مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دلایل انتخاب سوئد برای تحصیل

دلایل انتخاب سوئد برای تحصیل

1.    خلاقیت یک اصل است

وقتی در سوئد تحصیل می کنید ، تشویق می شوید به طور مستقل ، خلاقانه و انتقادی فکر کنید. شما می توانید با ارزیابی اطلاعات ، جستجوی چشم اندازهای جدید و ارائه نظرات آگاهانه ، توانایی خود را برای زیر سوال بردن وضعیت موجود، تقویت کنید. ماهیت غیررسمی و غیر سلسله مراتبی جامعه سوئدی ، جایی که همه به ارائه ایده ها و عقاید خود ترغیب می شوند ، شما را قادر می سازد تا خلاقانه فکر کنید.

این استقلال ذهن و این واقعیت که هر کس می تواند صدای خود را به گوش دیگران برساند ، دو دلیلی ست که سوئد را در بین مبتکر ترین کشورهای جهان قرار می دهد. دیگر اینکه جایگاه سوئد در سرمایه گذاری در زمینه تحقیق از لحاظ تولید ناخالص داخلی یکی از بالاترین جایگاهها در جهان است. اینکه سوئد  پیشرو در نوآوری، خانه ی پیشگامان،  و جزء اولین پذیرندگان پدیده های نو است، چیز جدیدی نیست: لیست اختراعات سوئد که باعث تغییر در جهان شدند لیستی طولانی است که شامل کمربند ایمنی ، ضربان ساز قلب و سرویس موسیقی  spotify می باشد.شما چطور؟ سوئد به کدام یک از ایده های درخشان شما در تحقق واقعیت کمک خواهد کرد؟

2.    تحصیل چالش برانگیز است - اما چالشی شیرین

سوئد دارای سابقه طولانی و کیفیت بالای تحصیلات دانشگاهی است و با وجود جمعیت نسبتاً کمی که دارد ، برخی از بهترین دانشگاههای جهان را در خود جای داده است. کل سیستم آموزش عالی سوئد به عنوان یکی از بهترین های جهان رتبه بندی شده است و چندین دانشگاه سوئد با رتبه بندی عالی آموزش تایمز و رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی، در بین بهترین های جهان قرار گرفته اند. آنچه در سوئد خواهید دید، تأکید شدید روی منطق، عقلانیت، و به کارگیری دانش برای ایجاد تفاوتی واقعی در زندگی ست. جایزه نوبل ، معتبرترین جایزه ی دانشگاهی جهان ، نمادی از این رویکرد سوئد است. شما هم اگر دانشجویی در سوئد باشید، عضوی از این سنت و سیستم با کیفیت خواهید شد. فقط انتظار نداشته باشید که منفعلانه فقط گیرنده ی اطلاعات باشید: شما را  تشویق می کنند که مشارکت کنید، فکر کنید و کنترل آموزشتان را به دست خود بگیرید.

دانشگاه های سوئد به خوبی با نیازهای دانشجویان بین المللی سازگار است ، و سوئد همیشه از لحاظ مهارت های انگلیسی

در رده های برتر جهان قرار دارد. شما می توانید با هر کس که ملاقات می کنید ، از افراد داخل کلاس گرفته تا کسانی که در مرکز شهر با آنها صحبت می کنید، از انگلیسی استفاده کنید.


3.    پایداری و محیط زیست در کانون توجه قرار دارند

اگر نگران توسعه پایدار برای آینده ای سبزتر هستید ،  در سوئد احساس خواهید کرد که در خانه خود هستید. مسائل زیست محیطی در اینجا از اولویت های بالایی برخوردار است و سوئد به دلیل استفاده از انرژی های تجدید پذیر ، پایدارترین کشور جهان شناخته شده است. سوئد در صدد تولید 100 درصد انرژی تجدید پذیر تا 2040 است. تفکر زیست محیطی و پایداری، بخشی از همه جنبه های زندگی در اینجا ، از جمله آموزش است. تحصیل در اینجا این فرصت را به شما می دهد تا از تجربه عمیق زیست محیطی سوئد استفاده کرده و رویکرد پایدار آن را در رشته ی انتخابی خود بکار بگیرید. درک اینکه چرا سوئدی ها اینقدر علاقه دارند که از محیط زیست محافظت کنند سخت نیست: طبیعت در اینجا شگفت انگیز است ، جنگل های عظیم ، سواحل زیبا و کوه های پوشیده از برف. 29 پارک ملی سوئد و نزدیک به 4000 منابع طبیعی فرصتی برای اسکی ، پیاده روی ، ماهی گیری ، شنا و دوچرخه سواری کوهستان به شما ارائه می دهند.

4.    برابری و تنوع در جامعه سوئد، اصلی اساسی است

جامعه سوئد به فراگیر بودن و ارزش گذاشتن به برابری شناخته شده است - شاید شنیده باشید که از سوئد به عنوان بهترین کشور جهان از لحاظ از برابری یاد شده است. این کشور به طور مداوم در بین برترین کشورهای جهان در برابری جنسیتی قرار می گیرد ، در حالی که حقوق همجنسگرایان ، دوجنسگرایان و ترنس ها در سوئد بیش از هر کشور دیگری در جهان، در نظر گرفته می شود. این اعتقاد که همه از ارزشی برابر برخوردار هستند ، به «رویکرد اجماع» سوئد در انجام کارها کمک می کند ، به طوری که اینجا جایی ست که همه در فرایند تصمیم گیری شرکت می کنند. در طول تحصل‌تان یاد می گیرید که چگونه تعادلی بین علاقه ها ، نیازها و ایده های مختلف برقرار کنید تا بهترین نتیجه را در همه زمینه ها بگیرید و موضوعات پیچیده را به عنوان عضوی از یک تیم حل کنید - اینها مهارت هایی حیاتی و ‌جهانی برای حرفه شما هستنید ، چرا که کار تیمی در همه ی فرهنگ های دنیا جای دارد است.

5.    مهارت های جهانی یک حرفه را خواهید آموخت

مهمترین فاکتوری که برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید چیست؟ براساس یک مطالعه جهانی با شرکت مدیران عامل ، این فاکتور، خلاقیت است. و خلاقیت، دقیقاً همان چیزی است که تحصیل در سوئد به همراه سایر مهارتهای موردنیاز پرورش خواهد یافت، مهارتهایی مانند نحوه ترکیب نظریه و عمل و نحوه ی  انجام کار در موقعیتهای پیچیده ای که راه حل آسانی ندارند. بسیاری از دوره های ارائه دهنده ی مدرک در سوئد شامل کارآموزی هستند ، که راهی عالی برای کسب تجربه در دنیای واقعی بوده و به شما در شکل دادن مهارت های حرفه ای تان کمک می کند . اگر علاقه مند به تحقیق هستید ، گذراندن دوره های کارشناسی ارشد در سوئد می تواند راهی عالی برای برقراری ارتباط هایی باشد که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری لازم است. سوئد دارای بیشترین تعداد سرانه های چند ملیتی در بین کشور های جهان و همچنین زادگاه بسیاری از شرکتهای معتبر در سراسر جهان - از جمله IKEA ، TetraPak ، Volv،Ericsson ، AstraZeneca و H&M است - واین به معنای دستیابی به نردبان ترقی در این کشور است که واقعاً می تواند شما را به جاهای خوبی برساند. اگر هنوز مشغول تحصیل در اینجا هستید ، می توانید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید ، می توانید درخواست مجوز کار بدهید و از تعادل بین زندگی و‌کار، که سوئد به آن مشهور است، لذت ببرید.

زندگی دوستانه و آرام برای دانشجویان بین المللی

خب، سوئد سرسبز ، خلاق ، دارای برابری اجتماعی و دید باز است. قبل از تصمیم به تحصیل در اینجا باید چه چیز دیگری را بدانید؟

✓همه به زبان انگلیسی صحبت می کنند - سوئد همیشه به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه ی افراد غیر بومیِ مسلط به زبان انگلیسی رتبه بندی می شود. این بدان معنی است که برای تحصیل در اینجا لازم نیست با همه به زبان سوئدی صحبت کنید.

✓حمل و نقل عمومی گسترده است و همیشه کار می کند. شبکه گسترده اتوبوس ها ، قطارها ، متروها ، ترامواها ، قایق ها ، هواپیماها و غیره در سوئد می تواند شما را به هر مکانی که می خواهید ببرد ، دیگر ماشین نیاز نیست.

✓دانشجویان بین المللی می توانند در سوئد کار کنند. گرچه تحصیل اولویت اول شماست ، اما هیچ محدودیت قانونی ای درمورد ساعاتی که دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل کار کنند وجود ندارد. پس از اتمام تحصیلات ، می توانید درخواست تمدید مجوز اقامت بدهید تا به مدت شش ماه به دنبال کار بگردید. (اگر می خواهید کار کنید ، یادگیری زبان سوئدی مهم است - این برای اغلب کارها شرط ضروری است)

 سوئد تمیز و ایمن است و کیفیت زندگی آن بالاست.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: