مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در سوئد

تحصیل حقوق در سوئد


درباره‌ی سوئد

سوئد در شمال اروپا واقع شده و با فنلاند، نروژ و دریای بالتیک و دریای شمال همسایه است. از فن‌آوری گرفته تا سیاست و تجارت، این کشور اسکاندیناوی، بدلایل گوناگونی از جایزه‌ی نوبل تا شرکت ایکیا، در جهان شناخته شده است. صنایع بزرگ در سوئد شامل چوب، سنگ آهن، ارتباطات، اتومبیل و داروسازی است. سوئد بواسطه‌ی ادبیات، فیلم، مُد و سیستم بهداشت و سلامت در سطح و کلاس جهانی، بسیار شناخته شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که سوئد در زمینه‌ی آموزش عالی نیز بدرخشد. این واقعیت را باید پذیرفت که زبان انگلیسی به‌شکل گسترده‌ای در سوئد صحبت می‌شود و در واقع، زبان پذیرفته شده‌ی آموزش دانشگاهی و همچنین زبان رسمی کار تعدادی از شرکت‌های سوئدی است و سوئد به یک مرکز واقعی تحصیل بین‌المللی برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است و یکی از مقاصد برتر مهاجرت تحصیلی این کشور می باشد.

سیستم حقوقی در سوئد

قوانین سوئد توسط پارلمان این کشور ایجاد می‌شود و توسط تعدادی از آژانس‌های دولتی مسئول برای اجرای قانون یا خدمات اصلاحی، پشتیبانی می‌شود. این کشور هم دارای قانون کیفری و مدنی و هم دارای یک سیستم جامع حقوق اداری است.


مدرک تحصیلی حقوق در سوئد

برای تحصیل در رشته‌ی حقوق در سوئد، فارغ‌التحصیلان باید مدرک لیسانس حقوق (LLB) یا کارشناسی ارشد حقوق (LLM) داشته باشند. LLM معمولاً ماهیتی تکمیلی دارد و آموزش‌های اضافی از حقوق بین‌الملل و مالیات شرکت‌ها تا قوانین دریایی و اروپایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دو دوره در ترکیب با هم، معمولاً یک دوره‌ی 5-4 ساله‌ی تحصیل می‌شود.

تحصیلات عالی حقوق در سوئد

دانشگاه‌های سوئد بدلیل تعهد به تفکر مستقل، تحقیقات و کنترل دقیق کیفیت در سطح جهان شناخته شده است. سوئد همچنین به تعهد خود به استقبال از دانشجویان سراسر جهان نیز معروف است. این ویژگی‌ها این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان رشته‌ی حقوق بین‌الملل و همچنین سایر رشته‌های تحصیلی تبدیل کرده است.

برای تحصیل در رشته‌ی حقوق در سوئد، دانشجویان باید پنج سال کار حقوقی را در یک شرکت حقوقی یا خصوصی به‌پایان برسانند. آن‌ها همچنین باید شخصیت شایسته‌ای از خود نشان دهند و یک آزمون آکادمیک سخت را پشت سر بگذارند. در نهایت، فقط ساکنان خود سوئد علاوه بر کاندیداهایی از سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و همچنین سوئیس، مجاز به وکالت در سوئد هستند.

هزینه‌های تحصیل در دوره‌ی کارشناسی به خود موسسه‌ی تحصیلی بستگی دارد. بورسیه‌‌های زیادی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. دفاتر حقوقی عمومی دیگر در سوئد وجود ندارد. وکلا منحصراً در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. در کل، وکلای سوئد مشاوره‌ی حقوقی ارائه می‌دهند، اما شرکت‌های حقوقی نیز طیفی از وظایف حقوقی را انجام می‌دهند، از جمله حاکمیت شرکتی، تغییر ساختار مالی، املاک و مستغلات، مالیات، سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه‌ی اقتصادی و موارد دیگر.




دانشگاه های برتر برای تحصیل حقوق در سوئد

برای تحصیل در سوئد به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از طریق وب‌سایت پذیرش سوئد، فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و اسناد مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارسال کنید تا بتوانید شرایط ورود به دوره‌ی آموزشی مربوطه را برآورده سازید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار دوره‌‌ی کارشناسی اقدام کنید. برای تکمیل مراحل پذیرش و پی بردن به مهلت ارسال درخواست‌ها، باید با دانشگاه‌ها، مشورت کنید، آخرین مهلت برای ارائه‌ی درخواست خود در دوره‌های کارشناسی در سوئد، ماه ژانویه است و فرایند گزینش، در ماه مارس انجام می‌شود. بنابراین، برای کسانی که تحصیلات دبیرستان خود را به‌پایان می‌رسانند، تا زمان کسب نتایج، ممکن است صندلی‌‌های زیادی اشغال شود- اگرچه در صورت وجود جا، ممکن است جایگاه تحصیلی به شما پیشنهاد شود. 

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانیرتبه درسوئددانشگاهشهر
36
1

موسسه‌ی کارولینسکا 

استکهلم
1032دانشگاه لوندلوند
111
3دانشگاه اوپسالا
اوپسالا
1834

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5

دانشگاه گوتنبرگ

گوتنبرگ
201-2506

Chalmers University of Technology

گوتنبرگ
201-250
6

KTH Royal Institute of Technology

استکهلم
351-4008

دانشگاه اوربور

اوربور
351-400
8

Swedish University of Agricultural Sciences

اوپسالا
351-4008

Umeå University

Umeå
401-500
11

Linköping University

Linköping
801-100012

Karlstad University

Karlstad

هزینه‌های زندگی در سوئد

در زیر، می‌توانید برخی از اعداد مربوط به هزینه‌های زندگی در سوئد را مشاهده کنید. هزینه‌ی واقعی زندگی در سوئد، بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

  • اجاره‌ی یک آپارتمان مشترک: 4369 کرون
  • سهم خدمات آب و برق: 245 کرون
  • اشتراک اینترنتی: 295 کرون
  • حمل و نقل محلی: 800 کرون

انواع ویزا برای مهاجرت به سوئد

  • ویزای اقامت کوتاه- اگر کمتر از سه ماه به سوئد بیایید.
  • ویزای اقامت طولانی‌مدت نوع D (اجازه‌ی اقامت برای تحصیل)- اگر قصد دارید بیش از سه ماه در سوئد بمانید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر است:

  •  پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک




چه‌کسی می‌تواند برای ویزا سوئد اقدام کند؟

شهروندان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/کشورهای اسکاندیناوی می‌توانند بدون اجازه‌ی اقامت و ویزا در سوئد زندگی و تحصیل کنند. در صورت ادامه‌ی تحصیل برای بیش از سه ماه، شهروندان سوئیس باید برای ویزا اقدام کنند. با این حال، آن‌ها می‌توانند بلافاصله پس از ورود به سوئد، تحصیلات خود را آغاز کنند یا قبل از اعلام پذیرش دانشگاه، اقدام به ارائه‌ی درخواست خود کنند.

دانشجویانی که شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستند و می‌خواهند در سوئد تحصیل کنند، نیاز به ویزای دانشجویی یا اجازه‌ی اقامت دارند. اگر قصد دارید کمتر از سه ماه در سوئد اقامت داشته باشید، در صورتی‌که شهروند یکی از کشورهایی نباشید که از گرفتن ویزا در سوئد معاف شده‌اند، به ویزا نیاز خواهید داشت. اگر دوره‌ی تحصیل شما بیش از سه ماه طول بکشد، برای ورود و تحصیل در سوئد، نیاز به اجازه‌ی اقامت دارید. برای واجد شرایط شدن برای دریافت اجازه‌ی اقامت، باید در دوره‌های تحصیلی پذیرفته شده باشید.

در کجا می‌توانید درخواست خود را برای ویزا سوئد ارائه دهید؟

آنلاین/سفارت یا کنسولگری سوئد

پس از اتمام مراحل درخواست ویزا به‌صورت آنلاین، باید برای مصاحبه با سفارت یا کنسولگری سوئد وقت بگیرید تا از شما عکس گرفته شده و انگشت‌نگاری شوید و کارت اجازه‌ی اقامت خود را دریافت کنید.

چگونه درخواست دهیم؟

برای درخواست مجوز اقامت برای تحصیل، باید:

  • اولین قسط شهریه‌ی خود را پرداخت کنید.
  • اسناد پشتیبانی‌تان را آماده کنید. این اسناد شامل کپی پاسپورت و نامه‌ی پذیرش و همچنین اثبات این امر است که می‌توانید در طول مدت تحصیل در سوئد، از پس هزینه‌های مالی خود برآیید. اگر کمتر از یک سال در سوئد اقامت داشته باشید، به بیمه‌ی درمانی جامع نیز نیاز خواهید داشت.
  • درخواست آنلاین را ارسال کنید.
  • هزینه‌ی درخواست را پرداخت کنید.

چه‌زمانی باید اقدام کنیم؟

از آنجایی‌که فرایند درخواست مجوزهای اقامت، طولانی است، باید به‌محض دریافت اعلام پذیرش خود از دانشگاه مورد نظرتان، درخواست اخذ ویزای اقامت خود را ارائه دهید. زمان انتظار برای دریافت اجازه‌ی اقامت برای تحصیل، سه ماه یا بیشتر است. بنابراین، مطمئن شوید که پس از پرداخت اولین قسط شهریه، درخواست خود را در اسرع وقت ارائه می‌دهید. درخواست‌های کاغذی بسیار بیشتر از درخواست‌های آنلاین طول می‌کشد، بنابراین، در صورت امکان، آنلاین درخواست دهید. ویزا و اجازه‌ی اقامت برای دانشجویان خارجی در سوئد، به مدت دوره‌ی تحصیل شما بستگی دارد.

فرصت‌های کاری حقوق در سوئد

  • به‌عنوان یک شهروند اتحادیه‌ی اروپا، شما مجاز به کار در سوئد بدون داشتن اجازه‌ی کار هستید.
  • شهروندان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا به مجوز کار نیاز دارند. کارفرما در سوئد از طرف شما درخواست اجازه‌ی کار می‌دهد.
  • شما مجاز به کار بدون محدودیت ساعتی هستید، اما به شما توصیه می‌شود از درس و تحصیل خود غافل نشوید. شما باید ثابت کنید که در تحصیلات خود پیشرفت کرده‌اید و نتایج علمی رضایت‌بخشی را از خود نشان دهید
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: