مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون TIL

آزمون TIL

معرفی آزمون TIL-I ایتالیا

آزمون TIL-I آزمونی است که باید برای تحصیل در دوره های آموزش مهندسی انگلیسی در Politecnico Di Torino، یکی از 2 دانشگاه فنی برتر ایتالیا، شرکت کنید.

آزمون (Test in Laib) یا به اختصار TIL یکی از آزمون‌های ورودی برای ثبت‌نام در رشته‌های معاری و مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین است. در واقع دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌های معماری و مهندسی (مهندسی خودرو، مهندسی کامپیوتر، مهندسی ارتباطات و الکترونیک، مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک) را دارند، می‌بایست برای ورود به این دانشگاه در این آزمون شرکت کنند. محتویات آزمون ممکن است برای هر داوطلب متفاوت باشد. این آزمون شامل دو بخش است که دانش پایه و همچنین آمادگی دانشجویان جهت شرکت در رشته مورد نظر را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. سوالات این آزمون به صورت رندوم توسط کامپیوتر انتخاب می‌شود. محل برگزاری این آزمون در سایت آزمایشگاه دانشگاه تورین و در ساختمان اصلی این دانشگاه است.

برای اطلاعات دقیق، می‌توانید مقاله «بهترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا» را بررسی کنید.


چرا رشته مهندسی را در ایتالیا بخوانیم؟

در ایتالیا امکان تحصیل در رشته مهندسی به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیلات مهندسی در ایتالیا 3 سال به طول می انجامد. به این ترتیب شما این فرصت را دارید که زودتر فارغ التحصیل شوید و زودتر وارد زندگی تجاری شوید. پس از تحصیل، می توانید تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی خود را بدون آزمون در ایتالیا ادامه دهید.

ایتالیا یکی از کشورهای ایده آل برای تحصیل در رشته مهندسی در خارج از کشور است. شهریه های پایین، طیف وسیعی از فرصت های بورسیه تحصیلی و دانشگاه های معتبر جهانی در زمینه مهندسی تنها چند مورد از دلایلی است که ایتالیا را جذاب می کند.

'دیپلم آبی' که پس از فارغ التحصیلی از ایتالیا دریافت می کنید در تمام کشورهای اروپایی معتبر است. به این ترتیب برای کار در ایتالیا یا سایر کشورهای اروپایی با هیچ گونه موانع اداری مواجه نخواهید شد.

دانشگاه های ارائه دهنده تحصیلات مهندسی در ایتالیا جزء 100 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فنی هستند.

شما حق دارید بیش از یک بار در آزمونی که برای تحصیل مهندسی در ایتالیا برگزار می شود شرکت کنید. به این ترتیب می توانید بدون استرس هیچ کنکوری در هر رشته مهندسی تحصیل کنید.

محتوای آزمون TIL-I چیست؟

آزمون TIL-I شامل سوالات ریاضی، درک مطلب، استدلال منطقی و فیزیک است. تعداد سوالات و زمان در نظر گرفته شده برای هر بخش به شرح زیر است:

  • ریاضی: 18 سوال، 40 دقیقه
  • فیزیک: 12 سوال، 26 دقیقه
  • درک مطلب: 6 سوال، 12 دقیقه
  • استدلال منطقی: 6 سوال، 12 دقیقه

این آزمون ویژه ای است که فقط در ایتالیا برگزار می شود. بنابراین، دانشجو باید با منابع، دوره ها و برنامه های مطالعاتی ویژه جهت  آمادگی برای آزمون آماده شود. شما می توانید با ما تماس بگیرید تا جای خود را در بین منابع و دوره های آموزشی ویژه آزمون و دانش آموزانی که در آزمون قبول شده اند، قرار بگیرید.


سرفصل های آزمون TIL-I چیست؟

آزمون TIL-I یک آزمون خاص برای آموزش مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین است. بنابراین، توصیه می‌کنیم در طول فرآیند آماده‌سازی از صلاحیت تحصیلی با منابع مطالعاتی و مقالات ویژه حمایت کنید. علاوه بر این، دریافت پشتیبانی حرفه ای در مورد فرآیند بوروکراسی بسیار مهم است تا بر تحصیل و امتحان خود تمرکز کنید بدون اینکه تحت فشار بوروکراسی پیچیده ایتالیایی قرار بگیرید.

هزینه آزمون TIL-I چقدر است؟

هزینه آزمون 50 یورو می باشد.

مدت زمان آزمون TIL-I چقدر است؟

مدت زمان 90 دقیقه است.

آزمون مهندسی ایتالیا

دانشجویانی که می خواهند در رشته مهندسی در ایتالیا تحصیل کنند باید در آزمون TIL-I برای دوره های دانشگاه پلی تکنیک تورین شرکت کنند. این آزمون امسال به صورت حضوری برگزار می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: