مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در نروژ

رشته های تحصیلی در نروژ

رایج‌ترین گزینه‌ی برای اسکان دانشجویان در نروژ، خوابگاه‌های دانشگاهی است و این نوع از اسکان معمولاً توسط خود موسسات آموزشی تعیین می‌شود و دارای هزینه‌ها و گزینه‌های گوناگونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکان دانشگاهی، لطفاً با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. دو نوع دیگر مسکن دانشجویی از این قرار است: کرایه‌‌ی شخصی یک آپارتمان یا کرایه‌‌ی یک اتاق در یک مجتمع آپارتمانی یا اسکان مشترک با دیگران در خانه. در گزینه‌ی اسکان مشترک خانه با دیگران، حمام و آشپزخانه مشترک است، اما دانشجو برای خود اتاقی جداگانه دارد. بسیاری از دانشجویان نه‌فقط بواسطه‌ی قیمت، بلکه برای عوامل آموزشی همچون دوره‌های مشابه تحصیلی و انگیزه برای تحصیل با دیگر دانشجویان، گزینه‌ی اشتراک خانه را برای اسکان خود انتخاب می‌کنند.

در سال های اخیر، هزینه های اقتصادی برای دانشجویان در اولویت قرار گرفته و سایر شاخصه های دانشگاه های معتبر اروپایی در مراتب بعدی قرار می گیرند. کشور نروژ با در نظر گرفتن شرایط تحصیل رایگان برای متقاضیان خارجی در دانشگاه های دولتی خود، توانسته است توجه بسیاری از علاقه مندان رشته های تحصیلی گوناگون را به خود جلب کند. امکان تحصیل در دانشگاه های نروژ به زبان های انگلیسی و نروژ فراهم بوده و تمامی کورس های ارائه شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شوند. رشته هایی چون مدیریت ارتباطات و تجارت در نروژ دارای طرفداران بسیاری بوده و ما در ادامه قصد داریم به بررسی متداول ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان نروژ بپردازیم:

متداول ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان نروژ
نام رشته

مهندسی بازرگانی

مدیریت ارتباطات

علوم سیاسی

تکنولوژی صنعتی

مدیریت مالی

رشته های تحصیلی نروژ و شرایط پذیرش در آن ها

مهم ترین مدرک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های نروژ، دیپلم 12 ساله می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان تحصیل در علوم پزشکی و سایر شاخه های تجربی در کشور نروژ قادر به ارائه دیپلم دبیرستان ریاضی بوده و عکس این موضوع نیز صادق می باشد. تحصیل مقطع کارشناسی نروژ در عموم رشته ها 3 سال زمان برده و مدرک زبان لازم جهت پذیرفته شدن در دانشگاه های بین المللی آیلتس 5 می باشد. در صورتیکه دانش زبان افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می بایست در ابتدایی ترین حالت آیلتس 6 باشد. شایان ذکر است که دانشجویان ضعیف در این موضوع، قادر خواهند بود در دوره های 6 ماهه یادگیری زبان نروژی که از سوی دولت این کشور ارائه می شود شرکت نمایند.

اگرچه تحصیل در بسیاری از رشته های کشور نروژ برای علاقه مندان خارجی رایگان می باشد، افراد جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور و همچنین رشته های خاص چون بعضی شاخه های هنر، ملزم به پرداخت حدود 900NOK (کرون نروژ) شهریه به صورت سالیانه می باشند. دانشجویان رشته های گوناگون قادر خواهند بود از خدمات و امکاناتی چون تخفیف های موجود در رستوران های سطح شهرهای بزرگ و اصلی چون اسلو و تروندهایم، امکان استفاده رایگان از کتابخانه ها و انواع خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند گردند. اقامت در نروژ برای محصلین تا مدت 3 ماه مجاز بوده و پس از آن افراد ملزم به اخذ ویزای تحصیلی می باشند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی نروژ برای رشته های گوناگون می پردازیم:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش و ذکر نام رشته تحصیلی
  • ارائه سندی دال بر سلامت دانشجو و عدم وجود سوء پیشینه در سوابق تحصیلی
  • گذرنامه معتبر همراه با عکس
  • فیش پرداخت هزینه های درخواست




رشته های تحصیلی در نروژ و دانشگاه های برتر آن

دانشگاه های کشور نروژ دارای به روزترین امکانات آموزشی بوده و آموزش در این دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی نروژ در بالاترین سطح کیفی ارائه می شود. اغلب دانشگاه های معتبر نروژ در شهرهای برگن و اسلو قرار دارند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشترین آمار حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه های نروژ، مربوط به Norwegian University of Life Sciences بوده و سایر دانشگاه ها در درجات بعدی قرار می گیرند.

مزیت های تحصیل در نروژ

با وجود اینکه تحصیل در تمامی دانشگاه های عمومی نروژ برای شهروندان این کشور و همچنین متقاضیان بین المللی رایگان می باشد و دانشجویان مبلغی را از این جهت پرداخت نخواهند کرد، این افراد می توانند با مهیا بودن امکان کار در نروژ برای دانشجویان به پس انداز بپردازند. دانشجویان در رشته های مختلف مجاز به 20 ساعت کار در هفته می باشند. از دیگر مزیت های تحصیل انواع رشته های در نروژ می توان به نبود قانونی منوط به ارائه رزومه علمی جهت اخذ پذیرش می باشد. در مجموع می توان رشته های تحصیلی گوناگون در نروژ را با توجه به شرایط مساعد این کشور در جنبه های مختلف، با بررسی دقیق انتخاب نموده و به این کشور مرفه مهاجرت نمود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: