مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی

تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی

کشور نروژ یکی از کشورهای برتر دنیا برای زندگی است که امکان تحصیل رایگان را نیز برای همۀ دانشجویان دانشگاه‌هایش فراهم کرده است. علاوه‌بر تحصیل رایگان، مزیت دیگر برای علاقه‌مندان به تحصیل در نروژ این است که برخی از دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. در این مقاله، پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی را نام می‌بریم.

5 دانشگاه برتر نروژ در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه اوسلو
119= 102 61
دانشگاه برگن 201-250 194 301-400
UiT The Arctic University of Norway 351-400 440= -
Norwegian University of Science and Technology 401-500 369= 101-150
University of Stavenger 401-500 - -

دانشگاه علوم زیستی نروژ

دانشگاه علوم زیستی نروژ یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی است که در سال 1859 تأسیس شد و امروزه، بیش از پنج‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های دانشگاه علوم زیستی نروژ از‌این‌قرارند: دانشکدۀ مدیریت منابع طبیعی و علوم محیط‌ زیستی، دانشکدۀ علوم پایه و فناوری، دانشکدۀ علوم زیستی، مدرسۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ شیمی و زیست‌فناوری و علوم غذایی و کالج دام‌پزشکی. ازجمله رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارت‌اند از: فناوری تولید غذا، علوم ژنوم، مطالعات محیطی بین‌المللی، مطالعات توسعۀ جهانی، علوم گیاهی، ژنتیک و تولیدمثل حیوانات، علوم دامی، اقتصاد کاربردی و پایدار، علوم داده، تولید غذاهای دریایی و بوم‌شناسی.

دانشگاه اسلو

دانشگاه اسلو از سال 1811 کارش را شروع کرد و هم‌اکنون، میزبان بیش از سی‌هزار نفر دانشجو در هشت دانشکده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی است و دانشکده‌های آن عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ ریاضی و علوم طبیعی، دانشکدۀ دندان‌پزشکی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ آموزش. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یادشده بدین‌شرح‌اند: نجوم، علوم زیستی، شیمی، علوم محاسباتی، علم داده، اقتصاد، مهندسی برق، سرمایه‌گذاری و مدیریت خلاقیت، زبان‌های اروپایی، مدیریت و اقتصاد سلامت، مکانیک سیالات، مطالعات جنسیتی، علوم زمین، آموزش، جغرافیای انسانی، زبان‌شناسی، حقوق دریایی، علوم مواد، ریاضی، مطالعات رسانه، موسیقی و فناوری و ارتباطات، موسیقی‌شناسی، فلسفه، فیزیک، روان‌شناسی، حقوق دولتی بین‌الملل، سیستم انرژی تجدیدپذیر،‌ انسان‌شناسی اجتماعی و آمار.


دانشگاه برگن

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی دانشگاه برگن است. این دانشگاه در سال 1946 براساس چندین مؤسسۀ علمی قرن‌هجدهمی بنیان نهاد شد و درحال‌حاضر، نزدیک به هجده‌هزار نفر دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که از این تعداد بیش از دوهزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. دانشگاه برگن هفت دانشکده دارد: دانشکدۀ هنرهای زیبا و موسیقی و طراحی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ ریاضیات و علوم طبیعی، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ روان‌شناسی و دانشکدۀ علوم اجتماعی. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارت‌اند از: فرهنگ دیجیتال، فرانسوی، آلمانی، زبان‌شناسی، فلسفه، زبان اسپانیایی و مطالعات آمریکای‌لاتین، علوم زیست‌پزشکی، بهداشت جهانی، جغرافیای توسعۀ پایدار، توسعۀ جهانی، جغرافیایی طبیعی، مدیریت دولتی، طراحی، هنرهای زیبا، نوازندگی و آهنگ‌سازی.

دانشگاه علم‌و‌صنعت نروژ

دانشگاه علم‌و‌صنعت نروژ، بزرگ‌ترین دانشگاه این کشور، سال 1760 تأسیس شد و امروزه‌، بیش از چهل‌هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. در این دانشگاه، که یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی است، هشت دانشکد‌ه به‌چشم می‌خورد: دانشکدۀ طراحی و معماری، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ فناوری اطلاعات و مهندسی برق، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ پزشکی و علوم بهداشت، دانشکدۀ علوم طبیعی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و علوم آموزشی و دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت. برخی از رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه علم‌و‌صنعت نروژ از‌این‌قرارند: بهداشت، هنر و علوم انسانی، علوم زیستی، روان‌شناسی، علوم کامپیوتری، آموزش، علوم اجتماعی، مهندسی و فناوری و تربیت‌بدنی.

دانشگاه ترومسو

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی دانشگاه ترومسوست. این دانشگاه در سال 1972 بنیان نهاده شد و در‌حال‌حاضر، از بیش از شانزده‌هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند. دانشکده‌های دانشگاه ترومسو عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم اجتماعی و آموزش، دانشکدۀ علوم زیستی و شیلات و اقتصاد، دانشکدۀ علوم بهداشتی، دانشکدۀ فناوری و علوم پایه، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم انسانی و ‌دانشکدۀ هنرهای زیبا. دانشگاه ترومسو رشته‌های تحصیلی متعددی ارائه می‌کند؛ ازجمله علوم رایانه‌ای، علوم اجتماعی،‌ علوم تربیت‌بدنی، روان‌شناسی، ‌آموزش، حقوق، مهندسی و فناوری، اقتصاد و کسب‌وکار، هنر و علوم انسانی و علوم زیستی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: