مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پزشکی در نروژ

پزشکی در نروژ

نروژ به دلیل داشتن دانشگاه های دولتی بدون شهریه، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان در این کشور می‌توانند پزشکی - یکی از گران‌ترین دوره مدرک تحصیلی - را با هزینه بسیار کم بگذرانند. طول مدت زمان این دوره نیز کوتاه تر است، زیرا در مقایسه با 8 سال معمول (4 سال کارشناسی + 4 سال تحصیلات تکمیلی) فقط حدود 6 سال طول می کشد. بدون شک این امر از نظر بهداشت و درمان به کشور نروژ برتری داده است. در مقایسه با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (Organisation for Economic Co-operation and Development -OECD)، نروژ دارای سهم نسبت بالایی از پزشکان است - 4.8 نفر از هر 1,000 نفر. اگر به دنبال این هستید که بخشی از این صنعت معتبر باشید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در زمینه تحصیل پزشکی در نروژ در نظر بگیرید:

شرایط ورود به دانشکده های پزشکی نروژ چیست؟

متقاضیان برای تحصیل پزشکی در نروژ به غیر از ارائه مدرک دیپلم دبیرستان (ترجمه شده به انگلیسی یا اسکاندیناوی Scandinavian)، باید دروس دیگری را نیز تکمیل کرده باشند که عبارتند از شیمی 1 و 2، فیزیک 1، و ریاضیات R1/S1 + S2 است. به دلیل تعداد زیاد متقاضیان و محدودیت پذيرش این دوره، به نمره بالا نیز نیاز دارید. در دانشگاه برگن Bergen، یادگیری قبلی و تجربه کاری مناسب برای متقاضیان الزامی است.  از آنجایی که دروس به زبان نروژی تدریس می شود، داشتن مهارت زبان برای دانشجویان خارجی نیز الزامی است. برای مثال برای دانشگاه علم و صنعت نروژ، تسلط به دو زبان انگلیسی و نروژی الزامی است. دانشجویان بین المللی باید درخواست خود را از طریق خدمات پذیرش دانشگاه و کالج ها نروژ Norwegian Universities and Colleges Admission Service (NUCAS) بگذرانند.

زبان تحصیل پزشکی در نروژ

نروژی زبان اصلی آموزش است که در دانشکده های پزشکی استفاده می شود. به این ترتیب، تسلط به زبان نروژی برای همه متقاضیان دانشکده پزشکی الزامی است. این نیاز را می توان با شرکت در هر یک از آزمون های زیر برآورده کرد:

آزمون نروژی 'سطح Vg3' یا آزمون 'نروژی به عنوان زبان دوم'- به مدت 393 ساعت در سطح سال سوم این زبان اجرا می شود. زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی، سطح 3 – یا NOR-0030 Norsk برای دانشجویان بین المللیTrinn III 3 (15 ECTS).  همچنین دوره 1 ساله (60 ECTS) زبان و فرهنگ نروژی برای دانشجویان خارجی که می توان آن را در دانشگاه دریافت کرد. کسب 450 امتیاز در آزمون کتبی زبان نروژی – سطح پیشرفته (تست I Norsk – høyere nivå، skriftlig یا “Bergenstesten”) ، اگرچه نروژی عمدتاً برای تدریس استفاده می شود، اما برخی از دوره ها ممکن است به زبان انگلیسی نیز باشند. به عنوان مثال، در دانشگاه اسلو Oslo، یک ماژول (MED 5600) به زبان انگلیسی تدریس می شود. در دانشگاه ترومسو Tromsø، دانشجویان ترم هفتم را به نام 'ترم بین المللی' می گذرانند که برای انتقال دانشجویان طراحی شده است و تمامی آموزش ها و امتحانات در این دوره به زبان انگلیسی ارائه می شود.

آیا می توانید در نروژ به عنوان یک دانشجوی بین المللی در رشته پزشکی تحصیل کنید؟

با توجه به کشوری که دانشجو در آن مدرک دبیرستان خود را دریافت کرده است شرایط متفاوت است. دانشجویان خارجی که درخواست خود را از طریق NUCAS ارسال می کنند، باید مجوز اقامت دائمی/قابل تجدید نروژ را داشته باشند تا بتوانند در رشته پزشکی در نروژ تحصیل کنند.

برنامه درسی پزشکی در نروژ دارای چه دروسی است؟

تحصیل در رشته پزشکی در نروژ 6 سال تا 6 سال و نیم (با ترم انتخابی) طول می کشد. بعد از گذراندن این دوره شما موفق به دریافت مدرک پزشکی Candidate of Medicine (Cand. Med.) می شوید که معادل مدرک دکترای پزشکی در کشورهای دیگر است. این مدرک پزشکی مهارت های نظری، عملی و رفتاری را برای تبدیل شدن به یک پزشک فراهم می کند. عوامل بیولوژیکی، محیطی، اجتماعی و روانی سلامت انسان و همچنین موضوعات سازمان خدمات سلامت و اقتصاد سلامت را پوشش می دهد.  به عنوان بخشی از فراگیری کامل این دوره، دانشجویان نیاز به انجام خدمات بالینی در مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه و بیمارستان های تخصصی دارند. در حالی که همه دانشکده ها از یک الگو پیروی می کنند، طراحی برنامه درسی در هر دانشگاه متفاوت است.  در دانشگاه ترومسو، 4 سال اول دانشکده پزشکی به درس هایی در مورد ساختار و عملکرد بدن انسان اختصاص داده می شود. از طرف دیگر، سال پنجم تحصیل شامل یک دوره کامل 18 هفته ای در رشته های جسمانی و روانپزشکی است که شامل یک بازدید 8 هفته ای به عنوان پزشک عمومی نیز می شود. در سال گذشته، دانشجویان به دانشگاه شمال نروژ و بیمارستان نوردلند Nordland اعزام شدند.


تحصیل پزشکی در دانشگاه اسلو Oslo

این دانشگاه از یک برنامه درسی منحصر به فرد به نام اسلو 2014 پیروی می کند  که شامل 8 ماژول، بررسی فلسفی Examen Philosophicum، موضوعات انتخابی و یک پایان نامه است. حدود 10 درصد از دانشجویان پزشکی مجاز به دنبال کردن شغل در زمینه تحقیقات هستند. به عنوان مثال، دانشگاه برگن Bergen یک دوره تحقیقاتی پزشکی ارائه می دهد که شامل آموزش تحقیقاتی در سطح بالاتری از Cand. Med. Curriculum است. از آنجایی که این دوره نیاز به پایان نامه دارد، دانشجویان یک سال اضافی جهت تکمیل 7 سال تحصیل در دانشگاه می گذرانند.  ارتباط و کارهای تحقیقاتی 4 تا 5 ساله نیز الزامی است. شرکت کنندگان دوره تحقیقاتی پزشکی می توانند از این مدرک به عنوان نقطه شروع برای ادامه تحصیل مقطع دکترا (Ph.D.) استفاده کنند.

چند دانشکده پزشکی در نروژ وجود دارد؟

4 دانشکده پزشکی در نروژ وجود دارد - دانشگاه اسلو Oslo، دانشگاه برگن Bergen، دانشگاه ترومسو Tromsø و دانشگاه علم و صنعت نروژ Norwegian University of Science and Technology.

تحصیل در دوره پزشکی در نروژ تا چه حد دشوار است؟

بخش دشوار تحصیل در رشته پزشکی در نروژ با ورود به دانشگاه شروع می شود. دانشگاه ها پذیرش و فرصت های محدودی در هر سال دارند. به عنوان مثال در دانشگاه اسلو Oslo سالانه تنها 220 متقاضی پذیرش می شوند. از سوی دیگر، دانشگاه برگن Bergen سالانه حدود 185 دانشجو پذیرش می گیرد. دانشگاه ترومسو Tromsø نیز تنها 116 متقاضی در سال می پذیرد. با وجود این تعداد کم، دولت نروژ در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد دانشجویان است. بر اساس پیشنهاد فعلی، این کشور قصد دارد تعداد پذیرش را تا سال 2027 از 636 به 1076 دانشجو افزایش دهد.  با مقایسه تعداد پذیرش فعلی (636) با میزان فارغ التحصیلی (520)، میزان ترک تحصیل دانشجویان پزشکی حدود 18 درصد است. این میزان در مقایسه با کشورهای دیگر، مانند ایالات متحده (3.3-4.8٪) و بریتانیا (11٪) به طور قابل توجهی بالاتر است.

برای دکتر شدن در نروژ به چه چیزهایی نیاز دارید؟

تمامی دانشجویان فارغ التحصیل Cand. Med.  باید یک و نیم سال کارآموزی (turnustjeneste) را بگذرانند تا پزشک مجاز قانونی در نروژ بشوند. امروزه این دوره به عنوان اولین بخش از مسیر تخصصی این رشته قرار گرفته است. به این ترتیب، یک پزشک فارغ التحصیل Cand. Med.  می تواند به محض دریافت دیپلم مجوز تمرین را نیز کسب کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: