مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های معماری در نروژ

دانشگاه های معماری در نروژ

رشتۀ معماری با ترکیب هنر و علم، در فرایند برنامه‌ریزی و طراحی و ساخت سازه‌ها و ساختمان‌های بزرگ، عملکرد و دوام و زیبایی را از طریق مواد مختلف و فناوری و عناصر طراحی استفاده می‌کند. زمانی‌که ساختمان جدیدی طراحی و ساخته می‌شود، معمار نقش بسیار مهمی در فرایند طراحی تا اجرا ایفا می‌کند. باتوجه‌به اینکه جمعیت جهان در بیشترین میزان خود قرار دارد، معماری و صنعت ساختمان‌سازی از الزام‌های محیطی امروزی باید استفاده کند. تحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های معماری در نروژ به دانشجویان کمک می‌کند تا از دانش‌شان در زمینه‌های مختلف طراحی و برنامه‌ریزی و ساخت انواع سازه‌های مسکونی و تجاری استفاده کنند. واحدهای ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های معماری در نروژ معماری پایدار، علم مواد، طراحی پیشرفته و طراحی شهری را شامل می‌شود.

دانشگاه های دولتی نروژ از دانشجویان شهریه اخذ نمی کنند و در این خصوص عواملی مثل تابعیت دانشجویان، رشته انتخابی یا مقطع تحصیلی آن ها تاثیری ندارد. این در حالی است که رشته معماری جز رشته های گران برخی کشورها از جمله انگلیس، دانمارک، آمریکا و غیره به حساب می آید. همچنین برخی از کشورهای اروپایی از جمله سوئد و فنلاند اگرچه تحصیلات رایگان دارند؛ اما فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا چرا که از دانشجویان بین المللی شهریه اخذ می نمایند. البته باید توجه داشت کسانی که می خواهند کارشناسی معماری را در دانشگاه های دولتی نروژ بخوانند باید الزاما مدرک زبان نروژی داشته باشند و تحصیل به زبان انگلیسی فقط در مقاطع بالاتر ممکن است. این در حالی است که دانشگاه های خصوصی نروژ که شهریه اخذ می کنند امکان تحصیل معماری در مقطع کارشناسی را هم به زبان انگلیسی دارند.

تحصیل کارشناسی معماری در دانشگاه‌های نروژ

تحصیل مقطع کارشناسی معماری در دانشگاه‌های نروژ سه تا چهار سال زمان می‌برد و دانشجویان با وظیفۀ اصلی رشتۀ معماری، یعنی توسعه و طراحی فنی پروژه‌های عمرانی آشنا می‌شوند. دانشگاه‌های معماری در نروژ به دانشجویان می‌آموزند که چگونه فعالیت‌های مربوط به برنامه‌ریزی شهری و معماری ساختمان‌های عمومی و صنعتی و مرمت آثار تاریخی را مدیریت کنند. شهریۀ سالانۀ تحصیل در دانشگاه‌های معماری نروژ 981یورو برآورد شده است که بسته به دانشگاه‌ها متغیر خواهد بود. گفتنی است زبان تدریس رشتۀ معماری در دانشگاه‌های نروژ انگلیسی و نروژی است. در مقطع کارشناسی، دانشگاه‌های یوویک و علم و فناوری در شهر تروندهایم، مدرسۀ معماری و دانشگاه هیسکلن کریستیانیا در شهر اسلو و دانشگاه آدگر در شهر کریستیانساند رشتۀ معماری را ارائه می‌دهند.


تحصیل کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه‌های نروژ

تحصیل کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه‌های نروژ یک تا دو سال به‌طول می‌انجامد و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان به‌طور متوسط 1،984یورو در سال شهریه می‌پردازند. فارغ‌التحصیلان معماری در نروژ باتوجه‌به رتبۀ هفتم این کشور در میان کشورهای برتر دنیا از تظر اقتصاد و جایگاه چهارم آن در بین کشورهای جهان از نظر آموزش فرصت‌های شغلی فراوانی می‌توانند به‌دست آورند. گفتنی است دانشجویان ماهانه حداقل 198یورو برای تحصیل و 817 یورو برای اجارۀ آپارتمان و 432یورو برای خوراک باید پرداخت کنند. دانشگاه‌های یوویک و علم و فناوری در شهر تروندهایم و مدرسۀ معماری اسلو و مدرسۀ معماری برگن دانشگاه‌های نروژی ارائه‌دهندۀ رشتۀ معماری در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

درآمد معماران در نروژ

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معماری در نروژ سالانه بین 273هزار کرون تا 1،090،000کرون درآمد دارند. طبق بررسی‌های وبگاه SalaryExplore درآمد 50درصد معماران شاغل در نروژ حدود 614هزار کرون در سال است. حقوق و مزایای معماران در نروژ باتوجه‌به سابقۀ کاری‌شان متفاوت است. برای مثال، داشتن دو تا پنج‌ سال سابقه باعث افزایش 32درصدی درآمد سالانۀ معماران درمقایسه‌با شروع کارشان می‌شود. به‌همین‌ترتیب، درآمد معمارانی با سابقۀ کار بیش از پنج سال حدود36درصد بیشتر است. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های معماری در نروژ در دو سال ابتدایی فعالیت‌شان، 255 تا 765هزار کرون می‌توانند درآمد کسب کنند که مبلغ مناسبی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معماری به‌حساب می‌آید. گفتنی است درآمد مردان شاغل در حوزۀ معماری درمقایسه‌با زنان چهار درصد بیشتر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: