ولی با توجه به این که دانشگاه ها به دو دسته خصوصی و عمومی تبدیل می شوند هزینه ها متفاوت می شود. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه ها با رنکینگ بالا هزینه های سنگینی در بر دارد. به طور مثال دانشجویان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه ماساچوست باید سالانه حدود 52 هزار دلار آمریکا هزینه کنند اما با توجه به هزینه ها دانشجویان شانس استفاده از فاند تحصیلی و وام های دانشجویی نیز دارند. متقاضیان می توانند از دو طریق از دولت کشور آمریکا کمک هزینه های تحصیلی دریافت کنند که این دو صورت مبتنی بر شایستگی و نیاز مالی فرد می باشد. بورسیه که از طریق شایستگی به فرد تعلق می گیرد دارای شرایطی همچون کسب نمرات بالا و عملکرد ورزشی و شرکت در پروژه های تحقیقاتی می باشد. عمده هزینه ای که باید برای تحصیل در نظر بگیرید هزینه های خوابگاه و محل اسکان دانشجو می باشد که در دانشگاه های دولتی و خصوصی این هزینه متفاوت است به طور مثال در دانشگاه های دولتی هزینه خوابگاه سالانه حدود 2500 دلار آمریکا می باشد و در دانشگاه های خصوصی این هزینه به سالی 3000 تا 3500 دلار آمریکا افزایش می یابد.

اعزام دانشجو به آمریکا و بورسیه تحصیلی آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در آمریکا شرایط مناسبی جهت اخذ بورسیه تحصیلی فراهم کرده. بورسیه تحصیلی در آمریکا که از طریق شایستگی به افراد تعلق می گیرد دارای شرایطی متفاوتی می باشد همچون کسب نمرات بالا، عملکرد ورزشی مناسب و شرکت در پروژه های تحقیقاتی می باشد. در آمریکا 5 دانشگاه بدون در نظر گرفتن سطح مالی دانشجویان اجازه تحصیل به آنها می دهد.

  •  Amherst
  •  Yale
  •  Princeton
  •   MIT
  •  Harvard

این 5 دانشگاه تعهد به پرداخت شهریه دانشجویان مستعد می کنند. اصولاً دریافت بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی دشوارتر از دریافت بورس تحصیلی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. متقاضیان دریافت بورس تحصیلی در مقطع دکترا این امکان را دارند که فول فاند دریافت کنند اما دریافت بورس تحصیلی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بستگی به رزومه تحصیلی افراد دارد و متقاضیان باید در ابتدای پروسه ی تحصیلی خود نمرات قابل قبول را دریافت کرده و در مرحله دوم درخواست فاند داشته باشند.




اعزام دانشجو به آمریکا و پذیرش تحصیلی

اعزام دانشجو به آمریکا و ادامه تحصیل در این کشور نیاز به طی کردن مراحلی دارد که در ابتدای آن اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا می باشد. افراد برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیاز به مدارکی دارند که ما در این بخش به این مدارک می پردازیم:

  • ارائه ریز نمرات و کسب نمره بالا
  • ارائه دیپلم 12 ساله
  • ارائه مدرک زبان TOEFL و IELTS با نمرات تایید شده
  • معرفی سوپروایزر ( مقطع دکترا)
  • ارائه مقالات ISI یا بین المللی (مقطع دکترا)
  • رزومه درسی در تمام مقاطع تحصیلی پایین تر

اخذ ویزا جهت اعزام دانشجو به آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یکی از موارد حائز اهمیت است. ناگفته نماند که صدور ویزای تحصیلی آمریکا در سال های اخیر کاهش یافته است. از موارد قابل ذکر در خصوص اعزام دانشجو به آمریکا اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا است. پرداخت هزینه های تحصیل از جمله موارد مهم در خصوص ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به آمریکا می باشد. دانشجویان خارجی می بایست با پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل به دانشگاه پذیرش نهایی خود را دریافت نمایند. با در دست داشتن پذیرش نهایی می توان برای ویزای تحصیلی اقدام نمود. شرایط صدور ویزای امریکا گرچه نسبت به گذشته سخت تر شده است اما روی ویزای تحصیلی همچنان میتوان اخذ ویزا کرد و چنانچه پارامترهایی رعایت شوند میتوان گفت ویزای آمریکا شانس بالایی دارد. آن پارامترها را در زیر نام می بریم:

  • اخذ نمره زبان خوب جهت ارائه به دانشگاه و سفارت
  • اخذ پذیرش از دانشگاه دارای رنکینگ مناسب
  • نداشتن گپ سنی یا همان فاصله سنی
  • ارائه تمکن مالی قوی و لازم
  • تنظیم انگیزه نامه منایب با رشته تحصیلی

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا (F1 VISA) 

این فرآیند پیچیدگی های خاص خود را مخصوصا برای دانشجویان ایرانی دارد، چراکه دانشجویان ایرانی به دلیل تحریم های وضع شده توسط دولت ایالات متحده امکان درخواست ویزا از داخل ایران را ندارند. بنابراین در این مسیر برخورداری از مشاوره های یک وکیل مهاجرت مسلط به قوانین مهاجرت بین المللی امری ضروری است اما قبل از بررسی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی بایستی بدانید که پیش شرط اصلی برای اینکار اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه مورد تایید SEVIP (برنامه دانشجوئی و تبادل ویزیتور) با توجه به شرایط ذیل می باشد:

  • قبولی در آزمون ارزیابی علمی (SAT) برای متقاضیان کارشناسی و آزمون های GRE و GMAT برای متقاضیان کارشناسی ارشد
  • ارائه نمره مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 5.5 به بالا و TOEFL با نمره بین 46 و 59
  • ارائه معدل کل (GPA) بالای 2.0

اعزام دانشجو به آمریکا و زمان اعزام دانشجو به آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در این کشور دارای 2 موعد زمانی می باشد که در این دوره ها دانشجویان دانشگاه های این کشور مشغول به آمورش می شوند. اصولا این 2 فصل سپتامبر و ژانویه هستند که در این 2 فصل پذیرش دانشگاه (intake) صورت می گیرد. در مورد تحصیل دانش آموزان شروع مدارس در یک فصل سال (سپتامبر) می باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور به خصوص دانشجویان برای شروع نیاز دارند تا 1 ماه زود تر وارد این کشور شده و شرایط اقامتی و اسکان خود را فراهم کنند. اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارد و با توجه به این موضوع افراد باید حداقل 6 تا8 ماه زود تر برای پذیرش اقدام نموده و حداقل 4 ماه زودتر برای اخذ ویزای خود اقدام نمایند. صدور ویزای تحصیلی آمریکا اصولاً بستگی به ترافیک کنسولی دارد و نمی توان مدت دقیق برای آن اعلام نمود.

کار پس از تحصیل در آمریکا

با توجه به حوزه کاری (بخش دولتی یا خصوصی)، نوع تخصص فرد (جراح، قاضی، مهندس و غیره)، تعداد سال های سابقه کار، سطح تحصیلات، جنسیت و غیره میزان درآمد دریافتی افراد در آمریکا متفاوت خواهد بود. منتهی همان طور که ایالات متحده آمریکا هزینه های زندگی بالایی دارد، متوسط درآمد شهروندان آن نیز بسیار بالا می باشد. البته نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2020 متاسفانه افزایش پیدا کرده و به 11.1% رسیده چرا که بسیاری از مردم شغل خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده اند. اما کسانی که با داشتن مدرک دانشگاهی و تسلط به زبان انگلیسی بتوانند شغلی در آمریکا پیدا کنند، سطح درآمد بالایی خواهند داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: