مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هنرهای زیبا در دانشگاه علم و صنعت نروژ

هنرهای زیبا در دانشگاه علم و صنعت نروژ

با آمدن نام هنر افراد زیادی فقط به فرانسه یا ایتالیا فکر می‌کنند؛ اما نروژ نیز کشوری مطلوب برای تحصیل هنر است. تکمیل تحصیلات دوره‌ی متوسطه در سطح پیشرفته که معادل قبولی در امتحان پایان دبیرستان در نروژ است، شرط اولیه‌ی عمومی برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاهی در نروژ است که توسط آژانس تضمین کیفیت آموزشی نروژ (NOKUT) تعیین می‌شود. برای دانشجویان برخی کشورها، داشتن حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه ضروری است.

برخی از برنامه‌های تحصیلی دارای شرایط پذیرش ویژه‌ای هستند که معمولاً مربوط به رشته‌های تخصصی یا رشته‌های تحصیلی دبیرستان است. متقاضیان دوره‌‌های کارشناسی ارشد معمولاً باید دارای مدرک کارشناسی/لیسانس یا معادل آن باشند. این مقطع آموزشی دارای دوره‌هایی معادل حداقل یک و نیم سال تحصیل تمام‌وقت در رشته‌ای مرتبط با رشته‌‌ی مورد نظر است. لطفاً دقت داشته باشید که برای برخی از کشورها، سال نخست (و گاهاً سال دوم) تحصیل در یک موسسه‌ی آموزش عالی خارجی، در نروژ به‌عنوان تحصیل در بخش آموزش عالی شناخته نمی‌شود.در این مطلب، برای علاقه‌مندان به تحصیل در نروژ دربارۀ تحصیل هنرهای زیبا در دانشگاه علم و صنعت نروژ بیشتر سخن خواهیم گفت؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

کارشناسی هنرهای زیبا

آکادمی هنرهای زیبای تروندهایم مؤسسه‌ای است که در دانشکدۀ معماری و هنرهای زیبای دانشگاه علم و صنعت نروژ قرار دارد و یکی از سه مؤسسۀ آموزش عالی نروژ محسوب می‌شود که رشته‌های هنرهای زیبا را ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی سه سال به‌طول می‌انجامد که در سال اول، تمرکز اصلی بر دروس مقدماتی فنی و دیگر دروس مشابه است و امکان کسب تجارب دست‌اول از موزه‌ها و گالری‌های مهم را فراهم می‌کند. به‌بیانِ‌بهتر،‌ دانشجویان در سال اول در مراسم‌ مختلف هنری شرکت می‌کنند تا دیدگاهی کلی در این زمینه به‌دست آورند. افزون‌براین، دانشجویان سال اول هنرهای زیبا در دانشگاه علم و صنعت نروژ زمانی را برای پیش‌برد کارهای شخصی‌شان در نظر می‌گیرند.

در سال دوم تحصیل هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی، دانشجویان اجازه دارند بیشتر روی کارشان متمرکز شوند. نکتۀ جالب اینکه امکان انتقال آنان به دیگر آکادمی‌های موجود در کشورهای اسکاندیناوی یا اروپا وجود دارد. دانشجویان در سال سوم تحصیلشان در این دانشگاه، در نمایشگاه‌های فارغ‌التحصیلی متعددی در گالری KIT شرکت می‌کنند که همین موضوع نشان‌‌دهندۀ انتهای دورۀ آموزشی مقطع کارشناسی است. به‌طورکلی، دانشجویان سال سوم رشتۀ مذکور برای پیشرفت این نمایشگاه باهم و کوردینیتور داخلی برنامه‌ریزی می‌کنند و نتیجۀ کار نیز بررسی می‌شود. بعد از اتمام دورۀ کارشناسی، فارغ‌التحصیلان این رشته برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در این دانشگاه نیز می‌توانند اقدام کنند.


کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

همان‌طورکه گفتیم، دانشگاه علم و صنعت نروژ رشتۀ هنرهای زیبا را در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته در مقطع یادشده دو سال طول می‌کشد و در کل شامل 120 واحد درسی است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. آکادمی هنرهای زیبای تروندهایم بر کار استودیویی و تمرین‌های تئوریک متمرکز است و بر آزمایش‌ها و روش‌های چندرشته‌ای برای پیشرفت کارهای هنری تأکید می‌کند. شایان ذکر است فارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه‌های متنوعی از رسانه و تئوری هنر می‌توانند مشغول کار شوند.

شرایط پذیرش

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ هنرهای زیبا در دانشگاه علم و صنعت نروژ، ارائۀ مدرک کارشناسی در حوزۀ هنر به‌همراه گواهی از انجام کارهای عملی در این زمینه لازم است. همچنین، ازآنجاکه متقاضیان برمبنای توانایی هنری‌شان ارزیابی می‌شوند، ارائۀ مدرکی دال بر صلاحیت هنری‌شان الزامی است. دانشجویان غیراروپایی برای دادن درخواست به‌منظور پذیرش در رشتۀ هنرهای زیبا در این دانشگاه، ایمیلی شامل مدارک موردنیاز را به mailto:oddrun.maao@ntnu.no و کپی آن را به http://adm@kit.ntnu.no/ باید ارسال کنند.

ددلاین

آخرین مهلت اپلای برای تمامی متقاضیان تحصیل در رشتۀ هنرهای زیبا در این دانشگاه اول مارس است. ناگفته نماند دانشجویان با دریافت این مدرک تحصیلی، در مقاطع عالی‌تری مانند PhD می‌توانند تحصیل کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: