مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند

آیا شما یک سرمایه گذار خارجی هستید و قصد اقامت در هلند و کمک به اقتصاد هلند را دارید؟ برای ورود به هلند به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، باید به مقدار (حداقل) 1.25 میلیون یورو سرمایه گذاری کنید. شرایط خاصی برای سرمایه گذاری در هلند وجود دارد.

اداره مهاجرت و تابعیت (IND) درخواست اجازه ی اقامت شما را بررسی می کند، که برای آن شرایط مختلفی وجود دارد. شرایط عمومی شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • خطری برای نظم عمومی و امنیت ملی نداشته باشید.
  • موظف به داشتن بیمه نامه درمانی هستید.

شما باید درمورد بیماریه سل (TB) مورد آزمایش قرار بگیرید. باید ظرف 3 ماه پس از صدور مجوز اقامت، تحت این آزمایش قرار گرفته باشید و در صورت لزوم، باید تحت درمان سل قرار بگیرید. برخی از ملیت ها مجبور به انجام آزمایش سل نیستند.

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط خاص زیر نیز اعمال می شود:

طبق قانون وزارت امور اقتصادی و بر اساس مقررات SEED، در خصوص صندوق های مشارکت و قرار داد های همکاری در هلند، هر شرکت مایل به سرمایه گذاری باید حداقل مبلغ 1.250.000 یورو را در نظر بگیرد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای مشاغل شخصی، مستثنای این قانون است.

شما باید مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری را به یکی از بانک های هلند یا بانکی از اتحادیه اروپا که در هلند شعبه دارد، واریز کنید. این شعبه تحت نظارت بانک de Nederlandsche اداره می شود (DBN). بانک های تحت نظارت از مجوز واحد اروپا استفاده می کنند.

سرمایه گذاری شما برای اقتصاد هلند دارای ارزش افزوده است. این مورد توسط آژانس موسسات هلند (RVO) بررسی خواهد شد. آژانس موسسات هلند از سیستمی استفاده می کند که در آن امتیازات مبنی هستند. اگر سرمایه گذار، 2 مورد از 3 معیار زیر را دارا باشد، ارزش افزوده در آن سرمایه گذاری وجود خواهد داشت:

  • در طی 5 سال حداقل 10 شغل ایجاد شود.
  • این سهم در افزایش نوآوری شرکت های هلندی نقش بسزایی دارد. این ممکن است از طریق سایر موارد از جمله، ارائه حق ثبت اختراع، سرمایه گذاری در خصوص محصولات فن آورانه و غیر فناورانه یا سرمایه گذاری در شرکتی که به یک بخش برتر تعلق دارد، اثبات شود.
  • ارزش افزوده غیر مالی دیگری نیز مانند دانش خاص، شبکه ها، مشتری ها و مشارکت فعال سرمایه گذار وجود دارد.

سرمایه ای که سرمایه گذاری شده از راه های نامشروع به دست نیامده باشد. IND می تواند اطلاعات مربوط به این مورد را از واحد اطلاعات مالی هلند (FIU - هلند) بخواهد. شما اجازه می دهید که منشا سرمایه خود در خارج از کشور مورد تحقیق قرار بگیرد.

  • در درخواست قبلی برای مجوز اقامت، اطلاعات نادرست نداده یا اطلاعات مربوطه را پنهان نکرده اید.
  • قبلاً به صورت غیرقانونی در هلند نبوده اید.

اگر می خواهید در هلند از روش خرید ملک سرمایه گذاری کنید، در اینجا این شرایط را بررسی می کنیم:

عموماً سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک در کشورهای مختلف، باعث اعطای تابعیت یا اقامت نمی شود؛ مگر در کشورهای خاصی که قوانین سرمایه گذاری خارجی خود را به گونه ای دیگر تصویب کرده باشند. به عبارت بهتر بر خلاف کشورهایی نظیر پرتغال، یونان، اسپانیا و … که سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک در این کشورها می توانند پس از چند سال به اقامت دائم یا تابعیت و پاسپورت دست یابند، خرید ملک در کشور هلند موجب اخذ اقامت و تابعیت نمی گردد، اما اگر قصد دارید که از طریق خرید ملک در هلند به اقامت دائم و نهایت پاسپورت و تابعیت این کشور دست یابید، راههایی وجود دارد. شما برای اخذ اقامت دائم هلند باید در کنار خرید ملک در این کشور، کسب و کاری که در آن کارآفرینی و نوآوری باشد، را راه اندازی کنید. برای این منظور شما باید طرح کسب و کار یا بیزینس پلنی را ارائه دهید و چند کارمندِ هلندی را نیز استخدام کنید. سرمایه مورد نیاز برای کار آفرینی و راه اندازی شرکت یا کسب و کار در هلند 1 میلیون و 250 هزار یورو می باشد.

خرید ملک در هلند و استانداردهای سرمایه گذاری

همیشه باید این را مد نظر خود قرار دهید که اگر به عنوان یک سرمایه دار، تصمیم بر آن گرفته اید که برای رشد سرمایه ی خود، آن را به کشورهای خارجی نظیر هلند یا هر کشور دیگر منتقل کرده و سود مضاعفی داشته باشید، امکان دارد که در آن بازه زمانی که شما سرمایه خود را به یک کشور خارجی منتقل کرده و با آن کار می کنید، مشکلات و مسائلی برایتان بوجود بیاید، لذا باید قبل از هر اقدامی جهت سرمایه گذاری در یک کشور اطمینان یابید که آیا کشور مورد نظر شما از نظام قضایی عادلانه ای برخوردار است یا خیر؟ به عبارت بهتر حتما می بایست عوامل مهمی همچون امنیت سرمایه گذاری، فساد اداری، مصادره اموال یا صلب مالکیت در آن کشور را مورد بازبینی ویژه قرار دهید تا هم بهترین و ایده آل ترین کشور را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنید و هم با دید بازتری به این امر اقدام کنید.

رتبه فساد اداری هلند :

به گزارش Transparency International در سال 2018 کشور هلند در بین 175 کشور که از کمترین نرخ فساد به بیشترین نرخ فساد رتبه بندی شده اند، در رتبه 8 قرار دارد. به عبارت دیگر بر اساس این رنک بندی نرخ فساد تنها در 7 کشور دیگر از کشور هلند کمتر است. نرخ فساد در کشور هلند از سال 1995 تا سال 2018 به طور میانگین 7.88 بوده است؛ که بیشترین مقدار آن در سال 2005 در رتبه 11 و کمترین مقدار آن در سال 2015 در رتبه 5 ثبت شده است.

شاخص فساد اداری هلند:

به گزارش همان مرجع، شاخص فساد اداری هلند از 100 به میزان 82 امتیاز دهی شده است. گفتنی است که این شاخص هر چه به 100 نزدیک تر باشد، فاسد کمتر در آن کشور را نشان می دهد.

رخ مصادره اموال کشور هلند :

همچنین شما می توانید در نمودار زیر، ریسک مصادره اموال ( Expropriation Risk ) را در سال های اخیر در کشور هلند مورد ملاحظه قرار دهید. نرخ مصادره اموال یا نرخ سلب مالکیت از سرمایه گذاران خارجی نشان دهنده این است که در صورت درگیری و نزاع بین آن سرمایه گذار خارجی با یک شخص حقیقی یا حقوقی از اتباع آن کشور، نظام قضایی تا چه اندازه سرمایه گذار خارجی را مقصر دانسته و اموال وی را مصادره کرده است. عدد ۷ نشان دهنده بالاترین ریسک و عدد ۱ پایین ترین ریسک را نشان می دهد. بنا بر آنچه که گفته شد، مشخص می شود که نرخ مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی در کشور هلند دارای کمترین ریسک می باشد.


خرید ملک در هلند و شاخص های اقتصادی

علاوه بر اطمینان از ایمن بودن سرمایه گذاری در هلند یا هر کشور دیگر، برای اینکه به این اطمینان برسید که سرمایه گذاری یا خرید ملک برای شما سود آور نیز می باشد، می بایست شاخص های اقتصادی تاثیرگذار را مورد بررسی قرار دهید. از جمله این شاخص ها می توان به تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی، نرخ مالیات، سود بانک ها، میزان اشتغال افراد و نرخ بیکاری و مواردی از این دست اشاره کرد. پس از بررسی تمامی موارد گفته شده، شما می توانید نتیجه گیری کنید که خرید ملک در هلند جدای از امن بودن، برای شما سودآور هم خواهد بود یا خیر؟

در ادامه به بررسی نرخ تورم و نرخ مالیات کشور هلند در سال های اخیر می پردازیم :

نرخ تورم در هلند :

نرخ تورم در هلند پس از آپریل 2018 نرخ صعودی داشته و در مارس 2019 با افزایش 2.8 درصدی نسبت به یک سال گذشته یعنی مارس 2018 مواجه شده است.

خرید ملک در هلند و یافتن ملک مناسب

مثل دیگر کشورها خرید ملک در هلند نیز به طور آنلاین، از طریق روزنامه های عمومی، روزنامه های املاک قابل انجام است. همینطور می توان از طریق آژانس های املاک و دفاتر املاک نیز اقدام کرد که برای افرادی که تجربه زندگی در هلند دارند و یا به زبان هلندی تسلط کافی دارند، می تواند بسیار مناسب باشد.

وبسایت های معتبر یافتن ملک در هلند

  • funda.nl
  • pararius.com/English

خرید ملک در هلند و مراحل قانونی خرید ملک در هلند

همانطور که می دانید خرید ملک در هلند یا هر کشور خارجی دیگر دارای آثار حقوقی، مهاجرتی و اقتصادی پیچیده است که در صورت عدم اطلاع کافی از این آثار ممکن است باعث از دست دادن سرمایه و وقت شما عزیزان سرمایه دار گردد. پروسه ی خرید ملک در هلند به این صورت است که در ابتدا شما بعنوان سرمایه گذار خارجی با اخذ ویزای توریستی هلند، مجوز این را پیدا می کنید که به مدت حداکثر 90 روز در هلند اقامت داشته باشد. در طول این 90 روز وکیل امور ملکی در هلند املاکی که خریدِ آنها سوددهی مناسبی را دارند به شما معرفی می نماید و آن املاک را در خاک هلند به شما نشان می دهد. از آنجا که با داشتن ویزای توریستی امکان سرمایه گذاری و خرید ملک امکان پذیر نیست، شما به وکیل مهاجرت وکالت محضری می دهید که از طرف شما ملک مورد تاییدتان را خریداری نموده و به نام شما ثبت کند. مراحل قانونی خرید ملک در هلند به شرح زیر است:

  • امضا قرارداد خرید ملک ( قولنامه )
  • دفتر اسناد رسمی قرارداد را تائید کرده و 10% مبلغ ملک سپرده می شود.
  • خریدار برای وام مسکن درخواست می دهد.
  • خریدار و فروشنده قرارداد اصلی را منعقد می کنند.
  • دفتر ثبت اسناد ملک را به نام خریدار انتقال می دهد.

طبق قانون خرید ملک در هلند باید توسط دفاتر اسناد رسمی تائید شود و انتقال ملک از این طریق انجام گیرد. هزینه انتقال ملک به مبلغ ملک و مواردی دیگر بستگی دارد که البته مبلغی در حدود 1000 الی 3000 یورو می باشد. در صورتی که یکی از افراد معامله به زبان هلندی تسلط نداشته باشد باید مبلغی حدود 200 الی 400 یورو نیزهزینه شود تا مترجمی در جلسه حضور داشته باشد.

خرید ملک در هلند برای اتباع خارجی منع خاصی ندارد و اتباع هر کشوری می توانند در کشور هلند ملک خریداری کنند. چه فرد در کشور خود زندگی می کند، چه اینکه مقیم کشور هلند می باشد و قصد خرید ملک در این کشور را دارد، می تواند در هلند ملک بخرد. فقط بهتر است قبل از اقدام برای خرید ملک در هلند ابتدا از بازار ملک در هلند اطلاع داشته باشد و شرایط و قوانین مختلف را در این خصوص بداند.

مانند دیگر کشورهای اروپایی، خرید ملک در هلند در سالهای اخیر دچار افزایش قیمت شده است. در سال 2018 قیمت ملک در هلند نسبت به سال قبل چیزی در حدود 8% افزایش یافته است. طبق آمار رسمی که اعلام شده 69% مردم مقیم هلند مالک خانه های خود می باشند. این آمار کمتر از کشور بلژیک و بهتر از کشورهایی مثل فرانسه و انگلستان است که نشان دهنده این است که شرایط خرید ملک در کشور هلند برای اتباع این کشور تا حدودی مناسب می باشد. هزینه اجاره ی خانه در کشور هلند مبلغی در حدود 700 الی 1000 یورو در ماه می باشد.

خرید ملک در هلند و وکیل امور ملک

خرید ملک موضوعی حقوقی می باشد که آثار حقوقی بسیار زیادی در پی دارد و قبل از هر گونه اقدام در خصوص این موضوع بهتر است با وکیل با تجربه در این امر مشاوره انجام شود تا قبل از پرداخت هر گونه هزینه و اخذ قرارداد آثار حقوقی این موضوع بررسی گردد. برای خرید ملک در خارج از کشور نیز طبیعتا باید حساسیت بیشتری به خرج داد، زیرا قوانین ملکی از هر کشور به کشور دیگر متفاوت است و ممکن است آثار متفاوتی نیز داشته باشد. جدای از بحث آثار حقوقی خرید ملک در هلند، وکیل امور ملک که آشنایی زیادی با بازار خرید املاک و مستغلات در هلند دارد، می تواند به شما بهترین مشاوره را ارائه نماید که سرمایه گذاری روی کدام املاک سود بیشتری برای شما در پی خواهد داشت و سرمایه گذاری روی کدام املاک مسائل خاص خودش را در پی دارد. همچنین وکیل امور ملک در صورتی که بخواهید ملک خریداری شده را اجاره دهید، می تواند در عقد قرار داد و اجاره نامه شما را یاری رساند، وی همچنین می تواند پرداخت مالیات بر دارایی و املاک تان را پیگیری نماید تا شما از سرمایه گذاری خرید ملک در هلند خیالی آسوده داشته باشید. با احتساب آنچه که گفته شد، از ضروریات خرید ملک در هلند یا هر کشور دیگری داشتن یک وکیل امور ملکی معتبر و معتمد است؛ زیرا بدون دانش و تخصص وی در این زمینه احتمال شکست خوردن سرمایه گذاری تان بسیار بالاست.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
نظام آموزشی و بورسیه تحصیلی در هلند
نظام آموزشی و بورسیه تحصیلی در هلند

این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای تحصیل در هلند، به آن نیاز دارید، برای‌تان توضیح می‌دهد: دانشگاه‌های برتر هلند، بورسیه‌ها در هلند ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار در هلند
اجازه ی کار در هلند

اگر می‌خواهید در هلند کار کنید، وضعیت اقامت و ملیّت شما، مشخص خواهد کرد که آیا به اجازه‌ی کار در هلند نیاز دارید یا نه. اجازه‌ی کار و اقامت در هلند، ارتباط نزدیکی با هم دارند، پس دلیل شما برای رفتن به هلند- برای مثال، به‌عنوان یک نیروی کار دارای مهارت‌های ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: