مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کارشناسی در سوئد

کارشناسی در سوئد

مراحل زیر روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد توضیح می دهد. تمامی درخواست ها از طریق درگاه درخواست مرکزی سوئد universityadmissions ارزیابی می شوند. لطفا توجه داشته باشید که برای برخی دوره، به ویژه در مورد هنرهای زیبا، روند درخواست و زمان اتمام ممکن است متفاوت باشد. همیشه وبسایت دانشگاه مدنظر خود را برای دستورالعمل های درخواست مخصوص دوره ها چک کنید.

1.    دوره ی خود را مشخص کنید.

اولین گام پیدا کردن دوره ی مناسب کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای شماست. زیر گزینه ی programmes میتوانید تمام دوره ها و برنامه هایی که در سوئد برای دوره های بعد در دسترس هستند را ببینید. همچنین میتوانید دوره ها را به طور مستقیم در وبسایت Universityadmissions پیدا کنید. و البته دانشگاه ها نیز لیستی از برنامه های خود ا مستقیماً روی وبسایت خود خواهند گذاشت، شما میتوانید حداکثر برای 8 دوره ی لیسانس یا 4 دوره ی ارشد برای یک دوره درخواست دهید.

2.    نیازمندی های ورود و آخرین مهلت را چک کنید.

هر دوره نیازمندی های عمومی برای ورود و نیازمندی های اختصاصی هر دوره را خواهند داشت. به محض اینکه در مورد دوره ی مورد نظر خود تصمیم گرفتید، همه ی نیازمندی های موجود را چک کنید تا از صلاحیت خود برای ورود به دوره مطمئن شوید. نیازمندی های ورودی عمومی برای دوره ی لیسانی و ارشد در وبسایت Universityadmissions لیست شده است. نیازمندی های اختصاصی برای هر دوره نیز در صفحه ی مخصوص همان دوره که در همان وبسایت دیده می شود، است. اگر در حال حاضر در حال گذراندن سال آخر دبیرستان هستید، همچنین اطلاعات برای دانش آموزان دبیرستان را در همین وبسایت بخوانید. حتماً آخرین مهلت و تاریخ فرم های تقاضاهای مربوطه را قبل از ترمی که میخواهید شروع به تحصیل کنید بخوانید. معمولاً مهلت آخر درخواست اواسط ژانویه برای ترم پاییز و اواسط آگوست برای ترم بهار خواهد بود. 

3.    در سایت Universityadmissions درخواست دهید.

شما از طریق سایت Universityadmissions که درگاه مرکزی درخواست سوئد است، درخواست می دهید. میتوانید حداکثر برای 8 دوره ی لیسانس و 4 دوره ی ارشد در دانشگاه های مختلف سوئد درخواست بفرستید. درخواست شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • فرم درخواست آنلاین از طریق سایت Universityadmissions. در طول دوره ی درخواست ارزیابی خواهد شد.
  • سند صلاحیت عمومی برای دوره ی کارشناسی یا ارشد.
  • مدرک مهارت در انگلیسی.
  • مدرک دارا بودن نیازمندی های مختص به دوره.
  • اگر شما شهروند اتحادیه ی اروپا، منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، باید هزینه ی 900 کورونی درخواست را همراه با فرم خود ارسال کنید.

وبسایت Universityadmissions را برای جزئیات کامل و چگونگی درخواست و فرستادن فرم خود مشاهده کنید.


4.    منتظر خبر پذیرش خود باشید.

پس از اینکه ضرب الاجل تمام شد، فرم درخواست شما روند انتخاب را توسط دانشگاه مقصد طی خواهد کرد. آن ها معیارهای زیادی را، شامل سن شما، نتایج دوره های قبلی و پروژه هایتان، و هر گونه مدرک دیگری که دانشگاه درخواست ارسال کرده بررسی خواهند کرد. همه ی این معیارها در نتیجه ی درخواست شما اثرگذار خواهد بود. تصمیم بر انتخاب یا رد شما به عهده ی خود دانشگاه یا دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید خواهد بود، نتایج ورودی خود- خبر نتایج انتخابی- را در سایت Universityadmissions در تاریخ مربوطه خواهید دید. اگر شما شهروند اتحادیه ی اروپا، منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، باید اولین قسط شهریه ی خود را (معمولاً شهریه ی اولین ترم) در این زمان پرداخت کنید.

بررسی شرایط تحصیل کارشناسی در سوئد

نزدیک به 100 برنامه بین المللی کارشناسی در سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شود. مدرک لیسانس سوئدی مطالعه عمیق را در حوزه تمرکز شما با مطالعات در موضوعات مکمل ترکیب می کند. مطالعات با نظریه و عمل ترکیب می شوند و از شما انتظار می رود مسئولیت زیادی را از ابتدای برنامه خود به عهده بگیرید. برنامه های لیسانس به طور معمول به سه سال مطالعه تمام وقت، برای کل 180 واحد درسی ECTS نیاز دارند. برای واجد شرایط بودن برای ورود به برنامه لیسانس، باید دبیرستان را با موفقیت گذرانده باشید و برای اثبات توانایی های زبان انگلیسی مدرک زبان آیلتس 6 ارائه دهید. اگر به زبان سوئدی صحبت می کنید، می توانید برای برنامه لیسانس تدریس شده به زبان سوئدی، معروف به برنامه kandidatprogram یا utlildning på grundnivå نیز اقدام کنید.

نحوه درخواست پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در سوئد

در کشور سوئد، درخواست پذیرش برنامه های مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق یک سرویس برنامه مرکزی به نام Universityadmissionions.se انجام می شود. همچنین می توانید مستقیماً از طریق وب سایت های دانشگاه و برنامه های مورد نظر اقدام کنید. مدارک عمومی مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • سوابق تحصیلات عالی متوسطه (ترجمه شده به انگلیسی)
  • سوابق دانشگاهی (ترجمه شده به انگلیسی)
  • اثبات مهارت زبان با ارائه مدارک معتبر

علاوه بر این، بیشتر دانشگاه های سوئدی تمایل دارند که از دانشجویان و متقاضیان بین المللی مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • نمونه نوشته آکادمیک
  • توصیه نامه های اساتید و کارفرمایان

شرایط حضور در دانشگاه های سوئد

گذراندن دوره های آمادگی باعث می شود دانشجویان مقطع کارشناسی قبل از شروع دوره کارشناسی خود یا سایر برنامه های مقطع کارشناسی، یک دوره آموزشی اضافی کسب کنند. شرکت در یک برنامه آماده سازی قبل از MBA، حقوق یا پزشکی و همچنین سایر دوره های پایه یا آماده سازی به متقاضیان امکان می دهد در برنامه مدرک تحصیلی مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.اگر قصد دارید در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور سوئد مشغول به تحصیل کارشناسی در سوئد شوید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب است که در کلاس ها شرکت کنید و سخنرانی ها را بفهمید.

تحصیل در برخی از مدارس به مدرک زبان سوئدی نیاز دارد، در حالی که تحصیل در برخی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی نیاز دارد. دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. این دوره ها همچنین متقاضیان را برای هر یک از آزمون های انگلیسی زبان که دانشگاه ها ارائه می دهند، آماده می کند. در صورت داشتن شرایط زیر، متقاضیان خارجی می توانند در دانشگاه های کشور سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی مشغول به تحصیل شوند:

  • سپری کردن دوره تحصیلی دبیرستان به زبان انگلیسی و یا سوئدی
  • سابقه تحصیل در یک دانشگاه که برنامه های تحصیلی آن به زبان انگلیسی و یا سوئدی ارائه شده
  • داشتن گواهینامه های زبان انگلیسی TOEFL ،IELTS ،Pearson PTE Academic ،C1 Advanced یا C2

دانشگاه های سوئد جهت تحصیل کارشناسی

برای تحصیل در سوئد به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از طریق وب‌سایت پذیرش سوئد، فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و اسناد مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارسال کنید تا بتوانید شرایط ورود به دوره‌ی آموزشی مربوطه را برآورده سازید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار دوره‌‌ی کارشناسی اقدام کنید. برای تکمیل مراحل پذیرش و پی بردن به مهلت ارسال درخواست‌ها، باید با دانشگاه‌ها، مشورت کنید، آخرین مهلت برای ارائه‌ی درخواست خود در دوره‌های کارشناسی در سوئد، ماه ژانویه است و فرایند گزینش، در ماه مارس انجام می‌شود. بنابراین، برای کسانی که تحصیلات دبیرستان خود را به‌پایان می‌رسانند، تا زمان کسب نتایج، ممکن است صندلی‌‌های زیادی اشغال شود- اگرچه در صورت وجود جا، ممکن است جایگاه تحصیلی به شما پیشنهاد شود. اسامی دانشگاه برتر سوئد، براساس رتبه‌بندی Times Higher Education World 2021 را  در جدول زیر مشاهده می کنید

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانی رتبه درسوئد دانشگاه شهر
36
1

موسسه‌ی کارولینسکا 

استکهلم
103 2 دانشگاه لوند لوند
111
3 دانشگاه اوپسالا اوپسالا
183 4

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5

دانشگاه گوتنبرگ

گوتنبرگ
201-250 6

Chalmers University of Technology

گوتنبرگ
201-250
6

KTH Royal Institute of Technology

استکهلم
351-400 8

دانشگاه اوربور

اوربور
351-400
8

Swedish University of Agricultural Sciences

اوپسالا
351-400 8

Umeå University

Umeå
401-500
11

Linköping University

Linköping
801-1000 12

Karlstad University

Karlstad


ویزای تحصیلی سوئد

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: