مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

ایالات متحده‌ی آمریکا در شمال قاره‌ی آمریکا درست در جنوب کانادا و شمال مرز مکزیک واقع شده است. این کشور از 50 ایالت تشکیل شده است: 48 ایالت به‌هم پیوسته به‌همراه آلاسکا و جزایر هاوایی. جامعه‌ی آمریکا همچون خود این کشور متنوع است. با وجود اقتصاد فعلی آمریکا، هیچ سیستم طبقاتی در این کشور وجود ندارد، اگرچه برخی ممکن است در این حرف تشکیک کنند. کارآفرینان و ثروتمندان زیادی در آمریکا زندگی می‌کنند که ثروت خود را در این کشور بدست آورده‌اند و کارگرانی نیز در این کشور کار می‌کنند که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند. ایالات متحده‌ی آمریکا کشوری بزرگ با آزادی‌های فراوان برای کسانی است که ترجیح می‌دهند این کشور را محل تحصیل یا زندگی خود قرار دهند. تحصیل در آمریکا، فرصت‌های هیجان‌انگیز بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد. در صدر فهرست ویژگی‌های برتر ایالات متحده‌ی آمریکا، سیستم آموزش عالی فوق‌العاده‌ی این کشور قرار دارد که این مسئله، این کشور را به مقصدی بسیار جذاب و هوس‌انگیز برای دانشجویان خارجی از جمله کسانی که به‌دنبال تحصیل در رشته‌ی حقوق هستند، تبدیل ساخته است.

سیستم حقوقی ایالات متحده‌ی آمریکا

سیستم حقوقی در ایالات متحده‌ی آمریکا دارای سیستمی به‌هم‌پیوسته است که نهادهای قضایی، نظارتی و دولتی را شامل می‌شود. این نهادها با هم قوانین این کشور را در سطح فدرال، ایالتی و محلی اداره و اجرا می‌کنند. قانون اساسی ایالات متحده‌ی آمریکا اختیارات خاصی را به دولت فدرال خود اعطاء می‌کند که صلاحیت رسیدگی به برخی موارد خاص را دارد- از جمله مواردی که شامل قوانین فدرال، دولت‌های خارجی و درگیری بین ایالت‌هاست. فراتر از آن، هر ایالت دارای نهادهای حاکمیتی خاص خود است. هر طرف دعوا در یک دادگاه، حق محاکمه توسط هیات‌منصفه‌ای متشکل از 12 شهروند را دارد که شواهد و مدارک را ارزیابی می‌کنند و به حکم می‌رسند. بیشتر پرونده‌های حقوقی در آمریکا قبل از رسیدن به مرحله‌ی دادگاه، از طریق اقدامات قانونی، حل و فصل می‌شوند. وکلا بخش مهمی از سیستم حقوقی در ایالات متحده‌ی آمریکا هستند و مسئولیت وکالت را از طرف مشتریان خود عهده‌دار هستند. مجوز کار آن‌ها توسط ایالتی که در آن کار می‌کنند، صادر می‌شود. از زمان تاسیس آمریکا و حفظ حاکمیت قانون در این کشور، وکالت در آمریکا دارای تاریخ پُرافتخار و جدایی‌ناپذیری بوده است. بسیاری از وکلا و دانشجویان حقوق از سراسر جهان، برای تحصیل یا وکالت، به آمریکا می‌آیند. در این راهنما، ما سیستم کلی حقوقی در ایالات متحده‌ را تشریح می‌کنیم و همچنین راهنمایی‌های عملی برای وکلای خارجی و دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در آمریکا حقوق یا وكالت بخوانند و کار کنند، ارائه می‌دهیم.

تحصیل در رشته‌ی حقوق، می‌تواند درهای زیادی را به روی شما بگشاید. رشته‌ی حقوق، مهارت‌های لازم را برای کار به‌عنوان وکیل یا توسعه‌ی حرفه‌ی خود در شاخه‌‌های دیگری همچون سیاست، دیپلماسی، اقتصاد، تجارت یا آموزش را در اختیار شما قرار می‌دهد. تحصیل در رشته‌ی حقوق، امتیازات بی‌شماری در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این یک فرایند انفرادی، مرعوب‌کننده و دشوار است. بنابراین، مهم است که حتماً بدانید آیا تحصیل در رشته‌ی حقوق، برای شما یک انتخاب مناسب است یا نه.به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید توجه داشته باشید که معمولاً یک J.D (Juris Doctor) از یک دانشکده‌ی حقوق در آمریکا، همیشه شما را برای وکالت در کشور خود آماده نمی‌سازد، چون دانشکده‌های حقوق در آمریکا، علم حقوق را بر اساس سیستم بریتانیا آموزش می‌دهند. با این حال، موسسات حقوقی در سراسر جهان وجود دارند که وکلایی را با مدرک JD استخدام می‌کنند. علاوه بر این، دانشکده‌هایی در لوئیزیانا، قانون مدنی را تدریس می‌کنند که ممکن است در برخی کشورها قابل‌اجرا باشد. دانشجویان خارجی به‌طور سنتی علاقه‌ی بیشتری به دوره‌های حقوق در سطح تحصیلات تکمیلی همچون LLM ،MCL یا MCJ نشان می‌دهند. تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی حقوق به زبان انگلیسی از یک موسسه‌ی آموزشی در آمریکا، در کل فرصت‌های شغلی شما را پس از بازگشت به کشورتان افزایش می‌دهد.

دانشکده‌های حقوق در آمریکا

تحصیل در رشته‌ی حقوق در آمریکا، با تحصیل در رشته‌ی حقوق در بسیاری از کشورها متفاوت است. در کشورهای مختلف، دانشجویان بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان یا تحصیلات متوسطه‌ی خود، تحصیل در رشته‌ی حقوق را آغاز می‌کنند. اکثر دانشگاه‌های کشورهای دیگر برای پذیرش دانشجو در دانشکده‌های حقوق خود، فقط به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند. با این حال، در آمریکا، حقوق یک رشته دانشگاهی حرفه‌ای، معادل یک دوره‌ی تحصیلات تکمیلی در سایر نقاط جهان است. دانشکده‌های حقوق در آمریکا، بخشی از سیستم دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی هستند که مدرک (Juris Doctor) (J.D) می‌دهند. دوره‌ی J.D معمولاً برای دانشجویان تمام‌وقت سه سال و برای دانشجویان پاره‌وقت چهار سال طول می‌کشد. بدلیل کلاس‌های مهم آن، امتحانات و روش سقراط، سال اول دانشکده‌ی حقوق معمولاً دشوارترین سال تحصیل در این رشته محسوب می‌شود.

نکته: روش سقراط، روشی است که در بیشتر کلاس‌های دانشکده‌ی حقوق به‌کار می‌رود و در آن، استاد از دانشجویان می‌خواهد پرونده‌ای را بیان کنند یا به سوالی مبتنی بر یک پرونده جواب دهند. این روش بسیاری از دانشجویان، به‌ویژه دانشجویان خارجی را که ممکن است از حرف زدن در کلاس بترسند، می‌ترساند، اما بیشتر آن‌ها با این سبک تدریس، سریع سازگار می‌شوند.

هنگام تحصیل در رشته‌ی حقوق آمریکا، چه انتظاری باید داشت

  • به‌عنوان دانشجوی سال اول (L1) رشته‌ی حقوق در آمریکا، شما به‌احتمال زیاد، درس‌‌های مربوط به نگارش حقوقی، قراردادها، تخلفات، قانون کیفری و قانون اساسی و … را خواهید گذراند.
  • به‌عنوان دانشجوی سال دوم (L2)، احتمالاً روی فعالیت‌های دیگری مانند بررسی حقوق (Law Review )، Moot Court و سایر فعالیت‌ها تمرکز خواهید کرد. از آنجایی‌که بیشتر دانشجویان سال دوم باید بین سال‌های دوم و سوم خود به‌دنبال کارآموزی حقوقی باشند، مهم است که در سال دوم خود، تا جایی‌که می‌توانند، تجربه‌ی عملی کسب کنند. بسیاری از این دوره‌های کارآموزی، پس از فارغ‌التحصیلی منجر به فرصت‌های شغلی تمام‌وقت می‌شود.
  • به‌عنوان یک دانشجوی سال سوم (3L)، شما احتمالاً واحدهای انتخابی مانند حقوق بین‌الملل، حقوق مهاجرت، قانون ضد تراست یا قانون مالکیت معنوی را انتخاب خواهید کرد. دانشجویان سال سوم عموماً بیشتر وقت خود را معطوف به یافتن شغل و تحصیل در آزمون وکالت می‌کنند.

نکته: آزمون وکالت، آزمونی است که تعیین می‌کند آیا یک داوطلب صلاحیت وکالت در حوزه‌ی قضایی خود را دارد یا نه. اگر تصمیم دارید در کشور یا ایالت دیگری وکالت کنید، ممکن است مجبور شوید در آزمون وکالت دومی شرکت کنید تا یک وکیل دارای صلاحیت دوگانه شوید، درباره ی این موضوع حتما با مشاور اعزام دانشجو مشورت نمایید.

 



تحصیلات عالی حقوق در آمریکا

طبق اعلام اتحادیه‌ی وکلای دادگستری آمریکا (ABA)، در کل، 202 دانشکده‌ی حقوق تائیدشده توسط این اتحادیه، در آمریکا وجود دارد. اولین سال Juris Doctor، معمولاً روی موضوعات حقوق اساسی و اولیه متمرکز است، در حالی‌که سال‌های آخر را می‌توان متناسب با علایق دانشجویی خود تنظیم کرد. در حالی‌که بسیاری از وکلا به‌طور غیررسمی تخصص دارند، اما هیچ‌گونه تمایز قانونی بین انواع وکالت وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های بارز آموزش در دانشکده‌های حقوق در آمریکا، استفاده از روش سقراطی است که در آن دانشجویان مستقیماً فراخوانده می‌شوند تا به‌جای سخنرانی کردن، به سوالات پاسخ دهند.

هزینه‌ی تحصیل، بسته به دانشکده یا مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است و طبق گزارش‌ها، میانگین هزینه‌ی تحصیل در مدارس خصوصی، در کل چیزی بیش از 40000 دلار است. یک‌بار دیگر می‌گویم، ممکن است هزینه‌های تحصیل از یک موسسه به موسسه‌ی دیگر متفاوت باشد. برنامه‌ی زیر، تقویم دانشگاهی استاندارد ایالات متحده را برای آموزش عالی از سپتامبر تا ماه مه نشان می‌دهد.

در حالیکه ورود به دانشکده‌های حقوق در آمریکا، به‌شدت رقابتی است، دانشجویان خارجی به‌شکل فزاینده‌ای متقاضی پذیرش در این رشته هستند. شغل‌های مرتبط با رشته‌ی حقوق هم سودآور و هم دارای آینده‌ای اُمیدوارکننده است. علاوه بر این‌، تحقیقات نشان می‌دهد که استخدام وکیل در دهه‌ی گذشته، از بسیاری از مشاغل دیگر پیشی گرفته است. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان حقوق تصمیم می‌گیرند که به‌عنوان وکیل کار نکنند و در عوض، به‌دنبال مشاغل تجاری‌، دولتی و مشاغل مرتبط با سایر صنایع باشند.

انتخاب دانشکده‌ی حقوق در آمریکا

انتخاب دانشکده‌ی حقوق مناسب در آمریکا، فرایندی مهم است. برای یافتن دانشکده‌‌ای که مناسب نیازهای شما باشد، حتماً به رتبه‌بندی مدارس توجه کنید، اما همچنین به‌یاد داشته باشید که در صورت امکان، از خود دانشکده نیز بازدید کنید، با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فعلی آن صحبت کنید و تا آنجایی‌که می‌توانید، در مورد آن آگاهی پیدا کنید. در کل، توصیه می‌شود که در دانشکده‌ی حقوقی حضور پیدا کنید که در شاخه‌ی عمومی که قصد کار دارید، تخصص دارد.

چگونه دانشکده‌ی حقوق  مناسب را انتخاب کنیم

دانشجویان خارجی که متقاضی حضور در دانشکده‌های حقوق آمریکا هستند، ابتدا باید مشخص کنند که کدام دانشکده برای آن‌ها بهترین است. چگونگی انتخاب دانشکده‌ی حقوق مناسب، خود یک چالش است. دانشجویان باید در مورد دانشكده‌های بالقوه‌ی حقوق، تحقیقات كامل را انجام داده و از دانشكده‌هایی كه بهترین شرایط را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، استفاده كنند.

رتبه‌بندی‌های دانشکده‌ی حقوق در آمریکا

رتبه‌بندی‌های دانشکده‌های حقوق برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشکده‌ها را دارند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. همه‌ی دانشکده‌های مجاز و تائیدشده‌ی حقوق در آمریکا، سالانه بر اساس معیارهای مختلفی رتبه‌بندی می‌شوند. این معیارها شامل کیفیت، رتبه‌بندی توسط وکلا، انتخاب‌پذیری، موفقیت در کاریابی و میزان موفقیت در آزمون وکالت است. دانشجویان خارجی اغلب براساس این رتبه‌بندی، به دانشکده‌های حقوق می‌روند. در کل، هرچه دانشکده‌ی حقوق دارای رتبه‌ی بالاتری باشد، احتمال بیشتری دارد که فارغ‌التحصیلان آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی، به‌شکل گسترده‌ای مورد توجه کارفرمایان قرار گیرند. به دانشجویان توصیه می‌شود هنگام جستجوی خود برای پیدا کردن دانشکده‌ی حقوق مناسب، به 100 دانشکده‌ی برتر رتبه‌بندی‌ها توجه کنند. مدارسی را پیدا کنید که شخصاً به آن علاقه‌مند هستند و به مکان، سبک تدریس، دوره‌ها و فعالیت‌های خارج از برنامه‌ی آن‌ها نیز توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از آموزش باکیفیتی برای توسعه مهارت‌های شما در حرفه‌تان برخوردار هستند.

رتبه‌بندی بعدی دانشکده‌ی حقوق، یک لیست از 40 رتبه‌ی برتر است. این مدارس یا دانشکده‌ها انتخابی‌ترند و حتی در جایگاه و کیفیت نیز موفقیت بهتری دارند. سرانجام، لیست 12 دانشکده‌ی برتر وجود دارد که در کل، به‌عنوان بهترین دانشکده‌های حقوقی در آمریکا شناخته می‌شوند و در نتیجه، رقابتی‌تر هستند. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در آمریکا مستقیماً از این دانشکده‌ها فارغ‌التحصیلانی را استخدام می‌کنند و به‌دنبال انتخاب دانشجویان برتر هر کلاس برای کار به‌عنوان همکار تابستانی و در نهایت کارمندان تمام‌وقت خود هستند.




مکان دانشکده تحصیل حقوق در آمریکا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب دانشکده‌ی حقوق مناسب باید در نظر گرفت، این است که آن دانشکده در کدام نقطه از آمریکا واقع شده است. در بیشتر موارد، منطقه‌ای که دانشکده‌ی حقوق در آن واقع شده جایی است که اگر واجد شرایط باشید، در صورت ماندن در آمریکا، می‌توانید در آن وکالت کنید. برای این امر، چند دلیل وجود دارد:

  • دوره‌های حقوق در آمریکا، منطقه‌ای است. یعنی، اهمیت آن‌ها در منطقه‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، بسیار بیشتر از مناطق دیگر است. دانشجویی که از مدرسه‌ای در فلوریدا مدرک حقوق اخذ کرده، با ‌احتمال بیشتری، در این شهر می‌تواند کار پیدا کند تا دانشجوی از ایالتی دیگر. در حالیکه استثنائاتی نیز اتفاق می‌افتد، به‌ندرت دانشجویان هنگام وکالت، ایالت خود را تغییر می‌دهند، مگر اینکه در یک آزمون وکالت ویژه‌ی ایالت دوم قبول شوند.
  • اهمیت پایگاه فارغ‌التحصیلان محلی. شرکای فارغ‌التحصیلان، بیشتر از دانش‌آموختگان خود دانشجوی حقوق می‌گیرند تا دانشکده‌های دیگر.
  • شاید مهم‌ترین دلیل اینکه دوره‌های حقوق معمولاً منطقه‌ای هستند، آزمون وکالت است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌ی حقوق، از شما خواسته می‌شود که در یک آزمون وکالت ویژه‌ی آن ایالت شرکت کنید. قانون ایالت‌ها با هم متفاوت است. بنابراین، دانشجویی که در جورجیا در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده ممکن است آمادگی لازم برای گذراندن آزمون وکالت در فلوریدا را نداشته باشد. آن‌ها دانش و مهارت لازم را نخواهند داشت و لازم است دوباره برای شرکت در آزمون وکالت محلی، تحصیل کنند.
  • البته، استثناهایی نیز در مورد همه‌ی این قوانین وجود دارد. بهترین دانشکده‌های آمریکا، دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که در سطح ملی تحسین می‌شوند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دوره‌ها، می‌توانند تقریباً در هر جایی کار پیدا کنند و توسط شرکت‌های حقوقی جذب می‌شوند.

انتخاب شاخه‌ی مناسب تحصیلی حقوق در آمریکا

هنگام انتخاب دانشکده‌ی حقوق مناسب، مهم است که در مورد دوره‌های حقوقی که قصد تحصیل دارید، حتما فکر کنید. همه‌ی مدارس حقوق، دوره‌های یکسانی ارائه نمی‌دهند. بنابراین، قبل از بررسی گزینه‌های شاخه‌ی مناسب تحصیلی خود، تحت تاثیر رتبه‌بندی و موقعیت مکانی آن دانشکده قرار نگیرید.

بعضی از مدارس در برخی از شاخه‌های رشته‌ی حقوق، از برخی دیگر قوی‌تر هستند. دانشکده‌های معتبر معمولاً دانشکده‌هایی هستند که از نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان خوبی برخوردار می‌باشند. سایر مدارس، آموزش‌های عملی و فرصت‌های کارآموزی خوبی مانند کار با دفاتر دولتی ارائه می‌دهند. اگر به‌دنبال نوع خاصی از رشته‌ی حقوق برای حرفه‌ی خود هستید، برخی از مدارس در بیرون دادن بهترین وکلای ورزشی یا جنایی شهرت دارند. بنابراین، چه بخواهید در رشته‌ی حقوق بشر تحصیل کنید یا حقوق محیط‌زیست، دوره‌های موجود در مدارس برتر را قبل از هرگونه اقدام، حتماً بررسی کنید.

الزامات درخواست تحصیل حقوق در آمریکا

برای درخواست پذیرش در یکی از دانشکده‌های حقوق در آمریکا، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدرک کارشناسی یا معادل آن (مدرک دانشگاهی 4 ساله) در هر رشته‌ای.
  • ثبت‌نام درCredential Assembly Service  (CAS)- تقریباً تمام مدارس حقوقی مورد تائید ABA (و برخی از مدارس تائید نشده توسط ABA)، متقاضیان خود را مجبور می‌سازند در این سرویس ثبت‌نام کرده و درخواست خود را از طریق CAS کامل کنند.
  • امتیازات LSAT شما
  • ارائه‌ی معرفی‌نامه‌‌های شغلی یا تحصیلی
  • اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست، ارائه‌ی نمره‌ی تافل خود
  • ارائه‌ی اسناد مالی که نشان ‌دهد منابع مالی لازم را برای پشتیبانی از هزینه‌های تحصیلی خود دارید (فقط در صورت درخواست ویزای F1).

مدارک لازم ویزای تحصیلی آمریکا

  • ویزای نوع F- این نوع ویزا برای دانشجویان خارجی است که قصد دارند در یک کالج یا دانشگاه معتبر آمریکا، دوره‌ی دانشگاهی را دنبال کنند یا انگلیسی را در یک دانشگاه یا موسسه‌ی زبان انگلیسی بخوانند. سه نوع ویزای نوع F وجود دارد:

ویزاهای F-1 برای دانشجویان تمام‌وقت.

ویزاهای F-2 برای افراد وابسته به دارندگان ویزای F-1 (همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال)

ویزای F-3 برای مسافران مرزی- دانشجویان مکزیکی و کانادایی که هنگام تحصیل در مدرسه‌ی تمام‌وقت یا پاره‌وقت در آمریکا، در کشور مبدا خود اقامت دارند.

  • ویزای نوع M- این نوع ویزا برای دانشجویان خارجی است که می‌خواهند در یک موسسه‌ی آموزشی در آمریکا به تحصیل یا آموزش غیرآکادمیک یا شغلی بپردازند. ویزای نوع M، بر سه نوع است:

ویزاهای M-1 برای دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های شغلی یا غیر آکادمیک.

ویزاهای M-2 برای افراد وابسته به دارندگان ویزای M-1.

ویزاهای M-3 برای مسافران 'مرزی' مانند ویزاهای F-3، اما برای تحصیلات شغلی یا غیر آکادمیک.

  • ویزای نوع J- این نوع ویزا برای دانشجویان خارجی است که در دوره‌‌هایی در آمریکا که تبادلات فرهنگی را ارتقاء می‌دهند، شرکت می‌کنند. همه‌ی متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط دوره‌‌ی مورد نظر را داشته باشند و توسط بخش خصوصی یا یک برنامه‌ی دولتی، حمایت مالی شوند. دارندگان ویزای J معمولاً برای مدت کوتاهی، شاید یک یا دو ترم، می‌توانند در آمریکا بمانند. دارندگان ویزای J-1 در پایان مدت زمان دوره‌ی تحصیل خود، حداقل دو سال وقت دارند که به کشور خود بازگردند. ویزای نوع J، بر دو نوع است:

ویزاهای J-1 برای دانشجویان در یک برنامه‌ی تبادل مربوطه.

ویزاهای J-2 برای افراد تحت تک تحت تکفل دارندگان ویزای J-1.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: