مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

اگرچه ایتالیا بیشتر به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که در آن طعم ماکارونی و پیتزا اصیل و معتبر است، اما این کشور همچنین یک مکان خوب و مقرون‌به‌صرفه برای تحصیل دانشجویان خارجی است. جدا از شهرهای دیدنی و فرهنگی بی‌شمار، ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها، یکی از بهترین هزینه‌های زندگی و تحصیل را دارا می‌باشد. ایتالیا یک کشور اروپایی است که در امتداد خط ساحلی مدیترانه واقع شده و چند تا از مقصدهای معروف توریستی همچون واتیکان، فلورانس و ونیز را در خود جای داده است. در این مقاله، چگونگی تحصیل رایگان در ایتالیا را بررسی خواهیم کرد.

 برای تحصیل رایگان در ایتالیا مهارت‌های خود را توسعه دهید

مهارت‌هایی که قبل از سال‌های تحصیل‌تان در دانشگاه به‌عنوان دانش‌آموز در خود ایجاد می‌کنید، در نهایت مشخص می‌کند که چه نوع دانشجویی خواهید شد. توسعه‌ی این مهارت‌ها و فهمیدن اینکه کدام سبک یادگیری بیشتر برای شما مناسب است، در بلندمدت برای‌تان سودمند خواهد بود، خصوصاً وقتی زندگی خود را در دانشگاه خارج از خانه شروع می‌کنید. دانش‌آموزان غالباً روش‌های یادگیری خاص خود را دارا هستند و به همین دلیل هم هست که یادگیری این روش‌ها و ایجاد عادت‌های مطالعه برای خود، پایه و اساس خوبی برای ارائه‌ی درخواست‌تان است. با داشتن مجموعه مهارت‌های قوی، اکثر دانشگاه‌ها خوشحال خواهند شد که شما را در دوره‌های خود پذیرش کنند. دستاوردهایی که در آینده کسب خواهید کرد را تلاش امروزتان مشخص می‌کند. بنابراین، نهایت تلاش خود را انجام دادن، قطعاً شانس تحصیل رایگان‌تان را در ایتالیا افزایش می‌دهد.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا به‌دنبال برقراری ارتباطات باشید

ارتباط با سایر افراد، موسسات یا جوامع، می‌تواند کمک زیادی به تحصیل شما در دانشگاه کند، خصوصاً دانشگاه‌هایی خارج از کشور زادگاه‌تان. ایجاد ارتباط، بخشی از زندگی روزانه و شامل استفاده از مهارت‌های بین‌فردی است که خصوصاً با بالا رفتن از مدارج آموزشی، مهم‌تر نیز می‌شود. داشتن ارتباطات خوب، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از فرصت‌های بیشتری آگاه شوید و همچنین ممکن است توصیه‌های خوبی در اختیار شما قرار بگیرد که در ارائه‌ی درخواست‌تان، به شما کمک کند. بنابراین، ایجاد ارتباط، روش مناسبی برای یافتن دانشگاه‌های بهتر در ایتالیاست.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا با زبان و فرهنگ ایتالیایی آشنا شوید

یادگیری زبان یک کشور خاص و همچنین آگاهی از تفاوت‌های ظریف فرهنگی، می‌تواند به اشکال مختلف به شما کمک کند. اولاً، با یادگیری زبان ایتالیایی، می‌توانید مشخص کنید که آیا قادر به مکالمه‌ی روزانه با شهروندان این کشور هستید یا خیر. دوماً، آگاهی از زبان و فرهنگ به شما نشان می‌دهد آیا به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، می‌توانید در ایتالیا تحصیل کنید یا خیر و در آخر، نگاه شما را نسبت به امکان تحصیل در خارج از کشور باز می‌کند.




 برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های ایتالیا اقدام کنید

بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌هایی هستند که دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی در مورد عواقب مالی آن، از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا دریافت کنند. بورسیه‌های تحصیلی را می‌توان به‌صورت آن‌لاین در وب‌سایت‌ها یا پورتال‌های برخی از دانشگاه‌ها یافت. بسیاری از دانشجویان خارجی با دریافت بورسیه‌های تحصیلی، به‌صورت رایگان در ایتالیا تحصیل می‌کنند و برخی از بورسیه‌‌ها هم کل شهریه، هزینه‌ی مسکن و خدمات دیگر را پوشش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها بورسیه‌ها را به‌صورت کمک هزینه پرداخت می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر از دانشگاه‌ها، بورسیه‌‌ها را با مشارکت نهادهای دیگری مانند بانک‌های خصوصی یا سایر سازمان‌های دولتی ارائه می‌دهند. در ایتالیا، دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه Padua- مطابق آنچه که در وب‌سایت آن‌ها ذکر شده است، بیش از یک بورس تحصیلی ارائه می‌دهند. آن‌ها بورسیه‌‌هایی مانند بورسیه‌‌های تحصیلی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و همچنین بورسیه‌‌های تحصیلی برای پناهندگان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. آن‌ها حتی بورسیه‌‌های تحصیلی ملی و بین‌المللی نیز ارائه می‌دهند، مانند بورسیه‌ی تحصیلی 'روی استعداد خود سرمایه‌گذاری کنید' (Invest Your Talent) که هدف آن، کمک به دانشجویانی است که استعدادهای منحصربه‌فردی دارند و از کشورهای خاص مانند مصر، ترکیه یا ویتنام می‌آیند. سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه میلان بورسیه‌هایی ارائه می‌دهند که فقط مختص دانشجویان خارجی است. دانشجویان در صورت داشتن موقعیت علمی عالی و همچنین در صورت گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه خود، بورسیه دریافت می‌کنند. همچنین بورسیه‌هایی نیز از طرف دولت ایتالیا ارائه می‌شود كه دانشجویان خارجی می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا به‌دنبال دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در ایتالیا باشید

پیدا کردن دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که متناسب با بودجه‌ی شما باشد، یکی از روش‌های کاملاً اثبات‌شده برای تحصیل در ایتالیا به‌عنوان یک دانشجوی خارجی است. دانشگاه‌هایی وجود دارد که هزینه‌های تحصیل آن ممکن است در محدوده‌ی بودجه‌ی شما باشد، در حالیکه دانشگاه‌های دیگری هم هستند که ممکن است بسیار بالاتر از بودجه‌ی شما باشند. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در ایتالیا تحصیل کنید، مهم است که از متوسط هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در ایتالیا آگاه باشید تا بتوانید محتمل بودن چنین کاری را ارزیابی کنید. هزینه‌ی متوسط تحصیل در ایتالیا، حدود 1600 دلار در سال است، در حالیکه متوسط هزینه‌ی زندگی، 550 تا 750 یورو در ماه است. حضور در دانشگاه‌های ارزان‌قیمت ایتالیا، شروع خوبی برای امکان تحصیل رایگان شما در این کشور است.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا به صورت نیمه‌وقت، در ایتالیا کار کنید

برای تحصیل و کار، کشورها گاهاً دانشجویان خارجی را ملزم به دریافت ویزا می‌کنند. برای تحصیل دانشجویان خارجی، دولت ایتالیا آن‌ها را ملزم به دریافت ویزای دانشجویی می‌کند. اگر می‌خواهید هزینه‌ی تحصیلات خود را از طریق یک شغل پاره‌وقت بدست آورید، ایتالیا به دانشجویان خارجی خود اجازه می‌دهد تا برای کوتاه یا بلندمدت، به‌صورت پاره‌وقت کار کنند. گرفتن مشاغل نیمه‌وقت قطعاً می‌تواند هزینه‌های مالی شما را تامین کند تا بتوانید در ایتالیا بهتر تحصیل کنید.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا اقامت‌گاه‌های ارزان‌قیمت انتخاب کنید

انتخاب یک مکان مقرون‌به‌صرفه و ارزان برای اقامت، مستلزم بررسی گزینه‌های موجود در نزدیکی منطقه‌ای است که دانشگاه شما در آن واقع شده است. بعضی از دانشگاه‌ها خوابگاه دارند، در حالیکه برخی دیگر از آن‌ها اصلاً خوابگاهی ندارند. خوابگاه‌ها در مقایسه با آپارتمان‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند، زیرا هزینه‌های اتاق بین ساکنان آن تقسیم می‌شود. در صورت عدم وجود خوابگاه، اشتراک یک آپارتمان با دیگران یا انتخاب آپارتمانی که اجاره‌ی ارزان‌تری داشته باشد، بهترین راه برای پس‌انداز پول برای نیازهای مهم‌تری همچون شهریه است.

بسیاری از دانشجویان خارجی با گرفتن بورسیه از دانشگاه‌های ایتالیا، رفتن به دانشگاه‌های ارزان‌قیمت و یا کار نیمه‌وقت در ایتالیا، رایگان در این کشور تحصیل می‌کنند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: