مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کازان روسیه

دانشگاه کازان روسیه

کازان بزرگترین شهر و پایتخت جمهوری تاتارستان است که در جنوب غربی روسیه و در کنار رودخانه ولگا واقع شده است جمعیت ان حدود 1150000 نفر است و هشتمین شهر پر جمعیت روسیه به شمار می رود. از این تعداد 48\6 نژاد روس، 47/6 نژاد تاتار و مابقی نژاد های آذربایجانی، اوکراینی و یهود هستند. شهر هزارساله کازان شهر جوان نام گرفته است زیرا بزرگترین شهردانشجویی روسیه است که بالغ بر 200/000  دانشجو از 677 کشورجهان و مذاهب مختلف مثل : مسیحیت اورتودکس، کاتولیک رومانی، پروتستان، یهودیت و بهایی در دانشگاه های متعدد این شهر از جمله دانشگاه فدرال کازان در حال تحصیل هستند. در واقع می توان گفت کازان یک شهر چند ملیتی است که در مرکز اروپا واقع شده است.

مردم این شهر به طورگسترده به زبان روسی صحبت می کنند و زبان تاتار در بین تاتارها به طور گسترده ای رایج است. در شهر کازان کنسولگری های 4 کشور قرار گرفته است: ایران، ترکیه، مجارستان، قزاقستان؛ در سال 2015 شهر کازان توسط 2/1 میلیون توریست مورد بازدید قرار گرفت. فرودگاه بین المللی کازان در 26 کیلومتری مرکز کازان قرار گرفته است.

دانشگاه فدرال کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسی است که بیش از 200 سال پیش تاسیس شده است. این دانشگاه، مرکز اصلی آموزشی جمهوری تاتارستان است که از سال 2009، عنوان دانشگاه فدرال را به خود اختصاص داده است. در همین سال شهر کازان به عنوان مرکز ورزشی کشور روسیه انتخاب شد.

امروزه در دانشگاه فدرال کازان نزدیک به 4000 عضو هیئت علمی، مدرس و محقق در حال فعالیت و تدریس به بیش از 44000 دانشجو هستند. از بین کل دانشجوهای دانشگاه فدرال کازان 7155 نفر را دانشجویان بین المللی از 98 کشور جهان تشکیل می دهند.678 مقطع مختلف برای تحصیل دانشجویان موجود است. این دانشگاه به دلیل وجود مدارس دانشگاهی خود در زمینه های ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی، شیمی و زبانشناسی شناخته شده است.

جایگاه دانشگاه کازان در زمینه ی پژوهش

ایجاد تحول در زمینه داروسازی، زیست پزشکی، زمین شناسی، فیزیک، شیمی، نفت و گاز، فناوری نانو و فناوری های اطلاعات (IT)، روانشناسی و مطالعات فرهنگی، علوم انسانی، حوزه های آموزشی و بین رشته ای را در اولویت قرار داده است.

دانشگاه فدرال  کازان یک مرکز تحقیقات ملی است که شامل 150 آزمایشگاه مدرن در کلاس جهانی است. این آزمایشگاه ها در حوزه اقتصاد، الکتروسنتز ترکیبات آروماتیک، رادیوفیزیک کاربردی و مدل سازی ریاضی کاربردی در حال انجام تحقیقات هستند. همچنین  به تازگی تجهیزات جدیدی به آزمایشگاه های فیزیک، زیست شناسی، زیست پزشکی، زمین شناسی، اکولوژی و شیمی افزوده شده است.

دانشگاه فدرال کازان دارای 40 سال تجربه در آموزش دانشجویان بین المللی است که در سال تحصیلی  2021-2022 مجددا در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت روسیه قرارگرفته است. امروزه KFU دارای 13 انستیتو، 3 مدرسه آموزش عالی، یک دانشکده و 2 شاخه منطقه ای در شهر های یلابوگا و نابرژنیه چلنی است. در سال 2021، KFU جایگاه  370 در رده بندی جهانی QS و رتبه 601-800 در رده بندی تایمز را به خود اختصاص داده است.

شرایط زندگی در کازان

خوشبختانه دانشگاه فدرال کازان امکانات کافی برای اسکان دادن به همه دانشجویان خود را داراست. در سال 2010، دانشگاه 20ساختمان مسکونی که برای مسابقات جهانی دانشجویی 2013 در دهکده المپیک ساخته شده بود را در اختیار گرفت. دانشجویان سال اول دانشگاه فدرال کازان می توانند اتاق مورد علاقه خود را در یکی از 26 خوابگاه به راحتی انتخاب کنند جایی که تمام ملزومات مورد نیاز برای زندگی، آموزش و تفریح  وجود دارد. همچنین، در محل خوابگاه دانشگاه ورزشگاه، اتاق مطالعه، استودیوهای هنر، آزمایشگاه های کامپیوتر با دسترسی به اینترنت، اتاق ناهار خوری و امکانات دیگر نیزوجود دارد. لازم به ذکر است دسترسی از خوابگاه به دانشگاه کازان از طریق مترو اسان است.


دانشکده های دانشگاه فدرال کازان

NATURAL SIENCES

  • Institute of Geology and Petroleum Technologies
  • Institute of Fundamental Medicine and Biology
  • Institute of Environmental Sciences
  • Alexander Butlerov Institute of Chemistry

Physics,Mathematics and It

  • Higher School of Information Technologies and Information Systems
  • Institue of Engineering
  • Institute of Computational Mathematics and Information Technologies
  • Nikolai Lobachevsky Institute of Mathematics and Mechanics
  • Institute of Physics

Economics and management

  • Institue of management,Economics and finance
  • Higher School of Business
  • Humanities,Social sciences and Law

Faculty of Law

  • Institute of International Relations
  • Leo Tolstoy Institute of Philology and Intercultural Communication
  • Institute of Psychology and Education
  • Institute of Social and Philosophical Sciences and Mass Communications

تعدادی از رشته های مهندسی دانشگاه فدرال کازان

  • Archit ecture Design (طراحی معماری)؛
  • Mining Engineering (مهندسی معدن)؛
  • Civil Engineering (مهندسی شهر سازی)؛
  • Power Engineering (مهندسی برق)؛
  • Technical Architecture Systems Management (مهندسی سیستم های مدیریت فنی)؛
  • Operation of Machines and Complexes (مهندسی ماشین آلات)؛
  • Applied Geology (مهندسی زمین شناسی)؛
  • Oil and Gas Engeneering (مهندسی نفت و گاز)؛
  • Design and technological support for Mechanical Engineering Industry (طراحی ماشین آلات)؛
  • Economics and Business Management (مهندسی مدیریت کسب و کار)؛
  • Nanoengineering (مهندسی نانو تکنولوژی)؛

هزینه تحصیل در دانشگاه کازان روسیه

مقطع شهریه
لیسانس به زبان روسی 2100-3100 دلار
فوق لیسانس به زبان روسی 2400-3900 دلار
فوق لیسانس به زبان روسی-انگلیسی 2400-3100 دلار
پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 5400 دلار
پزشکی عمومی به زبان روسی 3300 دلار
داروسازی به زبان روسی 3100 دلار
دندانپزشکی به زبان انگلیسی 7000 دلار
شهریه خوابگاه ماهانه 8 دلار

در دانشگاه فدرال کازان مدل های اقامتی زیر برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. به یاد داشته باشید که هزینه خوابگاه و شهریه تحصیل مجزا هستند.

هزینه ی خوابگاه در دانشگاه کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان تنها نهاد آموزش عالی در روسیه است که به تعداد کافی واحد اقامتی برای اسکان دانشجویان خود را داراست. به طور معمول خوابگاه برای کسانی که در رشته های اصلی در حال تحصیل هستند فراهم می شود اما استثناعاتی برای سایر دانشجوها نیز در نظر گرفته شده است. هزینه خوابگاه به محل اقامت شما بستگی دارد (270 روبل در ماه برای خوابگاه های قدیمی، 540 روبل در ماه برای اقامت در خوابگاه های جدید یعنی «دهکده خوابگاهی KFU»)

به علاوه ممکن است برخی از دانشجویان از قوانین سختگیرانه خوابگاه ناراضی باشند برای کسانی که معتقدند نمیتوانند با چنین قوانینی کنار بیایند توصیه میکنیم از همان ابتدا به فکر اجاره آپارتمان در خارج از محوطه دانشگاه یا اقامت خانوادگی باشند. اجازه اقامت در خوابگاه فقط پس از ارائه معاینه پزشکی انجام گرفته در دانشگاه یا پلی کلینیک دانشجویی شهر اعطا میشود.


دهکده خوابگاهی KFU

دهکده خوابگاهی KFU به راستی یک واحه راحت برای دانشجویان است که به درستی «یک شهر درون یک شهر» نام گرفته است. فضای آن منحصر به فرد است به طوری که به راحتی قابل تشخیص است. در حال حاضر دهکده دانشجویی KFU بزرگترین مجموعه ی خوابگاهی در روسیه است که شامل 20 ساختمان بلند و کم ارتفاع است. به طور طبیعی زمین های متنوع به همراه امکانات ورزشی متعدد در مجاورت آن وجود دارد. در این جا امنیت به عنوان اولویت اصلی شناخته میشود. هیچکس مجاز نیست بدون کارت شناسایی و ثبت نام مناسب وارد خوابگاه شود. اتاق ها 3-2 نفره هستند و یک آشپزخانه، یک WC و یک حمام دارند. شهریه ماهانه خوابگاه نیز همانطور که پیشتر ذکر شد 540 روبل است.

خوابگاه های قدیمی

اتاق ها 3-2 نفره هستند. در هر طبقه 8 اتاق، 1 آشپزخانه، 2 توالت، 1 حمام قرار دارد. شهریه این نوع خوابگاه نیز ماهانه 270 روبل است.

آپارتمان های خارج از محوطه دانشگاه

هزینه اجاره آپارتمان به مکان آن، اندازه و سال ساخت آن (نوساز بودن) بستگی دارد. به عنوان یک قانون و قائده آپارتمان های اجاره ای دارای مبلمان و لوازم خانگی اولیه مثل تلفن و یخچال و… هستند. در حال حاضر هزینه اجاره یک آپارتمان یک یا دو اتاقی در شهر کازان 15000-2000 روبل در ماه است که صورت حساب تلفن را شامل نمی شود.

خانواده های میزبان برای دانشجویان

دانشگاه فدرال کازان برای علاقه مندان، اقامت خانوادگی با خانواده های میزبانی که سال های زیادی است دانشجویان بین المللی را اسکان میدهند نیز پیشنهاد میدهد. هزینه اقامت با یک خانواده برای هر ماه 20000 روبل است(اتاق و صبحانه). این هزینه شامل یک اتاق مجزا و صبحانه میشود. خدمات اضافی نیز در صورت موافقت خانواده میزبان ارائه می شود. صورت حساب تلفن مشمول هزینه پرداختی ماهانه نمی شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: