مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه NIH نروژ

دانشگاه NIH نروژ

تکمیل تحصیلات دوره‌ی متوسطه در سطح پیشرفته که معادل قبولی در امتحان پایان دبیرستان در نروژ است، شرط اولیه‌ی عمومی برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاهی در نروژ است که توسط آژانس تضمین کیفیت آموزشی نروژ (NOKUT) تعیین می‌شود. برای دانشجویان برخی کشورها، داشتن حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه ضروری است. برخی از برنامه‌های تحصیلی دارای شرایط پذیرش ویژه‌ای هستند که معمولاً مربوط به رشته‌های تخصصی یا رشته‌های تحصیلی دبیرستان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرایط، با موسسه‌‌ی آموزشی مورد نظر خود تماس بگیرید. متقاضیان دوره‌‌های کارشناسی ارشد معمولاً باید دارای مدرک کارشناسی/لیسانس یا معادل آن باشند. این مقطع آموزشی دارای دوره‌هایی معادل حداقل یک و نیم سال تحصیل تمام‌وقت در رشته‌ای مرتبط با رشته‌‌ی مورد نظر است.

دانشگاه علوم ورزشی یا دانشگاه NIH نروژ (Norwegian School of Sport Sciences - Norges idrettshøgskole) سال 1968 در شهر اسلو تأسیس شد. این دانشگاه دولتی وظیفۀ ملی پژوهش و تربیت و آموزش در زمینۀ علوم ورزشی را برعهده دارد. دانشگاه NIH نروژ دانشگاهی تخصصی در زمینۀ علوم ورزشی و حرکتی و تربیت‌بدنی است و درحال‌حاضر، 1،600 نفر دانشجو تمام‌وقت و پاره‌وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن تحصیل می‌کنند. اگر به تحصیل در نروژ در زمینۀ علوم ورزشی و تربیت بدنی علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه NIH گزینۀ مناسبی می‌تواند برایتان باشد.

دانشکده‌ها و دپارتمان‌های دانشگاه NIH نروژ

دانشگاه NIH نروژ چهار دپارتمان و دو مرکز پژوهشی دارد. دپارتمان‌های دانشگاه NIH ازاین‌قرارند:

  • دپارتمان علوم اجتماعی و ورزشی (Sport and Social Sciences)
  • دپارتمان تربیت مدرس و علوم فضای باز (Teacher Education and Outdoor Studies)
  • دپارتمان اجرای فیزیکی (Physical Performance)
  • دپارتمان پزشکی ورزشی (Sport Medicine)

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه NIH نروژ

در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری، دانشگاه NIH نروژ دوره‌های تحصیلی مختلفی در رشته‌های مربوط به علوم ورزشی و حرکتی و تربیت بدنی ارائه می‌کند. در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، این دوره‌ها اغلب به زبان نروژی برگزار می‌شوند؛ اما تعدادی از آن‌ها نیز برای دانشجویان بین‌المللی برنامه‌های بورسیۀ تبادل دانشجو، مانند اراسموس و نوردپلاس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه NIH

تحصیل در دانشگاه NIH مانند تمام دانشگاه‌های دولتی نروژ رایگان است؛ اما فراموش نکنید نروژ کشوری گران برای زندگی است و برای تحصیل در این کشور، بهتر است ابتدا میانگین هزینه‌های زندگی در شهر مدنظرتان را بررسی کنید.

مدارک لازم برای پذیرش

مدارک لازم برای پذیرش در دوره‌های مقاطع مختلف دانشگاه‌های نروژ متغیر است و به دوره و مقطع مدنظر و شرایط دوره‌های تحصیلی قبلی دانشجویان بستگی دارد. به‌طورکلی، برای تحصیل در دانشگاه‌های نروژ به مدارکی همچون مدارک تحصیلی مقاطع پیشین و ریزنمره‌ها، رزومه، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، مدرک اثبات تمکّن مالی، مدارک هویتی، ویزا و مجوز اقامت در نروژ نیاز خواهید داشت. برای اطلاع از مدارک لازم به‌منظور پذیرش در دانشگاه NIH، به وبسایت این دانشگاه سر بزنید.

دربارۀ شهر اسلو

شهر اسلو (Oslo) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر نروژ است. این شهر مرکز اقتصادی و دولتی و قطب اصلی تجارت، بانکداری، صنعت و کشتی‌رانی نروژ است. اسلو خانۀ اصلی بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنایع دریایی و مرکز صنایع و تجارت دریایی اروپا محسوب می‌شود و به‌دلایل زیادی ازجمله اهمیت اقتصادی و زیبایی و کیفیت آموزش در نروژ و تمام جهان مشهور است. روی‌هم‌رفته، شهر اسلو کیفیت زندگی بسیار مطلوبی دارد و هزینۀ زندگی در آن کمی گران ارزیابی می‌شود. درادامه، میانگین اجارۀ ماهانۀ آپارتمان در این شهر را می‌خوانید. این داده‌ها از وبسایت Numbeo استخراج و تمام مبالغ به کرون نروژ محاسبه شده است.

  • آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: 13،212.05 کرون
  • آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: 10،451.40 کرون
  • آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر: 20،948.54 کرون
  • آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز شهر: 16،286.39 کرون
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: