مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

داشتن مدرک زبان یکی از مهم ترین مدارکی است که برای تحصیل در هر جای دنیا و بدون شک سوئد، به آن احتیاج دارید. سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی، محیطی سرد اما کشوری فوق العاده برای شروع دوباره زندگی و تحصیل است. اگر این کشور انتخاب شما برای تحصیل است و مدرک زبان ندارید، می توانید برای تحصیل در دانشگاه های سوئد اقدام کنید، از دلایل تحصیل در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرصت های شغلی در سوئد
  • تحصیلات با بالاترین کیفیت در سوئد
  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در سوئد
  • امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در سوئد
  • دانشگاه های برتر به همراه بورسیه ی تحصیلی در سوئد 
  • امکان دریافت ویزا همراه به صورت همزمان همراه با اجازه ی کار در سوئد

برای انتخاب برنامه ی تحصیلی مناسب در سوئد باید وبسایت universityadmissions را برای یافتن اطلاعات در مورد بیش از 1000 دوره ی تحصیلی لیسانس و ارشد که در سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شوند، مشاهده کنید. شما همچنین لیستی از دوره ها را می توانید در وبسایت هر دانشگاه نیز بیابید. میتوانید حداکثر 4 دوره ی لیسانس و 8 دوره ی ارشد را در هر دوره درخواست دهید. سوئد یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در میان افراد متاهل است، زیرا در این کشور ویزای همراه مشابه با کانادا و استرالیا به صورت همزمان صادر می شود و دانشجو می تواند همراه با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به سوئد مهاجرت کند.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان 

سوئد محل خوبی برای زندگی و تحصیل است. نظام آموزشی در سوئد به دو صورت ارائه می شود، نظام آموزشی رایگان و نظام آموزشی خصوصی. در این کشور این امکان را در اختیار دانشجویان از کشورهای اروپایی و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار داده می شود که تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند، برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد فرد دانشجو باید به زبان سوئدی مسلط باشد. برای اطمینان از دانش زبان سوئدی، سالانه آزمون هایی در این کشور برگزار می شود. از مهمترین شرایط تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویان بین المللی که تمایل دارند در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، ثبت نام نمایند این است که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. اگر متقاضی تمایل دارد که هرچه سریعتر برای ترم آینده به کشور سوئد مهاجرت تحصیلی داشته باشد و درصورتی که در ایران بماند تا نمره زبانش را به حد قابل قبول برساند، ترم تحصیلی دلخواهش را از دست می دهد، از این روی ما پیشنهاد می کنیم که متقاضی در ابتدا  برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی وارد کشور سوئد شود و پس از کسب نمره قبولی در آزمون زبان می تواند به تحصیل در رشته اصلی مورد نظر خود بپردازد. دوره های زبان انگلیسی در کشور سوئد از 6 ماه تا 1 سال به طول می انجامد و در محیط دانشگاه برگزار می شوند. بدون مدرک زبان صرفا با پذیرش در یک کورس زبان از این کشور نمی توان پذیرش یا ویزا دریافت کرد. مگر با شرایط خاص، که در ادامه ما شرایط متفاوت متقاضیان را برررسی می کنیم. اگر شما می خواهید با بالاترین شانس برای ورود به دانشگاه های سوئد اقدام نمائید بهتر است که:

  • فاصله تحصیلی نداشته باشید. (از آخرین مدرک فارغ التحصیلی تان زمان زیادی نگذشته باشد.)
  • قبل از این اقدام در مورد ویزاهای حوزه شنگن سابقه منفی نداشته باشید.
  • اگر متاهل هستید دارای مدارک مالی مناسبی برای پوشش هزینه های آنها نیز باشید.

در مورد سایر موارد مهاجرتی که در این مقاله نمی گنجد و متناسب با شرایط هر شخصی به صورت مجزا بررسی می شود حتما با یک وکیل مشورت نمائید. برای اخذ پذیرش مهم است که شما از کدامیک از کالج ها یا دانشگاه های سوئد پذیرش بگیرید و همچنین نوع دوره ای که شما نیز در آن پذیرش شده اید بسیار مهم می باشد. اولین نکته این است که شما صرفا برای دوره زبان پذیرش شده اید یا از سوی دانشگاه برای یک مقطع تحصیلی پذیرش شده اید. عموما دانشگاه های سوئد برای پذیرش در مقطع کارشناسی نیاز به آیلتس آکادمیک 6 دارند. شما می توانید در برخی دانشگاه ها یا کالج های سوئد با پذیرش در یک دوره 6 ماهه تا یکساله صرفا پذیرش شوید و به دلیل اینکه یک دانشجوی بین المللی هستید نیز هزینه ای را به این کالج ها پرداخت نمائید و به این دلیل خیلی اخذ پذیرش در این مرحله سخت نباشد.

اما نکته اصلی در این رابطه اخذ ویزاست که در حال حاضر برای خیلی از ایرانیان سخت گردیده است. شما صرفا با پذیرش از یک دوره زبان در سوئد خیلی شانس بالایی برای ویزا ندارید. برای اینکه شانس متقاضیان در این راستا افزایش یابد بهتر است با یک پذیرش از دانشگاه های سوئد و در مقاطع دانشگاهی درخواست ویزا نمایند. یکی از راه حل هایی که دانشجویان زیادی را موفق به دریافت ویزا کرده است، اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های سوئد است. دانشجویان می توانند با ارائه آیلتس کمتر از سطح 6 آکادمیک برای پذیرش از دانشگاه های این کشور درخواست یک دوره 6 تا 12 ماهه را بنا به سطح آیلتس درخواست نمایند و با دو پذیرش هم از کالج زبان و هم دانشگاه برای اخذ ویزا با شانس بالاتر درخواست ویزا نمایند. البته همیشه این راهکار برای هر شخصی با ابزار مهاجرتی متفاوت مناسب نبوده و بهتر است شما برای بالا بردن شانس ویزای خود متناسب با شرایطی که دارید با مشورت یک وکیل اقدامم نمائید.

شرایط تحصیل در مدارس سوئد

چنانچه زیر 18 سال هستید، شرایط تحصیل در مدارس سوئد برای شما فراهم است. تحصیل در سوئد، از مدارس این کشور آغاز می شود. تحصیل در این کشور از سن 6 سالگی تا سن 16 سالگی در کشور سوئد اجباری می باشد. تحصیل در دبستان های سوئد از ماه آگوست شروع می شود و تا پایان ژوئن ادامه دارد. همچنین تعطیلات کریسمس، که از دسامبر تا ژانویه به طول می انجامد، مدارس را به دو ترم تقسیم می کند. از یک سالگی کودکان می توانند در پیش دبستانی ها مشغول به تحصیل شوند. از سال 2015 تعداد مدارس بین المللی در سوئد بیشتر شد و در حال حاضر حدود 107 مدرسه بین المللی که در آنها به زبان انگلیسی به دانش آموزان تدریس می شود، در سوئد وجود دارد. تحصیل در مدارس دولتی سوئد برای اتباع و اشخاص مقیم در کشور سوئد رایگان است ولی برای تحصیل در مدارس بین المللی شخص نمی تواند از تحصیلات رایگان بهره ببرد. برخی از مدارس خوب در کشور سوئد عبارتند از:

  • مدرسه اوسترا ریلز
  • مدرسه ویکتور ریدبرگ
  • مدرسه کولتراما
  • مدرسه گرین هارت




تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

تحصیل در سوئد و ورود دانشجویان به این کشور در مقطع کارشناسی، سالانه متقاضیان زیادی دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی حدودا 4 سال زمان می برد. متقاضیان تحصیل در سوئد باید قبل از هرگونه اقدام دانشگاه های این کشور را بررسی نمایند و برای دانشگاه هایی که مناسب شرایط آنهاست، درخواست پذیرش خود را ارسال کنند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور را دارند باید حتما ایلتس 6 ارائه دهند تا توانایی تحصیل در این کشور را داشته باشند، نکته قابل توجه این است متقاضیان می توانند به زبان سوئدی نیز تحصیل کنند.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در سوئد و ورود به مقطع کارشناسی ارشد در این کشور برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که قصد ورورد به این کشور را دارند می توانند به 2 زبان سوئدی و انگلیسی تحصیل کنند و اما دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند می توانند با ارائه مدرک زبان ایلتس 6.5 از دانشگاه مورد نظر خود، پذیرش بگیرند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال طول می کشد که در انتها دانشجویان با ارائه پایان نامه ای علمی می توانند مدرک خود را دریافت نمایند.

تحصیل دکترا در سوئد

تحصیل دکترا در سوئد معمولا به دو صورت امکان پذیر است. شخص در ابتدا با یافتن استاد راهنما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد اقدام می کند. به این صورت که در گام اول شخص با تهیه رزومه خود با اساتیدی که فعالیت های پژوهشی مربوط به هم دارند، ارتباط برقرار می کند. به همین صورت شخص با مکاتبه با استاد ابتدا استاد راهنما خود را پیدا می کند و سپس درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه ارائه می دهد و همین موضوع شانس دریافت بورسیه دانشجو را بسیار زیاد می کند. در حالت دوم شخص برای جایگاه های ارائه شده دانشگاه برای تحصیل در مقطع دکترا درخواست می دهد و با توجه به رزومه وی، دانشگاه و کمیته تصمیم گیرنده در خصوص پذیرش دانشجو رأی نهایی را صادر می کنند. از نکات مثبت تحصیل دکترا در کشور سوئد، محاسبه زمان اقامت شخص حتی در زمان تحصیل و دریافت حقوق می باشد، زیرا در سوئد و دیگر کشورهای اسکاندیناوی تحصیل در مقطع دکترا شغل محسوب می شود. تحصیل دکترا در سوئد حدوداً 4 سال به طول می انجامد و 240 واحد را شامل می شود. دوره های دکتری در کشور سوئد، اکثرا به زبان انگلیسی برگزار می شوند و شخص جهت پذیرش، نیاز به کار تحقیقاتی قوی ، مدرک زبان حداقل 7.0 و داشتن مدرک آکادمیک فوق لیسانس در رشته مربوطه دارد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد

تحصیل در سوئد مانند برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر تا سال 2010 برای دانشجویان بین المللی رایگان بود ولی از سال 2010 دولت سوئد با تغییر قوانین و حذف تحصیل رایگان برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا این رویه را تغییر داد ولی بورسیه های متنوعی جهت کمک هزینه به دانشجویان بین المللی که شرایط تحصیلی خوب و نمرات عالی دارند در نظر گرفت. بورسیه های تحصیلی در کشور سوئد به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول بورسیه های دولتی سوئد می باشد و بخش دوم بورسیه هایی که خود دانشگاه ارائه می دهد.

  • بورس های تحصیلی دولتی
  • بورس تحصیلی موسسه سوئد برای دوره های بین المللی
  • بورسیه برنامه تحصیلی ویسبی
  • بورس های تحصیلی دانشگاه های سوئد
  • بورسیه های دانشگاه تکنولوژی بلنکینگ
  • بورسیه های دانشگاه بوراس
  • بورسیه های چلمرز
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ




دانشگاه های برتر سوئد 2021

سوئد مقصدی شگفت انگیز برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، می باشد. باید سوال کرد چه چیزی سوئد را به چنین مقصد جذابی تبدیل کرده است؟ در این میان نمی توان گفت، آب و هوا. زیرا که سوئد جز کشور های سرد سیر می باشد. بنابراین می توان گفت سطح کیفی آموزش و دانشگاه های سوئد است که توانسته این چنین در طول سال های گذشته، هزاران دانشجو بین المللی را به خود جذب کند. 5 دانشگاه سوئد جز 200 دانشگاه برتر دنیا در سال 2021 در رتبه بندی Times Higher Education قرار دارند. بنابراین می توان گفت شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم در بهترین دانشگاه های این کشور رقم می خورد.

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانی رتبه در سوئد دانشگاه شهر
36
1

Karolinska Institute

استکهلم
103 2 دانشگاه لاند لاند
111
3 Uppsala University Uppsala
183 4

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5 دانشگاه گوتنبرگ گوتنبرگ

آزمون های زبان سوئدی

برای تعیین سطح زبان سوئدی متقاضی می تواند در دو آزمون که در کشور سوئد برگزار می شود شرکت نماید و سطح زبان سوئدی خود را تعیین نماید. البته برخی به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد هستند که این امر نیز تحصت شرایطی شدنیست.

  • آزمون تیسوس (TISUS): یکی از این آزمون ها، آزمون تیسوس می باشد. این آزمون دو بار در سال تشکیل می شود. این آزمون شامل درک مطلب می باشد و فرد را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئدی زبان آماده می نماید و در بسیاری از سفارت خانه ها و همچنین مدارس سوئدی برگزار می شود.
  • کنگره آزمون ارائه گواهی در زمینه تجارت سوئدی: این آزمون توسط اتاق بازرگانی استکهلم تاسیس شد و می تواند به عنوان اثبات مهارت و دانش زبان سوئدی خود برای شرکت در کسب و کار سوئدی استفاده شود. این آزمون دو بار در سال در استکهلم ارائه می شود.
  • Swedex آزمون سطح زبان سوئدی: این آزمون به طور منظم در سوئد و سایر کشورهای اروپایی برگزار می شود، میزان صلاحیت فرد را برای شرکت در سخنرانی هایی که در سوئد برگزار می شود، تعیین می نماید، مطابق با چهارچوب مشترک اروپا باید موفق به دریافت سطح A2 ، B1 یا B2 باشد. همچنین چندین دانشگاه در سوئد وجود دارند که این امکان را در اختیار فرد قرار می دهند که زبان سوئدی را قبل از ورود به دانشگاه آموزش ببینند، نکته ای که حائز اهمیت است این است که در حال حاضر امکان تحصیل در دانشگاه های رایگان برای اتباع خارج از اتحادیه وجود ندارد و فرد باید در ابتدا اقامت بلند مدت کشور سوئد را به دست بیاورد تا این امکان را در اختیار داشته باشد. 

تحصیل در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی سوئد

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است. البته اجازه ی کار با ویزای دوره ی زبان متفاوت است.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: