مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ

نروژ با 5 میلیون نفر جمعیت در غرب اسکاندیناوی واقع شده است. پایتخت آن اسلو است. نروژ دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان است. این کشور به دلیل طبیعتی که با تغییرات محیطی و آب و هوایی شکل گرفته است مشهور است. زیبایی چشم انداز، فرهنگ ریشه دار در سنت ها و مردم مهمان نواز، نروژ را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

سیستم آموزش عالی نروژ شامل 44 موسسه است که اکثریت آنها (38) دولتی هستند. این سیستم شامل نه دانشگاه گسترده (همه دولتی)، هشت دانشگاه تخصصی (به عنوان مثال در هنر، موسیقی، ورزش، الهیات) و 27 کالج دانشگاهی با تمرکز بر تحصیل در مقطع کارشناسی است. در راستای فرآیند بولونیا، دانشگاه‌های نروژ سه سطح مدرک ارائه می‌دهند: لیسانس (معمولاً سه سال اضافی)، کارشناسی ارشد (معمولاً دو سال) و دکترا (معمولاً سه سال اضافی).

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت آن است که آیا تحصیل در نروژ امکان پذیر است یا خیر. حقیقت امر آن است که ورود به دانشگاه های این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی بسیار دشوار است چراکه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن ها وجود ندارد و از همین رو است که متقاضیان باید در کشور خود ابتدا یک مدرک زبان نروژی دریافت کنند و پس از آن درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور را ارائه کنند. در مقطع کارشناسی ارشد اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای همگان فراهم شده است.

رتبه بندی دانشگاه های نروژ در سال 2022

با وجود سیستم آموزش عالی نسبتا کوچک، نروژ در لیست های رتبه بندی بین المللی دارای رتبه بسیار بالایی است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، چند مؤسسه نروژی در بین 300 مؤسسه برتر جهان در هر سیستم رتبه بندی اصلی قرار دارند.

5 دانشگاه برتر نروژ در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه اوسلو
119= 102 61
دانشگاه برگن 201-250 194 301-400
UiT The Arctic University of Norway 351-400 440= -
Norwegian University of Science and Technology 401-500 369= 101-150
University of Stavenger 401-500 - -


رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ به عنوان یک رشته دانشگاهی در شاخه علوم پزشکی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از شهروندان این کشور قرار گرفته است. نروژ کشور وسیعی در قاره اروپا نیست و به همین دلیل تعداد دانشگاه های موجود در این کشور نیز محدود است و از آن جا که رشته فارماکولوژی در جهان رشته ای کمتر شناخته شده به حساب می آید، دانشگاه های انگشت شماری در نروژ به ارائه آن می پردازند. بنابراین متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید دقت داشته باشند که اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بسیار سخت و البته رقابتی است.

دانشگاه اسلو تنها دانشگاه کشور نروژ است که دانشجویان امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی را در آن خواهند داشت. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتهب 90 را به خود اختصاص داده است و در رشته فارماکولوژی توانسته است تا در جایگاه 126 جهان قرار گیرد بنابراین باید در نظر داشت که با وجود چنین شرایطی، دریافت پذیرش از دانشگاه اسلو برای شهروندان خارجی بسیار دشوار است و در عمل، متقاضیان با سطح رزومه متوسط قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه اسلو نخواهند بود و بهتر است کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند.

شرایط مناسب کار در نروژ را نمی توان به راحتی انکار کرد اما باید در نظر داشت که شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کمی دشوارتر از بسیاری از کشورهای جهان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: