مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته حقوق در نروژ

رشته حقوق در نروژ

کشور نروژ که غرق در تاریخ وایکینگ‌ ها بوده و محل زیباترین آبدره‌های جهان است، همچنان در فهرست مرفه‌ترین و شادترین کشورهای جهان قرار دارد. کشور نروژ دارای حکومت مشروطه است که از نظر زمینی با کشورهای سوئد، فنلاند، روسیه و دانمارک هم مرز است. همچنین از طریق دریای بارنتس، دریای نروژ و دریای شمال با گرینلند، ایسلند، روسیه، بریتانیا و سوئد مرز دریایی مشترک دارد. نروژ از نظر درآمد سرانه در رتبه چهارم جهان قرار دارد و اخیراً رتبه اول را در شاخص توسعه انسانی کسب کرده است. علاوه بر این، نروژ توسط شاخص دموکراسی به عنوان دموکراتیک ترین کشور جهان معرفی شده است.

حقایق مفید درباره نروژ • شهر اسلو Oslo که در سال 1000 پس از میلاد تأسیس شد و علاوه بر پایتخت نروژ، پایتخت اقتصادی/دولتی نیز است. • نروژ سرشار از ذخایر گاز طبیعی، نفت، غذاهای دریایی، مواد معدنی و ذخایر آب شیرین است که همگی عوامل موثری در افزایش میزان توانایی این کشور جهت ارائه آموزش عالی در کنار یارانه، مراقبت های بهداشتی همگانی، سیستم تامین اجتماعی عالی و نرخ پایین بیکاری است. • اگرچه نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اما روابط نزدیک خود را با اتحادیه اروپا حفظ می کند. نروژ همچنین یکی از اعضای موسس ناتو WTO، شورای اروپا و EEA (منطقه اقتصادی اروپا) است. • نروژ دارای دو زبان رسمی است: نروژی بوکمال Bokmal و نروژی نینورسک Nynorsk . اکثر نروژی ها به زبان بوکمال صحبت می کنند، در حالی که نینورسک توسط اقلیت های فنلاندی و سامی زبان صحبت می شود. •کرون نروژ Krone ( بصورت جمع Kroner) واحد پول این کشور است. شش کرون معادل 1 دلار آمریکا و یک یورو معادل هشت کرون است. نظام حقوقی این کشور به چه صورت است؟ سیستم قضایی نروژ مشابه سیستم قضایی ایالات متحده است. دادگاه های ناحیه کمترین قدرت را دارند و پس از آن دادگاه استیناف و دیوان عالی کشور قرار دارند. سازمان قضایی که ریاست دادگاه های تجدیدنظر و ناحیه را به عهده دارند می توانند یکی از سه نوع موارد زیر باشند: قضات حرفه ای، قاضی عادی یا قاضی مشترک. قضات حرفه ای وکلای واجد شرایطی هستند که از طریق سال ها دفاع یا پیگیری قانونی افراد در دادگاه های نروژ تجربه حقوقی کسب کرده اند. قاضی غیرعادی و مشترک که وکیل نیستند و به سِمت قاضی در دادگاه ناحیه یا دادگاه استیناف منصوب شده اند.

تحصیل در رشته حقوق در نروژ

پس از تحصیل در یک دوره پنج ساله در رشته حقوق در نروژ شما موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد i rettsvitenskap (کارشناس ارشد حقوق) می شوید که این مدرک مهمترین مدرکی است که وکلا در نروژ می توانند کسب کنند. مشابه مدرک کارشناسی ارشد حقوق، اخیرا مدرک i rettsvitenskap جایگزین مدرک قدیمی کاندیدای حقوق شد که در ابتدای سال 1736 ایجاد شده است. کارشناسی ارشد حقوق LLM تنها مدرک مورد نیاز برای واجد شرایط شدن دانشجویان برای کار به عنوان وکیل در نروژ است. با این حال، فارغ التحصیلان یک دوره کارشناسی ارشد حقوق LLM به موقعیت های وکالت تنزل داده نمی شوند. آنها همچنین می توانند فرصت های استخدامی عالی در خدمات پلیس نروژ را پذیرفته و به عنوان قاضی وکیل مدافع یا پست های مختلف در بخش کارمندان دولتی کار کنند. حرفه وکالت در نروژ یک حرفه 'متحد' است زیرا همه افراد شاغل در مشاغل قانونی یک نوع آموزش دریافت کرده اند. در طول سال پنجم دوره کارشناسی ارشد حقوق LLM، دانشجویان باید  پایان نامه ای را تکمیل کرده و در دوره های پیشرفته و انتخابی ثبت نام کنند. علاوه بر این، هر کسی که به جهت دریافت مدرک دانشکده حقوق تحصیل می کند، این فرصت را دارد که مدرک کارشناسی ارشد در جرم شناسی یا جامعه شناسی حقوق را نیز دریافت کند. مدرک پی اچ دی، دکترا و مدرک لیسانس نیز برای دانشجویانی که مایل به انجام تحقیقات حقوقی یا تدریس در یک دانشگاه نروژی هستند در دسترس است. برنامه دانشکده حقوق (Faculty of Law program) پنج ساله منتهی به master i rettsvitenskap (معادل Master of Jurisprudence یا کارشناسی ارشد علم حقوق) مهم ترین مدرکی است که وکلا می توانند در نروژ کسب کنند. این مدرک مشابه Master of Laws یا کارشناسی ارشد حقوق است و اخیرا جایگزین مدرک قدیمی Candidate of Law شده است که در اصل در سال 1736 ایجاد شده بود. LLM تنها مدرک مورد نیاز برای احراز صلاحیت دانشجویان جهت کار به عنوان وکیل در نروژ است.

با این حال، همه فارغ التحصیلان برنامه LLM به سمت وکالت سوق پیدا نمی کنند. آن ها همچنین می توانند شغلی عالی را در خدمات پلیس نروژ قبول کنند، به عنوان قاضی خدمت کنند یا پست های مختلفی را در بخش کارمندان دولت قبول کنند. حرفه وکالت در نروژ یک حرفه متحد است زیرا همه افرادی که در مشاغل حقوقی مشغول به کار می شوند یک نوع آموزش دریافت کرده اند.

در طول سال پنجم برنامه LLM، دانشجویان باید پایان نامه خود را به پایان برسانند و در دوره های پیشرفته و انتخابی ثبت نام کنند. علاوه بر این، هر کسی که برای کسب مدرک دانشکده حقوق تحصیل می کند همچنین فرصت این را دارد که مدرک کارشناسی ارشد در رشته جرم شناسی یا جامعه شناسی حقوق کسب کند. برنامه ها و مدارکPhD ، دکترا و licentiate (مدرکی که تحت PhD قرار دارد و توسط دانشگاه هایی در برخی کشورها ارائه می شود) نیز برای دانشجویانی که مایل به انجام تحقیقات حقوقی یا تدریس در دانشگاه های نروژ هستند در دسترس است.

دانشگاه های نروژی ارائه دهنده رشته حقوق

دانشگاه اسلو Oslo،  ترومسو Tromso و برگن Bergen دوره های Det juridiske fakultet را ارائه می دهند. دانشگاه ترومسو در نظام اروپایی انتقال واحد شرکت کرده است و به دانشجویان اجازه می دهد هر واحدی که در این دانشگاه کسب می کنند به دانشگاه های محلی خود منتقل کنند.


هزینه زندگی و شهریه تحصیل در رشته حقوق در نروژ

 دانشجویان بین المللی و نروژی هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. دولت نروژ آموزش عالی را برای موفقیت مستمر نروژ حیاتی می داند و 98 درصد از تمام مؤسسات آموزش عالی را به صورت عمومی تأمین مالی می کند و فقط کالج های خصوصی در نروژ شهریه دریافت می کنند. با این حال، هر دانشجو در هر ترم قبل از شرکت در امتحانات نهایی باید مبلغ 400 تا 600 NOK کرون بپردازد . این هزینه همچنین به آنها امکان عضویت در اتحادیه های دانشجویی را می دهد که دارای مزایایی مانند خدمات بهداشتی، استفاده از امکانات ورزشی، مشاوره و کمک به مسکن دارد.

اگرچه هزینه زندگی در نروژ در ماه می تواند بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم یکی از بهترین ها برای یک کشور اسکاندیناوی است. و به عنوان یک پاداش، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی نروژ بسیار بالا است. دانشجویان برای زندگی در نروژ به طور متوسط به 800€ تا 1400€ (یورو) در ماه نیاز دارند. هزینه ها در شهرهای بزرگ می تواند بسیار بیش تر باشد. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف نروژ می تواند به این صورت باشد: در شهر اسلو، پایتخت نروژ، 1200€ تا 2000€ (یورو)، در شهر برگن 1100€ تا 1800€ (یورو) و در شهرهای ترومسو و تروندهایم 1000€ تا 1600€ (یورو). متوسط هزینه ماهیانه زندگی در سایر شهرهای کوچک تر نروژ معمولا 800€ تا 1000€ (یورو) می باشد.

در نروژ، اکثر دانشگاه های دولتی شهریه نمی گیرند. این امر برای دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا، و برای دانشجویان همه کشورها معتبر است، صرف نظر از این که آن ها عضو کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا هستند یا خیر. فقط هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود، که بین 30€ تا 60€ (یورو) در ترم است. اما دانشگاه های خصوصی شهریه می گیرند. شهریه آن ها به این شرح است:

  • برنامه های کارشناسی: 7000€ تا 9000€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد: 9000€ تا 19000€ (یورو) در سال

هزینه زندگی در نروژ

در زیر می توانید برخی از شاخص های اساسی هزینه زندگی در نروژ را مشاهده کنید. هزینه واقعی زندگی بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود.

  • اجاره یک آپارتمان مشترک: 5,498 کرون NOK 
  • سهم آب و برق: 567 کرون NOK
  •  اینترنت: 505 کرون NOK
  • حمل و نقل محلی: 760 کرون NOK
  • غذای بیرون یا فست فود: 120 کرون NOK
  • بلیت سینما: 130 کرون  NOK
  • یک لیوان آبجو محلی: 90 کرون  NOK
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: