مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه ها نروژ برای دانشجویان بین المللی

بهترین دانشگاه ها نروژ برای دانشجویان بین المللی

پادشاهی نروژ کشوری کوهستانی در شبه‌جزیره‌ی اسکاندیناوی در شمال اروپاست. بیشتر جمعیت این کشور در جنوب ساکن هستند، در حالیکه شمال میزبان سامی‌هاست. دولت نروژ یک صادرکننده‌ی برجسته‌ی نفت و کشوری با درآمد بالاست. علاوه بر این، نروژ یکی از امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. نروژ آداب و رسوم محلی و داستان‌گویی خود را حفظ کرده و سنت ادبی غنی دارد. نروژی‌ها دارای فستیوال‌های سرزنده و رنگارنگ زیادی هستند. در جهان، نروژ به‌واسطه‌ی خطوط ساحلی طولانی و ناهموار، آبدره‌ها، خرس‌های قطبی، شفق‌های شمالی و خورشید نیمه‌شب معروف است. در این مقاله، به بررسی بهترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان خارجی می‌پردازیم.

آیا نروژ برای تحصیل دانشجویان خارجی مناسب است؟

دانشگاه‌های نروژ دارای استاندارد بالا و معتبری در آموزش و تحقیقات هستند. در دانشگاه‌های نروژ، دانشجویان تشویق می‌شوند تا خلاقیت خود را توسعه دهند و نقادانه فکر کنند. چندین دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد و این کشور در کل سطح بالایی در زبان انگلیسی دارد. نروژ به‌دلیل کیفیت آموزش، فرهنگ تساوی‌گرا و محیط‌های زیبا، همواره توانسته رضایت دانشجویان را کسب کند.

دولت نروژ هزینه‌ی اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی این کشور را تامین می‌کند. بنابراین، موسسات دولتی از دانشجویان داخلی و خارجی خود، شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. دانشجویان فقط باید هر ترم هزینه‌ای معادل 590 کرون نروژ را برای سازمان‌های رفاهی دانشجویی پرداخت کنند. دانشگاه‌های خصوصی در نروژ نسبت به سایر کشورها شهریه‌ی نسبتاً پایین‌تری دریافت می‌کنند. این موسسات دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تر و دوره‌های آموزشی پیوسته را ارائه می‌دهند.

هزینه‌های زندگی در نروژ بالاتر از سایر کشورهاست، اما کیفیت زندگی در این کشور تضمین‌شده است. براساس گزارش جهانی شادی، نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. شاخص جهانی صلح نیز بیان می‌دارد که نروژ کشوری آرام و امن است و این برای کشوری که جایزه‌ی صلح نوبل را اعطاء می‌کند، بسیار مناسب است.

آیا دانشجویان خارجی می‌توانند حین تحصیل در نروژ کار کنند؟

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در طول تحصیل خود در نروژ با رعایت چند شرط در مشاغل پاره‌وقت کار کنند. اتباع اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌توانند آزادانه در نروژ زندگی، تحصیل و کار کنند. با این حال، اگر قرار باشد بیش از 3 ماه در نروژ اقامت داشته باشند، باید در پلیس ثبت‌نام کنند.

اتباع غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا باید برای اخذ مجوز تحصیل اقدام کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا 20 ساعت در هفته کار کنند. آن‌ها می‌توانند در تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت کار کنند. نروژی‌ها در تسلط به زبان انگلیسی بسیار خوب هستند. با این حال، اکثر کارفرمایان تسلط خاص به زبان نروژی را ترجیح می‌دهند. پس، بهتر است هر چه زودتر زبان نروژی یاد بگیرید.

آیا دانشجویان خارجی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در نروژ بمانند؟

پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان خارجی می‌توانند به‌مدت 1 سال برای جستجوی کار در نروژ بمانند. قبل از اینکه مجوز فعلی شما منقضی شود، باید به‌عنوان جوینده‌ی کار، برای اخذ مجوز اقامت خود اقدام کنید. شما باید شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی‌تان پیدا کنید و به سطحی از درآمد معمول در شغل خود برسید. اخذ مجوز اقامت دائم، به نوع کار و صلاحیت شما بستگی دارد.


بهترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان خارجی

بهترین دانشگاه های نروژ - دانشگاه اسلو

دانشگاه اسلو، بهترین دانشگاه نروژ برای دانشجویان خارجی است که در پایتخت این کشور واقع شده است. از سال 1947 تا سال 1989 و پس از آن در سال 2020، این دانشگاه میزبان اعطای جایزه‌ی بزرگ صلح نوبل بوده است. دانشگاه اسلو از 8 دانشکده‌ی علوم آموزشی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی و دندانپزشکی تشکیل شده و بیش از 800 دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی دارد و چند دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکترا نیز کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. علاوه بر این، این دانشگاه با بودجه‌ی عمومی اداره می‌گردد و در نتیجه، دانشجویان فقط هزینه‌ی یک ترم را پرداخت می‌کنند و عملاً تحصیل در این دانشگاه هزینه‌ای برای شما ندارد.

دانشگاه اسلو با موسساتی که در حوزه‌ی تحقیقات محیط‌زیستی و استرس ناشی از تروما فعالیت می‌کنند، در ارتباط است و واحدهای تحقیقاتی آن بر روی علوم زیستی، انرژی، مسائل شمال اروپا و ... متمرکز هستند. موزه‌های علمی و تاریخی نیز در این دانشگاه واقع شده است.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه برگن

دانشگاه برگن، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و مورد ذکر شده‌ترین موسسه‌ی آموزشی در نروژ است و هم‌اکنون بر روی تحقیقات دریایی، چالش‌های جهانی و تغییرات اقلیمی و انرژی تمرکز دارد. داوطلبان دکترای این دانشگاه، کارمندان حقوق‌بگیر هستند و به این دلیل، این برنامه‌ی تحصیلی برای دانشجویان خارجی بااستعداد جذاب است. غیر از این سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش تحقیقات، 7 دانشکده‌ی دانشگاه برگن، آموزش سطح بالا را در رشته‌های ریاضیات و علوم طبیعی، پزشکی، دندانپزشکی، هنرهای زیبا و ... ارائه می‌دهند.

این دانشگاه در نروژ دارای بیشترین تعداد دانشجوی مبادله‌ای است و نزدیک به 2000 دانشجوی خارجی دارد و فعالانه در حال جذب تعداد بیشتری است. علاوه بر این، این یک دانشگاه با بودجه‌ی عمومی نیز هست.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه قطب شمال نروژ

دانشگاه ترومسو- دانشگاه قطب شمال نروژ- شمالی‌ترین دانشگاه جهان است که به‌دلیل قرارگیری در قطب شمال، نقش مهمی در علوم و تحقیقات محیطی ایفا می‌کند. تحقیقات بر روی آب و هوا، نور شفق، علم ماهیگیری و تحقیقات بر روی فرهنگ سامی از جمله فعالیت‌های این دانشگاه می‌باشد. علاوه بر این، رشته‌های موضوعی مشترکی همچون علوم بهداشتی، آموزش، حقوق، گردشگری و هنرهای زیبا نیز در این دانشگاه تدریس می‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌هایی که با دانشگاه قطب شمال نروژ همکاری می‌کنند، از تخصص این دانشگاه در مطالعات زیست‌محیطی پشتیبانی می‌کنند. جمعیت دانشجویی و کارکنان خارجی دانشگاه در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و برگزاری دوره‌‌های تحصیلی گوناگون آن‌ها به زبان انگلیسی جذاب است.


بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از بهترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان خارجی است. رشته‌های مهندسی، فن‌آوری و علوم طبیعی در این دانشگاه بسیار شناخته شده است. این دانشگاه همچنین دوره‌‌های تحصیلی را در رشته‌های آموزش معلمان، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، معماری و هنرهای زیبا برگزار می‌کند.

دانشگاه علم و صنعت نروژ با بستن قراردادهای تحقیق و توسعه با شرکت‌های بین‌المللی همچون ABB، شِل، آلکاتل و .....، رتبه‌ی نخست جهان را در داشتن ارتباط با شرکت‌ها دارد. این همکاری‌ها تعالی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را ارتقاء می‌دهد. به‌غیر از ارتباطات قوی با صنایع، دانشگاه علم و صنعت نروژ در ابتکارات دانشگاهی جهان نیز شرکت می‌کند.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه علوم زیستی نروژ

دانشگاه علوم زیستی نروژ، یک دانشگاه دولتی در نروژ است که در رشته‌ها‌ی سلامت انسان و حیوانات، مدیریت منابع و رشته‌های مشابه تخصص دارد. این دانشگاه در سال 1859 به‌عنوان کالج کشاورزی کار خود را آغاز کرد و بعدها به 7 دانشکده گسترش یافت: دانشکده‌ی علوم زیستی، علوم محیط‌زیست، جامعه‌شناسی، شیمی، اقتصاد، دامپزشکی و علم و فن‌آوری.

دانشگاه علوم زیستی نروژ، یک موسسه‌ی برجسته در رشته‌‌ی تحقیقات دامپزشکی است. علوم غذایی، بیوتکنولوژی و توسعه‌ی کسب و کار نیز رشته‌‌های مهم این دانشگاه هستند. با وجود تعداد کم دانشجویان، این دانشگاه با دانشگاه‌های 93 کشور جهان ارتباط دارد.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه جنوب شرقی نروژ

دانشگاه جنوب شرقی نروژ، یکی از برترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان خارجی است که از ادغام سه کالج دانشگاهی تاسیس شده و به همین دلیل هم هست که دوره‌‌های تحصیلی گوناگونی برگزار می‌کند و در مناطق زیادی گسترش یافته است. این دانشگاه دوره‌هایی را در رشته‌‌ی مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، علوم کامپیوتر، تاریخ، تجارت، ریاضیات، علوم طبیعی، مطالعات دریایی و هنر برگزار می‌کند.

این دانشگاه بر تحقیقات کاربردی تمرکز دارد و با صنایع منطقه‌ای همکاری می‌کند. دانشگاه علوم زیستی نروژ، یک دانشگاه کارآفرین است که به نوآوری و توسعه‌ی پایدار جهان کمک می‌کند.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه استاوانگر

دانشگاه استاوانگر، یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در نروژ است که رتبه‌ی سوم را در انتشار تحقیقات به‌ازای هر عضو علمی دارد. این دانشگاه، یکی از اعضای کنسرسیوم اروپایی دانشگاه‌های نوآورانه است که کاتالیزور فرهنگ نوآورانه در موسسات آموزش عالی است. دانشگاه استاوانگر شامل 6 دانشکده همچون دانشکده‌های علوم اجتماعی، هنر و آموزش، و علم و فن‌آوری است. موزه‌ی باستان‌شناسی و چندین مرکز تحقیقات ملی نیز در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه استاوانگر هر ساله میزبان حدود 400 دانشجوی خارجی است و در تلاش برای بهبود استراتژی‌های جهانی خود است. این دانشگاه در پایتخت نفت و انرژی نروژ واقع شده که تعامل فعالانه‌ی دانشجویان را با صنایع و شرکت‌ها موجب می‌شود.

بهترین دانشگاه های نروژ -  دانشگاه آگدر

دانشگاه آگدر، یک دانشگاه جوان در نروژ است، اما دارای سابقه‌ی آموزشی معادل بیش از 190 سال می‌باشد. این دانشگاه در سال 1994 با ادغام 6 کالج منطقه‌ای در Holt، Aust-Agder از جمله یک دانشکده‌ی پرستاری، یک هنرستان موسیقی و یک دانشکده‌ی فنی تاسیس شد. از آن زمان به بعد، دانشگاه آگدر دوره‌های تحصیلی در رشته‌های علوم اجتماعی، تجارت، بهداشت و علوم ورزشی، هنرهای زیبا، علوم انسانی، مهندسی و علوم برگزار می‌کند. یک واحد آموزش بین‌رشته‌ای نیز وجود دارد.

دانشگاه آگدر، یک موسسه‌ی آموزشی جوان و مدرن است و اولویت تحقیقاتی خود را بر روی حوزه‌ی سلامت، مدیریت یکپارچه‌ی اضطراری و تغییرات فرهنگی گذاشته و دارای همکاری‌های بین‌المللی قوی با چندین برنامه‌ی مشترک بین‌المللی به زبان انگلیسی یا آلمانی است.

بهترین دانشگاه های نروژ -  مدرسه‌ی کسب و کار نروژ

مدرسه‌ی کسب و کار نروژ، یکی از بهترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان خارجی و بزرگترین مدرسه‌ی بازرگانی نروژ و دومین مدرسه‌ی بزرگ از این نوع در اروپاست. این مدرسه دارای اعتبارنامه‌های مهمی همچون AMBA و EQUIS است و موسسه‌ی تخصصی تربیت‌‌کننده‌ی استعدادهای اداری و اقتصادی برای نیروی کار در نروژ است. در مدرسه‌ی کسب و کار نروژ، می‌توانید درباره‌ی استراتژی‌های رهبری در کسب‌وکار، چیزهای زیادی یاد بگیرید.

این مدرسه علاوه بر ارائه‌ی دوره‌های کارشناسی به زبان نروژی، BBA و تمام برنامه‌های تحصیلات تکمیلی خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند و با دانشگاه‌های بین‌المللی همچون دانشگاه فودان در شانگهای، دانشگاه فن‌آوری نانیانگ در سنگاپور، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و غیره همکاری‌های آموزشی نزدیکی دارد.

بهترین دانشگاه های نروژ -  مدرسه‌ی اقتصاد نروژ

مدرسه‌ی اقتصاد نروژ، نخستین مدرسه‌ی بازرگانی در نروژ است که از سال 1936 در حوزه‌ی آموزش و پژوهش اقتصاد و مدیریت بازرگانی پیشرو بوده است. این دانشگاه معتبر در بین دانشکده‌های بازرگانی، یکی از انتخاب‌شده‌‌ترین‌هاست و در عین حال، محبوب‌ترین انتخاب اول دانشجویان نیز می‌باشد. مدرسه‌ی اقتصاد نروژ دارای اعتبارنامه‌ی EQUIS و AMBA است و عضو اتحادیه‌ی جهانی آموزش مدیریت می‌باشد. CEMS نهادی با مشارکت 33 موسسه‌ی آکادمیک منتخب در حوزه‌ی کسب و کار است.

مدرسه‌ی اقتصاد نروژ از نزدیک با جامعه‌ی تجار محلی و همچنین با بیش از 170 موسسه‌ی تجاری بین‌المللی همکاری دارد. این موسسه‌ی آموزشی، گسترش جهانی خود را در سال 1984 آغاز کرد و این گسترش تا به امروز ادامه دارد. این دانشگاه با دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه نیویورک و بسیاری از موسسات معتبر همکاری آموزشی دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: