مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

برای آنکه واجد شرایط پذیرش در دوره‌های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد شوید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، باید شرایط عمومی و خاصی را برای ورود داشته باشید. برای برآورده کردن شرایط عمومی ورود به مقطع تحصیلات کارشناسی ارشد، باید دارای مدرک لیسانس (معادل با kandidatexamen سوئدی) از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی باشید.

زبان انگلیسی

با شرکت در یک آزمون معتبر بین‌المللی، مانند تافل، آیلتس و غیره، شما باید بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید. تحصیلات متوسطه‌ی قبلی یا تحصیلات دانشگاهی که در برخی کشورها انجام می‌شود، نیز می‌تواند این شرایط را برآورده سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به وب‌سایت دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، مراجعه کنید، چون آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در دوره‌ها و برنامه‌های کارشناسی ارشد، به چه سطحی از زبان نیاز است.

علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا، ممکن است شرایط خاص دیگری نیز برای ورود به دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان، وجود داشته باشد.

جمع‌آوری مدارک مرتبط با صلاحیت تحصیلی خود

بعد از ارسال درخواست الکترونیک خود، مرحله‌ی بعد، ارسال مدارکی برای اثبات صلاحیت خود برای دوره‌های درخواستی‌تان است. برای جمع‌آوری مدارک مرتبط با صلاحیت‌تان، باید اطلاعات تحصیلات قبلی و مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. مدارکی که باید ارسال کنید و چگونگی ارسال آن‌ها، به چندین عامل بستگی دارد:

  • آیا برای مقطع کارشناسی درخواست داده‌اید یا کارشناسی ارشد
  • شرایط خاص دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان
  • شرایط دانشگاه مورد نظرتان
  • در کدام کشور، تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اید

خواندن دستورالعمل‌های گام به گام برای نحوه‌ی ارسال مدارک صلاحیت‌تان، می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مفید باشد.

اگر همه‌ی مدارک مورد نیاز را ارائه ندهید یا اسناد را به ‌روشی اشتباه ارسال کنید، متاسفانه بررسی درخواست شما به ‌تاخیر می‌افتد یا ممکن است درخواست‌تان رد شود.

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد به معنای فرصتی برای زندگی و تحصیل در کشوری است که همواره از تلاش های فکری فردی و جمعی برخوردار می باشد. سوئد محل دریافت جایزه نوبل است و تحقیقات دانشگاهی آن در سطح بین المللی شهرت دارد. دانشگاه های سوئد در انتخاب دوره ها و برنامه های خود مختار هستند و تعداد گسترده ای از دوره های کارشناسی ارشد را نیز در اختیار شما قرار می دهد. سوئد جامعه ای مدرن و پیشرفته است که دارای نگرش لیبرال به انتخاب سبک زندگی فردی است. اگرچه این کشور کم جمعیت می باشد، اما بیش از 10% جمعیت این کشور پیشرفته را مهاجران خارجی تشکیل می دهند. مهم ترین دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور عبارتند از:

  • تحصیل رایگان در سوئد    
  • استانداردهای بالای زندگی در سوئد    
  • اقتصاد نوآورانه در سوئد    
  • کار ضمن تحصیل در سوئد    

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

برنامه های کارشناسی ارشد در سوئد در طی دو سال به دانشجویان رشته های مختلف ارائه می شوند و متقاضیان برای کسب مدرک فوق لیسانس می بایست در کل 60 یا 120 ECTS اعتبار اخذ کنند. دانشجویان در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در سوئد می تواند در فعالیت های پژوهشی، سمینارهای مختلف، کنفرانس ها، فعالیت های آزمایشگاهی و سایر موارد شرکت کنند. این به شما امکان می دهد تا دانش پیشرفته خود را در حوزه خود پرورش دهید و با توجه به علایق خاص خود تبدیل به متخصص شوید. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور سوئد با کسب ویزای لیسانس از یک دانشگاه معتبر در زمینه تحصیلی مرتبط امکان پذیر می باشد.

دانشگاه ها جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی در کشور سوئد اصلی ترین بخش های سیستم آموزش عالی در این کشور پیشرفته می باشد. به طور کلی، دانشگاه های کشور سوئد قادر به ارائه برنامه های تحصیلی دوره دکتری می باشند؛ اما تمام کالج های دانشگاهی کشور سوئد این قابلیت را دارا نیستند. همچنین دانشگاه ها تمایل بیشتری به برگزاری فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را دارند و کالج های دانشگاهی معمولاً به سمت علوم کاربردی سوق می یابند. با این وجود، همیشه تمایز مشخصی بین این دو وجود ندارد و موسسات غالباً این اصطلاحات را به صورت متقابل استفاده می کنند.

ساختار مدارک تحصیلات تکمیلی سوئد با فرایند بولونیا مطابقت دارد. مطابق با سایر کشورهای اروپایی، مدارک کارشناسی ارشد به عنوان دوره های چرخه دوم طبقه بندی می شوند (لیسانس ها “چرخه اول” و دکتری ها “چرخه سوم” هستند). سوئد دارای 35 دانشگاه می باشد و لازم به ذکر است که تقریباً 900 برنامه کارشناسی ارشد زبان انگلیسی برای انتخاب در دانشگاه های کشور سوئد وجود دارد. در صورتی که تسلط کافی بر زبان سوئدی داشته باشید می توانید در دانشگاه های کشور سوئد به زبان سوئدی مشغول به تحصیل شوید.




برترین دانشگاه های سوئد برای کارشناسی ارشد

برای تحصیل در سوئد به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از طریق وب‌سایت پذیرش سوئد، فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و اسناد مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارسال کنید تا بتوانید شرایط ورود به دوره‌ی آموزشی مربوطه را برآورده سازید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار دوره‌‌ی کارشناسی اقدام کنید. برای تکمیل مراحل پذیرش و پی بردن به مهلت ارسال درخواست‌ها، باید با دانشگاه‌ها، مشورت کنید، آخرین مهلت برای ارائه‌ی درخواست خود در دوره‌های کارشناسی در سوئد، ماه ژانویه است و فرایند گزینش، در ماه مارس انجام می‌شود. بنابراین، برای کسانی که تحصیلات دبیرستان خود را به‌پایان می‌رسانند، تا زمان کسب نتایج، ممکن است صندلی‌‌های زیادی اشغال شود- اگرچه در صورت وجود جا، ممکن است جایگاه تحصیلی به شما پیشنهاد شود. اسامی دانشگاه برتر سوئد، براساس رتبه‌بندی Times Higher Education World 2021 را  در جدول زیر مشاهده می کنید

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانیرتبه درسوئددانشگاهشهر
36
1

موسسه‌ی کارولینسکا 

استکهلم
1032دانشگاه لوندلوند
111
3دانشگاه اوپسالااوپسالا
1834

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5

دانشگاه گوتنبرگ

گوتنبرگ
201-2506

Chalmers University of Technology

گوتنبرگ
201-250
6

KTH Royal Institute of Technology

استکهلم
351-4008

دانشگاه اوربور

اوربور
351-400
8

Swedish University of Agricultural Sciences

اوپسالا
351-4008

Umeå University

Umeå
401-500
11

Linköping University

Linköping
801-100012

Karlstad University

Karlstad

ویزای تحصیلی سوئد

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: