مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در ایتالیا

تحصیل حقوق در ایتالیا

ایتالیا یک جمهوری پارلمانی در جنوب اروپا و همسایه‌ی اتریش، سوئیس، اسلوونی و فرانسه است و جزایر ساردینیا و سیسیل را به‌عنوان بخشی از قلمرو خود داراست. واتیکان و سان‌مارینو، دولت‌های مستقلی هستند که در ایتالیا واقع شده‌اند. به‌عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ در میان اعضای اتحادیه‌ی اروپا، ایتالیا همچنین یک قدرت منطقه‌ای و میانی بانفوذ و عضو ثابت ناتو، سازمان تجارت جهانی و هر سه اجلاس سالانه‌ی گروه 'G' است. دولت ایتالیا یک پارلمان دو مجلسه است و از دو مجلس تشکیل شده است- مجلس سنا و مجلس نمایندگان. 'Presidente del ConsigliodeiMinistri' (رئیس شورای وزیران یا نخست‌وزیر ایتالیا)، رئیس دولت است و توسط رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دفتر انتخاب می‌شود. سنا و مجلس نمایندگان، نهادهای مستقلی هستند که هرگز با هم دیدار نمی‌کنند، مگر تحت شرایط خاصی که در قانون اساسی ایتالیا شرح داده شده است.

سیستم حقوقی در ایتالیا

دادگاه‌های اداری، کیفری و مدنی، سیستم حقوقی ایتالیا را تشکیل می‌دهند. پرونده‌های کیفری برخلاف دادگاه‌های اداری و مدنی که فقط به وکلا برای تکمیل دادخواست احتیاج دارند، شامل دادگاه، قاضی و هیات‌منصفه است. پس از انجام مراحل قضایی، یک طرف در دادگاه کیفری، در صورت لزوم، می‌تواند به دادگاه عالی ایتالیا اعتراض کند. عدالت دادگاه مدنی توسط 'giudice di pace' (قضاوت صلح)، قضات، دادگاه‌ها، تجدید نظر و دادگاه‌های عالی اعمال می‌شود. حفاظت از منافع فردی و قانونی، عملکرد دادگاه‌های اداری ایتالیاست. پرونده‌هایی که در دادگاه‌های اداری رسیدگی می‌شود، در وهله‌ی اول به منافع عمومی، بودجه‌ی عمومی و مشکلات مربوط به املاک، وصیت‌نامه‌ها یا مسائل شهر/روستا مربوط می‌شود.

وکیل شدن در ایتالیا

از وکلا در ایتالیا به‌عنوان 'avvocati' یاد می‌شود و به انجمن وکلای دادگستری کشور موسوم به 'Consiglio Nazionale Forense' تعلق دارند. از آنجایی‌که حرفه‌ی وکالت در ایتالیا غیرمتمرکز است، وکلا نیز ممکن است عضو کانون وکلای محلی خود باشند. با این حال، Consiglio Nazionale Forense وظیفه‌ی توزیع اقدامات انضباطی برای کلیه‌ی وکلای مدافع در ایتالیا را دارد و با یک قانون رفتاری مشابه برای مشاوران در تمام سرزمین‌های ایتالیا عمل می‌کند. از آنجایی‌که ایتالیا یک کشور عضو اتحادیه‌ی اروپاست، شرایط تحصیل در رشته‌ی حقوق آن، همچون سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپاست. اتمام دوره کارشناسی (LLB) و کارشناسی ارشد (LLM) همراه با حداقل یک سال کارآموزی در یک موسسه‌ی حقوقی یا سایر نهادهای قانون‌مدار، اجباری است. گذراندن آزمون وکالت قبل از اینکه وکلا بتوانند در ایتالیا وکالت کنند، لازم است.




شهریه تحصیل حقوق ایتالیا 

هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌ی حقوق در ایتالیا بسته به منطقه و دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، بسیار متفاوت است.

هزینه‌های زندگی در ایتالیا

در زیر می‌توانید برخی از شاخص‌های اساسی هزینه‌های زندگی در ایتالیا را مشاهده کنید. هزینه‌های واقعی زندگی بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

  • اجاره‌ی یک آپارتمان مشترک: 365 یورو
  • سهم خدمات عمومی: 52 یورو
  • اشتراک اینترنت: 29 یورو

حمل و نقل محلی: 35 یورو

الزامات گرفتن ویزا تحصیلی ایتالیا

  • ویزای نوع C: ویزای کوتاه‌مدت یا ویزای مسافرتی که برای یک یا چند بار ورود و برای مدت زمانی که بیش از 90 روز نشود، معتبر است.
  • ویزای نوع D: ویزای طولانی‌مدت، برای بیش از 90 روز معتبر است.

به چه نوع ویزایی نیاز دارید؟

  • نام ویزا: ویزای نوع C، ویزای نوع D
  • قیمت و ارز: 70 دلار
  • هزینه‌ی ویزای دانشجویی به ایتالیا، معمولاً حدود 50-70 دلار است. این هزینه ممکن است تغییر کند.

چه کسی می‌تواند برای ویزا اقدام کند؟

دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌توانند با داشتن گذرنامه‌ای معتبر یا کارت شناسایی، وارد ایتالیا شوند و تا زمانی‌که بخواهند، می‌توانند بدون ویزا در ایتالیا تحصیل کنند. با این حال، این دانشجویان برای دریافت اجازه‌ی اقامت، باید ظرف 8 روز پس از ورود خود، در Questura (ایستگاه پلیس) ثبت‌نام کنند. دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا، لازم است قبل از ورود به ایتالیا، ویزای دانشجویی خود را دریافت کنند. برای تحصیل به‌مدت بیش از 90 روز، شما باید در 8 روز اول ورود خود به ایتالیا، باید درخواست ارائه‌ی کارت اقامت (permesso di soggiorno) در اداره‌ی پُست محلی کنید. این به‌همراه ویزا به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت زمان تحصیل، در ایتالیا بمانید. در ارتباط با کارت اقامت، هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود. شهروندان برخی از کشورهای غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا، برای اقامت و تحصیل در ایتالیا برای مدت زمان حداکثر 90 روز، نیازی به گرفتن ویزا ندارند.




چگونه درخواست ویزا ایتالیا بدهیم؟

پس از دریافت نامه‌ی پذیرش‌ برای دوره‌ی تحصیلی مورد نظرتان، می‌توانید صلاحیت خود را برای دریافت ویزای دانشجویی در ایتالیا بررسی کرده و سپس مراحل درخواست ویزا را ادامه دهید. شما باید مستندات زیر را ارائه دهید:

  • فُرم درخواست ویزای ورود
  • عکسی در اندازه‌ی گذرنامه که اخیراً گرفته شده است
  • سند سفر که حداقل سه ماه پس از صدور ویزا معتبر باشد
  • ثبت‌نام یا پیش‌ثبت‌نام در یک دوره‌ی دانشگاهی
  • اثبات اقامت در ایتالیا
  • اثبات داشتن حمایت مالی از خود (حداقل 448.07 یورو در ماه برای سال تحصیلی، در مجموع 5824.91 یورو در سال).
  • پوشش کافی بیمه‌ برای درمان پزشکی و بستری شدن در بیمارستان.
  • اثبات در دسترس بودن منابع مالی مورد نیاز برای بازگشت به کشور خود
  • اثبات داشتن دانش کافی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی، با توجه به زبان دوره‌ی آموزشی.
  • اگر دانشجو صغیر باشد، باید رضایت‌نامه‌ی مهاجرت به امضای هر یک از والدین یا در غیاب آن‌ها به امضای سرپرست قانونی آن‌ها رسیده باشد.

چه زمانی باید برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنید

شما باید حداقل سه ماه قبل از ورود برنامه‌ریزی شده‌ی خود به ایتالیا، برای اخذ ویزای دانشجویی‌تان در ایتالیا اقدام کنید. بررسی درخواست ویزا، ممکن است بین 1 تا 3 هفته طول بکشد. شما باید مصاحبه‌ی ویزای خود را حدود چهار تا شش هفته قبل تعیین کنید. طول ویزای دانشجویی شما، به مدت دوره‌ی تحصیلی‌تان بستگی دارد.

فرصت‌های کاری رشته حقوق ایتالیا

اگر اهل اتحادیه‌ی اروپا هستید، بدون نیاز به داشتن اجازه‌ی کار، مجاز به کار در ایتالیا هستید. ساعات کاری شما نباید بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم باشد. فقط در تعطیلات بین ترم، می‌توانید تمام‌وقت کار کنید. دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا، باید درخواست اجازه‌ی کار خود را به دفتر مهاجرت محله‌ی خود ارائه دهند. ابتدا باید یک قرارداد کاری امضا کرده و یک نسخه از آن را به اداره‌ی مهاجرت نشان دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: