مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ژنتیک در سوئد

تحصیل ژنتیک در سوئد

با توجه به امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اجازه کار ضمن تحصیل و فرصت کار پس از فارغ التحصیلی، تحصیل رشته ژنتیک در سوئد ایده آل می باشد. تحصیل در این کشور ثروتمند اسکاندیناویایی مزایای بیشماری دارد. این کشور فرصت های هیجان انگیز زیادی برای تحصیل، کار و اوقات فراعت فراهم می سازد. سوئد در حدود 30000 دانشجوی بین المللی دارد و یک محیط چند فرهنگی مهیج برای آن هاست.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در سوئد

سوئد به عنوان یک کشور اسکاندیناویایی فرصت زندگی در شهرهای مترقی و هیجان انگیز و مناظر زیبا را برای دانشجویان فراهم می سازد. این کشور پر از گزینه های چشمگیر آموزش است. تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در سوئد به دانشجویان امکان می دهد خود را در یک کشور خلاق، نوآور و مهیج غرق کنند. دانشگاه های سوئد در مورد اجرای روش های تدریس و برنامه های تحصیلات تکمیلی خود آزادی زیادی دارند. سیستم دانشگاه در این کشور مبتنی بر تحقیق و تدریس است و بسیاری از دانشگاه ها مجاز به اداره خود هستند. سوئد کشوری امن برای تحصیل و زندگی است.

آموزش با کیفیت بالا، دانشگاه های برتر و دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی مختلف، تحصیل رایگان برای دانشجویان اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در تمامی مقاطع، تحصیل رایگان برای کلیه دانشجویان فارغ از کشور مبدا در مقطع دکتری، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان سوئدی، نبود مانع زبانی، کیفیت بالای زندگی، رفاه اجتماعی بالا، تاریخ غنی، کار ضمن تحصیل، فرصت های کاری پس از فارغ التحصیلی، و آزادی بیان از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در سوئد می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در سوئد

در جدول زیر بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاه رتبه در رشته رتبه جهانی
موسسه کارولینسکا
72.3
75.0
دانشگاه اوپسالا
60.0
69.5
دانشگاه لوند
51.4
70.2
دانشگاه اومئو
44.5
57.1
دانشگاه گوتنبرگ
44.1
66.9
دانشگاه استکهلم
38.9
68.4

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

34.2
55.7


دانشگاه های فوق نه تنها از بهترین دانشگاه های سوئد هستند بلکه همواره در رتبه بندیهای بین المللی دانشگاهی رتبه کسب می کنند و جزو دانشگاه های برتر جهان نیز به شمار می آیند. در جدول زیر رتبه این دانشگاه ها در رتبه بندی های QS و اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2022 را ارائه می دهیم:

دانشگاه رتبه بندی QS رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
موسسه کارولینسکا

48
دانشگاه اوپسالا
124 101
دانشگاه لوند
97 99
دانشگاه اومئو
333 322
دانشگاه گوتنبرگ
202 135
دانشگاه استکهلم
181 114
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
- 352

ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه های فوق تنها دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک به علاقه مندان نیستند، بلکه دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه اسکوده نیز در این کشور به ارائه برنامه های رشته ژنتیک به متقاضیان و علاقه مندان می پردازند.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در سوئد 2022

در جدول زیر شش فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در سوئد برای سال 2022 را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه سالانه (یورو) طول دوره نوع برنامه
زیست شناسی مولکولی، ژنتیک مولکولی و زیست فناوری
دانشگاه لوند
13742€
2 سال
تمام وقت
ژنومیک و زیست شناسی سیستم ها
دانشگاه گوتنبرگ
22678€
- تمام وقت
زیست شناسی، اکولوژی جانوری
دانشگاه لوند
13742€
2 سال
تمام وقت
زیست شناسی – زیست شناسی تکاملی
دانشگاه اوپسالا
13868€
2 سال
تمام وقت
زیست فناوری مولکولی
دانشگاه اسکوده
12350€
1 سال
تمام وقت
زیست شناسی مولکولی
دانشگاه گوتنبرگ
11303€
2 سال
تمام وقت

باید خاطر نشان سازیم که در جدول بالا فقط چند فرصت عالی در مقطع کارشناسی ارشد را معرفی کردیم و فرصت های بیش تری در تمامی مقاطع تحصیلی برای این رشته در دانشگاه های سوئد وجود دارد. در بخش بعدی رشته زیست شناسی مولکولی، ژنتیک مولکولی و زیست فناوری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لوند که در جدول بالا مورد اشاره قرار دادیم را معرفی خواهیم کرد.


کارشناسی ارشد رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه لوند سوئد

در این بخش به معرفی رشته “زیست شناسی مولکولی، ژنتیک مولکولی و زیست فناوری” در مقطع کارشناسی در دانشگاه لوند سوئد می پردازیم. این برنامه تحقیقات بنیادی را با کاربردهای آن مرتبط می سازد و ژنتیک، فناوری ژن، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی مولکولی، زیست فناوری و بیوانفورماتیک را ادغام می کند. ویژگی های خاص این برنامه عبارتند از:

  • دروسی در زمینه ژنتیک، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی مولکولی، زیست فناوری و ژنتیک پزشکی
  • دروسی شامل آموزش عملی تکنیک های زیست فناوری مولکولی
  • آموزش فرآیند نوآوری، کارآفرینی و تجاری سازی زیست فناوری

دانش و مهارت هایی که دانشجویان در این برنامه کسب می کنند درهای زیادی را برای اشتغال در بخش های مختلف صنعت، دانشگاه و جامعه باز می کند؛ به عنوان مثال، در زیست فناوری یا صنایع داروسازی یا در سازمان های مربوط به حق ثبت اختراع یا مسائل حقوقی. این برنامه زمینه جامعی برای تحصیل در مقطع PhD فراهم می سازد.

این برنامه دو سال به طول می انجامد و زبان آموزش آن انگلیسی است. همچنین تمام وقت است و زمان تحصیل در آن 30 آگوست 2021 تا 9 ژوئن 2023 می باشد. برای اکثر برنامه های دانشگاه لوند دانشجویان ملزم به داشتن انگلیسی سطح شش (Level 6) هستند (مگر این که در بخش “شرایط ورود” وبگاه دانشگاه موارد دیگری ذکر شده باشد). این سطح معادل نمره 6.5 در آیلتس یا نمره 90 در تافل است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: