مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا 2023

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا 2023

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا تجربه ای است که تا پایان دوره تحصیلی و شغلی با شما خواهد ماند. شما این فرصت را خواهید داشت که در دانشگاه های تاریخی شرکت کنید، از تازه ترین تحقیقات بهره مند شوید و البته از فرصتی برای کشف یکی از زیباترین نقاط اروپا در طول دوره تحصیلی خود لذت ببرید.

فرصت های تحصیلات تکمیلی در ایتالیا 2023

کارشناسی ارشد در ایتالیا به معنای تحصیل در یکی از معتبرترین های آموزش عالی در جهان است. دانشگاه‌ها در ایتالیا قرن‌هاست که وجود داشته‌اند: قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان غرب، دانشگاه بولونیا است. این موسسه قدیمی است که نام خود را به فرآیند بولونیا داده است – روندی که از طریق آن سیستم های آموزش عالی در سراسر اروپا گرد هم آمده اند تا چارچوبی مشترک برای آموزش دانشگاهی ایجاد کنند.

مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه، دانشگاه های دولتی ایتالیا به تلاش های خود برای مقرون به صرفه ساختن شهریه ها، چه برای دانشجویان داخلی و چه برای دانشجویان بین المللی، افتخار می کنند.
  • میراث، ایتالیا مظهر برخی از افتخارآمیزترین سنت ها در آموزش عالی اروپا است. همچنین نیروی محرکه تحولات مدرن در کیفیت و ارزش مدارک دانشگاهی اروپا بوده است.
  • فرصت های تحقیقاتی، سیستم دانشگاهی ایتالیا به عنوان یکی از اعضای کلیدی جامعه دانشگاهی اروپا، پیوندهای محکم با سایر موسسات در سراسر قاره (و فراتر از آن) دارد.
  • موقعیت مکانی، موقعیت ایتالیا به عنوان یک مرکز غذایی، فرهنگی و تفریحی بر هیچکس پوشیده نیست و مکانی عالی برای گسترش افق هایتان به عنوان یک دانشجوی بین المللی است.
عنوان شرح
دانشگاه ها  96
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه بولونیا (1088)
دانش جویان بین المللی 54855
طول دوره دوسال
هزینه های معمول (داخلی / اتحادیه اروپا) 1630 یورو
سال تحصیلی سپتامبر تا جولای


دانشگاه های ایتالیا

مدارک کارشناسی ارشد در ایتالیا از سیستمی به نام فرآیند بولونیا پیروی می کند. هدف این فرآیند ایجاد یک منطقه آموزش عالی مشترک در اروپا است که امکان انتقال آسان تر واحد (موسوم به ECTS) و چارچوب تشخیص صلاحیت در اروپا و فراتر از آن را فراهم می کند. چند نوع موسسات مختلف در ایتالیا وجود دارد که می توانید مدرک کارشناسی ارشد را در آنها بگذرانید. همچنین شایان ذکر است که سایر موسسات 'غیر دانشگاهی' نیز تحصیلات تکمیلی را در ایتالیا ارائه می دهند (به عنوان مثال، دانشکده های طراحی و هنر).


اکثر دانشگاه های ایتالیا دانشگاه های دولتی پژوهش محور هستند. 67 مورد از این موارد وجود دارد، از مؤسسات بسیار بزرگ که میزبان حدود 100000 دانشجو هستند تا مؤسسات تخصصی بسیار کوچکتر با چند هزار دانشجو. دانشگاه های دولتی همگی مستقل هستند و اولویت ها و مدیریت خود را تعیین می کنند. 29 دانشگاه خصوصی در ایتالیا وجود دارد. اگر میخواهید یک دانشگاه خصوصی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که توسط وزارت آموزش ایتالیا تایید شده است. دانشگاه‌های خصوصیکه توسط دولت  به رسمیت شناخته‌شده اند استانداردهای آموزشی مشابهی را ارائه می‌کنند و مدارک تحصیلی آنها هم وزن دانشگاه‌های دولتی است. تفاوت اصلی در نحوه تامین مالی این موسسات است. در نتیجه، هزینه های تحصیلی که آنها دریافت می کنند بیشتر است.

  • دانشگاه‌ دانشجویان بین المللی: این دانشگاه‌ها جهت تحصیل زبان و فرهنگ ایتالیایی توسط دانشجویان خارجی هستند. دو تا از این دانشگاه ها وجود دارد (قدیمی ترین آنها در پروجا، که در سال 1921 تاسیس شد، و دیگری در سینا). مسئولیت دیگر آنها اجرای دو آزمون زبان ایتالیایی (CILT و CELI) است.
  • مدارس عالی: این موسسات دارای وضعیت حقوقی منحصر به فردی هستند که به آنها اجازه می دهد صرفاً در تحصیلات تکمیلی دانشگاه تخصص داشته باشند.
  • دانشگاه‌های فنی: دانشگاه‌های فنی بسیار شبیه دانشگاه‌های دولتی هستند، اما منحصراً در دو زمینه تمرکز دارند: مهندسی و معماری.
  • دانشگاه های آنلاین: این دانشگاه ها دوره های معتبر دولتی را از طریق آموزش الکترونیکی ارائه می دهند.

رتبه بندی دانشگاه های ایتالیا

وضعیت ایتالیا به عنوان قطب اصلی آموزش عالی اروپا با عملکرد آن در سه نظام رتبه بندی اصلی منعکس می شود. چندین موسسه در بین 300 موسسه برتر جهان.

دانشگاه THE 2023 QS 2023 ARWU 2022
دانشگاه بولونیا
161= - 201-300
Scuola Normale Superiore Di Pisa
183= - 501-600
دانشگاه ساپینزا رم
197= 171 101-150
دانشگاه Humanitas 201-250 - 401-500
دانشگاه پادوآ
201-250 - 200-151

سیستم آموزش عالی ایتالیا از تعامل بسیار قوی با موسسات و شرکای اروپایی سود می برد. این بدان معناست که دانشگاه های ایتالیا توافق نامه های مبادله ای و دو مدرکه متعددی با سایر دانشگاه های اروپا دارند. کارشناسی ارشد در ایتالیا می تواند راه را برای سایر موسسات اروپایی با کیفیت بالا باز کند. کارشناسی ارشد در ایتالیا دو سال طول می کشد و پس از اخذ 120 ECTS اعطا می شود. این  دوره شامل دروس اصلی، دروس انتخابی، سمینارها و پایان نامه است (که به تنهایی 30 ECTS را ارائه می دهد). مقطع کارشناسی ارشد به چهار ترم با تعطیلات تابستانی بین سال اول و دوم تقسیم می شود.

بیشتر دوره کارشناسی ارشد شما بر اساس ارائه ها، آموزش، کار گروهی و دوره آموزشی خواهد بود (اگر در رشته علوم یا مهندسی هستید، احتمالاً جلسات عملی نیز خواهید داشت). هدف، دادن دانش بیشتر در مورد رشته خود و همچنین مهارت های فنی، بین فردی و تحقیقاتی است. ترم چهارم به پایان نامه شما اختصاص خواهد یافت که می تواند بر اساس تئوری، موقعیت یا پروژه تحقیقاتی باشد.

تقویم تحصیلی در ایتالیا

سال تحصیلی در ایتالیا از اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر تا جولای شروع می شود. به طور کلی، یک سیستم ترمی توسط دانشگاه ها دنبال می شود. ترم اول در سپتامبر / اکتبر شروع می شود و در ژانویه / فوریه به پایان می رسد. ترم دوم از فوریه شروع می شود و در ماه جولای به پایان می رسد.


هزینه تحصیل ارشد در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزش عالی در ایتالیا خودشان سیستم شهریه شان را تنظیم می کنند و سطوح شهریه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، یک حداقل هزینه قانونی برای ثبت نام و حداکثر سطح برای مشارکت دانشجویان در هزینه ها و خدمات وجود دارد که نمی تواند از 20٪ بودجه دولتی تجاوز کند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به طور متوسط 1630 یورو در سال است. بسته به موسسه ممکن است لازم باشد حدود 30 یورو هزینه درخواست هم بپردازید. دانشجویان بین المللی معمولاً همان هزینه هایی را که دانشجویان داخلی می پردازند پرداخت می کنند.

دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی خواهند بود و ممکن است بین 6000 تا 20000 یورو هزینه دریافت کنند. همچنین ممکن است لازم باشد حدود 100 یورو هزینه درخواست بپردازید و اگر در کنکور سراسری شرکت می کنید، هزینه بیشتری نیز وجود خواهد داشت.

اپلای برای کارشناسی ارشد در ایتالیا

در چارچوب سه دوره ای بولونیا، یک مدرک لیسانس (یا معادل بین المللی) برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در ایتالیا مورد نیاز است. شما همچنین ممکن است مجبور شوید برای پذیرش در دانشگاه دریک  آزمون ورودی شرکت کنید. برای مثال، اگر برای مدرک کارشناسی ارشد در حوزه اقتصاد، مدیریت، امور مالی و مطالعات تجاری درخواست می‌کنید، احتمالاً از شما درخواست GMAT یا GRE می‌شود. اگر می خواهید مقطع کارشناسی ارشد را به زبان ایتالیایی بگذرانید، باید تسلط خوبی به این زبان نشان دهید و دانشگاه ها هم احتمالاً مدرک مهارت ایتالیایی را از شما درخواست خواهند کرد.

توصیه می شود تحقیقات خود برای کارشناسی ارشد در ایتالیا را حداقل 12 ماه قبل از تاریخ شروع پیشنهادی خود آغاز کنید. اسناد مورد نیاز به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • همه ریز نمرات و مدارک تحصیلی (و ترجمه ها، در صورت وجود)؛
  • یک رزومه کامل؛
  • دو تا سه معرفی نامه؛
  • SOP؛
  • گواهی بیمه درمانی، اگر از خارج از اتحادیه اروپا هستید؛
  • ترجمه مدارک؛
  • معادل سازی نمرات در صورت لزوم؛

اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید یک درخواست پیش از ثبت نام برای دوره تحصیلی خود در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: