مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مزایا و معایب تحصیل در نروژ

مزایا و معایب تحصیل در نروژ

موقعیت مکانی نروژ فرصت ها و تجربیات تحقیقاتی منحصر به فردی ایجاد می کند. بخشی از قلمرو این کشور bg-white shadow-sm مرز گرد p-3 w-100 در قطب شمال قرار دارد و برخی از دانشگاه‌های برتر نروژ در پروژه‌های تحقیقاتی علمی پیشگام با یکدیگر همکاری می‌کنند. اگر بیشتر به تحقیقات علوم انسانی علاقه مند باشید، به طور منحصر به فردی جهت مطالعه تاریخ و فرهنگ اکتشاف و بقا در شمال، با آرشیوها و مطالب میراثی از سکونتگاه وایکینگ ها تا سفرهای اولیه قطبی، برگزیده‌ می شوید. موارد زیر تنها برخی از قانع کننده ترین دلایل برای تحصیل در نروژ هستند:

  • کیفیت بالای زندگی – نروژ که به طور پیوسته در صدر جدول کیفیت زندگی قرار دارد، مکانی فوق العاده برای زندگی، کار و تحصیل است.
  • مناظر زیبا - دوستداران طبیعت خوب می دانند که هیچ جایی مثل نروژ با آبدره های بکر، خورشید نیمه شب و تاندرای قطب شمال نیست.
  • زبان - زبان انگلیسی به طور گسترده با استانداردهای عالی به عنوان زبان دوم صحبت می شود، بنابراین نیازی نیست نگران یادگیری زبان نروژی باشید - اگرچه انجام این کار می تواند مفید باشد!

مزایای تحصیل در نروژ

نام کشور نروژ همواره در فهرست‌های کشورهای برتر دنیا ازنظر کیفیت زندگی و آموزش دیده می‌شود. بسیاری از افراد به‌دلایل مختلفی مانند امکان تحصیل رایگان و وجود فرصت‌های شغلی عالی و کیفیت زندگی مطلوب، نروژ را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند. درادامه، تعدادی از مزایای تحصیل در نروژ را بیان می‌کنیم.

تحصیل رایگان در نروژ

زمانی که از مزایا و معایب تحصیل در نروژ صحبت می‌شود، امکان تحصیل رایگان در سیستم آموزشی کارآمد همواره در صدر مزایای مهم تحصیل در این کشور به‌شمار می‌رود. در نروژ هزینۀ آموزش بر‌عهدۀ دولت است؛ بنابراین، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی این کشور حتی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. همچنین، دوره‌های بسیار زیادی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی به‌راحتی از دانشگاه‌های نروژی می‌توانند پذیرش بگیرند. علاوه‌براین، هزینۀ تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نروژ به‌اندازۀ دیگر دانشگاه‌های اروپا زیاد نیست و افراد در این دانشگاه‌ها با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توانند مشغول تحصیل شوند.

سیستم حمل‌ونقل عالی

خدمات حمل‌ونقل عمومی در نروژ بسیار مطلوب است. برای مثال، گفته می‌شود که شهر اسلو، پایتخت نروژ، قطارهایی بسیار بهتر از سیستم حمل‌ونقل ریلی بریتانیا دارد. سیستم‌های حمل‌ونقل دیگر مانند تراموا و مترو نیز در این کشور وضعیت بسیار مناسبی دارند و نقاط مختلف شهرهای نروژ را به‌هم متصل می‌کنند.


زبان انگلیسی

می‌توان گفت مهم‌ترین معیار برای افراد تازه‌وارد در کشوری جدید برقراری ارتباط با دیگران است و توانایی ارتباط برقرار‌کردن ازطریق زبان انگلیسی از دیگر مزایای مهم تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین‌المللی است؛ چراکه بیشتر ساکنان این کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند و این زبان را به‌عنوان زبان دوم خود برگزیده‌اند.

سیستم آموزشی پیشرفته

نروژ همواره یکی از کشورهای برتر در زمینۀ سیستم آموزشی شناخته می‌شود. علاوه‌براین، تحصیل در این کشور برای همگان، ازجمله دانشجویان بین‌المللی رایگان است. دولت نروژ برای سیستم آموزشی اهمیت زیادی قائل است و با انتخاب این کشور برای ادامه‌تحصیل، می‌توانید مطمئن باشید که در مکانی با استانداردهای مطلوب و پیشرفتۀ آموزشی تحصیل خواهید کرد.

منظره‌های زیبا

منظره‌ها در کشور نروژ بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و هر شخص تازه‌واردی عاشق گشتن در آن‌ها می‌شود. تماشای منظره‌های سبز و تحسین‌برانگیز نروژ علاوه‌بر زیبایی بصری، آرامشی بی‌نظیر برایتان به‌ارمغان می‌آورد و این موضوع حتی دربارۀ خیابان‌های این کشور نیز صدق می‌کند.

معایب تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ علاوه‌بر مزایای بسیار زیادش، معایبی نیز دارد؛ ازجمله هزینۀ نسبتاً زیاد زندگی و آب‌وهوای سرد. در‌ادامه، تعدادی از معایب تحصیل در نروژ را بیان می‌کنیم.

هزینۀ زیاد زندگی در نروژ

هزینۀ تحصیل در نروژ بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما هزینۀ زندگی در آن درمقایسه‌با دیگر کشورهای اروپایی بیشتر تمام می‌شود؛ بنابراین، این دو موضوع را می‌توان در‌کنار‌هم از مزایا و معایب تحصیل در نروژ می‌توان در نظر گرفت. بااین‌حال در‌صورت یافتن کار پاره‌وقت، این مشکل می‌تواند حل شود. تأمین هزینه‌های زندگی در نروژ برای افراد تازه‌وارد، به‌ویژه در روزهای اولیۀ ورود به این کشور، شاید کمی دشوار باشد؛ اما اگر برای تحصیل و کار هم‌زمان در نروژ برنامه‌ریزی کنید، ازپسِ تأمین هزینه‌های زندگی در این کشور می‌توانید بربیایید.


سرعت کم سیستم پست

سرعت سیستم پست در نروژ به‌دلیل وجود مسیرهای کوهستانی و ناهموار کُند است. برای مثال، ممکن است حتی یک هفته طول بکشد که نامه‌ای به دستتان برسد یا اگر طرفدار خرید از وبگاه‌هایی مانند آمازون باشید، برای دریافت بسته‌هایتان باید بسیار صبور باشید و حتی گاهی بیشتر هزینه کنید.

آب‌وهوای بسیار سرد

آب‌وهوای نروژ، به‌ویژه در زمستان‌ها، بسیار سرد و تحملش دشوار است. زندگی در کشوری نزدیک به قطب شمال ممکن است زمستان‌های بسیار طولانی و سرد در پی داشته باشد و به‌دلیل طولانی‌شدن روزها، زندگی روزمره و خواب افراد را مختل کند.

با‌‌توجه‌به مزایا و معایب تحصیل در نروژ، انتخاب آن درست است؟

تحصیل در نروژ مانند هر کشور دیگری مزایا و معایب خاص خودش را دارد. نروژ سیستم آموزشی بسیار باکیفیت و کارآمدی دارد و درصورت انتخاب شهر و دانشگاه مناسب، تحصیل در آن مزایای بسیار زیادی، ازجمله تحصیل رایگان به زبان انگلیسی را در پی دارد. اگرچه همان‌طورکه گفتیم، تحصیل در این کشور معایبی نیز دارد. بسیاری از مشکلات زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در نروژ مانند هر کشور دیگر بخشی از مرحلۀ تطبیق با شرایط و محیط و کسب تجربه‌های جدید است. بااین‌حال با اولویت‌بندی و درنظرگرفتن معیارهای مهم برای انتخاب مقصد تحصیلی‌تان، بهترین گزینه را می‌توانید انتخاب کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: